The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

#2425
Citaat van: morca op maart 28, 2013, 21:28:09
Sommige leden hebben het wel eens gemeten,een plasma komt soms nabij 350 watt,welk type weet ik zo niet.
Maar de spec,s zei 240.
Ik heb het Ejorne pas nog op jaarbasis voorgerekend,maar dat had ie zelfs ook al .
50 a 60 euro meer per jaar op basis van die 350 watt.
Is ook niet wereldschokkend inderdaad. Op de site waar mijn tv vandaan komt stond dat de 55VT50 €73,- op jaarbasis zou gebruiken. Geen flauw idee hoe dat berekend is en hoeveel uur hij daarvoor aanstaat, maar ik vind het meevallen :D

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 21:28:27
Ben ik een ruime week niet online, loop ik meteen weer een aantal pagina's achter... Mooie upgrade Martijn  :worship: Balen dat ie death on arrival was, hopelijk hoef je niet te lang te wachten op je nieuwe plasma  8)
Thanks 8)

A.s. dinsdag word hij omgeruild, valt nog mee dus. Hoewel ik uiteraard liever morgen al een nieuwe heb dan dinsdag :D Zoals je zult begrijpen moet de PC hierdoor wel even wachten ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VTEC_genieter

Kom op Ruben....effe in z'n VTEC-gebied trappen  ;) ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

morca

#2427
Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 21:31:09
Is ook niet wereldschokkend inderdaad. Op de site waar mijn tv vandaan komt stond dat de 55VT50 €73,- op jaarbasis zou gebruiken. Geen flauw idee hoe dat berekend is en hoeveel uur hij daarvoor aanstaat, maar ik vind het meevallen :D
Thanks 8)

Op basis van aardig wat uren per dag,ivm met vrouw en kids staat ie wel gedurig aan.
Het exacte aantal uren weet ik niet meer.
Valt bij avond gebruik dan best mee denk ik  ;)

RubenV.

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 21:31:09

A.s. dinsdag word hij omgeruild, valt nog mee dus. Hoewel ik uiteraard liever morgen al een nieuwe heb dan dinsdag :D Zoals je zult begrijpen moet de PC hierdoor wel even wachten ;)

Dat het pc-projectje nog even moet wachten had ik al begrepen. Nu heb je straks wel een hele mooie XXL monitor ervoor  :D Dinsdag a.s. is nog te overzien, en fijn dat ze aan huis komen. Bij het verhuizen van/naar/tussen mijn studentenhokken hield ik altijd mijn hart vast met mijn plasma rechtop in de aanhanger  :-X....altijd mooi als je zo'n risico kan uitbesteden  8)

Citaat van: VTEC_genieter op maart 28, 2013, 21:35:17
Kom op Ruben....effe in z'n VTEC-gebied trappen  ;) ;D

verklaar u nader  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Citaat van: VTEC_genieter op maart 28, 2013, 21:35:17
Kom op Ruben....effe in z'n VTEC-gebied trappen  ;) ;D

Hmm.. wat betekent dit? (en hoeveel bier heb jij op?) :D

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 21:41:37
Dat het pc-projectje nog even moet wachten had ik al begrepen. Nu heb je straks wel een hele mooie XXL monitor ervoor  :D Dinsdag a.s. is nog te overzien, en fijn dat ze aan huis komen. Bij het verhuizen van/naar/tussen mijn studentenhokken hield ik altijd mijn hart vast met mijn plasma rechtop in de aanhanger  :-X....altijd mooi als je zo'n risico kan uitbesteden  8)

Klopt, is zeker te overzien :) Kreeg bij de TV sowieso extra garantie, wat inhoud dat ik 3 jaar volledige garantie heb, dat ze de defecte TV op komen halen en dat ik altijd een leentoestel krijg voor de reparatie duur. Het verhuizen van zo'n TV zie ik ook niet zo zitten en mocht dat ooit gebeuren komt hij ook rustig op de achterbank van de auto te staan ipv een aanhangwagen.

Nu was hij natuurlijk al stuk bij aankomst dus had ik niet anders verwacht dan dat zij hem om zouden ruilen :D

Citaat van: VTEC_genieter op maart 28, 2013, 21:35:17
Kom op Ruben....effe in z'n VTEC-gebied trappen  ;) ;D
Ik snap hem hoor (denk ik)! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VTEC_genieter

#2431
Martijn  ;) ;)
Als iemand me zegt dat ik vaart moet maken, dan trap ik m'n gaspedaal lang in helemaal door het VTEC-gebied voor een flinke burst power  ;D
Volgens jullie loopt Ruben wat achter hier  :D

*ik dacht dat Ruben ook die Honda auto's kende.....*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

#2432
*post verwijderd*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

RubenV.

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 22:00:22
Klopt, is zeker te overzien :) Kreeg bij de TV sowieso extra garantie, wat inhoud dat ik 3 jaar volledige garantie heb, dat ze de defecte TV op komen halen en dat ik altijd een leentoestel krijg voor de reparatie duur. Het verhuizen van zo'n TV zie ik ook niet zo zitten en mocht dat ooit gebeuren komt hij ook rustig op de achterbank van de auto te staan ipv een aanhangwagen.

Bij mij paste de doos niet eens liggend in de auto (met de achterbank helemaal plat). Misschien dat met een Hummer ofzo wel gaat lukken  :D


Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 22:00:22
Ik snap hem hoor (denk ik)! :D

Ik met uitleg nu ook haha

Citaat van: VTEC_genieter op maart 28, 2013, 22:09:48
Martijn  ;) ;)
Als iemand me zegt dat ik vaart moet maken, dan trap ik m'n gaspedaal lang in helemaal door het VTEC-gebied voor een flinke burst power  ;D
Volgens jullie loopt Ruben wat achter hier  :D

*ik dacht dat Ruben ook die Honda auto's kende.....*

Ja, wat je wel allemaal niet voor mooie posts kan missen bij een kleine forum afwezigheid  8) En met de VTEC techniek ben ik inderdaad bekend  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op maart 28, 2013, 22:13:52
Bij mij paste de doos niet eens liggend in de auto (met de achterbank helemaal plat). Misschien dat met een Hummer ofzo wel gaat lukken  :D


Ik met uitleg nu ook haha

Ja, wat je wel allemaal niet voor mooie posts kan missen bij een kleine forum afwezigheid  8) En met de VTEC techniek ben ik inderdaad bekend  :D
Met doos gaat hier ook zeker niet lukken, maar die doos mag sowieso gelijk weer vertrekken als de tv eenmaal hangt :D Als de TV gaat verhuizen gaat dat gewoon met wat doeken eromheen op de achterbank. Mijn ma word gek als ik deze doos wil bewaren ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 22:19:57
Met doos gaat hier ook zeker niet lukken, maar die doos mag sowieso gelijk weer vertrekken als de tv eenmaal hangt :D Als de TV gaat verhuizen gaat dat gewoon met wat doeken eromheen op de achterbank. Mijn ma word gek als ik deze doos wil bewaren ;)

Ik gooide eerst alle dozen weg omdat ik het mijn ouders niet wilde aandoen.. :P Maar nu met de wissel van wat componenten is het wel erg makkelijk om de dozen nog te hebben. Stiekem is dit gewoon een verkapte manier om geen upgrades te kunnen uitvoeren. Aangezien je jezelf goed kent... :D :clapping:

RubenV.

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 22:19:57
Met doos gaat hier ook zeker niet lukken, maar die doos mag sowieso gelijk weer vertrekken als de tv eenmaal hangt :D Als de TV gaat verhuizen gaat dat gewoon met wat doeken eromheen op de achterbank. Mijn ma word gek als ik deze doos wil bewaren ;)

Heel herkenbaar  :D Ik heb inmiddels al een mooie collectie opgebouwd ( 2x tv-dozen (37" en 50"), de dozen van mijn Tannoy's, de doos van de surroundprocessor en van mijn DAC enz.)

Citaat van: LuPo op maart 28, 2013, 22:36:21
Ik gooide eerst alle dozen weg omdat ik het mijn ouders niet wilde aandoen.. :P Maar nu met de wissel van wat componenten is het wel erg makkelijk om de dozen nog te hebben. Stiekem is dit gewoon een verkapte manier om geen upgrades te kunnen uitvoeren. Aangezien je jezelf goed kent... :D :clapping:

Ja, met doos verkoopt vaak wat makkelijker  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Van kleinere dingen bewaarde ik sowieso alle dozen hier in Groningen. Dingen als iPhone, muis, Harmony etc. De grotere dozen van de nieuwe apparatuur (BA, SR5005 en ST50) staan allemaal netjes op zolder bij mijn ouders. :D

Ik heb een soort eigen 'lege dozen' hoek daar. Bij deze nogmaals bedankt pap en mam. :worship: :P

Martijnst1990

Als we toch bezig zijn, hier staat de doos van:

- PS3
- 2 speakers
- Oppo
- PC
- Subwoofer
- Pioneer receiver
- en nog wat kleine dozen

Dus een 55" TV doos kan daar écht niet meer bij :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 22:45:11
Als we toch bezig zijn, hier staat de doos van:

- PS3
- 2 speakers
- Oppo
- PC
- Subwoofer
- Pioneer receiver
- en nog wat kleine dozen

Dus een 55" TV doos kan daar écht niet meer bij :P

Je moeder even lief aankijken Martijn! :P Als je een keer garantie moet claimen is het ook altijd wel erg makkelijk. Of heb jij daar geen last van omdat ze hem zonder doos op komen halen ivm het 3 jaar pakket? Ik zou het voor de zekerheid even navragen. Zonde als je garantie een stuk moeilijker verloopt door een lege doos (dit klinkt een beetje fout). :D

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 28, 2013, 22:50:13
Je moeder even lief aankijken Martijn! :P Als je een keer garantie moet claimen is het ook altijd wel erg makkelijk. Of heb jij daar geen last van omdat ze hem zonder doos op komen halen ivm het 3 jaar pakket? Ik zou het voor de zekerheid even navragen. Zonde als je garantie een stuk moeilijker verloopt door een lege doos (dit klinkt een beetje fout). :D
Vind het zelf ook belachelijk om zo'n grote doos te bewaren eigenlijk. De doos kan wel plat gemaakt worden natuurlijk, maar dan zit je alsnog met het piepschuim etc. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de doos moet bewaren voor de garantie, maar zal dat dinsdag nog eens navragen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VTEC_genieter

Ik zou zo'n doos bewaren voor het geval als je gaat verhuizen. Ben nog geen voorstander van doeken/dekens als bescherming te gebruiken bij transport van zo'n grote peperdure fragiele TV.
Ook al ga je verhuizers inschakelen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 29, 2013, 12:51:04
Vind het zelf ook belachelijk om zo'n grote doos te bewaren eigenlijk. De doos kan wel plat gemaakt worden natuurlijk, maar dan zit je alsnog met het piepschuim etc. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de doos moet bewaren voor de garantie, maar zal dat dinsdag nog eens navragen.

Het is slechts een tip. Doe er mee wat je wilt. ;)

Martijnst1990

Citaat van: VTEC_genieter op maart 29, 2013, 13:29:20
Ik zou zo'n doos bewaren voor het geval als je gaat verhuizen. Ben nog geen voorstander van doeken/dekens als bescherming te gebruiken bij transport van zo'n grote peperdure fragiele TV.
Ook al ga je verhuizers inschakelen.
Snap ik, is ook wel handig. Maar ik kan hem gewoon niet kwijt. En als hij naar een ander huis gaat dan verhuis ik de TV en andere dure/gevoelige spullen gewoon zelf ;)

Citaat van: LuPo op maart 29, 2013, 14:34:13
Het is slechts een tip. Doe er mee wat je wilt. ;)
Nu ik het terug lees kwam het er misschien wat bot/kortaf uit, maar zo was het niet bedoeld hoor ;) Waardeer de tip natuurlijk en zal het wat betreft de garantie ook wel navragen, maar ik denk dat 90% van de consumenten de doos niet bewaard en ze kunnen dan moeilijk zeggen: dan heeft u pech, heeft u ook geen garantie :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Dozen van mijn plasma tv's heb ik een jaar bewaard voor als er wat zou gebeuren.
Daarna was de nieuwigheid er ook wel een beetje af, toen heb ik de dozen maar
weg gegooid. Hoe veel ruimte je ook hebt, ze nemen het wel in beslag.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Doos opvouwen en je ligt ze plat of ergens achter.  :thumbs-up:

TV verhuizen of andere duur apparatuur in dozen waar het in kan schuiven is waardeloos.

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

wfk

plasma in de doos laten zitten en gewoon stuk uitsnijden zodat je kan kijken. :P

Nog beter , eerst 42 inch uitsnijden , dan 50 inch en als je jarig bent 55 inch  :tongue2:

Maar idd een probleem die dozen.

Heb zelf de doos van de 55vt50 maar plat in de schuur gezet . en over een half jaar gaat die maar weg.

Former member 78

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2013, 22:45:11
Als we toch bezig zijn, hier staat de doos van:

- PS3
- 2 speakers
- Oppo
- PC
- Subwoofer
- Pioneer receiver
- en nog wat kleine dozen

Dus een 55" TV doos kan daar écht niet meer bij :P

Valt nog mee, heb de dozen van alles nog.
Van 5 Usher speaker ben je al een halve slaapkamer kwijt  :crazy:

Maar nog een paar nachtjes slapen, en je hebt eindelijk een hele dikke TV!
Mocht je last krijgen van retentie, sneeuwbeeld helpt erg goed ;)

JCL

Citaat van: VTEC_genieter op maart 29, 2013, 13:29:20
Ik zou zo'n doos bewaren voor het geval als je gaat verhuizen. Ben nog geen voorstander van doeken/dekens als bescherming te gebruiken bij transport van zo'n grote peperdure fragiele TV.
Ook al ga je verhuizers inschakelen.

Daar zit ik dus ook altijd mee met zulke dingen. Ik heb alle dozen bewaard, wat er toe leid (lijd) dat de zolder hier behoorlijk vol staat met dozen. Maar ik weet dat ik (hopelijk snel) ga verhuizen en dan ben je weer blij dat je ze hebt! Kun je de doos van je TV niet onder je bed bewaren ofzo?