The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

LuPo

Citaat van: stevefilmfreak54 op maart 26, 2013, 22:24:28
Ik had ergens gelezen dat de 3D brillen zitten gewoon in het doos, begrijp niet dat jij ze niet hebt, raar!!!!

Ja dat is ook wel vreemd inderdaad!

Raymond187

Citaat van: LuPo op maart 26, 2013, 17:08:22

Wauw! Wat is die VT50 mooi zeg. Zeker als je hem vergelijkt met die S20! Is de ST30 al weer weg? Of is dat de ST30 die nu even op je subwoofer staat?
ZO mee eens en zo jaloers hier :D

Ik vind de VT50 ERG mooi  :worship:
Zag dat de prijzen al flink gedaald waren. 1580 euro voro de 55". Ik kijk nu naar 47", maar dat is echt TE klein we zitten er 4 a 4.5M vanaf. Helaas is de TV pas 4 jaar en mag nog niks nieuws kopen van de bazin  :unhappy:

Dus ik kijk voorlopig nog wel verlekkert naar jouw TV Martijn :D :D

Citaat van: stevefilmfreak54 op maart 26, 2013, 22:24:28
Ik had ergens gelezen dat de 3D brillen zitten gewoon in het doos, begrijp niet dat jij ze niet hebt, raar!!!!
Misschien zijn die tijdens het inpakken van de TV vergeten of misschien ontvreemd.

LuPo

Van mij mag jij wel upgraden hoor Raymond! :inlove: :D
Ik zou ook wel een VT50 willen kopen maar de sub eerst gedaan en nu (als ik geschikt ben) ogen laseren. Dus dat moet maar even wachten. De ST50 is qua beeld ook haast identiek en ziet er ook heel netjes uit. Dus het is eigenlijk ook onzin dat ik dit typ. :P

Martijnst1990

Van die 3D brillen vind ik inderdaad ook wel raar, maar het kan natuurlijk dat er met inpakken in de fabriek wat mis is gegaan.

Citaat van: Raymond187 op maart 27, 2013, 09:25:10
ZO mee eens en zo jaloers hier :D

Ik vind de VT50 ERG mooi  :worship:
Zag dat de prijzen al flink gedaald waren. 1580 euro voro de 55". Ik kijk nu naar 47", maar dat is echt TE klein we zitten er 4 a 4.5M vanaf. Helaas is de TV pas 4 jaar en mag nog niks nieuws kopen van de bazin  :unhappy:

Dus ik kijk voorlopig nog wel verlekkert naar jouw TV Martijn :D :D
Misschien zijn die tijdens het inpakken van de TV vergeten of misschien ontvreemd.
Jaloers hoeft niet hoor :D En de 55" VT50 zakt inderdaad aardig in prijs, gister stond hij zelfs al op 1499 ex verzendkosten op kieskeurig.

Citaat van: LuPo op maart 27, 2013, 09:42:01
Van mij mag jij wel upgraden hoor Raymond! :inlove: :D
Ik zou ook wel een VT50 willen kopen maar de sub eerst gedaan en nu (als ik geschikt ben) ogen laseren. Dus dat moet maar even wachten. De ST50 is qua beeld ook haast identiek en ziet er ook heel netjes uit. Dus het is eigenlijk ook onzin dat ik dit typ. :P
Nou, ga er eerijk gezegd toch wel van uit dat er ook best een verschil in beeldkwaliteit is hoor, hij staat toch 2 modellen hoger dan de ST en prijs technisch is er ook best een verschil. Niks ten nadele van de ST natuurlijk, ook een prachtige TV, maar ik zou het wel zuur vinden als ze qua beeld vrijwel identiek zouden zijn :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Dat las ik toen volgens mij in deze review: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42st50b-p42st50-201203191731.htm

En deze: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p50vt50b-p50vt50-201204101757.htm

Maar misschien zit ik ernaast en kijk ik met een roze bril naar m'n ST50. :D
Hij is sowieso beste bang for the buck voor €550 die ik bijna een jaar geleden betaalde. 8)

Former member 78

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 27, 2013, 10:13:17
Dat las ik toen volgens mij in deze review: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42st50b-p42st50-201203191731.htm

En deze: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p50vt50b-p50vt50-201204101757.htm

Maar misschien zit ik ernaast en kijk ik met een roze bril naar m'n ST50. :D
Hij is sowieso beste bang for the buck voor €550 die ik bijna een jaar geleden betaalde. 8)
Heb ook wat reviews gelezen maar daar kwam weer net wat anders uit :P Maakt me ook niet zoveel uit, ging ook om het design. Sowieso qua specs scheelt het al best wat, dus ga er maar gewoon van uit dat hij een stuk(je) beter is :D

Citaat van: ArjanR1 op maart 27, 2013, 10:31:24
Iets met de wet van Murphy?
Denk het ja...
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: ArjanR1 op maart 27, 2013, 10:31:24
Iets met de wet van Murphy?

Wat bedoel je?

Citaat van: Martijn90 op maart 27, 2013, 11:08:59
Heb ook wat reviews gelezen maar daar kwam weer net wat anders uit :P Maakt me ook niet zoveel uit, ging ook om het design. Sowieso qua specs scheelt het al best wat, dus ga er maar gewoon van uit dat hij een stuk(je) beter is :D

Ik vind die website hdtvtest.co.uk altijd wel erg goed moet ik zeggen. Ze gaan zéér uitgebreid te werk met kalibratie en al erbij. Ik ben benieuwd welke reviews jij hebt gebruikt. Ik ben natuurlijk nooit te oud om weer iets bij te leren. :)

Overigens heb je al wel 2 voordelen te pakken. De THX Cinema stand is nagenoeg perfect dus kalibreren is niet nodig bij de VT. Dat scheelt je in een tour al €235 en als je er naar toe gaat brandstof + €100. De professional stand is niet aan te raden omdat dan de lichtoutput ineens een stuk lager is. Ze raden dus de THX stand aan en daar kun je niets kalibreren maar dat is dus ook niet nodig! Als je dat van de prijs van de tv afhaalt wordt de VT nóg interessanter. Hij is ook nog eens mooier dan de ST dus bij elkaar opgeteld heb je dan echt wel een goede koop hoor! Alleen je argumenten van prijs en twee modellen hoger vind ik ietsje minder sterk, dat zegt namelijk op zichzelf nog helemaal niets. Snap je wat ik bedoel? :D

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 27, 2013, 15:51:53
Wat bedoel je?

Ik vind die website hdtvtest.co.uk altijd wel erg goed moet ik zeggen. Ze gaan zéér uitgebreid te werk met kalibratie en al erbij. Ik ben benieuwd welke reviews jij hebt gebruikt. Ik ben natuurlijk nooit te oud om weer iets bij te leren. :)

Overigens heb je al wel 2 voordelen te pakken. De THX Cinema stand is nagenoeg perfect dus kalibreren is niet nodig bij de VT. Dat scheelt je in een tour al €235 en als je er naar toe gaat brandstof + €100. De professional stand is niet aan te raden omdat dan de lichtoutput ineens een stuk lager is. Ze raden dus de THX stand aan en daar kun je niets kalibreren maar dat is dus ook niet nodig! Als je dat van de prijs van de tv afhaalt wordt de VT nóg interessanter. Hij is ook nog eens mooier dan de ST dus bij elkaar opgeteld heb je dan echt wel een goede koop hoor! Alleen je argumenten van prijs en twee modellen hoger vind ik ietsje minder sterk, dat zegt namelijk op zichzelf nog helemaal niets. Snap je wat ik bedoel? :D
Snap wel wat je bedoeld inderdaad, maar ik kan gewoon moeilijk geloven dat 2 TV's van dezelfde producent met zo'n prijsverschil bijna identiek zouden zijn qua beeldkwaliteit ;) Heb de TV's wel naast elkaar gezien in de winkel, maar dat zegt ook weinig als de instllingen niet nagenoeg gelijk zijn. Heb die reviews die jij postte ook even snel doorgelezen, maar kon niet zo snel zien dat zij ze identiek vinden. Maar vooral die THX stand zou inderdaad echt heel goed moeten zijn. Maar doet er verder ook niet zoveel toe hoor, nogmaals, niks ten nadele van een andere TV :P Maar ik zou niet €400,- meer uit willen geven alleen voor design.

Dedicated HT

Martijnst1990

Overigens net een order bevestiging gehad van een nieuwe TV, nu even het bericht afwachten dat hij afgeleverd word aan het transportbedrijf.

Dedicated HT

Raymond187

Wel apart zo'n DOA. Zou hij defect zijn geraakt tijdens transport of gewoon niet goed gecontroleerd in de fabriek. Bedoel een DOA kost ze ook alleen maar geld ivm ophalen en andere toe sturen.

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op maart 27, 2013, 16:48:38
Wel apart zo'n DOA. Zou hij defect zijn geraakt tijdens transport of gewoon niet goed gecontroleerd in de fabriek. Bedoel een DOA kost ze ook alleen maar geld ivm ophalen en andere toe sturen.
Geen flauw idee. Ik denk zelf dat er in de fabriek al iets mis was, want de doos zag er (op een kleine beschadiging na) goed uit en de tv zat goed ingepakt. Verder ook geen plekken op de TV zelf. Kost ze inderdaad alleen maar tijd en geld.

Dedicated HT

Raymond187

Ach misschien maken ze nu een fout en sturen ze je een 65" op :D

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op maart 27, 2013, 16:56:02
Ach misschien maken ze nu een fout en sturen ze je een 65" op :D
De order bevestiging zegt 55 :P Sowieso zou een 65 niet eens passen, dus dat hoeft niet zo zeer hoor :D

Dedicated HT

LuPo

Is van 42" naar 50" een groot verschil? Denk het wel he? Ik ben namelijk een beetje aan het kijken of de prijs nog wat zakt. Anders snel toehappen op een 50VT50. Dat is tenminste wat vandaag door mijn hoofd spookte. :D

Wat zou een 42ST50 nog waard zijn van nog geen jaar oud? :D

stevefilmfreak54

Mijn Pana 55VT50 wordt volgende week woensdag in de ochtend geleverd en geïnstalleerd.

Volgens hun zit de 3D bril gewoon in het doos, heb ook gevraagd of ik zelf de geseald doos open mag maken, ze zeggen dat dat mogelijk is, MOOI kan niet wachten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

JCL

Citaat van: Raymond187 op maart 27, 2013, 16:48:38

Heb het een keer gehad met mijn laatste blu-ray speler. Loopwerk maakte een enorm herrie. Meteen terug gebracht en een compleet nieuw loopwerk gekregen. Nu is het tijdens film kijken stil en bij het opstarten soms iets geluid, maar niet storend.

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op maart 27, 2013, 17:00:34
Is van 42" naar 50" een groot verschil? Denk het wel he? Ik ben namelijk een beetje aan het kijken of de prijs nog wat zakt. Anders snel toehappen op een 50VT50. Dat is tenminste wat vandaag door mijn hoofd spookte. :D

Wat zou een 42ST50 nog waard zijn van nog geen jaar oud? :D
Ik vond dat een aardige stap ja :D Maar daar gaat je ooglaser budget... ;)

Geen idee wat je ST50 waard is helaas.

Citaat van: stevefilmfreak54 op maart 27, 2013, 17:25:06
Mijn Pana 55VT50 wordt volgende week woensdag in de ochtend geleverd en geïnstalleerd.

Volgens hun zit de 3D bril gewoon in het doos, heb ook gevraagd of ik zelf de geseald doos open mag maken, ze zeggen dat dat mogelijk is, MOOI kan niet wachten.
Spannend hoor :) Zouden ook inderdaad in de doos moeten zitten, de uitsparingen zitten ervoor. De brillen zijn vandaag verzonden en eerlijk gezegd: als ik hun er niet meer over hoor zeg ik ook niks denk ik...  :unsure:

Citaat van: morca op maart 27, 2013, 17:25:23
Maak je je kamer pas  :clapping:
:D

Dedicated HT

Martijnst1990

Vandaag nog gebeld over het omruilen, zaterdag zaten ze helaas helemaal vol, dus word de dinsdag erop. Nog 6 dagen wachten, maar goed, is niet anders. Beter dan dat ze helemaal geen exemplaar meer kunnen vinden natuurlijk.

Dedicated HT

Madhouse

Ik moest even behoorlijk wat terug lezen in het topic  :D

Je hebt wel pech Martijn maar gelukkig komt alles goed! Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe tv en kijk nu naar een 55 inch Panasonic LED (55DT50). Vind de VT50 ook erg mooi maar kan nog niet echt een goed gevoel bij plasma krijgen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LuPo

Citaat van: Martijn90 op maart 27, 2013, 19:11:34
Ik vond dat een aardige stap ja :D Maar daar gaat je ooglaser budget... ;)

Geen idee wat je ST50 waard is helaas.
Spannend hoor :) Zouden ook inderdaad in de doos moeten zitten, de uitsparingen zitten ervoor. De brillen zijn vandaag verzonden en eerlijk gezegd: als ik hun er niet meer over hoor zeg ik ook niks denk ik...  :unsure:
:D

Ooglaseren kan ook van het spaargeld. :D
Winst van de verkoop van de receiver moet natuurlijk verplicht terugvloeien naar de audio-branche. :P

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op maart 27, 2013, 21:43:27
Ik moest even behoorlijk wat terug lezen in het topic  :D

Je hebt wel pech Martijn maar gelukkig komt alles goed! Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe tv en kijk nu naar een 55 inch Panasonic LED (55DT50). Vind de VT50 ook erg mooi maar kan nog niet echt een goed gevoel bij plasma krijgen.
Er is de laatste tijd inderdaad aardig wat gebeurd :D

Veel pech ja, maar zoals gezegd komt het gelukkig goed. Uiteraard zal ik de tv nu eerst wel testen voordat ze vertrekken :P

Had gelezen dat je op zoek bent ja. Enig idee waar het slechte gevoel voor plasma vandaan komt? Las iets over gamen, maar ik persoonlijk ervaar totaal geen problemen daarmee, al ben ik niet echt een hardcore gamer. Maar die led tv's van Panasonic zijn ook wel erg mooi vind ik :) Succes in ieder geval met de zoektocht!

Citaat van: LuPo op maart 27, 2013, 23:49:04
Ooglaseren kan ook van het spaargeld. :D
Winst van de verkoop van de receiver moet natuurlijk verplicht terugvloeien naar de audio-branche. :P
Das waar, ik voel binnen niet al te lange tijd wel een upgrade aankomen dan... :D

Dedicated HT

Madhouse

Ik heb altijd het idee gehad dat een plasma te traag reageert, inbranden, te weinig helderheid ed. Het zijn waarschijnlijk dingen die tegenwoordig niet meer voorkomen. Maar ik ga morgen middag even op pad en ga ook zeker wel naar plasma kijken. Vind qua design de VT50 erg mooi dus ik ga het een kans geven. De DT50 komt overal erg goed uit testen en dat beeld vind ik echt super mooi dus die staat ook erg hoog op mijn verlanglijstje.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LuPo

Die twee reviews die ik eerder noemde hier gaan ook een stuk over gaming. Volgens mij was de inputlag niet heel erg goed bij de ST/VT. Maar ik had ook nergens last van terwijl ik veel speelde.
Qua beeldkwaliteit, zwartwaarden, bewegende beelden (bijv voetbal) is plasma echt beter dan led/lcd. In een felle TL verlichte winkel zie je echter de beeldkwaliteit en zwartwaarden niet goed. ;)