Zoveelste stekkerbloktopic...

Gestart door MarkD, april 8, 2010, 11:50:59

Vorige topic - Volgende topic

phmeijer

Citaat van: MarkD op april 14, 2010, 21:17:20
Mmmm, wellicht interessant! :) Heb je hier ook al specificaties van? Ben met name benieuwd naar de interne opbouw natuurlijk. Voor zover je daarover iets kunt zeggen: is deze te prefereren boven een Rittal-blok van Conrad (die ik nu heb)?

Over de interne bedrading heb ik net een mail gestuurd, ik had die vraag zelf ook.
Ik hoop hier morgen meer van te kunnen vertellen.

Verdere specs klik hier.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

phmeijer

Citaat van: MarkD op april 14, 2010, 21:17:20
Mmmm, wellicht interessant! :) Heb je hier ook al specificaties van? Ben met name benieuwd naar de interne opbouw natuurlijk. Voor zover je daarover iets kunt zeggen: is deze te prefereren boven een Rittal-blok van Conrad (die ik nu heb)?

Intern zit er een doorlopende geleider in.
Citaat van: GoldKabeldie Netzleiste besteht aus einer durchgehende Kontaktschiene.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

J.S.

Citaat van: erik s. op april 15, 2010, 13:49:29
plug mode ON: deze zijn natuurlijk ook mooi voor het geld.

...

Lijkt erg veel op de Audio Connexion doos (en is goedkoper).

Jackol

Alleen is de stekkerdoos van audioconnexion wel sterbedraad al het goed is.

Heb zelf een stekkerblok van audioconnexion, de "Audiophile Alu Netzleiste" 8-voudig met een furutech stekker eraan.
Ben er wel tevreden mee.

J.S.

Citaat van: Jackol op april 15, 2010, 18:50:14
Alleen is de stekkerdoos van audioconnexion wel sterbedraad al het goed is.

De Goldkabel niet idd, maar die van erik s?

phmeijer

MarkD

heren ik houd alles nog even in beraad
met een lichte neiging naar sterbedraad

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

erik s.

als je zo'n blok monteert heb je natuurlijk de keuze om al of niet sterbedrading te gebruiken.
de aarde is helaas niet geschikt voor steraarde en dat zal bij het duitse broertje niet anders zijn ivm de opbouw van het blok.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: UPP op april 15, 2010, 22:58:03
Wat is sterbedrading?

Sterbedrading voor zowel fase, nul en aarde. Dit betekent dat elk stopcontact zijn eigen toevoer vanaf de ingang heeft.

Citaat van: S@m op april 16, 2010, 08:50:04
Sterbedrading voor zowel fase, nul en aarde. Dit betekent dat elk stopcontact zijn eigen toevoer vanaf de ingang heeft.

Bedankt voor je uitleg! En dat is beter omdat? (ben een complete leek, vandaar deze snuggere vragen :P ) Ik probeer te begrijpen waarom ik zoiets zou moeten aanschaffen of niet. Volgens mijn directe omgeving is het allemaal onzin "stroom is stroom" haha. Bedoel, wat maakt het uit of ze vanaf de ingang hun eigen toevoer hebben? Uiteindelijk komt toch alles samen en in mijn ogen maakt dat niet uit wanneer dat gebeurd....

S@m

Tsja, ook ik ben een leek en deel je mening, maarrrrrrrr....... toch hoor ik verschillen tussen kabels, ook netsnoeren. Gewoon eens proberen met een leensnoer van een aardige hifizaak of een muziekliefhebber in de buurt.

Met sterbekabeling zouden de diverse aangesloten apparaten elkaar niet kunnen beïnvloeden...

MarkD

Citaat van: S@m op april 16, 2010, 09:34:12
Met sterbekabeling zouden de diverse aangesloten apparaten elkaar niet kunnen beïnvloeden...

Juist! Dit (theoretische?) voordeel spreekt mij aan. Misschien is het onzin en trap ik in een marketingtruc, maar in tegenstelling tot de sceptici hoor ook ik verschillen in netsnoeren, interlinks en speakerkabels...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Ik heb gisteren m'n 15 jaar oude scharrige tulpstekkertje die aan de subwoofer hing vervangen voor een QED performance kabel van 80 euro en vraag me toch echt af waarom, want verschil hoor ik niet haha.

Joost80

Citaat van: UPP op april 16, 2010, 10:07:00
Ik heb gisteren m'n 15 jaar oude scharrige tulpstekkertje die aan de subwoofer hing vervangen voor een QED performance kabel van 80 euro en vraag me toch echt af waarom, want verschil hoor ik niet haha.

Kan zijn dat het tulpstekkertje al het maximale uit je sub haalde. Ik heb een vriend van me onlangs een monsterbass sub kabel verkocht, en zijn mond viel open van verbazing.
Het klonk meteen voller en dieper, op zijn relatief eenvoudige sub.En QED is toch echt wel goed. Misschien komt het verschil nog. Mijn QED sub kabel moest ook even inspelen voordat hij knal en boem zei.  ;D
- LG 55 G4 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Nosferatu

Citaat van: UPP op april 16, 2010, 09:10:36
Volgens mijn directe omgeving is het allemaal onzin "stroom is stroom" haha. Bedoel, wat maakt het uit of ze vanaf de ingang hun eigen toevoer hebben? Uiteindelijk komt toch alles samen en in mijn ogen maakt dat niet uit wanneer dat gebeurd....

Snap precies wat jij en/of je omgeving bedoelen, dacht tot voor kort precies hetzelfde, onze apparatuur heeft alleen maar 230V nodig om te werken toch ? Dat interlinks en luidspreker kabel uit maken qua geluidskwaliteit, ja dat snap ik maar stroom ? Hahaha !

Niet dus; Heb via Erik s. laatst 2 zelfbouwpakketjes met wat leuke schuko's, IEC's en 2.1mm Belden besteld, gewoon niet te duur zodat als het niets uitmaakt.....er niet te veel geld mee gemoeid is. Eerlijk gezegd, nadat ik de stekker van m'n DVD speler had vervangen had ik direct iets van 'hier is iets veranderd'.  :blink: Heb zeker 20x de stekkers vervangen en continu hetzelfde nummer vanaf een SACD gedraaid zodat ik er zeker van was dat het niet tussen de oren zat maar in de kabel. Inderdaad, stroomkabel aan m'n DVD speler maakte een wereld van verschil, veel rustiger, gedetaileerder beeld met de Belden kabel. Vol verwachting een 2e kabel aan m'n versterker maar dat maakte dan weer helemaal niets uit...... Wat dat betreft snap ik UPP's reactie dan ook weer wel.  ;D

Dus als je pech hebt maakt het niets uit en hebben de sceptici (of ongelovigen  :angel:) gelijk maar als het wel goed uitpakt.....dan gaat je complete geluidsinstallatie er gewoon op vooruit. Relatief gezien een vrij goedkope upgrade dus.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

frank2

ik ben in mijn topic juist uitgebreid bezig over stekkerblokken, de stroomkabels zitten er nu voorgoed op, Pink Faun, zelfs de goedkopere v.d. rol 49 euro p/m met furutech stekkers voldoen aanmerkelijk beter dan een Belden of zelfs een VD power 3 van 400 euro. En geloof me je hoort echt wel duidelijk verschil zelfs als je daarna nog een fatsoenlijk stekkerblok kopt, en dan bedoel ik niet een alu stekkerblok maar bijv. een van furutech of vibex, de verschillen worden aanmerkelijk. Bij een alu blok hoor je wel iets verschil maar dat is niet erg veel, hoe beter het blok, vaak ook hoe duurder, hoe groter de rust, dynamiek, spreiding en helderheid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

MarkD

Frank, ik volg jouw topic met belangstelling. Alleen lopen onze budgetten nogal uiteen. Een stekkerblok van Vibex, Pink Faun of duurdere Furutech ligt niet binnen mijn financiële bereik.

Nog een mogelijkheid wellicht: een PS Audio Juice Bar. Deze heeft weliswaar maar 4 aansluitmogelijkheden en ligt qua nieuwprijs iets boven budget, maar is wellicht in het 2dehands voorbijgaan een leuke optie. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Nooff

Citaat van: Nosferatu op april 17, 2010, 22:17:11
Snap precies wat jij en/of je omgeving bedoelen, dacht tot voor kort precies hetzelfde, onze apparatuur heeft alleen maar 230V nodig om te werken toch ? Dat interlinks en luidspreker kabel uit maken qua geluidskwaliteit, ja dat snap ik maar stroom ? Hahaha !

Niet dus; Heb via Erik s. laatst 2 zelfbouwpakketjes met wat leuke schuko's, IEC's en 2.1mm Belden besteld, gewoon niet te duur zodat als het niets uitmaakt.....er niet te veel geld mee gemoeid is. Eerlijk gezegd, nadat ik de stekker van m'n DVD speler had vervangen had ik direct iets van 'hier is iets veranderd'.  :blink: Heb zeker 20x de stekkers vervangen en continu hetzelfde nummer vanaf een SACD gedraaid zodat ik er zeker van was dat het niet tussen de oren zat maar in de kabel. Inderdaad, stroomkabel aan m'n DVD speler maakte een wereld van verschil, veel rustiger, gedetaileerder beeld met de Belden kabel. Vol verwachting een 2e kabel aan m'n versterker maar dat maakte dan weer helemaal niets uit...... Wat dat betreft snap ik UPP's reactie dan ook weer wel.  ;D

Dus als je pech hebt maakt het niets uit en hebben de sceptici (of ongelovigen  :angel:) gelijk maar als het wel goed uitpakt.....dan gaat je complete geluidsinstallatie er gewoon op vooruit. Relatief gezien een vrij goedkope upgrade dus.
Het "grote" probleem blijft gewoon dat het niet aan te tonen is. Je kunt onmogelijk in je geheugen houden wat er precies anders klonk voordat je de stroomkabel ging vervangen. Ik snap het wel hoor, ik hoor ook verschillen, maar tegelijkertijd weet ik ook dat het misleiding kan zijn. Als het voor je gevoel beter klinkt dan moet je het gewoon doen, maar het als waarheid overbrengen is een gevaarlijke uitspraak. Wat ik wel de grootste flauwekul vind is dat mensen 4mm² geleiders op een wandcontactdoos voorzien van 2 of 2,5mm² geleiders.

frank2

Dit vind ik echt onzin, als jij een plaat/cd afspeelt en je wisseld daarna het stekkerblok en draaitopnieuw hetzelfde nummer wat opeens door de wisseling anders klinkt, dan denk je aan misleiding? Ik niet ik weet dan dat het andere geluid wordt veroorzaakt door het blok
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Nooff

Citaat van: frank2 op april 20, 2010, 18:21:02
Dit vind ik echt onzin, als jij een plaat/cd afspeelt en je wisseld daarna het stekkerblok en draaitopnieuw hetzelfde nummer wat opeens door de wisseling anders klinkt, dan denk je aan misleiding? Ik niet ik weet dan dat het andere geluid wordt veroorzaakt door het blok
Dat mag je gerust onzin vinden, maar toon het maar eens aan...

Ik hoor ook verschillen, maar laten we niet die hele discussie aan gaan, dat heeft weinig zin.

MarkD

De kogel is door de kerk. Zojuist bij Audioconnexion de Audiophile Alu Netzleiste besteld. Lijkt me een blok met een goede prijs/kwaliteitverhouding en met een kabellengte van 4 m nog net binnen budget. Vanwege het tijdelijk niet kunnen leveren van de standaard Hifi Tuning-stekker wordt deze nu zonder meerkosten voorzien van een duurdere Furutech-stekker. Netjes! :)

Raphie

Zo heb ik maar gelijk de PS audio Powerplant Premier besteld, geen geneuzel met stekkerblokken, niks te kiezen ,plug & play.  ;D

JBL PRX Power!

MarkD

Maar die kun je toch weer op verschillende manier instellen? Als dat maar geen plug & pray wordt... ;)