The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Mooie setup zo. Lekker rustig ingericht :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Bedankt weer allemaal  :blush:
Citaat van: Apoc@ op januari 26, 2012, 20:58:19
Het is en blijft een mooie setup :smile:
Heb jij nou inmiddels al een eigen topic? Ben toch ook wel erg benieuwd hoe het er bij jou bijstaat :D

Citaat van: larzie op januari 27, 2012, 08:52:34
Ziet er gezellig en mooi uit je setup zo. Ik vind de eerste foto ook mooier ook al is hij lijkt deze niet helemaal scherp.  :pompom:
Ze zijn beide op sommige plekken niet helemaal scherp, Autostitch werkt niet altijd even vlekkeloos. De kleuren van de eerste kloppen niet helemaal, zo lijken de kussentjes roze, terwijl ze toch echt rood zijn :D Maar ik vind hem door de belichting wel wat sfeervoller :)
Citaat van: Etiennevh op januari 27, 2012, 09:17:40
Mooie setup zo. Lekker rustig ingericht :)
Daar hou ik wel van ja, ik ben niet zo van de tierelantijntjes. Voordeel aan je eigen slaapkamer, geen WAF (niet dat ik überhaupt een vriendin heb :P ) :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Prachtige foto's, Martijn! Doen je ruimte en set eer aan :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op januari 27, 2012, 10:19:46
Blijft idd een mooie set Martijn.
Citaat van: HTip op januari 27, 2012, 20:22:01
Prachtige foto's, Martijn! Doen je ruimte en set eer aan :thumbs-up:
En weer bedankt :) Als ik de panorama's zie ben ik stiekem ook best wel trots op mijn set   :unsure:  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Thesqualer

Ik blijf het een mooie set vinden.
De opstelling,is erg mooi.
En met de fotos is niks mis hoor zien goed uit. Zeker de panorama fotos
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

skyfox

Mooie nieuwe foto's! Je set ziet er zo prachtig uit. Sowieso vind ik de XTZ's op hun stands wel heel erg mooi.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

yorkie13

Zeker weten dat xtz heel mooi is met 5 dezelfde monitors. 8)

Martijnst1990

Bedankt bedankt  :blush: Vind de XTZ's zelf ook heel mooi staan op deze stands, hou wel van een beetje robuuste stands.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Vandaag een beetje bezig geweest met de fronts wat meer indraaien, want het viel mij op dat ze eigenlijk wel erg recht naar voren straalde. Als ik nu in het midden van de bank zit zijn ze net niet recht op me gericht, maar als ik links of rechts zit (2 zits bank) dan is de linker of rechter speaker wel precies recht op mij gericht.

Had verwacht dat ik de sweetspot hier te klein mee zou maken, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad. Resultaat? In het midden van de bank is het echt een stuk ruimtelijker geworden, speakers zijn minder aan te wijzen en zelfs aan de linker of rechterkant van de bank klinkt het beter. Op het moment dat ik dit type zit ik rechts op de bank en heb het idee dat de stem uit de center (zelfs even geluisterd of hij echt uit stond :D ) komt terwijl dit hiervoor duidelijker uit de rechter front kwam. Ben er dus heel tevreden over, misschien van het weekend nog is wat experimenteren met het kantelen van de center en het indraaien van de rears :)  :music:

En dankzij Robert ook op het idee gekomen om mijn stands eens te vullen met schelpen zand, wellicht dat ik dit ook binnenkort eens ga proberen, hoef het voor het geld in ieder geval niet te laten heb ik al begrepen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Leuk he dat zo een kleine tweak al zo een effect kan hebben.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op februari  2, 2012, 15:41:00
Leuk he dat zo een kleine tweak al zo een effect kan hebben.
Zeker, is toch een heel leuk deel van de hobby vind ik. Zonder kosten te maken gewoon af en toe is wat schuiven of is een andere crossover instelling proberen etc. Werkt het niet is het zo weer terug gezet :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Citaat van: Martijn90 op februari  2, 2012, 15:20:56
Vandaag een beetje bezig geweest met de fronts wat meer indraaien, want het viel mij op dat ze eigenlijk wel erg recht naar voren straalde. Als ik nu in het midden van de bank zit zijn ze net niet recht op me gericht, maar als ik links of rechts zit (2 zits bank) dan is de linker of rechter speaker wel precies recht op mij gericht.

Had verwacht dat ik de sweetspot hier te klein mee zou maken, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad. Resultaat? In het midden van de bank is het echt een stuk ruimtelijker geworden, speakers zijn minder aan te wijzen en zelfs aan de linker of rechterkant van de bank klinkt het beter. Op het moment dat ik dit type zit ik rechts op de bank en heb het idee dat de stem uit de center (zelfs even geluisterd of hij echt uit stond :D ) komt terwijl dit hiervoor duidelijker uit de rechter front kwam. Ben er dus heel tevreden over, misschien van het weekend nog is wat experimenteren met het kantelen van de center en het indraaien van de rears :)  :music:

En dankzij Robert ook op het idee gekomen om mijn stands eens te vullen met schelpen zand, wellicht dat ik dit ook binnenkort eens ga proberen, hoef het voor het geld in ieder geval niet te laten heb ik al begrepen :D

Mooi is dat, he. Zelf ben ik vorige week daar ook mee bezig geweest. Ik heb de speakers wat verder uit elkaar gezet en wat verder van de muur af. Ik heb daarna de speakers rechtgezet en 3 nummers geluisterd, toen de speakers iets ingedraait, zelfde 3 nummers geluisterd, weer een stukje ingedraait. Het geeft nu een beter geluid, ik had niet verwacht dat het zoveel zou schelen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: Eddye op februari  2, 2012, 15:53:00
Mooi is dat, he. Zelf ben ik vorige week daar ook mee bezig geweest. Ik heb de speakers wat verder uit elkaar gezet en wat verder van de muur af. Ik heb daarna de speakers rechtgezet en 3 nummers geluisterd, toen de speakers iets ingedraait, zelfde 3 nummers geluisterd, weer een stukje ingedraait. Het geeft nu een beter geluid, ik had niet verwacht dat het zoveel zou schelen.
Heel mooi inderdaad :) Mijn speakers kunnen eigenlijk alleen maar iets ingedraaid worden. Als ik ze vcerder uit elkaar zet staan ze te ver voor een mooi stereobeeld en hetzelfde geld voor verder van de muur af, dan komen ze te dicht op me te staan. Speakers staan nu een centimeter of 45 van de muur dus mag al niet klagen voor een slaapkamer denk ik :)

Bij jou kan ik me het verschil helemaal voorstellen 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


HTip

Het is allemaal theoretisch en technisch te verklaren, maar veel leuker om het proefondervindelijk vast te stellen. Goed bezig!

Van het weekend ook met hetzelfde bezig geweest. Zo zie je maar dat je nooit klaar bent ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

EDIT: Dubbele post ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari  2, 2012, 22:01:04
Het is allemaal theoretisch en technisch te verklaren, maar veel leuker om het proefondervindelijk vast te stellen. Goed bezig!

Van het weekend ook met hetzelfde bezig geweest. Zo zie je maar dat je nooit klaar bent ;)
En het is nog leuk om te doen ook, omdat je steeds de verschillen weer kan waarnemen na een stukje gedraaid te hebben :) Sta echt te kijken van het verschil, momenteel staat hier Brothers in Arms op (wie kent hem niet :D ) en het is echt zoveel ruimtelijker geworden, niet alleen de stem lijkt perfect uit het midden te komen, ook de drums komen echt meer de kamer in, heb dit nog niet eerder gehoord op mijn set/in mijn kamer  :music:  :wub:

Van het weekend de fronts misschien nog net iets verder indraaien, kijken hoe dat bevalt en ook de rears kunnen wel wat verder naar binnen denk ik. Hou jullie op de hoogte ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op februari  2, 2012, 22:09:17
En het is nog leuk om te doen ook, omdat je steeds de verschillen weer kan waarnemen na een stukje gedraaid te hebben :) Sta echt te kijken van het verschil, momenteel staat hier Brothers in Arms op (wie kent hem niet :D ) en het is echt zoveel ruimtelijker geworden, niet alleen de stem lijkt perfect uit het midden te komen, ook de drums komen echt meer de kamer in, heb dit nog niet eerder gehoord op mijn set/in mijn kamer  :music:  :wub:

Van het weekend de fronts misschien nog net iets verder indraaien, kijken hoe dat bevalt en ook de rears kunnen wel wat verder naar binnen denk ik. Hou jullie op de hoogte ;)
Ja stom hoe zo,n liedje het goed aan het licht brengt,ik had het er met RalphH over in het andere topic,die had er ook al last van.
Je hoord het bij nog veel meer muziek als het beter word,maar de drumsolo is wel een hele goeie test of je front,s goed op je sub aansluiten.
Ze gaan ook zo mooi van links naar recht,s ,blijft een leuk muziekje om eens flink open te draaien.

Ik zal je oude meting vd week eens opzoeken,bij RalphH zijn nieuwe viel het probleem me nu ook opeens erg op,denk omdat ik daar zelf ook mee bezig ben(geweest) .
Het is even klaar......voor nu  :D

Martijnst1990

Citaat van: morca op februari  2, 2012, 22:20:28
Ja stom hoe zo,n liedje het goed aan het licht brengt,ik had het er met RalphH over in het andere topic,die had er ook al last van.
Je hoord het bij nog veel meer muziek als het beter word,maar de drumsolo is wel een hele goeie test of je front,s goed op je sub aansluiten.
Ze gaan ook zo mooi van links naar recht,s ,blijft een leuk muziekje om eens flink open te draaien.

Ik zal je oude meting vd week eens opzoeken,bij RalphH zijn nieuwe viel het probleem me nu ook opeens erg op,denk omdat ik daar zelf ook mee bezig ben(geweest) .
Het is even klaar......voor nu  :D
Mijn oude metingen zijn alleen van mijn sub en die staat juist niet aan als ik een CD via de CD speler luister. Dan staat hij op Pure Direct ;)

Maar het blijft zeker een heel mooi stuk muziek. Klein lampje aan voor de sfeer, verder alleen receiver en CD speler aan, in het midden van de bank zitten en gewoon genieten :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op februari  2, 2012, 22:24:29
Mijn oude metingen zijn alleen van mijn sub en die staat juist niet aan als ik een CD via de CD speler luister. Dan staat hij op Pure Direct ;)

Maar het blijft zeker een heel mooi stuk muziek. Klein lampje aan voor de sfeer, verder alleen receiver en CD speler aan, in het midden van de bank zitten en gewoon genieten :)
Ok duidelijk.

Idd genieten ja  :thumbs-up:                    :music:

Martijnst1990

Citaat van: morca op februari  2, 2012, 22:27:56
Ok duidelijk.

Idd genieten ja  :thumbs-up:                    :music:
Nu ik erover nadenken, ook als ik muziek via de PC luister staat de sub vrijwel altijd uit. Ik kan mijn sub via meegeleverde foam pluggen tunen. Linker poort is altijd open, dan gaat hij het diepst, dus het beste voor films, maar voor muziek is dit echt te hard, dus dan zou ik voor muziek beide poorten dicht moeten stoppen.

Ik heb het dus helaas nog niet voor elkaar gekregen om de sub zowel voor muziek als film tegelijk goed af te stellen. Gekke is dan weer wel wat het met een concert BD geen probleem is, maar dat zal er wel aan liggen dat dat echt een 5.1 track is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op februari  2, 2012, 22:30:25
Nu ik erover nadenken, ook als ik muziek via de PC luister staat de sub vrijwel altijd uit. Ik kan mijn sub via meegeleverde foam pluggen tunen. Linker poort is altijd open, dan gaat hij het diepst, dus het beste voor films, maar voor muziek is dit echt te hard, dus dan zou ik voor muziek beide poorten dicht moeten stoppen.

Ik heb het dus helaas nog niet voor elkaar gekregen om de sub zowel voor muziek als film tegelijk goed af te stellen. Gekke is dan weer wel wat het met een concert BD geen probleem is, maar dat zal er wel aan liggen dat dat echt een 5.1 track is.
Daarom heb ik ook 2 instellingen,1 voor muziek,die maak ik altijd als eerste.

Als dit geheel dan mooi op de monitoren aansluit,ga ik pas die 2e film instelling maken.
Maar nu heb ik een sub voor film erbij ,dus hoef ik niks meer te willen van de gesloten.

Heb laatste tijd ook goeie ervaring met bijde sub,s aan voor muziek,maar dan moet de filmsub ook in die muziek instelling,niet in de geweldstand .
Of ik moet The Progidy ,of wat oude trance aanhebben dan juist weer wel  :D

Martijnst1990

Citaat van: morca op februari  2, 2012, 22:43:36
Daarom heb ik ook 2 instellingen,1 voor muziek,die maak ik altijd als eerste.

Als dit geheel dan mooi op de monitoren aansluit,ga ik pas die 2e film instelling maken.
Maar nu heb ik een sub voor film erbij ,dus hoef ik niks meer te willen van de gesloten.

Heb laatste tijd ook goeie ervaring met bijde sub,s aan voor muziek,maar dan moet de filmsub ook in die muziek instelling,niet in de geweldstand .
Of ik moet The Progidy ,of wat oude trance aanhebben dan juist weer wel  :D

Een speciale film sub en een muziek sub ernaast lijkt mij ook wel wat voor in de toekomst :P Zal nog is wat aan de instellingen doen om te kijken of ik hem voor muziek ook wat beter krijg zonder veel in te leveren voor film :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT