BluRay: George Lucas officially announces Star Wars on Blu-ray in 2011

Started by MaxxMark, August 15, 2010, 11:42:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Quote from: MaxxMark on September 29, 2010, 22:33:24
Khad al wat rondgezocht vandaag en het schijnt dat ze per deel een jaar over de conversie gaan doen en dat ze stellen "als je een conversie doet moet je het goed doen!". Een beetje de James Cameron mentaliteit. Laten we daar dus maar op hopen!

Misschien moeten we maar denken dat het goed is dat hij met EP1 begint, want dan hebben ze bij EP4, 5 en 6 eindelijk door hoe het écht moet en zijn die in ieder geval goed :)

Hahaha; helemaal waar ja!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Robbo

LAS VEGAS (Jan. 6, 2011) – The most anticipated Blu-ray release ever – the Star Wars™ Saga – emerges from light speed this September 2011. For the first time, all six of George Lucas' epic films (Episodes I-VI) are united in one complete set. Fans worldwide are able to pre-order now with online retailers.

Twentieth Century Fox Home Entertainment will release Star Wars in three distinct sets to meet the needs of every Star Wars fan:

- Star Wars: The Complete Saga on Blu-ray (9-disc Set includes all six films)
- Star Wars: Prequel Blu-ray Trilogy (3-disc set includes Episodes I-III)
- Star Wars: Original Blu-ray Trilogy (3-disc set includes Episodes IV-VI)

STAR WARS: THE COMPLETE SAGA ON BLU-RAY will feature all six live-action Star Wars feature films utilizing the highest possible picture and audio presentation, along with three additional discs and more than 30 hours of extensive special features including never-before-seen deleted and alternate scenes, an exploration of the exclusive Star Wars archives, and much more.

Star Wars: The Complete Saga on Blu-ray will be available for $139.99 US/$179.99 CAN and the Star Wars: Trilogy Sets for $69.99 US/89.99 CAN. Pricing for each set will vary by international territory.

Flanked by a legion of his finest Imperial Stormtroopers, Darth Vader himself joined Twentieth Century Fox Home Entertainment President Mike Dunn at the Consumer Electronics Show (CES) to announce the release, vowing "The forces of the Empire will be at your disposal to assure the success of this endeavor.''

"The Star Wars Saga is the most anticipated Blu-ray collection since the launch of the high-def format," Dunn said. "The epic franchise pioneered sound and visual presentation in theaters and is perfectly suited to do it again in the home, with a viewing experience only possible with Blu-ray."

"With all six episodes available for the first time in one collection, this is a great way for families and home audiences to experience the complete Saga from start to finish," said Doug Yates, Vice President of Marketing, Online, Distribution, Lucasfilm Ltd. "And with the quality of high-definition, Blu-ray provides the most immersive home experience possible.."

"The Star Wars franchise has been one of the most anticipated Blu-ray releases by Amazon's customers," said Bill Carr, Vice President of Music and Video at Amazon. "We think that Star Wars will be incredibly popular with our customers, and we expect pre-orders to be very strong."

morca

eindelijk komen ze
hopelijk stapt ie van dat thx af wat alleen met ac3 werkt
ik wil dts of nog beter pcm met een zeer hoge bitrate en samplefreq

heb pas de oude videobanden nog gekeken
en kan je verzekeren dat het  daarop veel mooier van is,
en de orkestmuziek ook die vaak speelt door de film

veel echter allemaal
ik zit met mijn duimen gekruist
heb nog geen bluray speler iemand een tip
ik heb nog een gewone breedbeeld
daar moet ie op kunnen spelen
heeft panasonic zo,n speler iemand hier bekent mee?

Nooff

Quote from: morca on January  7, 2011, 14:00:54
hopelijk stapt ie van dat thx af wat alleen met ac3 werkt
ik wil dts of nog beter pcm met een zeer hoge bitrate en samplefreq
Waarom zou THX alleen met AC3 werken? Het is geen decoder o.i.d. maar een certificering. Aangezien de release door Fox gedaan wordt mag je er vanuit gaan dat er een 5.1 DTS HD-MA track op elke disc staat, aangezien Fox niet met andere codecs werkt behalve DTS. Maar wie weet beslist George daar zelf over, dan mag je TrueHD verwachten, allemaal 1 pot nat.  ;) PCM is dood, zeer inefficiënt en dus niet logisch.

luuk

Bij  http://www.amazon.co.uk/dp/B004HYH94K nu al te bestellen voor 69,99 pond.
Moet je wel wachten tot 26 september voordat je ze krijgt.
Marantz PM KI PEARL,  Marantz SA KI PEARL, Marantz sr7010,  Philips BDP9700,  Floating Cameleon King,  Floating Cameleon Duchess,  Floating Cameleon Voice,  Klipsch R-112SW

jvanhambelgium

Heb mijne in pre-order bij Amazon genomen. Who cares dat ik nog enkele dagen langer moet wachten na de release in september. Best een koopje voor de 9 disc set.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

morca

Quote from: Nooff on January  7, 2011, 19:27:00
Waarom zou THX alleen met AC3 werken? Het is geen decoder o.i.d. maar een certificering. Aangezien de release door Fox gedaan wordt mag je er vanuit gaan dat er een 5.1 DTS HD-MA track op elke disc staat, aangezien Fox niet met andere codecs werkt behalve DTS. Maar wie weet beslist George daar zelf over, dan mag je TrueHD verwachten, allemaal 1 pot nat.  ;) PCM is dood, zeer inefficiënt en dus niet logisch.
kom maar op met die pcm ,verkies ik boven elke andere

celerontje

Liever DTS-HD MA, ondanks dat het allemaal lossless is heeft het minder last van jitter over HDMI. ;)

Maargoed, 't is allemaal 1 pot nat qua nulletjes en eentjes, enkel in de decoding/transport kan je verschillen hebben.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

morca

Quote from: celerontje on January  8, 2011, 23:46:38
Liever DTS-HD MA, ondanks dat het allemaal lossless is heeft het minder last van jitter over HDMI. ;)

Maargoed, 't is allemaal 1 pot nat qua nulletjes en eentjes, enkel in de decoding/transport kan je verschillen hebben.
ja die jitter was ik al achter
dus de ouderwetse coax er weer aan gezet ;D

digitalboy

Quote from: WilcoL on August 16, 2010, 14:38:17
Nou, toch al zo lang aan het wachten dat ik daar geen moeite mee heb! De beroemde WookieGroomer-versies heb ik ooit wel ge-dl-ed, maar nooit gekeken: Blu-Ray is the way to watch it of course!

Nu, op maandag al nieuws van de week! erg goed om te weten dat het er in ieder geval aan zit te komen!!! :pompom: :pompom:

Groeten, Wilco

Ik heb hier de wookie versies en met bv. attack of the clones, daar is kwalitatief NIETS mis mee, sterker
nog de kwaliteit is hoger dan vele originele bluray's die ik heb gezien. Ragscherp beeld prachtige kleuren etc.
Let wel deze versies hebben een zeer hoge bitrate is met prof.app bewerkt en is bedoeld voor
de mensen die echt goeie spullen hebben staan. vooral kwa beeld maar het geluid is ook vrij goed
er is trouwens speciale mix toegepast van de originele laserdiscversie en extra audiosporen zelf gemaakt.
maar goed lees zelf hoe mooi deze versies gemaakt zijn, voordat je dit onderuithaalt.
ik krijg zelfs de indruk dat je deze versies nog niet eens de moeite waard vind om nu te kijken.
je wacht liever 2 jaar tot je de originele bluray kan kijken.  :sleepy:
Zeg ik als de release er is: ik wil nog zien dat het beeld DUIDELIJK beter van kwaliteit is dan de
satteliet rip groomer versie. dat is bijna niet mogelijk. het enige wat mogelijk is dat het beeld een FRACTIE
beter nog is kwalitatief. geluid kan wel beter zijn door de dtshd natuurlijk, en er zullen wat extra's op staan.
Ik geef zelf niet zo veel om extra's. Jou stelling is blijkbaar: de originele bluray is altijd beter of mooier dan hdtv e.a. ben ik het niet mee eens. kijk bijvoorbeeld naar rail away in 1080i op tv. prachtig ragscherp beeld strakke kleuren,
en dat is dan nog met een relatief lage bitrate uitgezonden. moet je nagaan bij satteliet waar vaak hd met een hoge
bitrate word uitgezonden wat voor beeldkwaliteit je dan hebt!  :sigh:




digitalboy

Hier een paar screenshots zie je mechien een beetje wat ik bedoel.
Let op! deze screenshots zijn NIET bewerkt met photoshop of iets dergelijks.
en de meeste zijn niet in 1920 bij 1080 pixel formaat dus in werkelijkheid is
de resolutie nog hoger. bovendien zijn dit screenshots van een gecomprimeerde dvd9 versie van groomer
Moet je nagaan!
Rest my point... ::)

digitalboy

En nog een paar...

digitalboy

De laatste...

MaxxMark

Hoewel de Wookie Groomer releases fantastisch zijn ga ik er wel van uit dat de officiele BluRay's iets beter zullen worden.

Vooral op geluid gebied valt er veel te verbeteren. Met "A New Hope" valt bijvoorbeeld in dialoog heel erg op dat er verschillende microfoons zijn gebruikt. Het een klinkt schel en een zin later klinkt het veel voller.

Lucas kennende zal er dan denk ik ook wel een boel opgekalefaterd zijn in de BluRay versies. Het is alleen de hoop dat dit in positieve zin is.

Als het net zo aangepakt is als bijv Blade Runner (voor een dergelijk oude film vind ik de BR transfer een zeer grote stap vooruit) heb ik in ieder geval goede hoop!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Quote from: morca on January  9, 2011, 00:01:57
ja die jitter was ik al achter
dus de ouderwetse coax er weer aan gezet ;D
Lees nou eens wat er staat. met HDMI heb je MINDER last van jitter.

jowi

@digitalboy : screenshots zijn natuurlijk behoorlijk kansloos om aan te tonen hoe iets er uit ziet IRL. Ik ken de wookiegroomer releases, die zijn erg goed, maar als lucas niets raars doet a la het 'Gladiator' debacle, en ze goed gebruik maken van de techniek en mogelijkheden bluray te bieden heeft, ga er dan maar gewoon vanuit dat de blurays echt beter zullen zijn dan wookiegroomer's release. Al was het maar voor het geluid  8)

Freud

Zijn die amazon.co.uk versies inclusief NL ondertiteling? (ik zag het in ieder geval niet staan). Heb wel het idee dat als je ze nu besteld ze een stuk goedkoper zullen zijn dan als ze bij bol oid beschikbaar komen..

riwi

Leuk, en in alle smaken en uitvoeringen gelijk :

Alle 6 tesamen met nabewerkte delen 4 t/m 6 :


Alleen deel 1 t/m 3 (The Prequel Trilogy) :


Alleen de originele delen 4 t/m 6 (met nabewerking):


De echte originele bioscoop releases uit 1977, 1980 en 1983 worden niet op bluray uitgebracht omdat het te veel werk zou zijn om dit materiaal op te poetsen voor bluray.

Ik ga wel voor de complete set van 6 films denk ik.

celerontje

Quote from: jowi on January  9, 2011, 11:32:52
Lees nou eens wat er staat. met HDMI heb je MINDER last van jitter.
Nee, juist meer. Jij leest niet goed. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Quote from: celerontje on January  8, 2011, 23:46:38
Liever DTS-HD MA, ondanks dat het allemaal lossless is heeft het minder last van jitter over HDMI
Volgens mij lees ik het toch echt goed.

celerontje

Je ziet het niet in de juiste context.
Als je goed leest zie je dat ik bedoel in vergelijking met PCM over HDMI. (lijkt me wel duidelijk omdat ik direct op iemand anders reageer) ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Mmm... toch had ik altijd begrepen dat HDMI met het in 1.3A geintroduceerde Audio Rate Control, qua jitter superieur was of minstens gelijk aan SPDIF. Het idee dat HDMI meer jitter dan SPDIF zou hebben stamt volgens mij dan ook een beetje uit de begintijd, en is op dit moment met een béétje moderne apparatuur absoluut geen issue meer. Dat, in combinatie met de hogere bandbreedt voor digitaal geluid... tel uit je winst. HDMI all the way.

Robbo

Audio Rate Control staat niet waterdicht gespecifieerd in de HDMI spec.   Het zou een samenwerking moeten zijn tussen processor en bron (blu-ray speler in dit geval), maar er zijn al fabrikanten die hun eigen draai aan ARC geven.  Bijvoorbeeld Pioneer met hun PQLS.   Dus of dit allemaal zo vlekkeloos werkt ?

De enige processor fabrikanten die momenteel echt goed met HDMI jitter reductie bezig zijn zijn Meridian en Classe.     

Nooff

Dat hele jitter verhaal lijkt me allemaal erg overtrokken en begint volgens mij meer een obsessie te worden. Het is nog steeds onduidelijk of je jitter wel kunt horen, en als je als je het al denkt op te merken, dan is het nog steeds niet gezegd dat het ook echt jitter is wat je hoort. Elke interface heeft zijn eigen circuit, en elke speler heeft zijn eigen manier van bitstream output. Een CD heeft dezelfde nulletjes en ééntjes, maar de manier waarop elke speler deze processed en als output geeft is verschillend van elkaar. Er bestaat geen standaard voor de manier van output, daarom mogen fabrikanten dit ook allemaal zelf bepalen. Ieder heeft zijn eigen manier van jitter reductie, goedkoop of duur. Dit zorgt er dan ook voor dat er kwalitatieve verschillen ontstaan. Volgens mij is er ook nog nooit een fabrikant geweest die met testresultaten op de proppen is gekomen, wat in principe al genoeg zegt over het hele jitter verhaal. Correct me if I'm wrong...

MaxxMark

Quote from: Nooff on January 10, 2011, 12:40:05
Dat hele jitter verhaal lijkt me allemaal erg overtrokken < snip > Correct me if I'm wrong...

Ik vond de jitter sidetrack helemaal niet erg, maar dit is in mijn ogen gewoon flamebait. Als iemand zich druk wil maken over jitter dan moet ie dat zelf weten. Dit topic lijkt mij in de verste verte niet de plaats om daar die discussie over te voeren.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com