Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: morca on December 28, 2011, 13:40:00
Thank,s gaat vast goedkomen ,comp eindelijk beetje stil,bios setting silent werkt goed bij deze comp  :thumbs-up:

Jij ook morgen Ejorne,ik kom nog wel even langs denk ik  ;)

Ja gezellig. Als het kan even na drie uur, na het middagdutje.

RalphH

Zo, net terug van een erg gezellige M&G.
Dank voor de gastvrijheid en gezelligheid Marco, was zeer geslaagd. Morgen doe ik ff een verslagje, nu ga ik mijn kussen opzoeken  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Ejorne

Quote from: RalphH on December 28, 2011, 22:41:09
Zo, net terug van een erg gezellige M&G.
Dank voor de gastvrijheid en gezelligheid Marco, was zeer geslaagd. Morgen doe ik ff een verslagje, nu ga ik mijn kussen opzoeken  ;D.

Ik ben benieuwd naar het verslagje.  8)

Jammer dat ik niet in de gelegenheid was om nog even een handje te komen schudden.

morca

Quote from: Ejorne on December 30, 2011, 09:19:17
Ik ben benieuwd naar het verslagje.  8)

Jammer dat ik niet in de gelegenheid was om nog even een handje te komen schudden.
Ja idd jammer dat je net druk was,maar de fiets zat netjes inelkaar,en daar was ze maar wat blij mee :pompom:

Ejorne

Quote from: morca on December 30, 2011, 11:31:46
Ja idd jammer dat je net druk was,maar de fiets zat netjes inelkaar,en daar was ze maar wat blij mee :pompom:

Jep, ik heb elk schroefje dubbel gecheckt. Jouw cadeau was ook een schot in de roos!


RalphH

't Is rustig hier, dus ff een aanvang met een verslagje.

Het was woensdag nog kort spannend of de boel op het laatst niet door zou gaan. Werk dreigde ff roet in het eten te gooien, maaaaar ...uiteindelijk niets aan de hand.
Dus om 12:30 naar boven geblazen met een tussenstopje bij De Groot voor het oppikken van een paar traditioneel lekkere Bossche Bollen.
De navi stuurde me vlotjes richting het noorden en eenmaal daar aangekomen werd ik ontvangen door een goedlachse Marco.

Met een bakkie koffie en een schoteltje gebak in de hand, zijn we meteen richting de luisterruimte/slaapkamer gegaan waar we eerst een tijdje hebben zitten babbelen alvorens de set (en vooral de subs) aan te slingeren. Marco had zich goed voorbereid met het klaarzetten van een luisterplek in het midden van de set. Normaal luistert hij namelijk vanaf een plek schuin voor de hoofdspeakers. Iets te laat kwamen we er achter dat mijn stoel wat te ver naar achteren stond waardoor ik bij sommige frequenties in een ophoping van laag zat, dit klonk niet helemaal lekker. Dit was vlug verholpen met het naar voren zetten van de stoel.

Als eerste een paar stukjes muziek.
De Prodigy knalt door de kamer heen, beide subs draaien mee en mijn middenrif samen met de betonnen vloer ook  :smile:. Even gepolst of de buren ooit klachten hadden, maar hier was zeker geen sprake van --> Aardige mensen  :clapping:.
Het laag is strak, laag en heeft veel detail. Een stukje contrabas (weet niet meer welk nummer) geeft goed aan wat de bandpass toevoegt tov de gesloten sub. Beide spelen in hetzelfde frequentiegebied mee, de gesloten sub lijkt hier de strakke aanzet te maken waarna de bandpass het krachtig af maakt.
De laatste geeft ook net wat meer detail in bijv snaar aanzetten.

Na wat kalmere muziek, nog een bakkie koffie (Ejorne laat tussendoor nog weten misschien even langs te komen ---Leuk!) en het overzetten van wat filmbestanden, zijn we doorgegaan met het afspelen van wat stukjes film.
Helaas hadden we net de pech dat Marco de nieuwe ATI kaart nog niet ontvangen had, Blu ray met HD geluid afspelen was dus nog geen optie. Al was het wellicht via de i7 ook mogelijk geweest enkel zaten de aansluitingen op een wat onbereikbare plek, hier zijn we dus maar niet mee aan de gang gegaan.
Gelukkig waren alle fragmenten voorzien van 1500k DTS tracks en die klinken al prima eigenlijk.
Wat bij film goed opvalt is de snelheid van de subwoofercombo en dan vooral het afsterven/stoppen van het geluid. Fragmenten waar, lettend op het beeld, het laag in 1 klap af moet vallen, daar valt het laag ook meteen helemaal weg. Er lijkt geen "nadeining" van de woofer te zijn.
Deels is dit natuurlijk ook een verdienste van de ruimte die heel weinig nagalm heeft.
Voorbijploffende PODracers, afglijdende onderzeeers (Nemo), electrisch gezoem (Monsters Inc) en ontploffende dieptebommen (U571) klinken/voelen allemaal even indrukwekkend. Wat op mij vooral ook erg prettig over kwam, waren de stukjes met bombastische muziek. Het klinkt echt groots, zoals je dit eigenlijk wilt.

Door het luisteren en praten over vanalles en nog wat (audio gerelateerd  :smile:), vloog de tijd en was het al snel weer tijd voor de warme hap. Er stond een flinke pan bami klaar waar nog een paar eitjes op gebakken werden, jummie!
Vervolgens weer vlug verder.
Vlug was enkel ff een tegenvaller, er moesten nog wat dingetjes gekopieerd en dat ging via USB2.0 helaas niet zo rappie. De esata aansluiting was waarschijnlijk wel aanwezig, maar zat (net als de HDMI) op de onbereikbare achterkant van de HTPC. Uiteindelijk maar besloten om de pc zijn werk te laten doen en Finding Nemo aan te zetten. Echt volgen was er niet bij, er werd nog veel gepraat, wat wel zo gezellig was. Bij "tapping the tank" nog wel even de aandacht op het geluid gericht en ja, hij is indrukwekkend. Helaas kwam er nog een berichtje van Ejorne dat hij niet meer langs zou komen, er moest nog een fiets voor de jarige dochter gemonteerd worden. Begrijpelijk dat dit even prio heeft en mooi dat het gelukt is.

Inmiddels was het al weer bijna 21:30 en ik moest nog naar een stukje rijden, dus maar besloten de boel weer in te pakken en huiswaarts te gaan.

Marco, nogmaals hartelijk dank voor de gastvrijheid, gezelligheid en mooie laag ervaring, top set. Zodra je rug weer wat beter is, doen we een keer een herhaling in het Zuiden.


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

leuk verslag RalphH,de buren stonden gisteren trouwens wel op de stoep,maar ze kwamen eten brengen  :clapping:  hahaha en ik zat net te blazen  :popcorn:
Geen slecht woord gehoord van ze  :thumbs-up:

Idd maar eens kijken of we dit ook eens bij jouw kunnen doen,fijne dagen nog,vanavond ook nog weg?naar Marc toch
Was het gisteren nog vermakelijk bij denoontje? Zal vast wel,3 avonden achterelkaar traktatie op eten en muziek en film,mazzel hoor  ;)

Ps contrabass was Diana krall,Love sene,s nr 11:My love.

HTip

Leuk om te lezen! Je hebt inderdaad hele fijne buren als ze je zo tekeer laten gaan. Dat je een goed klinkende ruimte had wisten we al van je metingen, maar nu is dat ook bevestigd :thumbs-up:

En het kan dus nog beter, want met HD-audio wordt het helemaal te gek!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on December 30, 2011, 17:16:24
Leuk om te lezen! Je hebt inderdaad hele fijne buren als ze je zo tekeer laten gaan. Dat je een goed klinkende ruimte had wisten we al van je metingen, maar nu is dat ook bevestigd :thumbs-up:

En het kan dus nog beter, want met HD-audio wordt het helemaal te gek!
Ejorne heeft dat al vaker bevestigd  ;),wel erg leuk om te horen van iemand anders wat hij er weer van vind,en het was erg leuke middag avond,dat M&Gen lijkt me wel  :D

Ja die HD audio en LPCM word voorlopig de laatste upgrade,ik hoor trouwens nu wel heel mooi de dom dom dom,s die aan het begin van money for nothing spelen ,van links naar rechts.
Gaat helemaal de goeie kant op,ben aan het optimalizeren,en dat lukt aardig zo.

Is bij jouw de amp helemaal ingespeelt Philip,vast nog steeds met veel/of nog meer plezier  :music:

HTip

Klopt dat Jeroen dat vaker heeft bevestigd, maar een "second-opinion" is altijd goed :D

Ik geniet inderdaad met veel plezier van mijn HT. De amp (inmiddels volledig ingespeeld) heeft daar een groot aandeel in gehad. Ook de bubble is heerlijk. Als het meezit gaan Annet en ik nog een vergelijkende test doen tussen de SR9600 en de PM15 (niet meer in 2011, maar misschien wel de 1e dag van 2012 ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Je gaat samen met de vrouw dat testen,ik heb het al vaker gezegd,maar je hebt een topvrouw Phillip  :thumbs-up:

Meerdere opinion,s zijn idd niet verkeerd,
Het is natuurlijk erg leuk als je zelf iets helemaal maakt bouwd,berekend,en afsteld en het voor ogen gehaalde word gehaald/overtroffen.
En iemand anders vind dat dan ook wel heel erg mooi,
daarbij was dat naast Jeroen die een hele goeie makker is,er eens een andere medeaudiofiel langskomt erg leuk.

Was geslaagd


HTip

Quote from: morca on December 30, 2011, 19:09:08
Je gaat samen met de vrouw dat testen,ik heb het al vaker gezegd,maar je hebt een topvrouw Phillip  :thumbs-up:
Helemaal mee eens! :wub:

Quote
Meerdere opinion,s zijn idd niet verkeerd,
Het is natuurlijk erg leuk als je zelf iets helemaal maakt bouwd,berekend,en afsteld en het voor ogen gehaalde word gehaald/overtroffen.
En iemand anders vind dat dan ook wel heel erg mooi,
daarbij was dat naast Jeroen die een hele goeie makker is,er eens een andere medeaudiofiel langskomt erg leuk.

Was geslaagd
Jeroen is natuurlijk niet geheel onpartijdig :D Even serieus, dat je zo'n (in de basis) goed klinkende ruimte hebt komt niet vaak voor en dat was al te zien aan je watervalgrafieken :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on December 30, 2011, 19:15:59
Helemaal mee eens! :wub:
Jeroen is natuurlijk niet geheel onpartijdig :D Even serieus, dat je zo'n (in de basis) goed klinkende ruimte hebt komt niet vaak voor en dat was al te zien aan je watervalgrafieken :worship:
Nou ook al is hij me beste makker,hij geeft wel zijn echte mening hoor  ;)

Ruimte heb ik mazzel mee,maar er werken meerdere dingen in de kamer mee aan dit geluid,ik heb gisteren ook uitgebreid over kamerinvloeden gehad met RalphH.
En ook hem de dingen aangehaald waarvan ik denk,of weet omdat het erbij kwam,met dingen bedoel ik wat er in me kamer staat en hoe het erin staat,de indeling.

Ejorne

Leuk verslag, jammer dat ik niet ff kon komen maar fietsje had uiteraard voorrang.  :)
Maar misschien dat ik mee mag komen wanneer de tweede helft wordt gespeeld?

Ik probeer inderdaad altijd mijn mening zo objectief mogelijk te geven maar verdenking van enige partijdigheid kan ik mij wel voorstellen.  :P

Maar het laag dat ik van Marco ken heb ik nog niet veel vaker gehoord. Eerder al met alleen de gesloten sub.  8)

morca

Quote from: Ejorne on December 30, 2011, 19:54:28
Leuk verslag, jammer dat ik niet ff kon komen maar fietsje had uiteraard voorrang.  :)
Maar misschien dat ik mee mag komen wanneer de tweede helft wordt gespeeld?

Ik probeer inderdaad altijd mijn mening zo objectief mogelijk te geven maar verdenking van enige partijdigheid kan ik mij wel voorstellen.  :P

Maar het laag dat ik van Marco ken heb ik nog niet veel vaker gehoord. Eerder al met alleen de gesloten sub.  8)
Onze achtergrond gaat idd al ver terug,ik verdenk je ergens ook wel van enige partijdigheid  :D  :clapping:  :headbanging:

We hebben al heel wat M&G gehad als je het goed bekijkt,op zeer diverse set,s  :thumbs-up:
Als jij daar een verslag van zou moeten schrijven ben je wel een heel poosje bezig,of ik van jouw.  :wacko:

RalphH

Quote from: Ejorne on December 30, 2011, 19:54:28
Maar misschien dat ik mee mag komen wanneer de tweede helft wordt gespeeld?
Jazeker wel!!!


Quote from: morca on December 30, 2011, 17:10:07
Idd maar eens kijken of we dit ook eens bij jouw kunnen doen,fijne dagen nog,vanavond ook nog weg?naar Marc toch
Was het gisteren nog vermakelijk bij denoontje? Zal vast wel,3 avonden achterelkaar traktatie op eten en muziek en film,mazzel hoor  ;)

Vanavond hebben we in de Tuinkamer gezeten en de set vermoeid met een redelijke overdosis Metal. Erg lekker weer, goede (gelijkgestemde) vrienden, muziek en een biertje. Zeer geslaagd.

Gisteren bij Denoontje was ook weer een goeie. Lekker eten, goede stukjes muziek en een film (Arn) waar wat twijfels bij waren. Vermoeid en voldaan lag ik net na twaalven in mijn mandje.

Nu is het ook weer laat zat als ik zo op mijn klokje kijk.
Iedereen die nog mee leest, een hele fijne jaarwisseling gewenst en tot ziens in 2012!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Jij ook een fijne jaarwisseling,iedereen trouwens die nog even meeleest  ;)

Stukje metal is het enige wat we te snel geskipt hebben,ik had je One van LP even moeten laten horen.
Maar je hebt 3 goeie dagen gehad zo te lezen,3 HT dagen  :popcorn:

RalphH

Quote from: morca on December 31, 2011, 02:16:31
Stukje metal is het enige wat we te snel geskipt hebben,ik had je One van LP even moeten laten horen.

Is voor de volgende keer.  :headbanging: :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


larzie

Marco woont ook in het noorden des landsch? Friesland? Groningen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


Martijnst1990

Leuk verslagje, mooi dat het een geslaagde avond is geweest :) Jij/jullie ook nog de beste wensen natuurlijk!  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: morca on December 31, 2011, 11:48:59
Nee  er tussen in  ;)

Er tussen in? Roden, Assen, o.i.d.?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT