The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2011, 17:48:04
Dankje, ben er ook erg blij mee, typen begint ook te wennen nu. Zit op de iPhone as we speak  8)
ideaal he!. Er is ook een forum app, maar daar maak ik zelf geen gebruik van. Via wifi gaat t snel genoeg
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

mscofield

Citaat van: The Vampire op maart 28, 2011, 18:03:34
ideaal he!. Er is ook een forum app, maar daar maak ik zelf geen gebruik van. Via wifi gaat t snel genoeg
Same here. Meestal alleen even de leuke threads lezen en op de laptop reageren.

Martijnst1990

Lekker dan, heb je net een iPhone, ligt het T-mobile netwerk eruit. Ruim 2 miljoen mensen in Nederland kunnen nu niet bellen en/of sms'en. Hopelijk is dit snel opgelost.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op maart 28, 2011, 19:15:02
Lekker dan, heb je net een iPhone, ligt het T-mobile netwerk eruit. Ruim 2 miljoen mensen in Nederland kunnen nu niet bellen en/of sms'en. Hopelijk is dit snel opgelost.
ah ik dacht al. Heb normaal altijd vol bereik hier (paal naast de deur)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Madhouse op maart 27, 2011, 21:36:28
Een Oppo BDP-93EU kost € 699.- en een UD5005 € 529.- (adviesprijs). Voor een UD5005 kun je onderhandelen en voor de Oppo niet...Do the Math  ;)
UD5005 al gezien voor 445 8)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op maart 28, 2011, 21:18:30
Kan nog wel goedkoper hoor  ;) :angel:
dan wordt ie wel heel interessant :notify:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Apoc@

#482
Volgens mij zag ik ook een HTPC staan op je meubel, hoezo duw je geen Blu-Ray drive in je pc.
Als je reeds de juiste configuratie hebt, dan doet de beeldkwaliteit zeker niet onder voor een stand-alone player en dat tegen een fractie van de prijs (je moet wel van tweaken houden).
Natuurlijk heeft een high-end BR player uiteindelijk wel de beste score, maar daar betaal je ook voor.

Ohh je wilt ook SACD.. Tja dan is bovenstaande natuurlijk geen optie.
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Martijnst1990

Citaat van: Apoc@ op april  6, 2011, 13:15:18
Volgens mij zag ik ook een HTPC staan op je meubel, hoezo duw je geen Blu-Ray drive in je pc.
Als je reeds de juiste configuratie hebt, dan doet de beeldkwaliteit zeker niet onder voor een stand-alone player en dat tegen een fractie van de prijs (je moet wel van tweaken houden).
Natuurlijk heeft een high-end BR player uiteindelijk wel de beste score, maar daar betaal je ook voor.

Ohh je wilt ook SACD.. Tja dan is bovenstaande natuurlijk geen optie.
Heb ik inderdaad ook wel is over nagedacht. Maar ik vind mijn huidige pc sowieso wat teveel geluid maken, wat storend is in de zachte praat scenes, en SACD staat inderdaad ook wel hoog op het lijstje. Sowieso wil ik nog een losse speler ernaast voor als ik gewoon een CD opzet en dus niet mijn pc en tv aan moet zetten. Duurt sowieso ook een stuk langer met opstarten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Binnenkort weer een upgrade te melden :) En nee, het is (nog) geen UD5005 ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op april  6, 2011, 22:10:35
Binnenkort weer een upgrade te melden :) En nee, het is (nog) geen UD5005 ;D

Goh, wat zou dat zijn  :angel:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raafie

WAT DAN!?!  ;D Trouwens, waar hebben jullie die ud5005 zo goedkoop gezien?
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Madhouse

Citaat van: Raafie op april  6, 2011, 22:12:54
Trouwens, waar hebben jullie die ud5005 zo goedkoop gezien?

Ga maar bij forumsponsoren winkelen  :tongue2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Citaat van: Raafie op april  6, 2011, 22:12:54
WAT DAN!?!  ;D Trouwens, waar hebben jullie die ud5005 zo goedkoop gezien?
Ik heb die prijzen ook nog niet gevonden, maar ben ook nog niet echt op zoek. Maar zoals Madhouse al aangeft, sponsoren dus ;D

Over de upgrade: het is iets van mijn verlanglijstje ;D (Maakt het wel erg makkelijk). Leuke avatar heb je trouwens, heb ik gister weer is zitten kijken, wat een geweldige soundtrack heeft die film toch  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raafie

Ok dan ga ik die sponsoren maar eens lief aankijken  :P Ja, die film heeft echt goede surround!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Apoc@

Heb je serieus een Anti-Mode besteld (welke versie)? Heb je dan het gevoel dat je die nodig hebt?

Cloverfield is kwa geluid echt top ja, mijn sub staat altijd lekker te knallen bij die film :popcorn:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Martijnst1990

Citaat van: Apoc@ op april  6, 2011, 22:26:51
Heb je serieus een Anti-Mode besteld (welke versie)? Heb je dan het gevoel dat je die nodig hebt?

Cloverfield is kwa geluid echt top ja, mijn sub staat altijd lekker te knallen bij die film :popcorn:
Heb inderdaad een Antimode besteld, heb eerlijk gezegd niet gevraagd naar een versie, volgens mij is 8033 C de laatste? Ik heb in ieder geval wel echt het idee dat het laag wat strakker kan, zeker na het lezen van alle positieve berichten erover. Het nadeel is dat ik niks heb om het te meten eerst, dus het is een beetje een gok, maar heb wel het idee dat ik aardig wat pieken en dalen heb op sommige frequenties.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Apoc@

Ik draai mijn sub met beide proppen in de bassbuizen en de eq 1 en 2 op off en de high pass op on. Dan is die echt lekker strak.
Tevens had de toevoeging van de Auralex Gramma ook weer een positieve uitwerking op de sound.

Klopt ja, de C versie is de laatste uitvoering :smile:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Martijnst1990

Ik heb (als je tegen de sub aankijkt) de linker poort open, wat voor de laagste frequenties zou moeten zorgen. EQ 1 en 2 staan ook op off, evenals het high pass filter, omdat hierdoor de echt lage frequenties in films dan echt verdwijnen, bij mij althans. Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat de antimode gaat brengen.

Ben er al heel lang nieuwsgierig naar en nu toch de knoop maar is doorgehakt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op april  6, 2011, 22:32:50
Heb inderdaad een Antimode besteld, heb eerlijk gezegd niet gevraagd naar een versie, volgens mij is 8033 C de laatste? Ik heb in ieder geval wel echt het idee dat het laag wat strakker kan, zeker na het lezen van alle positieve berichten erover. Het nadeel is dat ik niks heb om het te meten eerst, dus het is een beetje een gok, maar heb wel het idee dat ik aardig wat pieken en dalen heb op sommige frequenties.
Mooie aankoop Martijn ,geeft als de sub goed geplaats is een zeer goed resultaat,dit gaat je bevallen .je laag word veel beter en strakker omdat het niet meer overstemd word door hogere freq
Vind dit niet echt een gok van je,kan me haast niet voorstellen dat hij je niet zal bevallen,denk eerder goed gewinkeld dit is een hele mooi upgrade als laatste stap voor optimaal geluid uit je sub  :thumbs-up:

HTip

Mooie toevoeging weer voor je set! Je hebt naast de C-versie ook nog de S-versie. Die is wat uitgebreider, maar de verschillen weet ik niet zo uit mijn hoofd. Ralf zeker wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Apoc@

Citaat van: Martijn90 op april  6, 2011, 22:48:10
Ik heb (als je tegen de sub aankijkt) de linker poort open, wat voor de laagste frequenties zou moeten zorgen. EQ 1 en 2 staan ook op off, evenals het high pass filter, omdat hierdoor de echt lage frequenties in films dan echt verdwijnen, bij mij althans. Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat de antimode gaat brengen.

Ben er al heel lang nieuwsgierig naar en nu toch de knoop maar is doorgehakt.

Ohh het zal zeker weer een toevoeging zijn, en ben der ook van overtuigd dat het weer een mooie upgrade is! Klopt ja met de high pass, maar als ik dat niet doe dan heb ik het idee dat de
toon niet zo mooi is. Maar goed de sub kan hier ook eigenlijk niet zijn druk goed kwijt in de huidige opstelling, als ik straks eindelijk de ruimte heb dan kan ik lekker gaan tweaken. En dan
zal de Anti-Mode er ook wel komen :happy:
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

yorkie13

S versie staat voor stereo, is € 100 duurder en is van iets betere software voorzien.

C versie volstaat prima voor de subwoofer.

HTip

Citaat van: RA SUBS op april  6, 2011, 23:09:31
S versie staat voor stereo, is € 100 duurder en is van iets betere software voorzien.

C versie volstaat prima voor de subwoofer.
Weer wat geleerd! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Kijk aan! mooi man, ben benieuwd naar je ervaringen! :popcorn:


verschil met de s:

stereo input aansluiting
alle vier de RCA-aansluitingen hebben een goudcoating en steken nu ook uit de behuizing.
automatisch in- en uitschakelen met fade-in: zo worden de inschakelpieken onderdrukt. Een aan/uitschakelaar is ook niet meer aanwezig. kan nu eenvoudig via de AC-out van de AVR worden geschakeld.
flexibele keuze voedingsspaning: 9V AC of 12V DC
dynamisch bereik en signaal-ruisverhouding zijn verbeterd
frequentiebereik is verhoogd van 160 naar 240 Hz om ook actieve midwoofers aan te sturen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo