Skank's HT living room

Gestart door skank1, februari 6, 2010, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Snutchz

Ik verwacht dat de volgende lijn deze "features" zal doen verdwijnen  :satisfied:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

Citaat van: Snutchz op september  9, 2010, 10:28:54
Ik verwacht dat de volgende lijn deze "features" zal doen verdwijnen  :satisfied:

verwacht maar niet teveel
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Snutchz

ik denk dat ze door den Pioneer technologie hun zaakjes eindelijk op orde zullen hebben... en zich nu volledig kunnen storten op 't 3D gebeuren  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op september  9, 2010, 11:10:33
ik denk dat ze door den Pioneer technologie hun zaakjes eindelijk op orde zullen hebben... en zich nu volledig kunnen storten op 't 3D gebeuren  ;)
Eerst maar eens een goede tv maken, dan pas richten op 3D. Snap sowieso niet waarom ze de 509 of de KRP niet gewoon in een nieuw jasje steken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

mm ik ben er nog niet uit of ik het wel wil riskeren naar LG over te stappen ivm retentie
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Robbert54

Citaat van: skank1 op september  9, 2010, 19:47:36
mm ik ben er nog niet uit of ik het wel wil riskeren naar LG over te stappen ivm retentie

Retentie is niet zo erg. Zolang het maar geen burn-in is
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op september  9, 2010, 19:55:27
Retentie is niet zo erg. Zolang het maar geen burn-in is
als je dan uberhaupt retentie hebt, hoe lang blijft zoiets staan? en in welke beelden zie je het maw zie je het ook tijdens gewone beelden of enkel bij volledig zwart of volledig grijs/wit ofzo?

Robbert54

Meestal bij een egaal beeld en dan bij hele lichte kleuren of bij zwart idd. Maar blijft meestal niet langer dan 20 min zichtbaar. Kan ook met een kleine minuut al wel weer over zijn. Ik heb Davey er eigenlijk ook nog niet over gehoord. Maar is dit een bekend probleem bij de LG dan?

Ik heb het op mijn pioneer soms ook nog wel, maar heb er nog nooit last van gehad. En ik ben toch wel een hele kritische kijker.

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op september  9, 2010, 20:24:30
Meestal bij een egaal beeld en dan bij hele lichte kleuren of bij zwart idd. Maar blijft meestal niet langer dan 20 min zichtbaar. Kan ook met een kleine minuut al wel weer over zijn. Ik heb Davey er eigenlijk ook nog niet over gehoord. Maar is dit een bekend probleem bij de LG dan?

Ik heb het op mijn pioneer soms ook nog wel, maar heb er nog nooit last van gehad. En ik ben toch wel een hele kritische kijker.

20min is wel erg lang :p
ik heb pms gestuurd naar davey maar die is waarschijnlijk op reis ofzo :)
en het is idd een gekend probleem bij de lg

Robbert54

Dat heb ik ook extra gezegd als uiterste. Is bij mij met retentie nog nooit voorgekomen.

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Citaat van: The Vampire op september  9, 2010, 19:37:48
Eerst maar eens een goede tv maken, dan pas richten op 3D. Snap sowieso niet waarom ze de 509 of de KRP niet gewoon in een nieuw jasje steken.
volgende lijn toch?  :nopompom: ..niet? ..'n BOM op dat bedrijf!!  >:(

Robbert54

Ben er bang voor. Met de techniek die ze in huis hebben nog zo'n kwakkelend product afleveren.. Volgende serie zal vast wel weer iets mis mee zijn. Daarbij heeft pana de kuro techniek overgenomen. Ze hadden beter de complete panels kunnen overnemen.

Woonkamer HT
Stereo

B.

Wat ik vreemd vind is dat mijn 42S10 hier helemaal geen last van heeft. Een 2009 scherm zonder het NeoPDP scherm. Als ik in mijn winkel de G20 zie lijkt het zwart veel minder zwart dan bij mij thuis. Zelfs als we de zaak sluiten en de verlichting uit hebben lijken de zwarte balken lang niet zo zwart als de omlijsting. De oude PY70 heeft vergelijkbaar zwart als mijn scherm.

Douma heeft de 42X10 (HDready variant). Martijn1990 heeft de opvolger van mijn plasma, de 42S20. Ik ben benieuwd hoe zij hun zwart ervaren.
Dus als jullie meelezen...

skank1

ik lees mee hoor
en inderdaad zoals je zegt de modellen uit 2009 (jouw s10) heeft geen last van floating blacks omdat het in die ganse lijn gefixed was, maar dan krijg je er wel het black level probleem in de plaats (zwartwaardes die afnemen na verloop van tijd)
feit is
het is er
gisteren the matrix bekeken scene 2, man dat ding float gelijk niks... zeker 30 keer in gans die scene
daarnet overdag getest, en merk er niks van, tis dus echt in volledige duisternis

Snutchz

Citaat van: The Vampire op september 10, 2010, 01:30:43
Ben er bang voor. Met de techniek die ze in huis hebben nog zo'n kwakkelend product afleveren.. Volgende serie zal vast wel weer iets mis mee zijn. Daarbij heeft pana de kuro techniek overgenomen. Ze hadden beter de complete panels kunnen overnemen.
..ik haal 'n flamethrower door die tent, Robbert  >:(

Martijnst1990

Citaat van: B. op september 10, 2010, 01:47:51
Wat ik vreemd vind is dat mijn 42S10 hier helemaal geen last van heeft. Een 2009 scherm zonder het NeoPDP scherm. Als ik in mijn winkel de G20 zie lijkt het zwart veel minder zwart dan bij mij thuis. Zelfs als we de zaak sluiten en de verlichting uit hebben lijken de zwarte balken lang niet zo zwart als de omlijsting. De oude PY70 heeft vergelijkbaar zwart als mijn scherm.

Douma heeft de 42X10 (HDready variant). Martijn1990 heeft de opvolger van mijn plasma, de 42S20. Ik ben benieuwd hoe zij hun zwart ervaren.
Dus als jullie meelezen...

Ik lees inderdaad mee ;) Ik heb net begrepen dat floating blacks dus inhoud dat de zwarte balken donkerder en lichter worden? Ik heb net goed op zitten letten bij een Bluray met volledig verduisterde kamer en ik kon het niet zien. Misschien valt het mij totaal niet op, dat kan natuurlijk ook, maar gelukkig heb ik er persoonlijk geen last van. Is het bij alle zwarte beelden het geval of alleen balken?

Ook nu ik dit bericht type heb ik even snel een film opgezet om het nog is te testen. Het enige wat mij opvalt is dat met lichte scenes de balken iets lichter lijken als met hele donkere scene's. Maar volgens mij is dat bij mij meer gezichtsbedrog, omdat het verschil tussen licht en donker dan zo groot is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skank1

Citaat van: Martijn90 op september 10, 2010, 12:48:40
Ik lees inderdaad mee ;) Ik heb net begrepen dat floating blacks dus inhoud dat de zwarte balken donkerder en lichter worden? Ik heb net goed op zitten letten bij een Bluray met volledig verduisterde kamer en ik kon het niet zien. Misschien valt het mij totaal niet op, dat kan natuurlijk ook, maar gelukkig heb ik er persoonlijk geen last van. Is het bij alle zwarte beelden het geval of alleen balken?

Ook nu ik dit bericht type heb ik even snel een film opgezet om het nog is te testen. Het enige wat mij opvalt is dat met lichte scenes de balken iets lichter lijken als met hele donkere scene's. Maar volgens mij is dat bij mij meer gezichtsbedrog, omdat het verschil tussen licht en donker dan zo groot is.
het is niet met elke film maar wel met veel films
bv de laatse 8/10 blurays die ik gekeken heb, zie ik ze
uiteraard in volledige duisternis
je ziet het voornamelijk IN de zwarte balken, echter soms ook over het volledig beeld dat hij zomaar zn brightness bijstelt, zonder dat de scene aanleiding geeft
het is voornamlijk ook in scenes met weinig licht...
dat "gezichtsbedrog" merk ik ook, en ik vermoed ook dat het ook te maken heeft met die floating blacks, echter effectieve floating blacks, zie je echt oplichten en donkerder worden tijdens de scene....
precies of zn brightness plots veranderd enz
paar keer na elkaar
enorm vervelend in hetzelfde beeld

Martijnst1990

Wel erg vervelend inderdaad. Wat jij zegt heb ik gelukkig geen last van, kijk in principe mijn films altijd verduisterd en het is mij nog nooit opgevallen en ik heb al heel wat films gekeken op deze tv sinds ik hem heb.

Succes in ieder geval met de situatie, ben benieuwd of de LG wat word.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

drums97

Hallo Skank1, ik moet iid bekennen dat ik hier geen last van heb. Ik dacht niet dat dit het donkerder en lichten worden was van de zwartwaarde bij het overgaan van een hele donkere (zwarte) scene naar een hele lichte, maar kan me voorstellen dat dit veel diepte wegneemt en heb net even een filmpje gekeken op You Tube en dat is toch wel een heel ernstig probleem als ik dat zo zie!  >:(
Ik zou dit niet accepteren, want dat is geen acceptable "FEATURE", want er klagen ook veel mensen op AVS.

Ik heb gisteren even naar de kijkuren gekeken en zit op dit moment op ± 5000 uur op de V10 (overdag staat de tv ook veel aan) en heb zelf nog geen last dat de zwartwaardes achteruit gaan (niet merkbaar).

Nogmaals klote voor je dat dit weer een "kinder"ziekte in de nieuwe serie.
Sony KDL-46W905A, Yamaha AX-900, Marantz NR1402, Tannoy Revolution R3, mede8ter 800x3d, Samsung BD-F5800, UPC HDTV Horizon Mediabox, HP Pavilion DV7-3130ed Notebook

skank1

net terug van mijn winkel
nu
de tv
uhum
ze waren super vriendelijk man
heb een side by side vergelijking gehad
de lg is uiteraard qua looks 10 keer mooier
qua beeld, heb ik eerlijk gezegd geen verschil gezien
nu was wel enkel een hd uitzending, geen bluray
de lg rechtover het groot raam, de pana zoals bij mij thuis links ervan
lg reflecteert wel meer, das een feit
nu kon dit moeilijk vergelijking omdat de lg meer zonlicht opving
retentie heb ik niet gezien, daarvoor kon ik niet lang genoeg kijken
nu
ik vroeg wat hij voorstelde
en hij zei ja, de lg is net een tikje goedkoper 50 - 100 euro ofzo
maar dat hij die panasonic ook nog moet kunnen verkopen
hij zei trouwens dat ik niet de eerste was die klaagde, maar dat voor een gewone mens dit niet zo zal opvallen
en das idd waar
vermits ik dus niet echt goed kon vergelijken qua reflectie en ivm retentie
stelde hij dit voor:

weet je wat: ik kom vrijdag de lg 50pk950 demo model gewoon bij jou thuis installeren
mag je een week gratis testen thuis, zodat je achteraf geen spijt kan krijgen
en daarna beslis je dan, panasonic houden of lg nemen
en ondertussen doe ik zoiezo een bestelling inclusief ene voor jou indien je dit na de demo wenst

fantastisch toch he
kijk dat noem ik nu eens service !!!!!!!!!!!!

hij komt dus vrijdag...

Martijnst1990

Dat klinkt inderdaad heel goed. En als je de LG wilt, mag je die gewoon voor niks omruilen voor de Pana? Wel erg fijn dat het zo goed geregeld kan worden :)

We horen natuurlijk wel hoe de LG is ;D

Dedicated HT

Snutchz

mooi zo  :thumbs-up: ..maar op Youtube staan ook filmpjes van LG's met "floating blacks" ..zal toch wat gedimd omgevingslicht aanbrengen als ik jou was ;)

skank1

Citaat van: Snutchz op september 15, 2010, 11:17:57
mooi zo  :thumbs-up: ..maar op Youtube staan ook filmpjes van LG's met "floating blacks" ..zal toch wat gedimd omgevingslicht aanbrengen als ik jou was ;)

linkje?
ik ga het zoiezo testen

skank1

Citaat van: Martijn90 op september 15, 2010, 11:13:14
Dat klinkt inderdaad heel goed. En als je de LG wilt, mag je die gewoon voor niks omruilen voor de Pana? Wel erg fijn dat het zo goed geregeld kan worden :)

We horen natuurlijk wel hoe de LG is ;D

gratis omruilen voor een nieuwe lg klopt ja :)
knap he
zeker als je weet dat ik de pana al heb van in juni

Snutchz

Citaat van: skank1 op september 15, 2010, 12:03:54
linkje?
gwn "LG" "floating blacks" ..maar goed, in 't pikkedonker valt alles extreem op... dus 'n beetje sfeerverlichting kan geen kwaad ;)