Zoveelste stekkerbloktopic...

Gestart door MarkD, april 8, 2010, 11:50:59

Vorige topic - Volgende topic

MarkD

Ik wil nu eindelijk wel eens een keer een beetje fatsoenlijk stekkerblok aanschaffen. Dit zonder dat het me direct een rib uit het lijf kost. Een honderdje of 2 is wat dat betreft echt wel de max (inclusief zo'n 4 meter stroomkabel + stekker). Er moeten 6 stekkers in passen en liever geen stroomfilter (werkt én kostenverhogend én volgens velen ongunstig op aangesloten versterkers). Als het op geluidskarakteristieken aankomt houd ik meer van warm/muzikaal/vloeiend dan van gedetailleerd/helder/analytisch (voor zover een stekkerblok hier echt een significant effect in kan bewerkstelligen).

Na wat rondkijken en vergelijken houd ik 3 kandidaten over:
- CP Stekkerblok Harmonic (commerciele link naar niet-sponsor verwijderd)
- Audiophile Alu Netzleiste (commerciele link naar niet-sponsor verwijderd)
- Ultra Alu Netzleiste (commerciele link naar niet-sponsor verwijderd)

Welke zouden jullie kiezen (en waarom)? Andere suggesties zijn welkom uiteraard! :)

N.B.
Ik heb een PS Audio Duet, maar deze heeft toch echt te weinig aansluitingen (en een Quintet is me veel te duur). Verder heb ik een allegaartje aan netkabels vanuit mijn huidige ietwat brakke stekkerblok naar de apparatuur toe lopen: Lat International AC-02 (Mk1 en Mk2), Van den Hul Mainsstream (op de CD-speler), Supra Lo-Rad en Belden.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Kjelt

Ik zou hem zelf bouwen met sterbedrading en de juiste dubbelgeveerde contactdozen dan ben je voor een fractie klaar en kun je iedere 5 jaar zelf preventief de contactdozen vervangen om de overgangsweerstand zo laag mogelijk te houden.

bmateijsen

Is een Isotek Multiway 6-way iets voor je? We hebben hiervan nog een ex-demo liggen.
Deze hebben wij altijd gebruikt in Hilversum, maar wordt vervangen door een Sirius.

Groet,

Bjorn

MarkD

Citaat van: Kjelt op april  8, 2010, 12:01:52
Ik zou hem zelf bouwen met sterbedrading en de juiste dubbelgeveerde contactdozen dan ben je voor een fractie klaar en kun je iedere 5 jaar zelf preventief de contactdozen vervangen om de overgangsweerstand zo laag mogelijk te houden.

Dat is wellicht een goede optie, maar voor mij veel te veel gedoe!
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MarkD

Citaat van: bmateijsen op april  8, 2010, 12:06:19
Is een Isotek Multiway 6-way iets voor je? We hebben hiervan nog een ex-demo liggen.
Deze hebben wij altijd gebruikt in Hilversum, maar wordt vervangen door een Sirius.

Groet,

Bjorn

Dat zou interessant kunnen zijn. Uiteraard afhankelijk van de prijs. ;) Jij denkt dat deze beter is dan de door mij aangehaalde stekkerblokken? Ik ben zelf eigenlijk niet bekend met Isotek en ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoe zoiets er van binnen dan uitziet. Deze heeft volgens mij geen sterbedrading (weet niet of dit nu echt een pre is)? En is deze standaard al voorzien van een netsnoer of moet ik hier zelf in voorzien? Ik heb nog wel een lange Belden-stroomkabel liggen, maar weet niet of dit dan weer afbreuk doet aan de kwaliteiten van zo'n Isotek...

bmateijsen

Iedere ingang is apart van de rest gescheiden met Polaris X techniek. Ik vind de Isotek en mooi stekkerblok, degelijk gebouwd.
Je moet deze nog wel voorzien van een powercord. PM me maar voor de prijs...

Citaat van: MarkD op april  8, 2010, 12:32:21
Dat zou interessant kunnen zijn. Uiteraard afhankelijk van de prijs. ;) Jij denkt dat deze beter is dan de door mij aangehaalde stekkerblokken? Ik ben zelf eigenlijk niet bekend met Isotek en ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoe zoiets er van binnen dan uitziet. Deze heeft volgens mij geen sterbedrading (weet niet of dit nu echt een pre is)? En is deze standaard al voorzien van een netsnoer of moet ik hier zelf in voorzien? Ik heb nog wel een lange Belden-stroomkabel liggen, maar weet niet of dit dan weer afbreuk doet aan de kwaliteiten van zo'n Isotek...

S@m

Wat denk je van een Furutech e-TP60E. Met passief filter dus geen last van verlies van dynamiek en ruimtelijkheid...

coned (banned)

Citaat van: S@m op april  8, 2010, 12:40:23
Wat denk je van een Furutech e-TP60E. Met passief filter dus geen last van verlies van dynamiek en ruimtelijkheid...

je verwart passief met parallel filter

een passief filter kan wel degelijk voor dynamiekverlies zorgen
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

S@m

Citaat van: coned op april  8, 2010, 12:45:55
je verwart passief met parallel filter

Ook in het geval van de Furutech, welke een passief filter heeft d.m.v. GC-303? Een materiaal met een structuur die EMI* en RFI* vervuiling absorbeert.

MarkD

Citaat van: S@m op april  8, 2010, 12:40:23

Hier heb ik al met een schuin oog naar gekeken, maar dat wordt me toch te duur. Er moet ook nog eens een stuk netsnoer bij aangeschaft... Verder is deze door de breedte van het blok onmogelijk achter het meubel te leggen en eigenlijk alleen daarom al wat lastig toe te passen in onze situatie.

Peerless Monster

Citaat van: coned op april  8, 2010, 12:45:55

Met een enorme winst in de ruimtelijkheid...
Ik heb verschillende testen gedaan (met mijn eigen oortjes ;)), maar bijna altijd gehoord dat het plakken van speakers minder werd.
Dynamiek was wisselend, maar daar was geen touw aan vast te knopen.
Muziekaliteit werd soms wel minder, maar ook hier weer weinig kan je er van zeggen.
Want sommige sets gingen juist zingen en anderen (met hetzelfde blok) klapten ineen...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

MarkD

Citaat van: bmateijsen op april  8, 2010, 12:34:19
Iedere ingang is apart van de rest gescheiden met Polaris X techniek. Ik vind de Isotek en mooi stekkerblok, degelijk gebouwd.
Je moet deze nog wel voorzien van een powercord. PM me maar voor de prijs...

Ik stuur je zo even een PM!

MarkD

De Isotek blijkt boven mijn budget te liggen (dus andere geïnteresseerden, grijpt uw kans!). De gestelde grens (zie boven) is echt een harde. Ik vind het leuk dat jullie wat aandragen, maar een aantal opties valt om deze reden gewoon af.

Voor wat betreft netfiltering: ik heb al eens enkele Pietje Bell-filters uitgeprobeerd (vrijwel gelijk aan een Kemp Isoplug dacht ik), maar vond het effect echt nul komma nul. Niet positief en niet negatief dus. Zeker geen verschil in dynamiek of ruimtelijkheid. Volgens mij valt deze overigens onder de parallelfilters.

S@m

Met jouw wensen en budget zou ik kiezen voor dit blok met een goed powercord...

MarkD

Citaat van: S@m op april  8, 2010, 15:24:12
Met jouw wensen en budget zou ik kiezen voor dit blok met een goed powercord...

Thanx. Zou wellicht al prima zijn. Maar waarin is deze beter/anders dan de door mij zelf voorgestelde opties? Het merk zegt mij namelijk niets, maar ik zie dat het in Duitsland zeer gangbaar is.

Overigens nog een kandidaat gevonden: Cassiopeia Black Power X1 (te vinden op marktplaats).

S@m

Citaat van: MarkD op april  8, 2010, 15:36:41
Thanx. Zou wellicht al prima zijn. Maar waarin is deze beter/anders dan de door mij zelf voorgestelde opties? Het merk zegt mij namelijk niets, maar ik zie dat het in Duitsland zeer gangbaar is.

Je andere opties zeggen mij niets, maar zal wellicht niet beter of slechter zijn. Voordeel van het kopen van de Goldkabel stekkerdoos is dat ie in elk geval geleverd wordt door een forumsponsor... ;)

MarkD

@MOD:
Is het niet een beetje overdreven om de links in de openingspost te verwijderen ("commerciele link naar niet-sponsor verwijderd")? Volgens mij levert geen van de sponsors exact deze producten (anders mogen ze zich altijd melden! in het verleden al met diverse sponsors zaken gedaan).

Op welke manier mag je eigenlijk nog wel naar een bepaald product verwijzen? Ik zie het verschil ook niet tussen "www.niet-sponsor.nl" en het noemen van "bij niet-sponsor is dit product verkrijgbaar". In diverse andere topics zie ik bovendien wel regelmatig verwijzingen naar commerciële websites van niet-sponsors (zelfs van één van dezelfde die ik heb genoemd).

Verder geen halszaak natuurlijk, maar ik was me in dit geval niet van enig kwaad bewust...

MarkD

Citaat van: S@m op april  8, 2010, 15:45:29
Je andere opties zeggen mij niets, maar zal wellicht niet beter of slechter zijn. Voordeel van het kopen van de Goldkabel stekkerdoos is dat ie in elk geval geleverd wordt door een forumsponsor... ;)

Dat laatste is zeker waar! Ik heb bij Peter in het verleden ook al diverse bestellingen geplaatst (en deze altijd zeer snel ontvangen).

Maar misschien dat er desondanks ervaringsdeskundigen zijn, die hun mening willen delen...

J.S.

Ik heb al jaren een Audio-Connexion Audiophile Alu (met Furutech FI-E11cu stekker) in mijn set, naast een Duet, en deze bevalt prima; geen rare dingen aan opgevallen en degelijk. Ik denk dat je je aan zowel de Audio Connexion als de netkabels.nl dozen geen buil kunt vallen.

MarkD

Citaat van: J.S. op april  8, 2010, 16:04:37
Ik heb al jaren een Audio-Connexion Audiophile Alu (met Furutech FI-E11cu stekker) in mijn set, naast een Duet, en deze bevalt prima; geen rare dingen aan opgevallen en degelijk. Ik denk dat je je aan zowel de Audio Connexion als de netkabels.nl dozen geen buil kunt vallen.

Lijkt mij ook niet en ik verwacht eigenlijk ook geen grote verschillen. Goed om te horen dat het met de degelijkheid wel snor zit. Hebben de "2 Hochleistungssteckdosen mit 4,0mm²" nog merkbaar nut?

J.S.

Citaat van: MarkD op april  8, 2010, 16:11:18
Hebben de "2 Hochleistungssteckdosen mit 4,0mm²" nog merkbaar nut?

In mijn beleving niet, maar ik geloof dan ook dat 2,5qmm genoeg is omdat dat ook in de muur zit (in standaard situaties). Neemt niet weg dat er best verschillen kunnen zijn, maar ik heb mijn versterker rechtstreeks op het lichtnet aangesloten en de audio connexion (de mijne is viervoudig, nu voor TV, DVD, gameconsole) gaat naar de Duet. Het is al een tijd geleden dat er een (eind)versterker ingeprikt zat, die ik overigens wel in die 'hochleistung' had zitten, zonder dat ik er verder mee geëxperimenteerd heb.

Het enige nadeel vond ik destijds de hoge verzendkosten (iets van €16).

Xander32

Ik heb een blok van Audioconnexion. Deze is degelijk en ziet er stoer uit: betreft beeld-/geluidskwaliteit geen verandering(en) kunnen waarnemen. Dus puur voor de looks 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarkD

Citaat van: J.S. op april  8, 2010, 17:44:32
In mijn beleving niet, maar ik geloof dan ook dat 2,5qmm genoeg is omdat dat ook in de muur zit (in standaard situaties). Neemt niet weg dat er best verschillen kunnen zijn, maar ik heb mijn versterker rechtstreeks op het lichtnet aangesloten en de audio connexion (de mijne is viervoudig, nu voor TV, DVD, gameconsole) gaat naar de Duet. Het is al een tijd geleden dat er een (eind)versterker ingeprikt zat, die ik overigens wel in die 'hochleistung' had zitten, zonder dat ik er verder mee geëxperimenteerd heb.

Het enige nadeel vond ik destijds de hoge verzendkosten (iets van €16).

Dat leek mij ook wat onzinnig, om van 4mm2 weer terug naar 2,5mm2 te gaan, maar misschien zit hier een voordeel aan wat ik zo niet 1-2-3 zie. Verzendkosten kunnen voor mij wat goedkoper omdat een-kennis-van-een-collega een Duits postadres heeft. ;)

Citaat van: Xander32 op april  8, 2010, 18:38:46
Ik heb een blok van Audioconnexion. Deze is degelijk en ziet er stoer uit: betreft beeld-/geluidskwaliteit geen verandering(en) kunnen waarnemen. Dus puur voor de looks 8).

Sander.

Ik ben stoer (ahum) en zie er degelijk uit, dus dat combineert goed! :P Aan de ander kant, net als bij mijzelf gaat het niet om de looks... In een wat ouder topic van Stefan S. lees ik toch wel iets over positieve effecten van dit blok. Lijkt me zeker wel een interessante upgrade. Heeft niet echt veel haast, dus ik schrijf de concurrentie nog niet af.

phmeijer

Nieuwe lijn van GoldKabel:

3-voudig: €99,-
6-voudig: €119,-
9-voudig: €139,-
12-voudig: €159,- 

Standaard voorzien van een 1,5m GoldKabel netsnoer, maar doordat de stekkerdoos voorzien is van een IEC aansluiting kan je hem nog voorzien van een ander powercord.

Nog niet in de shop, maar wel te bestellen via mail!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

MarkD

Citaat van: phmeijer op april 14, 2010, 20:37:13
Nieuwe lijn van GoldKabel:

Mmmm, wellicht interessant! :) Heb je hier ook al specificaties van? Ben met name benieuwd naar de interne opbouw natuurlijk. Voor zover je daarover iets kunt zeggen: is deze te prefereren boven een Rittal-blok van Conrad (die ik nu heb)?