vanzomereng - Mijn setje

Started by vanzomereng, January 27, 2010, 13:58:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Mooi hoor, strakke set

B&W verhalen is met name de oudere series (vroegah).
Dekentje ervoor, warm wollig etc. Zeker de lagere series toen.
Heb zelf een complete 601 s1 set gehad. Bij uitzoeken andere speakers ging toen een wereld voor mij open wat voor diversiteit er was in speaker geluid als je een ander merk koos.

Geen upgrade voor je concerten naar HD of 4K beeld?


vanzomereng

Quote from: denoontje on July 23, 2020, 22:17:42
Mooi hoor, strakke set

B&W verhalen is met name de oudere series (vroegah).
Dekentje ervoor, warm wollig etc. Zeker de lagere series toen.
Heb zelf een complete 601 s1 set gehad. Bij uitzoeken andere speakers ging toen een wereld voor mij open wat voor diversiteit er was in speaker geluid als je een ander merk koos.

Geen upgrade voor je concerten naar HD of 4K beeld?

Ik denk dat met de meest speakers tegenwoordig niks mis mee en zeker binnen bepaalde prijsklassen, de kwaliteitsverschillen gering zijn.
M.b.t. speakers heb je wel een grotere diversiteit aan "karakters" en moet passen bij je smaak en voorkeuren, echter deze karakterverschillen
worden pas als echt zeer groot ervaren, als je speaker  A < vs > B , side by side aan het vergelijken ben.
Als je speakers zorgvuldig kiest passend bij je ruimte en bij je versterker, krijg je alle speakers wel aan het "zingen"

M.b.t. beeld, heb ik bij afspelen van Blueray toch HD?
Ben verder qua televisie en afspelen v/d DVD's zeer tevreden over de beeldkwaliteit maar t.o.v. geluid heeft beeld geen prio bij mij.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

#152
... in het verleden heb ik zelfs B&W ls (CDM 7 se) verkozen boven een paartje Tannoy (P40)  :dontgetit:

Die fout zou ik nu niet meer maken  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Misschien de lagere series dan. De matrix 802, met die blokken doosjes bovenop vond ik echt een serieuze en heel mooie speaker.

Xander32

Ach, B&W is denk ik één van de grootste speaker producenten. Dat kan alleen maar wanneer ze die ook in de markt weten af te zetten. Maar zelf heb ik weinig met de ls van dit merk. Ondanks dat mijn eerste set ls van hen afkomstig was, ik een P9 Signature in gebruik heb en dat de in de tv geïntegreerde soundbar door B&W is ontworpen/geproduceerd.

En ik heb een setje 805 D de sterren van de hemel horen spelen op Devialet, dat was echt heel erg mooi. Desondanks zou ik een andere keuze maken wanneer ik in de markt was voor andere speakers.
Persoonlijke smaak en voorkeur, meer is het niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#155
Quote from: Xander32 on July 24, 2020, 10:01:43
Persoonlijke smaak en voorkeur, meer is het niet.

M.b.t. smaak, zijn luidsprekers net vrouwen, ik val net zo makkelijk op een blonde, als op een donkere vrouw  ;)
Mijn brede smaak biedt me zeer veel keuzemogelijkheden.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Ls symbool voor smaak vrouw, die kant wil ik echt niet op want dan zou ik met m'n speakers uitkomen op een dame zoals hieronder  ;D




Quote from: VANZOMERENG on July 24, 2020, 10:23:46
M.b.t. smaak, zijn luidsprekers net vrouwen, ik val net zo makkelijk op een blonde, als op een donkere vrouw  ;)
Mijn brede smaak biedt me zeer veel keuzemogelijkheden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on July 24, 2020, 10:34:19
Ls symbool voor smaak vrouw, die kant wil ik echt niet op want dan zou ik met m'n speakers uitkomen op een dame zoals hieronder  ;D

Nu heb je mijn interesse gewekt, ik moet maar snel eens bij jouw op luisterbezoek  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#158
Over smaak en LS gesproken, dan moet je mijn speakers vergelijken met onderstaande... (DOORSPOELEN TOT VOORBIJ DE RECLAME.....)

https://www.youtube.com/watch?v=fshC2mPt6DI
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

... een man met lange haren en snor  :butbut:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on July 24, 2020, 11:57:43
... een man met lange haren en snor  :butbut:

het is maar net waar je op valt  ;D

bij the way, die vent kan zelf ook aardig zingen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

denoontje

Ah, zag dat het een dvd-3800BD is...had die laatste letters ff gemist ;-)

vanzomereng

#162
Gisteren de 3-delige CD-box  "Beste van 2-metersessies" gedraaid en wat klinkt dit toch superb  :wub:
Ondanks dat de B&W 702s2 best wel fris klinken maar nergens scherpe randjes,   klinkt ook klassiek zeer mooi.
Het vioolconcert van Locatelli met Jaap van Sweden (niet als dirigent maar nog als 1e violist) klinkt zeer fraai.

Nu ben ik niet zo type die vaak met muziek luisteren, er echt voor gaat zitten maar bij ons hier in de woonkamer,
staat gewoon de muziek bijna continu aan en doen we gewoon ons ding zoals lezen/puzzelen/achter de computer wat surfen
of de TV-aan zonder geluid met ondertiteling en zelfs dan heb ik zo van die momenten, dat ik denk wow !.

Ik heb hier al 2 luistervisites gehad en de bezoekers vinden het hier ook zeer fraai en vooral zeer homogeen klinken.
Nu wil homogeen betekenen, dat er niet 1 bepaald frequentiegebied is te duiden, die in negatieve of positieve zin opvalt,
echter wat mij wel opvalt (in positieve zin) is het middengebied.   Met name stemmen klinken zo fraai en natuurlijk en de
Continuum middentoner  (die bijna 1 op 1 uit de top-serie 800 is overgenomen) verricht zeer goed zijn werk.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Die 2 Meter Sessies zijn idd een aanrader.

Voor de liefhebbers: maandag a.s, op NPO 2 Extra, start een geheel nieuwe serie 2 Meter Sessies met Jan Douwe 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

w00Dy

Dag Gerrit

Je hebt inderdaad een mooi gebalanceerde set, zoals bij het luistermoment gezegd: Het laag is niet prominent maar de speaker staat er wanneer hij moet, veel hangt ook af van de opname.

Muziek tip:
Blue Blot - Belgische blueband
Delvon Lamarr Organ Trio - Live at Kexp!

P.S. de handleiding is eindelijk vertrokken, hij lag hier al een week in het "uit" postvak


vanzomereng

Quote from: w00Dy on July 27, 2020, 11:26:48
Dag Gerrit

Je hebt inderdaad een mooi gebalanceerde set, zoals bij het luistermoment gezegd: Het laag is niet prominent maar de speaker staat er wanneer hij moet, veel hangt ook af van de opname.

Muziek tip:
Blue Blot - Belgische blueband
Delvon Lamarr Organ Trio - Live at Kexp!

P.S. de handleiding is eindelijk vertrokken, hij lag hier al een week in het "uit" postvak

OK bedankt voor "het opsturen"  en de muziek-tips
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#166
Net de CD opgezet van Kai Bremnes "Eindring"  ik werd totaal flabbergasted, net of die meid vlak voor mijn neus stond te zingen.
Ik dacht werkelijk van, straks begint ze me nog te omhelzen maar daar had ik ff op dat moment geen zin in.

Dus maar snel een andere CD opgezet, Vader Abraham en de smurfen maar daar had ik ook snel spijt van,
net of ik nu, een stelletje van die k#t kabouters in mijn woonkamer heb rond lopen.

Wat toveren de B&W 702S2, toch een holografisch plaatje  :happy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#167
Allemaal welkom in Gerrit's  muziekcafe (opening)

Alhoewel audio mijn hobby, is al sinds mijn jeugd muziek een veel grotere passie. Deze passie is zodanig groot,
dat ik al vele jaren terug, keyboard lessen heb genomen, immers niks is zo fijn als zelf te kunnen spelen toch?
Helaas heb ik deze hobby, op sterk aanraden van velen gestopt, mijn kwaliteiten lagen elders werd mij steeds verteld
en verder kwam mijn huwelijk vanwege mijn "speelstijl" ook onder spanning te staan  :D

Gelukkig heb ik de mogelijkheid om veel naar muziek van veel betere getalenteerden te kunnen luisteren.
Hier in huis dus geen aparte mancave maar de installatie gewoon in huiskamer en deze wordt dan ook zeer intensief gebruikt.
Gelukkig houdt mijn echtgenote ook veel van muziek en levert dit zelden problemen.

Om een beetje een indruk te geven van mijn muzieksmaak, ik zo'n 300 titels aan CD's & 65 muziek-DVD's van Bach t/m Iron Maiden.
Kortom een brede muzieksmaak maar ik heb zeer weinig met Jazz, Country, HipHop en smartlappen.
Mijn voorkeur ligt toch wel bij Rockmuziek en Blues met voorkeur uit de jaren 70 t/m 90.
Als ik onverhoopt maar 10 titels mocht meenemen naar een onbewoond eiland (wel met elektriciteit graag!)
dan staan de navolgende artiesten/bands hoog op mijn lijstje: Patricia Kaas, Deep Purple, Blackmore's Night, Solution,
Kayak, Pink Floyd, Rainbow (uiteraard met Ronnie James Dio als zanger) Queensryche, Cuby and the Blizards & Joe Bonamassa.

Voor de komende periode zal ik jullie naar fraaie covers laten horen en kijken (Youtube / sommige filmpjes zijn zeer fraai om te zien  :inlove:)

Voorproefje

De eerste cover is v/d zangeres Natalia Tsarikova, die het nummer "Sleeping Sun" vertolkt welke origineel v/d
Finse Symfonische (& Gothic) Metalband Nightwish is met de toenmalig zangeres Tarja Turunen.
(inmiddels al jaren geleden opgevolgd door de Nederlandse Floor Janssen, ex-zangeres van de Nederlandse metalband After Forever)

Eigenlijk is Tarja niet te overtreffen, als aan het conservatorium afgestudeerde klassiek sopraan, is ze gewoon qua stem van de buitencategorie,
niettemin ben ik zeer onder de indruk van Natalia Tsarikova met haar cover.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tarja_Turunen

Cover van Natalia Tsarikova
https://www.youtube.com/watch?v=zfzIDdHql1s

Origineel van Nightwish
https://www.youtube.com/watch?v=E_RRMRXJWxI&list=RDlTBHb-T320c&index=7

Enjoy,  wordt vervolgd en stay tuned  :notify:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

J o e p

Als een juffrouw met een D cup haar keel openzet ben ik altijd een beetje bang aan het worden.

https://www.youtube.com/watch?v=kK0rpKOEAt0&list=LL&index=82
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Alex Groningen

Ben wel benieuwd of ik hier wat leuks ga ontdekken! Ik laat me graag verrassen!

fluissie

Leuk initiatief en opgezet  :thumbs-up:

JeroenGRT

Leuk Gerrit, hier een nightwish fan 😀 . Mooie cover! Blijft een prachtig nummer!
Die cover van my immortal van Natalia Tsarikova is trouwens ook niet verkeerd.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

vanzomereng

#173
Onderwerp: covers van Ronnie James Dio   :headbanging:

Wij gaan vrolijk verder met een volgende cover, welke meteen een inleiding is naar de inmiddels overleden zanger Ronnie James Dio.

Velen 50-plussers zullen ongetwijfeld Dio gehoord hebben,  echter dit zonder dit zelf in de gaten te hebben gehad.
Kennen jullie nog het nummer "Love is All"  met een tekenfilm/videoclip "Butterfly Ball"van een zingende kikker?
Bij de aftiteling van dit nummer werd de naam Roger Glover (bassist van Deep Purple) genoemd maar hij was alleen de producer van dit nummer,
het zangwerk kwam volledig voor rekening van Dio.

Love is All
https://www.youtube.com/watch?v=RW9OYsMn4ds

Dio werd zowel door het publiek maar vooral door zijn vakgenoten, gezien als 1 van de grootste zangers op het gebied van rockmuziek
en was voor vele andere rockzangers een groot voorbeeld.

Dio kende een succesvolle periode met de band Rainbow, die werd opgericht door lead-gitarist Ritchie Blackmore, die uit Deep Purple is gestapt.
Verder speelde hij ook enkele jaren in Black-Sabbath, als vervanger van Ozzy Osbourne.   Er is een zeer grote schare Black-Sabbath fans,
die de Dio-years als de beste periode van Black-Sabbath beschouwen.  Voor luisteraars die van een wat donkere en soms wat macabre sound houden,
zijn de volgende Black-Sabbath CD-titels met Dio een aanbeveling waard: "Heaven and Hell" en "Mob Rules"
Later formeerde Dio ook een eigen band "Dio" genoemd, waarin vele eigen nummers worden gespeeld maar ook vele nummers uit zijn
Rainbow- en Black-Sabbath periode (hij had immers ook de copyright op veel van deze nummers omdat hij de lyrics zelf heeft geschreven).
Verder heeft Dio nog getoerd met een gelegenheidsband "Heaven an Hell" met hierin bandleden van Black-Sabbath,
waarin nummers ten gehore werden gebracht uit zijn Black-Sabbath periode. 

Wikipedia – Ronnie James Dio
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronnie_James_Dio

Ik zelf heb Dio ooit live gezien als gastzanger bij Deep Purple "Live at Ahoy Rotterdam" in 2000, incl. een klassiek symfonieorkest/blazerssectie.
Naast het repertoire van Deep Purples waarin Dio ook enkele nummers meezong, werden ook "Love is All" & enkele Dio-nummers uitgevoerd.   
Dit was 1 van de meeste indrukwekkendste concerten, die ik heb meegemaakt   :inlove:

Ik voelde me weer 18 jaren jong, toen ik deze dame zag op Youtube  :ohmy:
Zeer fraai om naar te kijken maar daarnaast best een zeer goede zangeres.
Als je op haar naam googled, vindt je meer fraaie (en ook minder fraaie) covers van haar.

Cover van Gabriela Gunčíková – (medley) - How To Sing In The Style Of Ronnie James Dio  eerste minuut rustig daarna meer typisch like Dio
https://www.youtube.com/watch?v=fshC2mPt6DI&index=101&list=PLfKCgX__DMDDZ-aIQoYGUeGZKG7vlTy3c&t=0s

Dio – Black-Sabbath/Heaven and Hell – Nummer Heaven and Hell & Children of the Sea
https://www.youtube.com/watch?v=_OtR7aoTphw
https://www.youtube.com/watch?v=npGw2tDir5c

Dio – Dio – Nummer Last in Line
https://www.youtube.com/watch?v=LvUUj1OInCs

Dio – Rainbow – Kill the King
https://www.youtube.com/watch?v=hL0GTHhtCXU

Weet je nog meer leuke covers te vinden van Dio,  wees welkom en plaats deze dan in dit draadje

Enjoy and stay tuned !





Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: J o e p on November 20, 2020, 23:19:57
Als een juffrouw met een D cup haar keel openzet ben ik altijd een beetje bang aan het worden.
Bang of opgewonden  :D
Joep geloof me...., het is echt toeval dat die covers die ik heb getoond en nog zal tonen, allemaal fraaie dames zijn  :D

stay tuned,  er komt nog veel fraais aan !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD