Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Former member 78

#425
Ruben,

Misschien is dit ook wel toeval, want ik heb dus ook de zelfde
versterker als jou gehad. En het probleem dat je rond 8uur al een
hard en schel geluid hebt, heb ik nooit gehad.

Dus ergens in de versterker of in jouw bron zit een probleem.

De combi Secondo en 8571 is er namelijk wel een die muziek kan maken!
Met een erg mooi 3d plaatje en duidelijke plaatsing. Beter kan altijd, maar voor
wat de Secondo kost heb je een erg mooie en muziekale versterker :)

Het lijkt er op dat het probleem in de Secondo ligt, omdat je voor beide bronnen
die verschrikkelijke attenuators nodig hebt.

Om terug te komen op jouw eerste post hier.

Zorg eerst dat het probleem dat je nu hebt, wordt opgelost voordat
je wat anders gaat kopen! Want als je het probleem hebt opgelost, hoor
je namelijk wel muziek, en kun je daarna altijd nog kijken naar ander spul ;)

Hier nog mijn oude set, heb er trouwens niks meer van.


Zelfs met de Be20 deed dat ding het aardig goed!


Rusher

Goede avond, of beter gezegd goede nacht Arjan,

Ja, grappig dat jij ook de 8571 en Secondo heb gehad. Mooi die foto's van wat je in het verleden hebt gehad. Heel goed dat je ze post, want dat herinnert mij eraan ook foto's te nemen. Altijd leuk voor later.

Goede raad van je..... om eerst maar eens rust te vinden in wat ik heb, alvorens naar de toekomst te kijken. Je hebt groot gelijk!!! Het feit dat jij muziek hebt kunnen maken tussen de 8571 en Secondo geeft al aan dat ik de moed niet moet opgeven. Bedankt!

Ik ga nu mijn mantje in.

Ruben.

Former member 78

Als jij het probleem hebt laten oplossen, krijg je vanzelf wel rust ;)
Maar sowieso even NIKS gaan kopen, eerst het probleem oplossen.

Succes, en we lezen hier wel hoe het afloopt ;D

Slaap lekker.

Former member 78

Is het probleem al opgelost, Ruben?

Former member 78


Rusher

Vorige week maandag heeft Wim van Kraanen van Analogue Audio inderdaad te veel uitsturing (ongeveer 10%) geconstateerd in het rechter kanaal. Omwisseling van de buizen resulteerde in 5% meer uitsturing in het linker kanaal. Dat zou niet hoorbaar moeten zijn volgens Wim.

Onbalans:
Afgelopen woensdag heb ik pas voor het eerst een half uurtje tijd kunnen vrijmaken om te testen (de versterker wel alvast een half uurtje eerder aangezet). Vandaag nog niet eens een uurtje kunnen luisteren. Drukke dagen gehad.
Het lijkt in orde te zijn, maar van het weekend ga ik op m'n gemak luisteren.

Onrust:
De XLR -20dB attenuators van Rothwell hebben in ieder geval rust gebracht in het systeem (CD-speler naar versterker = XLR). Van het weekend ook de RCA -14dB attenuators van Goldenjacks testen. Vandaag even uitgeprobeerd en enorme rust gemerkt. De volumeknop kan tot 12.00 open gezet worden en de muziek blijft kalm. Ik moet erbij zeggen dat zowel Wim van Analogue Audio als Karel van W&W audio niet zo gecharmeerd zijn van attenuators, omdat zij vinden dat er ruimtelijkheid en definitie verloren gaat. Hoe ik rust krijg zonder attenuators is mij vooralsnog een raadsel, dat ga ik zeker nog navragen bij Karel en Wim. Het is een strijd: ligt het aan de versterker of ligt het aan de CD-speler of de Sonos ZP90. Ik denk dat het simpelweg ligt aan het verschil tussen de output level van de CD-speler ongebalanceerd 2,4V) en de Sonos zoneplayer (ongebalanceerd 2,0V) en de input level van de versterker (slechts 0,375V). Fabrikanten van versterkers zijn kennelijk niet meegegaan vanaf de jaren '80 toen de CD speler standaard 2,0V meekreeg en versterkers toen nog vaak zelfs lager lagen dan de genoemde 0,375V en later misschien iets hebben geleerd door de input sensitivity iets te verhogen. Toch zie ik heden ten dage nog steeds veel versterkers die minder dan 0,5V input level hebben. Hoe dan ook, zonder attenuators heb ik een verschrikkelijk belabberd geluid. Nu is er rust, stilte tussen bepaalde muziek-passages, veel mooiere stemmen die bijna geen scherpe "tees" en "essen" zingen, heelijke jazzy drums, vloeiender, .... Nogmaals ik moet nog uitgebreid luisteren, maar ik denk dat ik van het weekend een gelukkig man wordt, ook zonder "ruimtelijkheid en definitie" welke Karel en Wim missen met attenuators, ALS dat in mijn set het geval is.... En het belangrijkste wat ik van jullie leer: hoe tevreden ben je ZELF met de muziek uit je systeem?!!!! Dat ga ik van het weekend ontdekken....

Trouwens: ik ben samen met mijn Unison Research erg prettig ontvangen bij Wim in Nieuwegein. En bij Karel is het altijd feest, hoewel ik er nog maar vier keer ben geweest vanwege de voor mij behoorlijke reistijd (enkeltje auto 1,5 uur).

Impedantieverloop:
E-mail gestuurd naar Karel en Usher Audio. Ik hoop binnenkort antwoord te hebben.

Fijn weekend!

(Ruben)

vanzomereng

#431
Wie hier op het HT-forum, speelt met Usher Mini-Dancers II,
(met voorkeur) met de DMD-tweeters en woont niet al te ver van Nijmegen/Arnhem vandaan !

Zou deze heel graag eens willen horen !

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Former member 78

Zo ver ik weet heeft nog niemand de DMD.
Dus wil je ze snel horen, moet je toch een stukje reizen.

Alex heeft de MD2 met Be tweeter.

Alex Groningen

Quote from: VANZOMERENG on February 21, 2011, 00:10:35
Wie hier op het HT-forum, speelt met Usher Mini-Dancers II,
(met voorkeur) met de DMD-tweeters en woont niet al te ver van Nijmegen/Arnhem vandaan !

Zou deze heel graag eens willen horen !

Hoe lang is het eigenlijk rijden van Arnhem/Nijmegen naar Enschede? Mocht dat te overzien zijn dan beluister je ze toch gewoon bij W&W?
Maar mocht je toevallig een keer in de buur zijn van Groningen dan ben je hier welkom.



Alex Groningen

Quote from: ArjanR1 on February 21, 2011, 00:29:30
Zo ver ik weet heeft nog niemand de DMD.
Dus wil je ze snel horen, moet je toch een stukje reizen.

Alex heeft de MD2 met Be tweeter.


Ik heb ze inderdaad met BE tweeter. Wil ze nog dit jaar beluisteren met DMD tweeter. Mocht de DMD tweeter mij bevallen, dan zou ik liever de gehele nieuwe versie van de MD2 kopen. Maar dat zal dan niet eerder worden dan aan het einde van het jaar (eindejaarsuitkering) omdat ik nu eerst genoeg andere plannen heb die ik wil gaan realiseren.

Former member 78

Quote from: Alex Groningen on February 21, 2011, 07:13:52
Hoe lang is het eigenlijk rijden van Arnhem/Nijmegen naar Enschede? Mocht dat te overzien zijn dan beluister je ze toch gewoon bij W&W?
Maar mocht je toevallig een keer in de buur zijn van Groningen dan ben je hier welkom.

Lees het nu pas.
Arhem - Enschede is ongeveer een uur en een kwartier rijden.

xavi

Beste Forumleden,

Hierbij wilde ik mij even voorstellen als nieuw forumlid  ;D mijn naam is xavi en woonachtig in de regio utrecht.

Graag zou ik mij willen aansluiten bij het Usher Audio topic. (foto's en set zal ik later toevoegen).
Op dit moment bestaat mij audio (stereo)  uit een set  mini dancer 2 , de Be tweeter versie en de kleine wonder doosjes van cyrus  :headbanging: met bijbehorende externe voedingen ook PSX genoemd...
ik ben sterk in overweging of ik de ushers dancers 2 moet voorzien van de nieuwe DMD tweeters, daar waar dit volgens diverse reviews redelijke tot grote verschillen zou maken  :thumbs-up: is er iemand op dit forum die de dmd tweeters al heeft toegepast in zn bestaande dancers 2 ???

Hoor graag jullie bevindingen, en uiteraard alvast hartelijk dank voor jullie medewerking  :clapping: :clapping:

Arjan wat betreft je set  :worship: :worship:

Former member 78

xavi,

Zo ver ik weet is er nog niemand met de MD2 Be versie die er DMD's in heeft gezet.

Welkom trouwens!
En de foto's zien wij graag verschijnen ;D

Maro

Ook maar even deel nemen aan dit usher topic.
Heb een Usher surround opstelling met de 6371 als front aangevuld met de HT1 en de X-708 als surround. Heb sinds kort ook een eigen luister ruimte ingericht en wil daar ook Uher hebben (natuurlijk) Denk dat er eerst nog een setje 708 gaat komen om dan maar eens te gaan sparen voor de nieuwe 718-DMD's :wub:





Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

koosnaampje-audiofiel

Leuk setje Maro... ;D

Cambridge audio/usher goede match?

Klipsch, Denon.

Maro

Combi CA/Usher is voor mij erg goed. Heb hier voor veel B&W gehad en ook Focal maar toen ik een maal Usher's gehoord had wist ik dat dat mijn geluid was. De CA combi geeft een heerlijke druk met veel detail. Je merkt dat het perfect bij elkaar aansluit.

Een hifi maat van mij was altijd erg onder de indruk van zijn B&W CM7 set. Tot ie een keer een avond bij mijn thuis was geweest en de 6371 set had gehoord. Op de terug weg in de auto vroeg ie zich zelf af waar hij nou al die jaren naar had zitten luisteren ;D, een maandje later stonden we bij Karel en gingen weer huiswaarts met een 2e hands 6391 set achter in de auto.. :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robbert54

Quote from: Maro on April  2, 2011, 13:48:47
Combi CA/Usher is voor mij erg goed. Heb hier voor veel B&W gehad en ook Focal maar toen ik een maal Usher's gehoord had wist ik dat dat mijn geluid was. De CA combi geeft een heerlijke druk met veel detail. Je merkt dat het perfect bij elkaar aansluit.

Een hifi maat van mij was altijd erg onder de indruk van zijn B&W CM7 set. Tot ie een keer een avond bij mijn thuis was geweest en de 6371 set had gehoord. Op de terug weg in de auto vroeg ie zich zelf af waar hij nou al die jaren naar had zitten luisteren ;D, een maandje later stonden we bij Karel en gingen weer huiswaarts met een 2e hands 6391 set achter in de auto.. :headbanging:
goed, ik ga dus voorlopig nog maar even niet naar Usher's luisteren :plain:   :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robbert54

moet binnenkort toch naar W&W, maar loop er gewoon met een groooote boog omheen :blush:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Zoals het nu lijkt ga ik begin mei weer richting Enschede (W&W) Ben eigenlijk wel benieuwd wat nou echt de verschillen in het geluid zijn tussen de MD 2 die ik nu heb en de nieuwe MD 2 DMD.

xavi

Hey forumleden,

Ik heb vorige week de DMD tweeters besteld voor mijn MD 2.... :clapping: :clapping: wat ik ervan moet verwachten uhhhhhhhhhhhhhhhh :crazy: geen idee heb zelf de dmd versie nog niet gehoord en ben dus heel benieuwd wat het verschil gaat zijn, of ik er blij van ga worden zonder eerst het e.a. te hebben gehoord, waarschijnlijk wel  :angel: :angel: indien dit niet het geval is kan ik ze retour sturen duzzzz niets verloren dacht ik  :nowink: :nowink:

Maro me complies voor je set  ;) by the way jij zegt op zoek te zijn naar een nieuwe set 708,( ik wil je even in kennis stellen van het volgende ). Vorig jaar heb ik voor vrienden van mij 3 nieuwe sets x-708  a 500,- per set besteld bij ww audio dus niet de prijs van 798,- euro zoals deze op zijn site staat vermeld.

Hoeveel sets karel nog heeft dat is mij verder onbekent :-X :-X maar doe je voordeel ermee als je toch van plan om een set x-708 te kopen bij ww audio......... Iam  :withstupid:

Maro suc6

Greetzzzzzzzz xavi

Former member 78

Het is behoorlijk stil hier...

Heb enkele weken terug de onderstaande Ushers gehoord.
Heel erg mooi ;D



frank2

die klinken errug goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

contour3.0

en ze zijn ook errug groot!!! :worship:

Flink laagnummer op hoog volume afspelen......wasrek ervoor en droog is de was ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707