The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

LuPo

Citaat van: knubbe op december 17, 2012, 14:11:52
Ach iedere 'W' is ook weer anders :P
Ik helemaal mn best gedaan om een Monolith+ te bouwen in dezelfde stijl als het TV meubel.
Toen kwam Tim zn JL beest met 6 drivers te koop dus ik liet hem aan mn vriendin zien of ze het wat zou vinden als ik die zou halen.
Zegt ze 'jaa die is mooi, die lijkt tenminste op een speaker!'

Lol, ik had hier toen ik zelf woonde ook allemaal meubels in dezelfde kleurstellingen gekocht (in de veronderstelling dat dat mooi zou zijn) maar ik kom er toch wel achter dat het juist mooi is om verschillende kleuren bij elkaar te doen ipv alles in dezelfde stijl. Dus wellicht dat daarom die Monolith+ niet in de smaak viel? :P

morca

Citaat van: knubbe op december 17, 2012, 14:11:52
Ach iedere 'W' is ook weer anders :P
Ik helemaal mn best gedaan om een Monolith+ te bouwen in dezelfde stijl als het TV meubel.
Toen kwam Tim zn JL beest met 6 drivers te koop dus ik liet hem aan mn vriendin zien of ze het wat zou vinden als ik die zou halen.
Zegt ze 'jaa die is mooi, die lijkt tenminste op een speaker!'
Dat is een goeie W :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:

HTip

Dat ziet er relaxed uit. Lekker lang onderuit naar een filmpje of zo kijken :popcorn:

Trouwens waar bestel je jouw 6mm doosjes? Misschien kunnen we samen bestellen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op december 19, 2012, 11:37:29
Dat ziet er relaxed uit. Lekker lang onderuit naar een filmpje of zo kijken :popcorn:

Trouwens waar bestel je jouw 6mm doosjes? Misschien kunnen we samen bestellen...
Dat relaxed een filmpje o.i.d. kijken gaat inderdaad meer dan prima :D

Ik bestel die slimline doosjes bij Iwonatec, 100 stuks voor 32,99. Samen bestellen is wat mij betreft prima, alleen zitten we dan wel met dubbele verzendkosten (boven de €120,- is het gratis verzenden), geen idee of het dan nog rendabel is?

http://www.iwonatec.de/product_info.php?cPath=29_218&products_id=3258
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Bedankt voor de link. Het afhaaladres ligt redelijk bij ons in de buurt, maar ik denk dat verzenden de beste optie is. Een powerbuy is niet echt rendabel vanwege de extra verzendkosten in Nederland. En de prijs is heel netjes...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op december 19, 2012, 19:33:30
Bedankt voor de link. Het afhaaladres ligt redelijk bij ons in de buurt, maar ik denk dat verzenden de beste optie is. Een powerbuy is niet echt rendabel vanwege de extra verzendkosten in Nederland. En de prijs is heel netjes...
Dat idee had ik ook al, geen dank trouwens. Door de verzendkosten heeft het inderdaad niet veel zin, pakket post binnen Nederland is ook nog eens 6,75 wat er nog eens bijkomt met een powerbuy.

Ga binnenkort weer een doosje van 100 bestellen, kan ik weer even voorruit. Denk dat ik er alweer een stuk of 40 gelijk kan gebruiken.

Dus voor de geïnteresseerde, er zijn dan weer een aantal normale NL doosjes over :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Vandaag een filmpje zitten kijken waarbij ik halverwege ineens bedacht dat ik toch wel wat weinig bass hoorde. Na een korte test bleek mijn subwoofer niks te doen terwijl alles wel gewoon aanstond. Receiver etc. opnieuw aangezet en helaas hetzelfde, ook via het level menu van de receiver kwam er geen geluid uit de sub. MiniDSP los gekoppeld en weer aangesloten op een ander kanaal, zelfde euvel.

Alles maar weer aangesloten en stond op het punt om het op te geven en later verder te zoeken en toen ineens werkte alles weer.. Geen flauw idee dus waar het aan lag, maar gelukkig werkt het weer en blijft het dat hopelijk ook doen.

Verder weinig te melden behalve dat ik heerlijk geniet van alles :D Alleen heeft het bericht dat Panasonic gaat stoppen met plasma mij een beetje aan het denken gezet.... ::)

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op januari  2, 2013, 22:20:10
Vandaag een filmpje zitten kijken waarbij ik halverwege ineens bedacht dat ik toch wel wat weinig bass hoorde. Na een korte test bleek mijn subwoofer niks te doen terwijl alles wel gewoon aanstond. Receiver etc. opnieuw aangezet en helaas hetzelfde, ook via het level menu van de receiver kwam er geen geluid uit de sub. MiniDSP los gekoppeld en weer aangesloten op een ander kanaal, zelfde euvel.

Alles maar weer aangesloten en stond op het punt om het op te geven en later verder te zoeken en toen ineens werkte alles weer.. Geen flauw idee dus waar het aan lag, maar gelukkig werkt het weer en blijft het dat hopelijk ook doen.

Verder weinig te melden behalve dat ik heerlijk geniet van alles :D Alleen heeft het bericht dat Panasonic gaat stoppen met plasma mij een beetje aan het denken gezet.... ::)

Nog snel even een ST50 kopen joh! :D

Etiennevh

Raar he? Zou het iets van een handshake tussen twee apparaten zijn? Heb dat ook wel eens meegemaakt bij Philip. Twee keer opnieuw opstarten of aansluiten en alles werkt weer..

Ken het nieuws niet rondom Pana, behalve wat ik hier lees. Zal iemand van Panasonic eens even vragen om inside info ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

Citaat van: Martijn90 op januari  2, 2013, 22:20:10

hey apart,ik werd al bang.
euvel opzoeken als het nog eens voordoet ,eerst zonder minidsp testen,heb je die uitgesloten.
Doet de amp het dan nog niet ,meten of hij wel spanning uitgeeft over de sub.

Ja jammer he van die Pana,s  :dry:

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op januari  2, 2013, 23:12:28
Nog snel even een ST50 kopen joh! :D
Even snel zal het sowieso niet worden :D Ben het in principe niet van plan, maar mocht het inderdaad kloppen heb je wel kans dat ik dit jaar toch nig voor wat nieuws ga kijken voordat alle Pana plama's weg zijn.

Citaat van: Etiennevh op januari  2, 2013, 23:25:59
Raar he? Zou het iets van een handshake tussen twee apparaten zijn? Heb dat ook wel eens meegemaakt bij Philip. Twee keer opnieuw opstarten of aansluiten en alles werkt weer..

Ken het nieuws niet rondom Pana, behalve wat ik hier lees. Zal iemand van Panasonic eens even vragen om inside info ;)
Erg vreemd inderdaad. Handshake heb ik wel eens met mijn BD speler, maar kan het in dit geval volgens mij niet zijn.

Ken het nieuws ook niet echt, alleen wat ik gelezen heb. Ik ken niemand van Panasonic, maar als jij meer weet hoor ik dat graag hoor :D

Citaat van: morca op januari  2, 2013, 23:35:13
hey apart,ik werd al bang.
euvel opzoeken als het nog eens voordoet ,eerst zonder minidsp testen,heb je die uitgesloten.
Doet de amp het dan nog niet ,meten of hij wel spanning uitgeeft over de sub.

Ja jammer he van die Pana,s  :dry:
Ik schrok ook wel even ja, hopelijk blijft hij het gewoon doen. Heb vanmiddag wel even de MiniDSP ertussen uit gehaald en toen deed de sub het wel, dus zal toch aan de DSP gelegen hebben..

Als het klopt is het inderdaad jammer van de Pana's :(

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op januari  2, 2013, 23:42:48

Ken het nieuws ook niet echt, alleen wat ik gelezen heb. Ik ken niemand van Panasonic, maar als jij meer weet hoor ik dat graag hoor :D
Als het klopt is het inderdaad jammer van de Pana's :(
Ik doe regelmatig zaken met de zakelijke plasma/LCD/LED divisie.. vandaar :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: morca op januari  2, 2013, 23:50:31
Ja ik heb geen geld om nu even in te slaan  :)

Hopelijk is het over,software bug misschien.
Wat centen zijn er inderdaad wel voor nodig :D En een software bug zou best kunnen ja, ik hou het iig in de gaten.

Citaat van: Etiennevh op januari  3, 2013, 08:53:43
Ik doe regelmatig zaken met de zakelijke plasma/LCD/LED divisie.. vandaar :)
Oh zo, dat is handig :)

Dedicated HT

Leentje

Mooie set zo :clapping: Vreemd dat je sub het even niet deed. Inmiddels geen problemen meer gehad?
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Martijnst1990

Citaat van: Leentje op januari  3, 2013, 18:19:25
Mooie set zo :clapping: Vreemd dat je sub het even niet deed. Inmiddels geen problemen meer gehad?
Thanks 8) Inderdaad vreemd, maar hij deed het vandaag weer prima :D

Dedicated HT

Leentje

Citaat van: Martijn90 op januari  3, 2013, 19:06:36
Thanks 8) Inderdaad vreemd, maar hij deed het vandaag weer prima :D

Ah, je hebt 'm even fijn "uitgelaten" als het ware >:D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Martijnst1990

Citaat van: Leentje op januari  3, 2013, 19:21:07
Ah, je hebt 'm even fijn "uitgelaten" als het ware >:D
Moet af en toe ook gebeuren, hij moet natuurlijk wel zijn beweging krijgen :D

Dedicated HT

Raymond187

Gefeliciteerd Martijn  :pompom:

Met je verjaardag dan he B)

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Martijnst1990

Dedicated HT

Martijnst1990

Ehm.. afgelopen woemsdag, vierde het alleen gisteren :D Thanks ;)

Dedicated HT

LuPo

Het is al een paar dagen geleden, maar alsnog van harte gefeliciteerd! :D

RubenV.

Onder het motto beter laat dan nooit, nog van harte gefeliciteerd  ;)
Leuk om te zien dat het subwooferproject geslaagd is :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie