Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xander32

... waar het mij niet om gaat zijn hyper details en uiterste neutraliteit, maar wel om natuurlijkheid, klankkleuren en dynamiek. Het is niet voor niets dat ik voor Tannoy ben gegaan. Of een coax dat in de weg staat vraag ik mij af.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hier heb ik het nog prima naar mijn zin hoor  :thumbs-up:

Betreffende alles wat met muziek, hifi en aanverwante zaken van doen heeft zat ik al jaren ook prima op het buurforum. Maar helaas gingen er het afgelopen jaar de politieke discussies de overhand krijgen en deze gingen een kant op waarmee ik mij niet kan vereenzelvigen  :-\ Dat het zo is gelopen vind ik oprecht jammer.

Gerrits Café, uhm, af en toe kan ik enorm genieten van een speciaal biertje, maar dat gaat virtueel toch een heel andere beleving vormen vrees ik  ;)



Quote from: VANZOMERENG on February 14, 2021, 10:43:08
Ik zou zeggen, lekker gezellig hier blijven en wat vaker rondhangen en virtuele biertjes drinken in "Gerrit's Muziekcafe"   :colgate:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3413401#msg3413401
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Thanatos

Schitterende bak hoor die Accuphase. Ongetwijfeld een mooie combi met de Tannoy  O0

Xander32

Je speeltje zelf wel met een heel bijzonder ontwerp, tof  :thumbs-up:

Quote from: Thanatos on February 14, 2021, 20:36:17
Schitterende bak hoor die Accuphase. Ongetwijfeld een mooie combi met de Tannoy  O0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on February 13, 2021, 12:05:56
... scherp.

Deze staan in mijn onderschrift omdat deze gisteren na een uitvoerige luistersessie in eigen keten, zijn geplaatst in m'n meubel 🤓 Al jet al zeker geen domme vraag  ;)

Quote from: Xander32 on February 13, 2021, 17:32:28
... het verhaal van de Marantz PM10, welke ik blind heb gekocht.

Al is dat ook niet helemaal waar; ik heb hem een aantal jaren terug gehoord tijdens een M&G van het Marantzforum bij de NL vestiging van Marantz te Eindhoven. Maar goed, in November 2020 heb ik er dus zelf eentje gekocht, nadat ik een aantal andere versterkers had beluisterd (o.a. Hegel H390, Accuphase E-380) en ik als proef een aantal maanden met een Ncore ev achter de Marantz PM11s3 had gespeeld. Na reeds positieve ervaringen met een PM15s2LE en een PM11s3 (beiden eveneens blind gekocht), was ik er van overtuigd dat het met de PM10 weer net zo zou lopen. Niet dus. Op een aantal aspecten betrof deze zeker een upgrade t.o.v. de 11. Een meer aanwezige bas, duidelijk meer punch en voorts een heerlijk open geluid. En ja, het hoog was wel wat te aanwezig, ietwat agressieve sss-en en fff-en waren daar, maar dat was met de beide voorgangers de eerste tijd niet anders. Na een periode van inspelen temperde dat bij de voorgangers, mijn verwachting was dat dit met de PM10 net zo zou gaan. Niet dus. Het wat agressieve hoog bleef onveranderd aanwezig 🙄

Dit had ik niet zien aankomen. Een ogenschijnlijke mismatch met de Kensingtons. Dat was met de Ncore ev niet heel anders, maar dat kweet ik aan het relatief basale ontwerp, een gebrek aan verfijning. Maar nu met de ervaringen van de afgelopen maanden concludeer ik dat Hypex Ncore een niet al te gelukkige match is met de Tannoy Kensingtons. Iig niet daar waar het het hoog betreft. Zelfs in dien mate dat deze mij de afgelopen maand(en) vaak het luisterplezier ontnam ☹️

Dan maar rigoureus te werk gaan, weg met alles van Marantz en op zoek naar iets nieuws  :o. Echter ook vast besloten om niets het kopen voordat ik de spulletjes bij mij thuis in eigen set heb gehoord. Na een thuisdemo van de Accuphase E-480 en de DAC-50 van hetzelfde merk, zijn deze blijven staan. Ondanks dat beide geheel nieuw, koud (letterlijk) uit de doos waren, klonk het direct overtuigend. We zijn voorts aan de onderhandelingstafel gaan zitten en kwamen tot een nette prijs inclusief inruil van de Marantz gear. Zoals reeds aangegeven; de Accu versterker incl. dac zijn blijven staan, de Marantz gear verdween in de originele verpakking en ging mee de deur uit.

Nu is het een paar weken wachten op de levering van de Auralic Aries G1. Maar geen nood, ik zit niet zonder bron; er stond nog een Audiolab cd loopwerk en ik had nog een BS Node 2 op zolder staan. Prima om de komende weken de E-480 in te spelen. En onderwijl heb ik mooi de tijd om te bedenken hoe ik de Aries G1 met de DAC-50 ga verbinden; middels digi coax of via usb :unsure: Ik lees heel diverse ervaringen over welke de voorkeur zou genieten. Indien er hier leden zijn die hier ervaring mee hebben en deze willen delen hou ik mij van harte aanbevolen  :thumbs-up:


Lang verhaal kort:
de Marantz PM10 en NA11s1 has left de building, daarvoor in de plaats gekomen zijn een Accuphase E-480 incl. DAC-50 en een (nog te leveren) Auralic Aries G1.

Wanneer alles er staat zal ik mijn topic verder bijwerken, inclusief een aantal plaatjes  :popcorn:

Jemig...
Je schakelt snel, man.

Even.... ik ben zooooo tevreden met mijn rega stuff...
Maar als ik iets zo willen proberen.... nou ja, dat staat nu in jouw woonkamer/luisterruimte.
Mijn luidsprekers zijn natuurlijk heel anders, dus weet niet of dat gaat klinken, maar die heerlijke VU meters op die units, het compacte, de uitstraling....

Leuker dan Macintosh (sorry liefhebbers, tikje meer kitch imb) en mooie tussenweg tussen het broodnuchtere en sobere van rega (waar ik stiekem wel van houd) en andere systemen.

Zou het best eens uitgebreid willen horen.

Gefeliciteerd!

Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

JeroenGRT

Met mijn audiolab MDAC vond ik de verbinding met een streamer via USB fijner klinken dan met coax, meer rust. Maar zoals altijd het blijft persoonlijk 😀
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

twani


twani

Gefeliciteerd Robert.  Nooit fan geweest van de PM11. De PM10 ken ik niet maar die vertaalslag heb jij nu voor ons gemaakt.

Je hebt er geen zak aan als ík het roep, maar weet wel dat ik de Accu écht een hele mooie versterker vind😉

Ich liebe das Champagne Gold :tounge2:

Xander32

Wanneer er straks wat meer rust in de corona-tent is ben je welkom  :thumbs-up:

Quote from: Hannibal_ on February 14, 2021, 21:00:20
Jemig...
Je schakelt snel, man.

Even.... ik ben zooooo tevreden met mijn rega stuff...
Maar als ik iets zo willen proberen.... nou ja, dat staat nu in jouw woonkamer/luisterruimte.
Mijn luidsprekers zijn natuurlijk heel anders, dus weet niet of dat gaat klinken, maar die heerlijke VU meters op die units, het compacte, de uitstraling....

Leuker dan Macintosh (sorry liefhebbers, tikje meer kitch imb) en mooie tussenweg tussen het broodnuchtere en sobere van rega (waar ik stiekem wel van houd) en andere systemen.

Zou het best eens uitgebreid willen horen.

Gefeliciteerd!

Han
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on February 14, 2021, 21:59:39
Wanneer er straks wat meer rust in de corona-tent is ben je welkom  :thumbs-up:

Lijkt me leuk.
Geniet er van
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

AudioEnZo

Mooie verandering in je set, geniet ervan  :clapping:

twani

#5911
Wel grappig ook om hier te zien wat merkimago met de aard van de reacties op een versterker wijziging doet...

Bij de PM10 voor een toch vrij fors bedrag waren er toch meerdere (ik ook) met wat gereserveerde meningen over de wijziging tov de PM11

Nu is het een lekker Accuphase en is iedereen zonder uitzondering zeer enthousiast (wederom, ik ook :D)

Saillant detail is dat niemand beide verder bij Robert in de set heeft beluisterd.

Zo zie je maar, we roepen dus maar wat :tounge2:

J o e p

#5912
Quote from: twani on February 15, 2021, 10:05:11
Wel grappig ook om hier te zien wat merkimago met de aard van de reacties op een versterker wijziging doet...

Bij de PM10 voor een toch vrij fors bedrag waren er toch meerdere (ik ook) met wat gereserveerde meningen over de wijziging tov de PM11

Nu is het een lekker Accuphase en is iedereen zonder uitzondering zeer enthousiast (wederom, ik ook :D)

Saillant detail is dat niemand beide verder bij Robert in de set heeft beluisterd.

Zo zie je maar, we roepen dus maar wat :tounge2:

Al heb je beide in huis gehad, ik ben niet verder gekomen dan een Accuphase E350 welke ik weg deed voor een Marantz PM11s3. Het zal bij jou thuis met jouw luidsprekers en accoustiek toch altijd anders klinken.
En mocht het niet bevallen dan is een Accuphase altijd weer goed door te verkopen.
Je moet een versterker echt een maand thuis kunnen beluisteren wil je een beetje zekerheid hebben dat hij voor jou de juiste is. Maar wie heeft die luxe. Het blijft toch altijd een gok.
Mooi dat Xander dat met de PM10 heeft kunnen toegeven en heeft durven ingrijpen.

Verandering van spijs doet eten.  ;)
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Goed(koop) inkopen helpt in zo'n keuze. Wanneer ik de adviesprijs had betaald voor de PM10, zou ik de stap naar de E-480 niet zo snel gemaakt hebben.

De inkoop was prima, de inruil eveneens. Maar desondanks moest er weer flink geld bij. Dat doet eventjes auw, maar dat moet je snel vergeten en gaan genieten van het nieuwe. Het geld betreft slechts getallen op je bankoverzicht ... Daar kan je maar beter in real life van genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: twani on February 15, 2021, 10:05:11
Wel grappig ook om hier te zien wat merkimago met de aard van de reacties op een versterker wijziging doet...
Klopt wat je zegt maar ook het gewicht, afmeting, looks van binnen en buiten, speelt een grote rol op iemands "beleving"

Wat is er fijner dat met trots hier op het forum, een foto te tonen van de binnenkant v/d versterker, met super strakke (symmetrische) opbouw,
grote afgeschermde ringkerntrafo(s) en hierbij te vermelden dat je door je rug ben gezakt bij het tillen v/d versterker.
(zo beetje het gevoel, als die versterker > 25kg weegt moet die wel goed klinken, want dan zal de voeding wel fors bemeten zijn)

Maar merken-imago is heel belangrijk, ik was vroeger zo trots als een pauw, toen ik mijn eerste echte heuse NAKAMICHI-Cassettedeck bezat.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dura

Quote from: VANZOMERENG on February 15, 2021, 11:28:03
Klopt wat je zegt maar ook het gewicht, afmeting, looks van binnen en buiten, speelt een grote rol op iemands "beleving"

Wat is er fijner dat met trots hier op het forum, een foto te tonen van de binnenkant v/d versterker, met super strakke (symmetrische) opbouw,
grote afgeschermde ringkerntrafo(s) en hierbij te vermelden dat je door je rug ben gezakt bij het tillen v/d versterker.
(zo beetje het gevoel, als die versterker > 25kg weegt moet die wel goed klinken, want dan zal de voeding wel fors bemeten zijn)

Maar merken-imago is heel belangrijk, ik was vroeger zo trots als een pauw, toen ik mijn eerste echte heuse NAKAMICHI-Cassettedeck bezat.

daar baal ik weleens van met mijn C390DD; dat is echt een hele bijzondere en fijne versterker, qua geluid geen enkele behoefte om te switchen.
Maar ja geen masterclass NAD, dus een lelijke goedkoop aandoende kast met een miezerig displaytje waarvoor ik geen enkele pride of ownership op kan brengen.
Ik vind de witte Powernode van mijn vriendin al veel mooier.
Dus ik moet mezelf weleens vermanend toespreken, het oog wil ook wat maar de combi met de Harbeths vind ik verder zo bevredigend.
en dan was mijn vorige versterker ook nog een prachtig imposante Prima A30, loodzwaar, >20kg door twee enorme trafo's, cm dikke front, prachtige knoppen...en toch, de NAD blijft staan!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

vanzomereng

Quote from: Dura on February 15, 2021, 12:02:12
daar baal ik weleens van met mijn C390DD; dat is echt een hele bijzondere en fijne versterker, qua geluid geen enkele behoefte om te switchen.
Maar ja geen masterclass NAD, dus een lelijke goedkoop aandoende kast met een miezerig displaytje waarvoor ik geen enkele pride of ownership op kan brengen.
Ik vind de witte Powernode van mijn vriendin al veel mooier.
Dus ik moet mezelf weleens vermanend toespreken, het oog wil ook wat maar de combi met de Harbeths vind ik verder zo bevredigend.
en dan was mijn vorige versterker ook nog een prachtig imposante Prima A30, loodzwaar, >20kg door twee enorme trafo's, cm dikke front, prachtige knoppen...en toch, de NAD blijft staan!
Als je wat minder vatbaar bent voor dit soort zaken/imago's,  maakt het leven alleen maar makkelijker en vaak heeft het met geluidskwaliteit
niks van doen maar kan je geld besparen bij aankoop.

 

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

De PM10 kan betreffende diens afwerking prima de strijd aan met Accuphase, Luxman en consorten.  En het gewicht doet ook weinig onder. Maar het is het merkje welke idd het verschil maakt.

Quote from: VANZOMERENG on February 15, 2021, 11:28:03
Klopt wat je zegt maar ook het gewicht, afmeting, looks van binnen en buiten, speelt een grote rol op iemands "beleving"

Wat is er fijner dat met trots hier op het forum, een foto te tonen van de binnenkant v/d versterker, met super strakke (symmetrische) opbouw,
grote afgeschermde ringkerntrafo(s) en hierbij te vermelden dat je door je rug ben gezakt bij het tillen v/d versterker.
(zo beetje het gevoel, als die versterker > 25kg weegt moet die wel goed klinken, want dan zal de voeding wel fors bemeten zijn)

Maar merken-imago is heel belangrijk, ik was vroeger zo trots als een pauw, toen ik mijn eerste echte heuse NAKAMICHI-Cassettedeck bezat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Ik ben benieuwd tot hoe veel DB de VU meters al zijn gegaan. Ik sta er telkens van versteld hoe weinig vermogen er eigenlijk maar nodig is om toch wel luid te spelen.

Wat ik zo fijn vind aan Accuphase is dat ik 0,0% last heb van luistermoeheid, wat ik bij andere merken wel ervaarde.
De PM10 zal ook iets helderder geweest zijn in het hoog.?

Xander32

De slagen die de meters maken zijn beperkt ja, die zal iig voldoende headroom hebben  :)

De PM10 was betreft tonaliteit niet zo zeer meer helder, maar ic.m. de Kensingtons ontstonden er vervelend harde s-klanken. Daar ben ik allergisch voor. De E-480 heeft meer kleur in het midden, waardoor er een andere balans ontstaat. M.i. is het geluid daardoor meer coherent, meer natuurlijk. Heel kort door de bocht: de PM10 lijkt een soort van "loudness sound" te hebben, met de nadruk op een strak en krachtig laag, een ietwat terugvallende mids en een helder hoog. De E-480 ervaar ik als een duidelijk meer uitgebalanceerde versterker.

Quote from: Mario D on February 15, 2021, 18:58:50
Ik ben benieuwd tot hoe veel DB de VU meters al zijn gegaan. Ik sta er telkens van versteld hoe weinig vermogen er eigenlijk maar nodig is om toch wel luid te spelen.

Wat ik zo fijn vind aan Accuphase is dat ik 0,0% last heb van luistermoeheid, wat ik bij andere merken wel ervaarde.
De PM10 zal ook iets helderder geweest zijn in het hoog.?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Het is nu nog wachten op de levering van de Auralic Aries G1 en wat Audioquest aansluitmateriaal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Huub-13

#5923
Quote from: Xander32 on February 14, 2021, 15:43:30

De E-480 vindt hare maje een spuuglelijk ding, wat dat betreft geheel in lijn met de Kensingtons  ;D
Daarom is er hier ook de keiharde afspraak dat de componenten uit het zicht in het kastje moeten verdwijnen. Dat maakt bv een klasse a een no go.


Onbegrijpelijk toch dat vrouwen zo iets "spuuglelijk" vinden . . . . .
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Kingpin

Prachtig, veel luisterplezier ermee  :clapping:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack