The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op april  7, 2011, 00:39:10
Kijk aan! mooi man, ben benieuwd naar je ervaringen! :popcorn:

verschil met de s:

stereo input aansluiting
alle vier de RCA-aansluitingen hebben een goudcoating en steken nu ook uit de behuizing.
automatisch in- en uitschakelen met fade-in: zo worden de inschakelpieken onderdrukt. Een aan/uitschakelaar is ook niet meer aanwezig. kan nu eenvoudig via de AC-out van de AVR worden geschakeld.
flexibele keuze voedingsspaning: 9V AC of 12V DC
dynamisch bereik en signaal-ruisverhouding zijn verbeterd
frequentiebereik is verhoogd van 160 naar 240 Hz om ook actieve midwoofers aan te sturen

Bedankt :)

Dat de S voor stereo was had ik inderdaad gelezen in het Antimode topic, maar al deze verschillen had ik nog niet gevonden ;)

Het is dus de C versie die morgen of zaterdag binnen zal komen. Een extra subkabel van een meter is ook onderweg, dus ik ben er helemaal klaar voor en vooral erg benieuwd naar wat het "wonderkastje" gaat brengen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Lekker bezig hoor.
Antimode wil ik ook nog steeds, maar voorlopig gaan er geen upgrades komen bij mij denk ik zo.
De SR7005 UD5005 combi is zeker prachtig.
Aanrader zelfs.
Ik heb hem staan dus als je niet te ver woont.....
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

morca

Citaat van: Martijn90 op april  7, 2011, 10:01:26
Bedankt :)

Dat de S voor stereo was had ik inderdaad gelezen in het Antimode topic, maar al deze verschillen had ik nog niet gevonden ;)

Het is dus de C versie die morgen of zaterdag binnen zal komen. Een extra subkabel van een meter is ook onderweg, dus ik ben er helemaal klaar voor en vooral erg benieuwd naar wat het "wonderkastje" gaat brengen!
Een wonder............ :D

Maar je wilt ook aan de Marantz zie ik,dat is wel een goeie koop denk ik
Nog niet gehoord maar het schijnt 1 vd betere merken te zijn voor 5.1 en stereoweergave

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op april  7, 2011, 17:14:22
Lekker bezig hoor.
Antimode wil ik ook nog steeds, maar voorlopig gaan er geen upgrades komen bij mij denk ik zo.
De SR7005 UD5005 combi is zeker prachtig.
Aanrader zelfs.
Ik heb hem staan dus als je niet te ver woont.....
Bedankt voor het aanbod, hou ik zeker in gedachte :) Voorlopig zal het er nog niet inzitten, is meer een wishlist voor de lange termijn. Ben wel heel benieuwd naar de combi XTZ/Marantz.

Citaat van: morca op april  7, 2011, 18:09:35
Een wonder............ :D

Maar je wilt ook aan de Marantz zie ik,dat is wel een goeie koop denk ik
Nog niet gehoord maar het schijnt 1 vd betere merken te zijn voor 5.1 en stereoweergave
Als ik de verhalen moet geloven zou het best een wonder mogen heten ja ;D

Ik  heb zelf ook nog nooit echt aandachtig naar Marantz kunnen luisteren, maar lees ook vaak dat de stereo weergave erg mooi is, wat mij zeker aanspreekt. Ben altijd al gecharmeerd geweest van Marantz, maar wat daar de exacte reden van is weet ik eigenlijk niet eens :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op april  7, 2011, 22:48:49
Bedankt voor het aanbod, hou ik zeker in gedachte :) Voorlopig zal het er nog niet inzitten, is meer een wishlist voor de lange termijn. Ben wel heel benieuwd naar de combi XTZ/Marantz.
Als ik de verhalen moet geloven zou het best een wonder mogen heten ja ;D

Ik  heb zelf ook nog nooit echt aandachtig naar Marantz kunnen luisteren, maar lees ook vaak dat de stereo weergave erg mooi is, wat mij zeker aanspreekt. Ben altijd al gecharmeerd geweest van Marantz, maar wat daar de exacte reden van is weet ik eigenlijk niet eens :P
de looks?? vind zelf Marantz toch wel een van de mooiere merken. Altijd mooi in balans. Jammer dat ze over gegaan op plastic zijkantjes, maar is bij de duurdere versies weer veranderd dacht ik.
maar oud of nieuw, Design is (bijna ) tijdloos
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Design vind ik erg mooi inderdaad, maar dat vind ik van mijn Pioneer ook, terwijl Pioneer mij toch wat minder aanspreekt qua merk zelf. En dat terwijl ik zelf een Pioneer heb ;D Maar dat komt meer omdat ik toen ik hem kocht geen Marantz centen had en toen sowieso een receiver wilde kopen  ::)

Begrijp me niet verkeerd, ben zeker tevreden met deze Pioneer, maar ik denk dat er nog veel meer uit de speakers te halen valt. De prijs van de speakers staat niet echt in verhouding met de receiver denk ik zo.

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op april  7, 2011, 23:04:15
Design vind ik erg mooi inderdaad, maar dat vind ik van mijn Pioneer ook, terwijl Pioneer mij toch wat minder aanspreekt qua merk zelf. En dat terwijl ik zelf een Pioneer heb ;D Maar dat komt meer omdat ik toen ik hem kocht geen Marantz centen had en toen sowieso een receiver wilde kopen  ::)

Begrijp me niet verkeerd, ben zeker tevreden met deze Pioneer, maar ik denk dat er nog veel meer uit de speakers te halen valt. De prijs van de speakers staat niet echt in verhouding met de receiver denk ik zo.
Denk ook dat het is omdat Marantz wat meer naam heeft in de audiofiele wereld, zeker ook op hoger niveau. Terwijl Pioneer toch wel supergoede receivers maakt en heeft gemaakt. Persoonlijk spreekt de sound van pioneer mij ook niet aan, veel "hard", anders kan ik het niet uitleggen. Weet niet wat je speakers hebben gekost, maar denk wel dat je met een marantz receiver zoals de 6005 een gigantische upgrade gaat maken.

maar als de tijd zover is: altijd luisteren ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Of een 2e hands 9600 ;) Nog meer waar voor je geld. Enige minpuntje is de HDMI-versie. Je speler moet dan veel zelf kunnen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op april  7, 2011, 23:09:33
Denk ook dat het is omdat Marantz wat meer naam heeft in de audiofiele wereld, zeker ook op hoger niveau. Terwijl Pioneer toch wel supergoede receivers maakt en heeft gemaakt. Persoonlijk spreekt de sound van pioneer mij ook niet aan, veel "hard", anders kan ik het niet uitleggen. Weet niet wat je speakers hebben gekost, maar denk wel dat je met een marantz receiver zoals de 6005 een gigantische upgrade gaat maken.

maar als de tijd zover is: altijd luisteren ;)
Met hard begrijp ik inderdaad wel wat je bedoeld. Met film heeft het wel wat, is heel dynamisch, maar met muziek kan het ook aardig kil worden, zeker op hogere volumes. Laat ik zo stellen: 1 speaker is even duur als mijn receiver ;D Een SR-6005 spreekt mij ook erg aan en dit kan zeker een kans hebber worden tegen die tijd, zeker als hij dan ook tweedehands te vinden is.

Citaat van: HTip op april  7, 2011, 23:11:38
Of een 2e hands 9600 ;) Nog meer waar voor je geld. Enige minpuntje is de HDMI-versie. Je speler moet dan veel zelf kunnen...
Dat lijkt mij helemaal een pracht bak ;) Heb geen flauw idee wat zoiets moet kosten eigenlijk. Maar denk dat ik dan ook een (veel) duurdere speler moet kopen en dan word het wel erg duur ;)

Sowieso hou ik echt van zwarte apparatuur en volgens mij heb ik nog nooit en zwarte SR9600 gezien?

Dedicated HT

Robbert54

ze zijn er wel, maar niet in NL uitgebracht dacht ik, maar dat zal Philip ongetwijfeld beter weten dan ik:

Denk dat ze zo tussen de 11 en de 1300 kosten nog.

Wat je zegt met pioneer is idd wat ik bedoelde, vond het met surround al te overheersend, te rommelig, te weinig detail. Kon nog wel eens openbaring voor je worden :P ;D

Woonkamer HT
Stereo

morca

Citaat van: The Vampire op april  7, 2011, 23:19:23
ze zijn er wel, maar niet in NL uitgebracht dacht ik, maar dat zal Philip ongetwijfeld beter weten dan ik:

Wat je zegt met pioneer is idd wat ik bedoelde, vond het met surround al te overheersend, te rommelig, te weinig detail. Kon nog wel eens openbaring voor je worden :P ;D
mooi mooi mooi :pompom:
wat een design he,en hij klinkt zoals hij eruit ziet............retestrak :D

Martijnst1990

Wauw, die is wel heel wijs zo zeg in het zwart!  :o

Laat ik eerst maar is even gaan sparen en me er niet ál te veel in verdiepen, want ik zit mezelf alleen maar lekker te maken :P

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op april  7, 2011, 23:28:14
Wauw, die is wel heel wijs zo zeg in het zwart!  :o

Laat ik eerst maar is even gaan sparen en me er niet ál te veel in verdiepen, want ik zit mezelf alleen maar lekker te maken :P
En in september ga je hem horen, hoop dat je tegen die tijd het geld hebt :P

Woonkamer HT
Stereo

morca

Citaat van: The Vampire op april  7, 2011, 23:29:11
Hahaha Philip heef bij jouw het HTvirus niet aan gestoken maar in brand gezet Robert :D

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op april  7, 2011, 23:29:11
Goh, denk dat ik de M&G maar moet laten schieten! :P

Dedicated HT

screw

Ben benieuwd wat de antimode je gaat brengen, ik heb hem op voorhand er al bij besteld omdat ik gewoon weet dat mijn kamer niet sub vriendelijk is,
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Klopt helemaal. De zwarte is niet in NL uitgebracht en volgens mij niet eens in Europa. Dus heb je conversieproblemen met de stroom. Qua prijs zit je denk ik wel goed. Etiennevh heeft onlangs nog een 9600 gekocht. Misschien dat hij iets over de recente prijs kan zeggen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: morca op april  7, 2011, 23:25:04
mooi mooi mooi :pompom:
wat een design he,en hij klinkt zoals hij eruit ziet............retestrak :D
Kan ik alleen maar beamen. Hij kan nog prima mee met de huidige generatie op de HDMI-versie en audiodecoders na.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op april  7, 2011, 23:37:11
Ik stel het allemaal gewoon heel erg slecht af, speciaal voor jou :P
Showcase - Topic

morca

Citaat van: Martijn90 op april  7, 2011, 23:37:11
dan euh...........je weet wel hahahaha

mooi amp Htip ,die hdformaten zegt niet alles ,die van mij speelt er geen maar me filmgeluid is super heb een paar keer hd gehoord maar deze amp is zoveel beter als die ik toen hoorde dat ik het niet mis
plus dat ik wel pcm(hdmi) kan afspelen dus als de bluray dat heeft is dit veel mooier als dts of hdac3

Martijnst1990

Citaat van: HTip op april  8, 2011, 08:15:38
Ik stel het allemaal gewoon heel erg slecht af, speciaal voor jou :P
Ik denk dat ik dan om een andere reden niet hoef te komen, de andere zullen er namelijk niet zo blij mee zijn ;D

Antimode is net binnengekomen, nu is het alleen nog even wachten op een subkabel voor tussen de receiver en antimode.

Dedicated HT

HTip

Citaat van: morca op april  8, 2011, 18:19:59
dan euh...........je weet wel hahahaha

mooi amp Htip ,die hdformaten zegt niet alles ,die van mij speelt er geen maar me filmgeluid is super heb een paar keer hd gehoord maar deze amp is zoveel beter als die ik toen hoorde dat ik het niet mis
plus dat ik wel pcm(hdmi) kan afspelen dus als de bluray dat heeft is dit veel mooier als dts of hdac3
Thanks! PCM over HDMI gebruik ik op dit moment ook voor surround. Is al erg lekker, maar ik verwacht met analoog nog iets meer natuurlijkheid. De DACs van de Oppo zijn ook beter, dus de verwachtingen zijn hoog gespannen. Moet alleen geduld hebben met de kabels...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op april  8, 2011, 18:35:24
Ik denk dat ik dan om een andere reden niet hoef te komen, de andere zullen er namelijk niet zo blij mee zijn ;D
Zit ook weer wat in ;D Zonder gekheid, tot op heden zijn de meeste positief verbaasd over de kwaliteit van het "oude" beestje in stereo. In surround weet je echt niet wat je meemaakt :pompom:

Citeer
Antimode is net binnengekomen, nu is het alleen nog even wachten op een subkabel voor tussen de receiver en antimode.
Spannend! :popcorn:
Showcase - Topic

screw

Citaat van: Martijn90 op april  8, 2011, 18:35:24

En welke kabel is het geworden en nog belangrijker merk je het verschil?
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Martijnst1990

Kabel is vandaag binnen gekomen, is een DIY door Roy van het merk Prefer, daar had ik al een kabel van.

Ben met dit lekkere weer weg geweest, ben nu thuis, dus zo even de tijd nemen voor het instellen.

Dedicated HT