KoenL's slaapkamer HT--NAD 514

Gestart door KoenL, september 27, 2010, 14:53:47

Vorige topic - Volgende topic

KoenL

Beste mede-film en muziek freaks,

Er is een nieuweling in jullie groep. Hij heet Koen, en is 15 jaartjes oud.

Ok, serieus nu :dry:. Ik ben dus Koen, en ben net als velen van jullie gek van films en muziek. Ik heb het virus voornamlijk van mijn vader overgenomen, nadat hij zijn HT in de huiskamer in orde had gemaakt. Niet zo precies zoals jullie het zouden doen, maar wel met wat leuke componenten: NAD T745(?) receiver, met Dynaudio audience 52 voor en 42 achter, uit dezelfde reeks de center en een JBL northridge sub. Al met al een netjes geluid vinden ik en mijn vader, echter moeders vind het vaak te hard. Echter, zodra moeders van huize is, staat de HT te loeien :headbanging:!

Ok, het begon dus met inspiratie van beneden. Ik lig/werk boven, dus wilde ook wel een beetje kunnen genieten van een mooi geluidje als ik zat te werken etc., en dus begon de zoektocht. Ik had al een oude stereo set die een jaartje of 30 oud was (de 1e set van mijn vader!), maar nogsteeds een prachtiggeluid bezat vond ik toen. Echter, de boel begon toch wat te kraken, en uiteindelijk waren de 30 jaren oude speakers toch niet zo goed meer. Dus begon de zoektocht naar een nieuwe set, liefst gronstaande, speakers. Na veel zoeken op the interweb kwam ik uit op een setje Jamo S606's uit, bij Smit afgeprijsd voor een mooi prijsje, en dus na een keer luisteren, de speakers meegenomen.

Eerste reactie: Mmm, ik mis toch wel wat vermogen. Dat was ook niet zo moeilijk, met een stereo receiver van 40watt RMS :plain:. Dus na een tijdje zo gespeeld te hebben, en gespaard te hebben voor een nieuwe receiver, weer wezen luisteren bij Smits en de volgende receiver uitgezocht: Harmann Kardon AVR155. Dit is dus een 5.1 receiver, dus ik had nog ruimte voor uitbreiding. Tevens een nieuwe Pioneer DVD speler erbij gezocht, en toen weer naar huis gegaan.

Dit was dus ong. mijn startverhaal, vanhoe het allemaal begon. Ik zal morgen een aantal Pics plaatsen en een mooi overzicht van de componenten.

Groet'n, Koen O0

Denon Focal

Ha Koen,

Welkom op het Forum, leuk om je start in de HT wereld mee te lezen.

greetz Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Martijnst1990

Welkom! Leuk om te lezen dat je op jonge leeftijd er al mee bezig bent.

Wij zijn altijd heel benieuwd naar foto's, dus we wachten ze af ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

marc81

Welkom,

Enne je kunt nooit te vroeg beginnen met je hobby he ;)

Veel lees/leerplezier hier,

groeten

JeKa

Tip voor je vader: Ik heb zowel speakers uit de Audience reeks als uit de Northridge reeks in surround gebruikt en de center is bijna een belediging voor de Audiences! Met een 42C is bijvoorbeeld flink winst te behalen.

KoenL

Hey mensen,

Daar ben ik weer met nu een paar foto's van mijn set. Allemaal bedankt voor het hartelijke welkom, heb ik op andere fora wel eens anders meegemaakt :mellow:.
Maar eerst: JeKa, sorry dat ik niet helemaal duidelijk was, maar mijn vader heeft idd een 42c, en geen center van de northridge serie :crazy:.

Ok dan, nu weer mijn eigen set + foto's. Aller eerst: de center die te zien is op de foto's is de center van mijn vader, die ik voor een paar daagjes geleend heb van beneden om eens het verschil na te gaan met gewoon stereo. Dit is dus niet mijn center, maar ik weet nu wel zeker dat ik mijn eigen center ga kopen! Wat een verbetering als je een film gaat kijken. Alleen blijft het knudde beeldscherm niet echt meewerken. Maar dat is van latere zorg, want wat voor mijn leeftijd logisch is, is dat ik niet zo super veel geld uitgeef. Ik heb wel genoeg om nu een center te gaan kopen, maar ik ben een beetje een spaarzaam type. Nou, genoeg gepraat, let the pics do the talking! ;)

Als eerste: mijn receiver + DVD-speler en tv:

Dan nu een van de speakers (naar mijn mening echt top speakers, zeker voor het geld dat ze kosten!).

De 2e staat nog in de andere hoek van de kamer, maar daar komt nog verandering in. Ik wil mijn kamer nog aardig gaan veranderen, vanwege het toch niet zo super goede geluid met films kijken.

En dan nu de zitplaatsen. Ik zit vaak op men bed, maar ook vaak in de stoel, echter omdat de kijk positie vanuit de stoel door het bed wordt belemmerd, zit ik dus vaker op het bed :dry:.

Verder nog de kast met wat DVD's en boeken:

We hebben echter beneden nog ong. het 3 dubbele liggen, en nog 2 mappen met opgenomen films en series O0

Hier dan nog een lijstje van de componenten:

Receiver: Harmann Kardon AVR155
DVD-speler: Pioneer DV-420V
Front speakers: Jamo S606
Console: X-box (ja, de oude nog)
TV: een philips beeldbuis 26inch niet breedbeeld. :plain:

Dit was dan zo'n beetje wat er nu allemaal in de HT zit, echter het lijstje waar voor gespaard gaat worden is denk ik et volgende:
-Goede universele AB
-Centerspeaker ( heeft iemand goede raad?)
-Goede HD TV, waarsch. max. 32inch.
-audio meubel, wat dan miss. zelf gemaakt gaat worden :ph34r:

Zo, dit was 't voor vandaag, nu heb ik genoeg geschreven :P En verder nog mijn excuses voor de nogal belabberde foto's :blush:

Groet'n, Koen O0

Martijnst1990

Leuke beginners set hoor, zeker voor je leeftijd! En nog is aangename upgrade plannen ook :)

Qua center, tja, gaan luisteren zal je vaak als tip krijgen ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

dag Koen welkom hier

je bent er vroeg bij hier goeie zaak man valt veel te vinden hier
ga je ook al shows af heb hier veel opgestoken maar een goeie show leren je oren ook veel

mooie set heb je al staan ik was er ook al vroeg bij en had op mijn 12de mijn eigen eerste nieuwe Jamo,s
en heb daarna nog 4 sets gelijk waarvan de laatste 2 paar (BX200) tegelijk dat stapelde zo mooi 170 hoge boxen op je kamer ;D
ben nu een paar jaar op een ander merk overgestapt en iets kleiner omdat dit veel muziekaler klinkt
maar Jamo bouwd al jaren vette speakers als ik er nog aan denk hoe hard ze konden :o

greetz Morca

Robbert54

welkom op dit forum! mooi setje heb je al zeg! zeker gezien je leeftijd. Mooi ook dat je jezelf al zo vroeg laat verpesten op dit forum :D ;) wel op een goede manier natuurlijk, maar dit forum heeft wel last van een heeeeel aanstekelijk virus. :D

wat betreft je center. als ik jou was zou ik ook (mits je plaats hebt) rears proberen ipv een center. denk dat dat veel meer zal doen aan je filmbeleving. Zie dat je nog een dvd speler hebt en dan kunnen je fronts prima een phantoomcenter creëren
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

KoenL

@ The Vampire: Ik heb genoeg ruimte voor een paar rears, wat ik dan ook nog eens een keer ga proberen met mijn vorige speakers. Het is mij echter nog niet gelukt om mijn set zo in te stellen dat ik een goede fantoomcenter krijg. :crazy:

Dus, in mijn zoek tocht naar een geschikte center kwam ik langs het topic van Martijn. Ik kende het merk speakers nog niet zo goed, en al zoekende kwam ik op de site van XTZ uit. Een beetje op de site rondgekeken, en wat kwam ik tegen: de XTZ 89 center

Dit leek mij toch wel een erg mooie center, ook gezien het vriendelijke prijskaartje wat eraan hangt. Nou kan ik geen reviews vinden over deze center, dus ben ik benieuwd of jullie er toevallig ervaringen mee hebben.

Verder kwam ik op de site van Smits ook nog deze center tegen: de Quadral Quintas Base. Ook hier heb ik nog niet veel over kunnen vinden. Zo ziet deze speaker eruit:

Ik hoop dat jullie mij misschien verder zouden kunnen helpen met deze speakers, en ook andere aanraders qua center speakers etc. zijn altijd welkom! Ik moet nog veel leren :thumbs-up:

Groetn, Koen

Madhouse

Ik zou toch de Center uit de zelfde serie nemen als je fronts voor een mooi geheel!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

KoenL

Dit was ook eigenlijk de bedoeling, echter is de S60 center niet los te koop. De speaker is een tijdje los door Smits verkocht, echter nu niet meer. Dus dan zou ik, as ik bij hetzelfde merk wil blijven, uit moeten wijken naar de duurdere C serie.

Madhouse

Citaat van: KoenL op september 30, 2010, 14:40:43
Dit was ook eigenlijk de bedoeling, echter is de S60 center niet los te koop. De speaker is een tijdje los door Smits verkocht, echter nu niet meer. Dus dan zou ik, as ik bij hetzelfde merk wil blijven, uit moeten wijken naar de duurdere C serie.

Heb je Smits al gebeld? Misschien dat Tony nog wel een center voor je kan regelen?

KoenL

Dat zou een idee zijn, ware het niet dat ik nu een beetje krap bij kas zit... ???

Madhouse

Citaat van: KoenL op september 30, 2010, 14:45:07
Dat zou een idee zijn, ware het niet dat ik nu een beetje krap bij kas zit... ???

Dan zou ik gewoon even informeren bij Smits (even vragen naar Tony) of ze hem uberhaubt los nog kunnen leveren. Dan zou ik iniedergeval even doorsparen voor die center. Of eventueel 2e hands op proberen te zoeken.

Denon Focal

Een center uit dezelfde serie vind ik ook zeker het beste.
Even doorsparen en/of zoek 2de hands loont dan ook zeker de moeite.
je krijgt een veel homogener geluidsbeeld hetgeen bij surround erg belangrijk is.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

KoenL

Zo, daar ben ik weer.

Ik begin weer een beetje overzicht te krijgen op mijn geld, en er zit binnenkort miss wel een center in. Ik ga mij zo veel mogelijk concentreren op het krijgen van een center uit dezelfde serie.

Echter twijfel ik nog, want een TV vind ik eigenlijk ook wel een erg belangrijke verbetering. Mocht iemand nog een idee hebben over een goede TV die voor niet teveel centjes te koop is, dan hoor ik het hopelijk.
Ook had ik naar een beamer zitten kijken, alleen vind ik dat nu eigenlijk nog wel een beetje heel erg geldverspilling. Daarnaast is er de drang gekomen om misschien of een Xbox 360 slim te kopen, of zelf een goede multimedia PC te gaan maken.
Mmmm, keuzes.

Ik heb iig een schetsje van mijn kamer gemaakt voor jullie, en natuurlijk voor mij, zodat ik kan gaan kijken wat ik aan mijn inrichting wil gaan veranderen.

Zoals te zien is de kamer best apart van vorm, wat dan soms ook wel eens bijv. een bonkerige bas op kan leveren. Ook is de vloer van de bovenverdieping hout, dus met een filmpje met een stevige bas tril ik ong. mijn stoel uit. Nou vroeg ik mij af of het zou helpen om mijn speakers op een betontegel te zetten. Kan iemand mij hier iets meer over uitleggen?

Nou, ik zou zeggen geniet verder van het lkkre weer, en een fijn weekend verder!

Groet'n, KKoen ;D

WimB

Idd een leuke set voor jou leeftijd. Succes met upgraden en pas een beetje op het virus dat hier rondwaart. Erg slecht voor de portemonnee. ;)

Zefanja

Leuke set. Ik heb zelf ook eindelijk mijn eerste HT set aangeschaft en het is leuk om te zien dat er nog zoveel maar enthousiastelingen zijn die de zelfde passie voor muziek en film delen.

Wat betreft een nieuw beelscherm. Kijk een naar samsung, die hebben over het algemeen een goede prijs kwaliteits verhouding.
Een 32 inch vind je al vanaf €600 en dan heb je 1 van de nieuwere hogere modellen. Dus goedkoper zal er ook wel zijn mocht dit buiten je budget liggen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

KoenL

Nou jongens,

Gisteravond 2012 zitten kijken, en geprobeerd om een soort van fantoom-center te creëren, wat aardig gelukt is. Echter ergerde ik mij dood aan het volgende: wat een klein beeldje! Dus ging ik maar weer eens verder met mijn zoektocht. En dit kwam er uit:
Dat wordt sparen geblazen! Ik heb mijn ogen laten vallen op een heel mooi scherm van Samsung, namelijk de volgende:
http://www.fotobouw.nl/info?p=5496&utm_source=Kieskeurig&utm_medium=cpc&utm_term=Samsung+LE32C530&utm_content=Listing&utm_campaign=Kieskeurig_NL

Zo, en nu maar hopen dat het scherm nog een tijdje te koop blijft!

Zou dit een geschikt scherm zijn? Mij lijkt van wel.

Nou, veel kijk en luisterplezier,

Groet'n, Koen O0

Martijnst1990

Voor het geld zal het zeker een mooie tv zijn, maar zou sowieso eerst is gaan kijken in een winkel (hoewel dat vaak moeilijk te zien is).

Gaat wel goed met upgraden zo, besmet met het bekende virus ben ik bang?  O0

Dedicated HT

KoenL

Ik ben daar wel bang voor ja!
De bedoeling was om over een jaartje of wat te gaan kijken voor een nieuwe TV, maar dat gaat toch echt wel sneller gebeuren aangezien het beeld van mijn 22" computerscherm nog groter is dan het film beeld :dry:

Martijnst1990

Beeld is ook erg belangrijk voor de goede ervaring. Zeker een 32" op de slaapkamer is een mooi formaat. Hoever zit je er ongeveer vanaf? Qua geluid zit je al erg goed vind ik :)

Dedicated HT

KoenL

Het geluid is idd fantastisch!

De afstand van de zitpositie tot het beeld zal ong. 2.5M zijn, echter kan dit ook nog anders uitkomen, aangezien ik nog niet weet waar de TV ong. moet komen.
Ik heb namelijk nogal wat ruimte, maar ook nogal wat moeilijkheden aangezien ik 2 ramen aan de voorkant heb, en maar 1 wand met de volledige hoogte.

KoenL

Beste Ht-forummers,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb(Warning: this topic has not been posted in for at least 30 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.
), en in de tussentijd zijn er wel wat dingen verandert. Geen van de geplande veranderingen, maar goh wat ben ik blij dat met hoe het er nu bij staat.
Als eerste begon mij heel erg op te vallen dat de rechts voor wel erg in een hoek zat, en het leek daarbij ook dat het geluid als het ware geboost werd.
Nou had ik altijd al het idee om alles anders neer te zetten, en zijn dus is alles naar de schuine raamkant gezet, voor een, naar mijn mening, veel 'gelijker' geluid.
Ook zijn de speakers op gelijke hoogte van de muur afgezet, een beetje ingedraaid na veel proberen, en heb ik naar mijn idee en dat van mijn vader prachtig stereo geluid.

Zoals te lezen was, stereo. Ik ben veel meer muziek gaan luisteren en minder films kijken, ook door tijdgebrek, en wil dit draadje dus graag eigenlijk naar het showcase gedeelte bij stereo hebben. Zouden de mods dit draadje misschien kunnen verplaatsen? Maar goed, verdere toevoegingen aan de set zijn voornamelijk een platendraaiert, een Philips 677. Nog van mijn opa geweest. Om deze speler voor te versterken staat nu tijdelijk mijn oude kenwood receiver de nodige kracht te leveren, maar dit wil ik zeer binnenkort graag gaan veranderen naar een NAD PP3 of naar een Pro-ject phono box II.

En voor het film gebeuren is er nog een setje Jamo rears bij gekomen, wat naar mijn inzien weer wat toevoegt aan de filmbeleving. Ik moet nog stands maken, want ze staan nu opgesteld op een oud kastje en een stapel plastic opbergdozen :blush:.
Ook nog nieuw is een setje analoge kabels, zelf gemaakt van UTP-kabel, en ik moet zeggen, ze spelen voor de helft van het geld een digitale coax van audioquest helemaal weg. Zelfs mijn vader, die niks heeft met kabels, allemaal onzin volgens hem, vond het geluid zeer mooi. Strak in het laag, en mooi sprankelend in het hoog! De kabels zijn gemaakt volgens het concept van platenspeler.com. Echt een aanrader!

Nou, dit was het weer voor de vorderingen, ik zal binnenkort nog van me laten horen, als er dan misschien een phono-pre is aangeschaft!
Ik zou het erg fijn vinden als mensen hier misschien nog iets over te adviseren hebben. Ik ben tenslotte slechts 16 jaartjes oud, en nog geen prof op het gebied van HIFI.

Groet'n,

KoenL :dry: