Zoveelste stekkerbloktopic...

Gestart door MarkD, april 8, 2010, 11:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

dat zijn keuzes, bij een blok blijft het altijd gissen.
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op april 29, 2010, 09:40:54
Zo heb ik maar gelijk de PS audio Powerplant Premier besteld, geen geneuzel met stekkerblokken, niks te kiezen ,plug & play.  ;D

Voor je het weet, zit je weer op het oude niveau...
Mooi apparaat!!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Raphie

Citaat van: Peerless Monster op april 29, 2010, 11:11:56
Voor je het weet, zit je weer op het oude niveau...
Mooi apparaat!!
Ja, komt ook nog een TEAC reference series CD speler aan voor de leuk
en ben aan het kijken voor nog iets speciaals, waar ik nog niet te veel over ga zeggen  8)
JBL PRX Power!

Cyreg

Ik wil je niet al teveel demotiveren hoor  ;)  en ben zeker benieuwd naar je bevindingen (geen gebruikservaring met PPP)

Maar bij 'n PS-audio PPP zal n.m.m. ZELFS OOK WEER het aangesloten netsnoer naar de huis-230VAC, z'n eigen klankmatige invloed hebben.(de PPP werking is toch als 'n soort schone gefilterde 50Hz versterker?)
En ik verwacht dat ook de diverse contactdozen achterop, evengoed gevoelig zullen zijn voor wat je waar insteekt  ???

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

s0000884

Citaat van: S@m op april 16, 2010, 08:50:04
Sterbedrading voor zowel fase, nul en aarde. Dit betekent dat elk stopcontact zijn eigen toevoer vanaf de ingang heeft.

Soms wordt hiermee bedoeld dat een serie draden van één punt naar vele anderen, ieder eenzelfde lengte hebben. Op die manier is de serieweerstand vanaf het beginpunt naar iedere node (ongeveer) iedentiek. Dit kan ook bereikt worden door 1 enkele draad te laten lopen 'tot de ster' en vanaf daar de splitsing te doen:
. Voor stroomtoevoer van hifi-toestellen is dit echter volstrekt overbodig; of er nu 210 V of 250 V AC in de voeding v/d versterker komt, een goed gedefinieerde, constante gelijkspanning komt er toch wel uit.

S@m

Citaat van: s0000884 op april 30, 2010, 01:01:37
Voor stroomtoevoer van hifi-toestellen is dit echter volstrekt overbodig; of er nu 210 V of 250 V AC in de voeding v/d versterker komt, een goed gedefinieerde, constante gelijkspanning komt er toch wel uit.

Het schijnt beïnvloeding van apparaten op elkaar te voorkomen...

s0000884

Citaat van: S@m op april 30, 2010, 06:41:35
Het schijnt beïnvloeding van apparaten op elkaar te voorkomen...
De hele essentie van een voeding (de reden dat zoiets als een voeding bestaat en in elektrische toestellen zit) is het schoonmaken en geschikt maken van elektrische energie vanuit het lichtnet. Die taak kan een voeding, en zeker voor audiotoepassingen, al tientallen jaren feilloos aan. In het lab waarin ik meet aan chips staan instrumenten, die net als een CD speler, spanning signalen produceren, maar dan wel laten we zeggen een factor duizend (of miljoen) keer nauwkeuriger, sneller enz. Hier is de voeding ook niet het geringste probleem. Daar worden ook geen ster-aarde aansluitingen oid gebruikt. Het zit allemaal aan blokker-kwaliteit stekkerblokken vast. De signaalkwaliteit wordt dan ook echt niet beter als we hippe aarding toepassen (of een monster cable netsnoer ipv zo'n 4 euro exemplaar).

Er zijn maar 2 opties over audio-voedingverhalen:

1. óf men heeft (al dan niet expres) rommel gemaakt, waardoor de voeding z'n werk niet doet
2. óf (en dat is waarschijnlijker) men heeft marketingpraatjes nodig om spullen te verkopen. En dan móet er een probleem zijn om op te lossen. Desnoods een niet-bestaand probleem.

Cyreg

Naah, dat is m.i. BS en voegt niets toe aan deze draad  >:(
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

S@m

Citaat van: s0000884 op mei  1, 2010, 22:57:34

1. óf men heeft (al dan niet expres) rommel gemaakt, waardoor de voeding z'n werk niet doet
2. óf (en dat is waarschijnlijker) men heeft marketingpraatjes nodig om spullen te verkopen. En dan móet er een probleem zijn om op te lossen. Desnoods een niet-bestaand probleem.

Je mening is bekend s0000884, echter uit ervaring kan ik je meedelen dat mijn wetenschap een andere is... ;)

solitaire

De hele essentie van een voeding (de reden dat zoiets als een voeding bestaat en in elektrische toestellen zit) is het schoonmaken en geschikt maken van elektrische energie vanuit het lichtnet. Die taak kan een voeding, en zeker voor audiotoepassingen, al tientallen jaren feilloos aan. In het lab waarin ik meet aan chips staan instrumenten, die net als een CD speler, spanning signalen produceren, maar dan wel laten we zeggen een factor duizend (of miljoen) keer nauwkeuriger, sneller enz. Hier is de voeding ook niet het geringste probleem. Daar worden ook geen ster-aarde aansluitingen oid gebruikt. Het zit allemaal aan blokker-kwaliteit stekkerblokken vast. De signaalkwaliteit wordt dan ook echt niet beter als we hippe aarding toepassen (of een monster cable netsnoer ipv zo'n 4 euro exemplaar).

Het gegeven dat de redenering van s...4 zo zwart/wit is, zo 'goed/niet goed' geeft al aan imo. dat de alledaagse gedifferentieerde werkelijkheid anders is. Een 40 jaar oude auto brent me ook goed van A naar B, Bose geeft ook goed geluid weer, een CityHopper brengt me ook naar ZAfrika, mijn buurvrouw is ook mooi ... Echter hoe goed of hoe snel of hoe mooi, binnen welk referentiekader en obv. welke randvoorwaarden en uitgangspunten, zijn de nuances die interessant zijn. Zeker in een hobby als de onze, waar het gaat om de laatste procentjes in weergavekwaliteit (waarbij 'kwaliteit' ook nog eens subjectief is) is een statisch begrip als 'goed' 'snel' of 'mooi' absoluut nietszeggend.

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

scrutinizer

Citaat van: solitaire op mei  2, 2010, 09:41:49
Het gegeven dat de redenering van s...4 zo zwart/wit is, zo 'goed/niet goed' geeft al aan imo. dat de alledaagse gedifferentieerde werkelijkheid anders is. Een 40 jaar oude auto brent me ook goed van A naar B, Bose geeft ook goed geluid weer, een CityHopper brengt me ook naar ZAfrika, mijn buurvrouw is ook mooi ... Echter hoe goed of hoe snel of hoe mooi, binnen welk referentiekader en obv. welke randvoorwaarden en uitgangspunten, zijn de nuances die interessant zijn. Zeker in een hobby als de onze, waar het gaat om de laatste procentjes in weergavekwaliteit (waarbij 'kwaliteit' ook nog eens subjectief is) is een statisch begrip als 'goed' 'snel' of 'mooi' absoluut nietszeggend.

Wolf

Absoluut ::) ..... niets.

:D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kjelt

Op zich heeft S...4 een goed punt, wetenschappelijk kun je de werking van andere netsnoeren echt niet verklaren tenzij je er van die dropvetertouwtjes tussen hebt hangen.
Aan de andere kant zijn er high end versterkers die 1-2kVA slurpen en die zou ik zowiezo aan een aparte groep hangen  ;) zeker niet aan een stekkerblok waar ook subtiele weergevers als een cd speler op staan te draaien. Wat dat betreft zijn er veel grotere winsten te behalen door de hele spanningstoevoer in kaart te brengen, en niet op de minste plaats HOE de netspanningssnoeren lopen bij de installatie (goed scheiden van interlinks en mochten ze elkaar toch per ongeluk moeten kruisen dan loodrecht om minimale beinvloeding te krijgen) en ga zo maar door. Als ik dan thuis bij veel ht enthousiasten kom dan liggen daar een groot aantal kabelsalades zo maar ad random door elkaar heen maar dan wel met netsnoeren van 300 euro per stuk  :baaa:
Grappige is dat je het niet hoort (althans ik hoor het niet). Wil dat zeggen dat het er niet is? Nee alleen kom niet aan met "wetenschap" want die kan momenteel bv cryogene netsnoeren etc. echt niet bewijzen. Dat je het hoort kan heel veel oorzaken hebben (oa de pijn in je portemonnaie  :D ) maar dat moet ieder voor zich maar weten.

Terug naar stekkerblokken, sluit alleen je kleinstroomverbruikers aan op een stekkerblok en je grootverbruikers op een eigen groep  ;)

scrutinizer

Citaat van: Kjelt op mei  2, 2010, 10:46:11
Op zich heeft S...4 een goed punt, wetenschappelijk kun je de werking van andere netsnoeren echt niet verklaren tenzij je er van die dropvetertouwtjes tussen hebt hangen.
Aan de andere kant zijn er high end versterkers die 1-2kVA slurpen en die zou ik zowiezo aan een aparte groep hangen  ;) zeker niet aan een stekkerblok waar ook subtiele weergevers als een cd speler op staan te draaien. Wat dat betreft zijn er veel grotere winsten te behalen door de hele spanningstoevoer in kaart te brengen, en niet op de minste plaats HOE de netspanningssnoeren lopen bij de installatie (goed scheiden van interlinks en mochten ze elkaar toch per ongeluk moeten kruisen dan loodrecht om minimale beinvloeding te krijgen) en ga zo maar door. Als ik dan thuis bij veel ht enthousiasten kom dan liggen daar een groot aantal kabelsalades zo maar ad random door elkaar heen maar dan wel met netsnoeren van 300 euro per stuk  :baaa:
Grappige is dat je het niet hoort (althans ik hoor het niet). Wil dat zeggen dat het er niet is? Nee alleen kom niet aan met "wetenschap" want die kan momenteel bv cryogene netsnoeren etc. echt niet bewijzen. Dat je het hoort kan heel veel oorzaken hebben (oa de pijn in je portemonnaie  :D ) maar dat moet ieder voor zich maar weten.

Terug naar stekkerblokken, sluit alleen je kleinstroomverbruikers aan op een stekkerblok en je grootverbruikers op een eigen groep  ;)

Niet te zwaar aan tillen.
S ...5  "Koninklijk Afgekeurd!" ::)

just kidding!!

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

S@m

Wil dat zeggen dat het er niet is? Nee alleen kom niet aan met "wetenschap" want die kan momenteel bv cryogene netsnoeren etc. echt niet bewijzen.

Het is ook mijn wetenschap... ;)

s0000884

Citaat van: scrutinizer op mei  2, 2010, 10:55:45
S ...5  "Koninklijk Afgekeurd!" ::)
Ontkenning van feiten in de vorm van cognitieve dissonantie is een van de meest voorspelbare acties van een audiofiel. Zeker als het gaat om een combinatie van gebrek aan technische kennis en inzicht aan de ene kant, en een psychologische afhankelijkheid aan de andere kant (het geloven in allerlei zwamverhalen over dure snoertjes enz. verhoogt het 'muzikale genot' immers, men kan niet meer zonder).

Cyreg

solitaire

Citaat van: s0000884 op mei  2, 2010, 16:15:32
Ontkenning van feiten in de vorm van cognitieve dissonantie is een van de meest voorspelbare acties van een audiofiel. Zeker als het gaat om een combinatie van gebrek aan technische kennis en inzicht aan de ene kant, en een psychologische afhankelijkheid aan de andere kant (het geloven in allerlei zwamverhalen over dure snoertjes enz. verhoogt het 'muzikale genot' immers, men kan niet meer zonder).

Ach, psychologische afhankelijkheid aan zintuigelijke ervaringen zonder hierbij verder vragen te stellen, of het psychologisch ontkennen van zintuigelijke ervaringen omdat de luisteraar de wetenschappelijke onderbouwing niet kan ophoesten ... niets staat het genieten van muziek in de weg ! :yin-yang: :coffee:

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

scrutinizer

Citaat van: s0000884 op mei  2, 2010, 16:15:32

Het mes snijdt aan twee kanten.
Voor mij is de theorie niet altijd gelieerd aan de praktijk.
En zoals ik, ben je zelf ook niet geheel vrij van een blinde vlek.

;)

Anton.

s0000884

Citaat van: scrutinizer op mei  2, 2010, 19:50:00
Voor mij is de theorie niet altijd gelieerd aan de praktijk.
Dat betekent dat je theorie dan niet klopt, of dat je de correcte theorie niet begrijpt. Het hele idee achter goede theorie is namelijk dat die juist altijd *wel* klopt met de praktijk.

s0000884

Wat dat betreft zijn er veel grotere winsten te behalen door de hele spanningstoevoer in kaart te brengen, en niet op de minste plaats HOE de netspanningssnoeren lopen bij de installatie
Even als voorbeeld van foute theorie. Zo is het inderdaad niet moeilijk situaties te creeren waarin 'de praktijk niet overeenkomt met de theorie'. De theorie moet namelijk wel kloppen.

oud_account_1

In het lab waarin ik meet aan chips staan instrumenten, die net als een CD speler, spanning signalen produceren, maar dan wel laten we zeggen een factor duizend (of miljoen) keer nauwkeuriger, sneller enz. Hier is de voeding ook niet het geringste probleem. Daar worden ook geen ster-aarde aansluitingen oid gebruikt. Het zit allemaal aan blokker-kwaliteit stekkerblokken vast.
Komen die stekkerblokken van de blokker R&D afdeling, want op de blokker High-End Audio afdeling zag ik ze niet ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

erik s.

Citaat van: s0000884 op mei  5, 2010, 18:36:54
Even als voorbeeld van foute theorie. Zo is het inderdaad niet moeilijk situaties te creeren waarin 'de praktijk niet overeenkomt met de theorie'. De theorie moet namelijk wel kloppen.

een theorie is een zo nauwkeurig mogelijke afspiegeling van de werkelijkheid. 3 x raden wat nauwkeuriger is... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Cyreg

En toch hoort deze discussie o.a. over theorie en praktijk in andere specifieke sectie thuis!  :bored:
Het is 'n beetje vermoeiend, verknalt het plezier in de hobby en helpt al helemaal niks mbt onderwerp!  :unhappy:

MarkD

:withstupid:

Zo stupid vind ik je niet hoor. ;) De meeste topics over kabels en aanverwante zaken gaan vroeg of laat deze kant op. Het zal aan onze calvinistische inborst liggen: we blijven zelfs anno 2010 een land van dominees (en een enkele verdwaalde rabbi).
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MarkD

Mijn stekkerblok wordt overigens vandaag of morgen verzonden.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers