The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op januari 13, 2013, 12:41:40
Leuk verhaal! Je hebt ook aardig wat aanpassingen gedaan. Heb je tussen die grote speakers en de XTZ ook nog andere rears gehad?
Thanks :)

Heb daar tussenin inderdaad nog even met Monitor Audio Bronze rears gespeeld, maar die waren redelijk snel vervangen door de XTZ's. Heb ze er niet bij vermeld omdat het dan wel een heel lang verhaal zou worden :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op januari 13, 2013, 12:44:31
Thanks :)

Heb daar tussenin inderdaad nog even met Monitor Audio Bronze rears gespeeld, maar die waren redelijk snel vervangen door de XTZ's. Heb ze er niet bij vermeld omdat het dan wel een heel lang verhaal zou worden :D

Haha, dit is gewoon upgrades verdoezelen zodat het minder erg lijkt dan het is! :D

Waren dat de BX1 ofzo? Of heten die gewoon MA Bronze?

Martijnst1990

#2102
Valt wel mee hoor, in het topic kan je ze nog wel vinden, staat zelfs een link in de OP als het goed is :D

Was toen der tijd nog de BR1.

Edit: is al een poos geleden zie ik, staat op pagina 9 ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rovinggecko

Citaat van: Martijn90 op januari 13, 2013, 11:34:07
Verleiding was van de week toch weer wat te groot, na het zien van die mooie JL 10W7 in de markt sectie.. En het over hebben van een versterker- en MiniDSP kanaal helpt daar ook niet bij :D Dus.. er is een JL 10W7 sub bij gekomen, meer als test om te zien hoe 2 subs bevallen, zeker na het veel rondhangen in het subwoofer DIY topic waar bijna iedereen met meerdere subs lijkt te spelen :D
Oh oh, voel hier de kriebel ook toenemen om nog een tweede sub te bouwen. Ben heel benieuwd of het echt bevalt en veel toevoegd. Even valideren of het enthousiasme van Morca en anderen terecht is ;)

Daarnaast ook geinteresseerd of the LT met de kleine kast inderdaad veel oplevert en je daar nog echt laag (tot 16hz ofzo) uit krijgt.

Langzaam maar eens nadenken hier over wat leuks bouwen (een mooie gesloten witte cilinder met LT ofzo zie ik nog ergens achter in de kamer passen).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

morca

#2104
Die LT licht aan je ruimte,boven is 15 hz min 3 db,beneden 20 hz,maar dat licht aan de ruimte.
Als ik die 2 sub,s boven meet is tot 15 bijna vlak denk ik,en dan zonder LT

Als je het zonder LT eruithaald is beter,dan kan je je driver op hoge volume,s beter belasten.
Die LT is eigenlijk een boost in het ultralaag waar je woofers ook meer van gaan Xmaxen.

Leuk als je het nodig hebt,maar als je toch al tot 15 komt zoals in mijn geval.
Zou ik geen boost/LT toepassen omdat ik al wel eens echt goed hard draai.
Dat kan dan niet meer,want dan gaat ie teveel maxen onder 20 hz.
Dat gaat niet goedkomen hier.......................beetje ultralage rook denk ik  :D


Oh ja het is mijn 3 sub in de living ,niet de 2e  :)

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Raymond187

Je kan ook gewoon 5 subwoofers gebruiken ipv 5 speakers en 1 sub :D

knubbe

Martijn, er staat nog een 8w7 hierin de markt en een 13w7 op mp. Iets om de familie compleet te maken? ;) Geintje. Had niet gedacht dat een klein broertje zoveel zou toevoegen! Leuk om te lezen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Citaat van: rovinggecko op januari 13, 2013, 13:46:09
Oh oh, voel hier de kriebel ook toenemen om nog een tweede sub te bouwen. Ben heel benieuwd of het echt bevalt en veel toevoegd. Even valideren of het enthousiasme van Morca en anderen terecht is ;)

Daarnaast ook geinteresseerd of the LT met de kleine kast inderdaad veel oplevert en je daar nog echt laag (tot 16hz ofzo) uit krijgt.

Langzaam maar eens nadenken hier over wat leuks bouwen (een mooie gesloten witte cilinder met LT ofzo zie ik nog ergens achter in de kamer passen).
Die kriebel kan ik me geod voorstellen ;) Het lezen van die projecten helpt daar ook niet aan mee heb ik gemerkt... :D

Voor mijn gevoel gaat de 10" W7 ook behoorlijk diep met de LT. De 12" zit ook in een kleine kist (38 liter ongeveer) en die speelt tot sowieso 15 hz.

Ben benieuwd naar jou nieuwe project tegen die tijd ;)

Citaat van: Zefanja op januari 14, 2013, 10:47:04
Weer lekker bezig hoor.  :thumbs-up:
Thanks :)

Citaat van: Raymond187 op januari 14, 2013, 14:02:46
Je kan ook gewoon 5 subwoofers gebruiken ipv 5 speakers en 1 sub :D
Kan, kan, maar lijkt me toch minder praktisch en geluidstechnisch verantwoord :D

Citaat van: knubbe op januari 14, 2013, 17:02:00
Martijn, er staat nog een 8w7 hierin de markt en een 13w7 op mp. Iets om de familie compleet te maken? ;) Geintje. Had niet gedacht dat een klein broertje zoveel zou toevoegen! Leuk om te lezen.
Zou een beste verzameling worden dan, maar toch maar niet :D Ik had zelf geen idee wat te verwachten eigenlijk, maar het bevalt dus inderdaad wel goed :) En dat nog zonder echt goede afstelling, dat komt er hopelijk van het weekend een beetje van.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Hoe lang ben je ongeveer bezig om een eigen sub te maken? inc. mooi afwerken natuurlijk.

Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op januari 17, 2013, 11:34:34
Hoe lang ben je ongeveer bezig om een eigen sub te maken? inc. mooi afwerken natuurlijk.
Moeilijk te zeggen, qua dagen ben ik er een dag of 3 mee bezig geweest, inclusief het wachten tot de verf droog is. In elkaar zetten is zo gedaan (hout was bij mij al op maat gezaagd). Het schuren/plamuren neemt de meeste tijd in beslag. Daarna nog een kwestie van rollen en steeds wachten tot het droog is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Dat is wel te doen. De zij kanten kan je toch bij de gamma op maat laten zagen. Zag alleen de bracing dat je daar wel een beetje handig voor moet zijn.

Zou je voor €1000 totaal een sub moeten kunnen maken die een 15DD kan evenaren?

Kingpin

Citaat van: Raymond187 op januari 17, 2013, 11:53:49
Dat is wel te doen. De zij kanten kan je toch bij de gamma op maat laten zagen. Zag alleen de bracing dat je daar wel een beetje handig voor moet zijn.

Zou je voor €1000 totaal een sub moeten kunnen maken die een 15DD kan evenaren?
DD15 inside





Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Timvg


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raymond187


B.


Martijnst1990

Citaat van: Raymond187 op januari 17, 2013, 14:46:52
Is dat na te bouwen voor €1000? of de 12DD
Durf ik niet te zeggen, heb zo'n sub nooit gehoord behalve bij HTip, maar daar is alles akoestisch ook perfect dus moeilijk te vergelijken.

Citaat van: B. op januari 17, 2013, 16:28:35
Wat een constructie!  :-X
Die Velodyne DD bedoel je? Wat is daar precies mis mee dan? De plexiglas kast is aleen voor de show, normaal is hij gewoon hoogglans zwart.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Moet zeggen dat het wel een indrukwekkende driver is :) Maar veel meer dan een goede driver & amp in een stevige kist is het niet :D
Voor 1000euro is er veel mogelijk op DIY gebied ! Ik heb de DD15 nog nooit gehoord hoor maar ik denk dat het niet veel zal schelen, maar deze uitspraak is dus meer op gevoel gebaseerd :D Heb nog een mooie driver op het oog, maar totaal komt die bouw op +-1000euro uit en daar is mn budget nu helaas niet naar.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

RubenV.

Inderdaad een indrukwekkende driver, knap hoe men bij Velodyne de afmetingen zo beperkt heeft weten te houden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Super gaaf dat dual sub plan. Hopelijk gaat dat niet de nieuwe standaard worden op het forum  :-X
Morgen ga ik ook ervaren hoe dat klinkt ... of voelt :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Citaat van: knubbe op januari 17, 2013, 22:59:57
Moet zeggen dat het wel een indrukwekkende driver is :) Maar veel meer dan een goede driver & amp in een stevige kist is het niet :D
Voor 1000euro is er veel mogelijk op DIY gebied ! Ik heb de DD15 nog nooit gehoord hoor maar ik denk dat het niet veel zal schelen, maar deze uitspraak is dus meer op gevoel gebaseerd :D Heb nog een mooie driver op het oog, maar totaal komt die bouw op +-1000euro uit en daar is mn budget nu helaas niet naar.

Een uitspraak zonder enige onderbouwing.... Overigens is de plexi subwoofer hierboven een DD10.

morca

Citaat van: bmateijsen op januari 18, 2013, 14:03:52
Een uitspraak zonder enige onderbouwing.... Overigens is de plexi subwoofer hierboven een DD10.
Die van jouw ook Bjorn,toen ik mijn sub,s op de demo/utrecht wilde zetten op jouw uitnodeging wilde je opeens  niet meer ;) ,.....vergeten?

Ik niet hoor,mijn 2 JL,s 13W3 naast 1 DD15......................... ja dat red ik wel,zeker weten.
Kosten 1000 euro.

Als ik voor 5000 euro wat de DD15 kost even wat mag bouwen,
4 x13W7 1x gruppencloon en dsp. kosten hetzelfde als 1 DD15.
Welke het beter doet mag jij of ieder zelf invullen,ik weet het wel.

Dat zijn 2 Gothams van JL die ik dan nabouw,en ik verzeker je dat het niet veel zal verschillen tov een echte Gotham.....

Word je zenuwachtig met al die JL,en Shiva,a opeens  ::)



knubbe

Citaat van: bmateijsen op januari 18, 2013, 14:03:52
Een uitspraak zonder enige onderbouwing.... Overigens is de plexi subwoofer hierboven een DD10.

Dat geef ik toch ook duidelijk aan?
Dat het een DD10 was inmiddels bekend..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Citaat van: morca op januari 18, 2013, 17:47:55

Ik niet hoor,mijn 2 JL,s 13W3 naast 1 DD15......................... ja dat red ik wel,zeker weten.
Kosten 1000 euro.

Dus volgens jou is het zeker mogelijk om voor €1000 1 kist te maken die ~ zo goed presteert als de 12DD of 15DD?

Zou voor mij een leuke klus zijn voor de volgende winter alsik me nieuwe speakers en receiver heb gekocht  :headbanging: