Skank's HT living room

Gestart door skank1, februari 6, 2010, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

Citaat van: skank1 op juni 12, 2010, 21:00:15
niet gezien tijdens blurays
zou me sterk verbazen dat het aan de decoder ligt, ik heb hem nl al bijna 3j en nog nooit iets gezien
is ie via hdmi aangesloten of via scart??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Robbert54

Citaat van: skank1 op juni 12, 2010, 22:17:02
ja
waarom?
zit verschil in, kan zijn dat de hdmi poort van je decoder niet helemaal goed is.

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op juni 12, 2010, 22:30:30
zit verschil in, kan zijn dat de hdmi poort van je decoder niet helemaal goed is.
dan zou ik het toch overal moeten hebben?

skank1

ondertussen deze morgen even gekeken
en idd, als ik de overscan gebruik, zijn de witte lijntjes weg, alsook de zwarte balk... maar ik verlies wel een klein beetje van het beeld, maar dan moet het maar zo
hier even hoe het was met die veranderende balken
links varieert en rechts bleef constant (hoofdzakelijk op die zender, de andere niet)

echter heb ik het probleem dat ik dat telkens manueel moet veranderen(overscan aan en uitzetten),...
1 als ik gewoon tv wil zien, moet hij dus aan staan
2 als ik bluray zie, moet hij uitstaan...

wat betreft het upscalen ben ik er nog niet uit...
waar moet ik nu upscalen? de tv? of via de bluray of via de versterker (maar ik dacht dat deze dat niet kon)

Wat betreft die storingen... Gisteren heeft de wederhelft de hele avond tv gekeken en niets gezien
ik deze morgen gekeken en dit gezien:

fotos genomen tijdens het pauzeren
als ik terugspoelde en herbekeek was het er trouwens ook
jammer wel dat ik toen niet gekeken heb of de decoder foutieve paketten gestuurd heeft.. daarna heb ik verandert van zender, en de foutieve paketten bekeken en dat was 0 op die zender (maar ik had toen ook de hele tijd niks meer gezien)
ik denk dat die fotos duidelijk tonen dat het zoals michael zegt macroblocking is? of ben ik verkeerd, die groene streep trouwens ook niet meer gezien
ik denk dat het ook zoiets zal geweest zijn

kortom
ik denk en hoop dat er dus echt niets mis is met mijn tv...

vandaag thuis, dus dat wordt vanavond terug genieten :)

hier nog een plaatje :)

Nooff

Je gaat toch niet echt akkoord met het feit dat Panasonic gewoon slordig is geweest? Ik zou persoonlijk niet akkoord gaan met het gebruiken van de overscan optie. De tv geeft een mooi plaatje, maar dit is onacceptabel.

Robbert54

ben het met Nooff eens. snap dat nog steeds niet van panasonic. laat ze eens een jaar langer wachten en een perfecte tv op de markt zetten.

overigens geeft de tv wel een mooi plaatje. denk niet dat er wat mis mee is. die blokvorming komt door het inkomende signaal

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: Nooff op juni 15, 2010, 13:11:28
Je gaat toch niet echt akkoord met het feit dat Panasonic gewoon slordig is geweest? Ik zou persoonlijk niet akkoord gaan met het gebruiken van de overscan optie. De tv geeft een mooi plaatje, maar dit is onacceptabel.

waarom niet?
weet je, de meeste hebben zo'n overscan optie gewoon standaard in de tv aan staan ;) en heb je zelfs de keuze niet
hier krijg je de keuze...

voor mij geen reden om voor een andere tv te gaan, want hij zet gewoon het beste plaatje neer...
wat zou jij dan doen toch?

nog maar eens het bewijs: It's nothing specific to the TV. The transmissions actually have the black bars. And the flashing black and white dots along the top is teletext. It used to be that all TVs applied overscan, and broadcasters counted on this to hide these things you are seeing. Now, some transmissions assume overscan, some don't. The TV gives you the option of whether to apply it.

daxie

Ik ga akkoord met skank. Wees blij dat Panasonic het aanbiedt, meestal wordt het sowieso toegepast, en kan je niet eens kiezen.
De fout ligt bij de zender, niet bij het toestel.

Nooff

Citaat van: skank1 op juni 15, 2010, 13:19:44
waarom niet?
weet je, de meeste hebben zo'n overscan optie gewoon standaard in de tv aan staan ;) en heb je zelfs de keuze niet
hier krijg je de keuze...

voor mij geen reden om voor een andere tv te gaan, want hij zet gewoon het beste plaatje neer...
wat zou jij dan doen toch?

nog maar eens het bewijs: It's nothing specific to the TV. The transmissions actually have the black bars. And the flashing black and white dots along the top is teletext. It used to be that all TVs applied overscan, and broadcasters counted on this to hide these things you are seeing. Now, some transmissions assume overscan, some don't. The TV gives you the option of whether to apply it.
Omdat het niet zo hoort? Overscan is er om foutjes weg te poetsen die er niet horen te zijn. Daarnaast zie je dan niet meer hoe het beeld behoort te zijn. Je kunt alleen een overscan gebruiken door een bepaalde "inzoom" modus te gebruiken en het beeld op te rekken.

Als het niet aan het scherm van Panasonic ligt, waarom hebben de vorige generatie modellen er dan geen last van? Het ligt gewoon aan het paneel van Panasonic, alleen ze zullen het nimmer toegeven. Ik kan ook als fabrikant iets indekken door het in de manual of op de site te vermelden, maar dat neemt niet weg dat het gewoon niet hoort. Mijn Pioneer heeft er geen last van, mijn vorige LCD's hadden er ook geen last van, rara hoe kan dat?

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is kant en klare lariekoek dat dit normaal is.

skank1

Citaat van: Nooff op juni 15, 2010, 16:21:37
Omdat het niet zo hoort? Overscan is er om foutjes weg te poetsen die er niet horen te zijn. Daarnaast zie je dan niet meer hoe het beeld behoort te zijn. Je kunt alleen een overscan gebruiken door een bepaalde "inzoom" modus te gebruiken en het beeld op te rekken.

Als het niet aan het scherm van Panasonic ligt, waarom hebben de vorige generatie modellen er dan geen last van? Het ligt gewoon aan het paneel van Panasonic, alleen ze zullen het nimmer toegeven. Ik kan ook als fabrikant iets indekken door het in de manual of op de site te vermelden, maar dat neemt niet weg dat het gewoon niet hoort. Mijn Pioneer heeft er geen last van, mijn vorige LCD's hadden er ook geen last van, rara hoe kan dat?

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is kant en klare lariekoek dat dit normaal is.

waarom niet? omdat jouw opgenoemde tvs, zoiezo een overscan doen , zonder dat je het weet ;)
geen optie voor jou... zo simpel is het, maar ja, moet je ook niet geloven

edit: en bovendien heb ik liever dat jij uit mijn topic blijft.. want anders zal het weer maar enkel hierover gaan , en ontaard het topic terug ipv mij verder te helpen...
Bovendien heb ik gelezen dat de vorige generatie dit ook had...

maar goed, we weten al lang dat jij anti pana bent ;)

Xander32

Ik zeg: de (Telenet-)decoder dan wel de antennekabel.

Heb hier soms ook last van macroblocking: negen van de tien keer zit dan een kabel niet helemaal lekker in de decoder of ligt de antenne kabel over een spanningskabel(t.g.v. een ijverige poetsende vriendin  :blink:).

Betreft overscan: wederom het menu van de (Telenet-)decoder in, daar zou je het een en ander moeten kunnen instellen. Kan mij maar moeilijk voorstellen dat dit aan de tv ligt(en zowel: 2 jaar garantie van Panasonic ;)).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

skank1

Citaat van: Xander32 op juni 15, 2010, 19:49:35
Betreft overscan: wederom het menu van de (Telenet-)decoder in, daar zou je het een en ander moeten kunnen instellen. Kan mij maar moeilijk voorstellen dat dit aan de tv ligt(en zowel: 2 jaar garantie van Panasonic ;)).
Sander.

Welke optie? ik vind hier totaal niks over in de digicorder...

Nooff

Citaat van: skank1 op juni 15, 2010, 19:42:53
waarom niet? omdat jouw opgenoemde tvs, zoiezo een overscan doen , zonder dat je het weet ;)
geen optie voor jou... zo simpel is het, maar ja, moet je ook niet geloven

edit: en bovendien heb ik liever dat jij uit mijn topic blijft.. want anders zal het weer maar enkel hierover gaan , en ontaard het topic terug ipv mij verder te helpen...
Bovendien heb ik gelezen dat de vorige generatie dit ook had...

maar goed, we weten al lang dat jij anti pana bent ;)
Prima joh, als jij dit als anti Pana opvat dan moet je dat zelf weten. Het gaat erom dat je er zelf gelukkig mee bent  ;) Ik vermelde slechts dat ik er niet mee akkoord zou gaan. Als je gewoon even mijn post leest dan zul je de behulpzaamheid, cq raad gewoon inzien. De vorige generatie Panasonic had hier geen last van, we hebben hier zelf 1 in huis staan (C10) en twee vrienden van me hebben de U10  ::)

In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst  ;)

Xander32

Citaat van: skank1 op juni 15, 2010, 19:52:33
Welke optie? ik vind hier totaal niks over in de digicorder...
Ik heb hier UPC maar zal toch ff de handleiding in duiken: momentje ;).

Sander.

Edit: de UPC-decoder (wat trouwens een pruts-ding is: meer shine dan zijn, `n bijna leeg omhulsel) heeft een set-up menuutje waarin je eenmalig de TV-instellingen dient in te voeren, o.a. tv-formaat. Destijds deze ingesteld en sindsdien altijd het juiste beeld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

skank1

Citaat van: Xander32 op juni 15, 2010, 19:55:34
Ik heb hier UPC maar zal toch ff de handleiding in duiken: momentje ;).

Sander.

Edit: de UPC-decoder (wat trouwens een pruts-ding is: meer shine dan zijn, `n bijna leeg omhulsel) heeft een set-up menuutje waarin je eenmalig de TV-instellingen dient in te voeren, o.a. tv-formaat. Destijds deze ingesteld en sindsdien altijd het juiste beeld.

ik zal de mijne eens resetten en opnieuw instellen

StefaanD

Sander, we moeten dus niet jaloers zijn op UPC ... die Telenet Digicorders zijn ook niet bepaald een toonbeeld van betrouwbaarheid  :-X

skank1

gisterenavond nog even gekeken
en zelfs met die overscan aan, heb ik het soms nog dat de zwarte balk links, zichtbaar is, en dus breder dan rechts...
de vraag is nu waar ligt het aan?
iets mis met de tv? of komt het vd digicorder

Snutchz

mag aannemen dat je Avatar op THX hebt afgedraaid..? ..oftewel... dot-by-dot... ook die is niet in orde qua scaling... restbalkje links... an undeniable defect it is  :crazy:

edit: of nee.. kijk ik daar zo scheel tegenaan? ..probably...  :confused:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

Citaat van: Snutchz op juni 16, 2010, 08:18:53
mag aannemen dat je Avatar op THX hebt afgedraaid..? ..oftewel... dot-by-dot... ook die is niet in orde qua scaling... restbalkje links... an undeniable defect it is  :crazy:

edit: of nee.. kijk ik daar zo scheel tegenaan? ..probably...  :confused:

daar heb ik gn probleem mee

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

Even een update
ik ben volop bezig mijn dvds op hdd aan het plaatsen
nu heb ik hiervoor natuurlijk een mediaplayer nodig
daar knelt het eerste schoentje
ofwel ga ik voor een dune base (in combinatie met ps3 of met mn pana bd 65 ofwel geen blu-rayspeler meer), een dune prime ofwel voor de XTReamer pro
http://www.mediacentershop.nl/product/97567/category-9602-streaming-audio/xtreamer-pro-2-tb.html
maar dan hou ik 9/10 mijn blu-rayspeler

naast het probleem van mediaspeler zit ik nog met de vraag, wat met opslagcapaciteit?
ik heb momenteel enkel 1 externe hdd van 1TB (die nu vol zal zitten met dvds)
ik heb ook nog een gewone pc waar ik alles mee doe, en die heeft een hdd van 500gig
dus ik heb nog ademruimte

nu,
ofwel werk ik met externe hdd's ofwel met nas (maar  daar is nu zeker geen geld voor) ofwel met een server

wat ik wel niet wil , is dat alles continu moet aanstaan....
en ik wil ook niet telkens naar boven lopen (waar mijn pc staat) om een filmpje op te starten

Nog optie is eventueel werken met sharkoon en gewoon hdds flippen

wie kan mij gouden raad geven?

skank1

niet veel replies hier maar kom, wie het toch wil lezen:

Na veel wikken en wegen

Players uit te sluiten en vervolgens weer in te vullen (lol) toch besloten om deze te kopen

ik ging eerst voor de dune, dan voor de xtreamer dan voor 90% de mede8er (oud model, geen hdgeluid)) dan was ik 95% overtuigd dat het de popcorn a200 ging worden (tot gisteren toe)

dan plots vandaag ibood aanbieding van de mede8er met nieuwe chip die hd geluid ondersteund voor een zeer knappe prijs van 135.90 euro incl verzending

dit kon ik gewoon niet laten liggen

onmiddelijk besteld dus

Even een beschrijving:

Mede8er Full HD Networked Media Tank met nieuwste Realtek chipset

De Mede8er MED500X is de laatste generatie Multimedia speler die speciaal ontwikkeld is om aan de eisen van de veeleisende consument te voldoen en om de concurrentie ver achter zich te laten. Niet voor niets heeft de Mede8er 6 maanden op rij "Best Reviewed" op Kieskeurig gewonnen. Deze alleskunner overbrugt de afstand tussen de computers in je netwerk en de thuisbioscoop in je woonkamer. Dankzij de overzichtelijke en gebruiksvriendelijke menustructuur haal je alles uit je multimediabibliotheek vanuit je riante sofa. Door de haarscherpe HD-iconen kan er geen misverstand meer ontstaan. Pak gewoon de afstandbediening, browse door je film-, muziek- en fotocollecties en de Mede8er MED500X tovert je HD-bestanden in no-time op het grote scherm. Door zijn bestandsondersteuning die zijn weerga niet kent en de Full HD weergave, worden je net- en trommelvliezen gestreeld door de meest sublieme details. Hij speelt zonder problemen de allernieuwste MKV/H.264 code af, maar ook Xvid, DivX, Avi of SD content verschijnt vloeiend op je scherm. Door de nieuwste Realtek 1073 DD+ chipset werkt deze mediatank vliegensvlug. Er is daarnaast ook ruimte voor persoonlijke inbreng, want je kan afbeeldingen toevoegen aan bestandmappen, waarna je een duidelijke preview krijgt van de afbeeldingen wanneer je de map selecteert. Je kan naar eigen inzicht je gehele bibliotheek indelen. Voorzie je de alleskunner van een optionele SATA-harde schijf, dan kun je deze zelfs als NAS gebruiken om al je bestanden eenvoudig in je hele netwerk te delen. Door de mogelijkheid om tot 2 TB opslagruimte in te bouwen kan je al je favoriete bestanden gemakkelijk opslaan, openen en bekijken. Ook wat betreft audio laat deze Mede8er niets te wensen over want de HDMI 1.3 connector levert HD-geluid, zoals DTS-HD en Dolby TrueHD. Dankzij de UPnP-ondersteuning sluit je de mediaspeler in een oogwenk aan op je bestaande netwerk. Ook Podcasts of andere streams zijn gemakkelijk te bekijken met de Mede8er. Door de optionele wifi-adapter kan je zelfs je bestanden draadloos benaderen! Het is niet de enige manier om je bestanden te benaderen, de MED500X kan ook overweg met SD-kaarten en USB apparaten, voor bijvoorbeeld directe toegang tot je camcorderopnames of bestanden van je harde schijf. Bovendien is de Mede8er zo ontworpen, dat hij niet misstaat tussen al je andere apparatuur. Bekijk voortaan je favoriete series, films, foto's of streams in Full HD beeld- en geluidskwaliteit vanuit je luie stoel met de Mede8er MED500X.

Merk: Mede8er
Type: MED500X
Processor: Nieuwste Realtek 1073 DD + - 128MB SPI Flash - 128MB DDR2 SDRAM
USB 2.0 Slave (voor directe bestandsuitwisseling vanaf PC)
Ingebouwde SD, Sony PRO DUO card reader
Samba server
NAS (networked attached storage) functionaliteit
Network - Ethernet 10/100 Mbps - Streaming MAX Samba 26Mbps / NFS 36Mbps
Achievable Streaming G router - Samba 12Mbps - NFS 18 Mbps @ 1m – unprotected
Achievable Streaming N router - Samba 14Mbps - NFS 22 Mbps @ 1m – unprotected
UPNP streaming server
Geïntegreerde NFS-client
Ruimte voor 3,5"SATA harde schijf tot 2 TB
Ingebouwde 40mm geruisloze ventilator
Screensaver
Bestanden kopiëren: geheugenkaart, USB, harde schijf en netwerk
JPEG preview functie
Internet Radio (SHOUTcast)
Firmware en technische support van het Mede8er team
Optioneel WiFi (802.11b/g/n)
Connectiviteit: HDMI v1.3 (up to 1080p), Component Video, Composite Video, Stereo Analog Audio, S/PDIF Coaxial Digital Audio, Optical Digital Audio, 2x USB 2.0 host, 1x USB 2.0 Slave,
Video output resolution: NTSC, PAL, 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p, 1080p24hz
Video codecs: MKV, H264, DVD (VOB - IFO - ISO), DIVX, XVID, DAT, AVI, MPEG, HD MPEG-2, TS, HD MPEG-4, SP, ASP, AVCD (H.264), MTS, M2ts, WMV9, FLV, VC-1, Real Networks (RM/RMVB) 8/9/10, up to 720p
Audio codecs: MP3, MP2, OGG Vorbis, PCM, LPCM, AAC, RA, Dolby AC3 Passthrough, Dolby AC3, DTS-HD, Dolby TrueHD, Downmix, DTS Passthrough, DTS Downmix, FLAC up to 24bit 96Khz, WAV, WMA Standard (DRM, & Advanced Profile not supported), HD Audio support
File System supported: FAT32, NTFS - UI Format Feature
Afbeeldingsformaten: JPEG, BMP
Formaten ondertiteling: SRT, SSA, SUB, SMI format
Meegeleverde accessoires: Voeding, Afstandbediening, 2x AA batterijen, Quick Start handleiding in het Engels, Reistas, Kabels: AV, HDMI, USB, Component, USB extensie
Afmetingen: 289x169x242 mm (incl verpakking)
Levertijd: Voor 13:00 besteld vandaag verzonden! Na 13:00, 4 tot 7 werkdagen
Gewicht: 1.8 kg
Wettelijke garantie: 2 jaar