Skank's HT living room

Gestart door skank1, februari 6, 2010, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

moet je vooral dat filmpje op gaan zoeken, kun je je daar gek naar staren :wacko:

gewoon alles flink omlaag en gewoon genieten van je tv. daarbij is je LG bij snelle pans ook nog een stuk beter dan wat je had dus in mijn ogen heb je een upgrade gedaan.

dus gefeliciteerd met je LG!

maar vertelde je nou dat ze die Panasonic gewoon weer in de winkel gaan verkopen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op september 16, 2010, 00:13:35
moet je vooral dat filmpje op gaan zoeken, kun je je daar gek naar staren :wacko:

gewoon alles flink omlaag en gewoon genieten van je tv. daarbij is je LG bij snelle pans ook nog een stuk beter dan wat je had dus in mijn ogen heb je een upgrade gedaan.

dus gefeliciteerd met je LG!

maar vertelde je nou dat ze die Panasonic gewoon weer in de winkel gaan verkopen??

dat filpje is trouwens niet van de pk950 maar van de ps8000 ofzo
bovendien staat er niks van bron ofzo in...

dus niks van bewijs dat het ook met pk950 zou zijn, bovendien mocht het zo zijn, dan zou je dit al lang op avsforums gelezen hebben ;)
zoiezo ga ik het toch ook testen,vandaar de testperiode van een week :)
kan ik ze perfect vergelijken
die snelle pans zijn op de pana echt niet zo scherp, had ik ook al op gelet.
Dus das idd mooi meegenomen
alsook het mooie design
nu de rest nog meevallen :)
ik ben benieuwd

Wat ze gaan doen met de panasonic: Mja ze gingen proberen deze terug te sturen naar panasonic zelf, maar 9/10 aanvaarden ze dit niet, dus ja wat moeten ze dan doen
gewoon doorverkopen aan iets mindere freaks die het niet eens gaan merken
Ze kunnen moeilijk al die panas terugsturen... dat gaan ze nooit aanvaarden bij panasonic zelf
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Snutchz

oh maar ze zijn er wel degelijk van de PK950.. maar 't zal je over de gehele levensspanne achtervolgen... dus laat het.. sowieso gedoemd om in vervolg in 'n goed verlichte ruimte te kijken  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

ik ga zoiezo toch vergelijken en 9/10 zelfs voor de lg gaan
ik heb enorm last van floating blacks op de panasonic... en voor zo'n toestel zou het gewoon niet mogen
daarbij heb je dan ook nog last van banding, posterization, geen correcte 24p weergave, en vooral last bij panning beelden

de lg daarentegen heeft van al deze problemen geen last, en daarbij dezelfde zwartwaarde (die dan ook nog niet afneemt zoals vermoedelijk bij de panasonic), betere kleurwaardes maar dan wel mss iets meer last van weerspiegeling en retentie
hoewel ik zelfs op mijn g20 ook al retentie gezien heb

daarbovenop nog bijkomend dat de lg nog veeeeeeeeeel mooier oogt ook

maw ik heb bij de lg zo'n 5-tal mindere problemen, en 3 tal redenen die positiever zijn
dus het lijkt er wel op dat ik de lg ga nemen ja
en dit zonder te moeten opleggen, en zelfs iets kan regelen dat ik bv een harmony one erbij krijg voor de helft vd prijs
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Snutchz

hoezo 180° gedraaid... hoe laaiend je over de G20 was :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

Citaat van: Snutchz op september 16, 2010, 11:27:32
ik heb de g20 nu ook al serieus aan de tand kunnen voelen..

Snutchz

Ik wens je na al die narigheid, veel kijkplezier met den LG, skankie  ;)

B.

Citaat van: Snutchz op september 16, 2010, 12:39:13
Ik wens je na al die narigheid, veel kijkplezier met den LG, skankie  ;)

Offtopic:

Sinds wanneer ben jij 'den' gaan gebruiken in iedere zin? :D  In je posts uit <2008/2009 deed je dat nog niet :P

skank1

ik wil binnenkort ook mijn tv ophangen aan een beugel
en alsook backlight toevoegen

ik weet dat ze in ikea leds hebben en dit soms gebruikt wordt, maar dit kan niet op afstand bediend worden dacht ik en is ook niet dimbaar
verder heb ik nog dit gevonden http://www.youtube.com/watch?v=hAvTnGqobLQ

hier te krijgen http://www.barlighting.com/index.html

zijn er mensen met ervaringen hiermee? of andere systemen?

ik vraag me ook af bij aanschaf beugel, heb je ook verschillende soorten , bij sommige zijn ze zelfs zo dat de tv echt HEEL dicht bij de muur komt
is dit aan te raden met zo'n backlight systeem? of maw hoe ver moet de tv dan van de muur staan om optimaal te genieten van zo'n backlight systeem?

Snutchz

Citaat van: B. op september 16, 2010, 13:00:43
Offtopic:

Sinds wanneer ben jij 'den' gaan gebruiken in iedere zin? :D  In je posts uit <2008/2009 deed je dat nog niet :P
misschien toen wat minder frequent.. maar dit is vanaf den beginne al gaande :)

Robbert54

Citaat van: B. op september 16, 2010, 13:00:43
Offtopic:

hoort bij zijn afwijking, ik vind het wel typisch Snutchzie ;)

Citaat van: Snutchz op september 16, 2010, 11:27:32
volgens mij waren er sowieso al twee personen die eerder hadden aangegeven dat je beter voor de LG kon gaan (noem geen namen.. proest!) ;)

maar even serieus: hoop dat de LG je goed gaat bevallen. Ik heb zelf ook tot 2x toe problemen gehad met mijn tv toen maar 900euro bijgelegd voor een LX dus weet hoe vervelend het is.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op september 16, 2010, 17:47:49
hoort bij zijn afwijking, ik vind het wel typisch Snutchzie ;)
volgens mij waren er sowieso al twee personen die eerder hadden aangegeven dat je beter voor de LG kon gaan (noem geen namen.. proest!) ;)
Riep iemand mij?  :D

ZOnder gekheid, ik vond het verschil tussen de 550 en de G20 al niet de meerprijs waard. Je moet het maar zo zien, elke tv heeft wel ergens last van, de keuze hangt af van hetgeen jij belangrijk vindt.

skank1

Zo even update:
Gisterenmiddag is deltavox langsgeweest met de 50pk950
Eerste (echter nog  vroeg) bevindingen:

- Wat een mooie, strakke vormgeving zeg!!!! Die ziet er echt stukken beter uit, viel vriendin direct op lol
- Hij oogt precies wel kleiner, vraag met niet hoe het komt... Zal wel een gedacht zijn, maar ik zal toch even de specs controleren...
- De voet vind ik persoonlijk wat minder mooi maar hij komt zoiezo toch aan de muur.
- Spiegeling: nog niet echt heel veel kunnen bekijken maar eerste bevinding is inderdaad dat hij een stuk meer spiegelt dan de panasonic, echter lijkt het al bij al mee te vallen.. Een volledig oordeel ga ik hier nog niet schrijven... Te weinig kunnen testen :) Daarnaast wordt er toch maar het meest TV gekeken savonds, dus echt een probleem zie ik voorlopig hierin niet.
- Retentie, voorlopig nog niet gezien... Ook te vroeg om te zeggen
- Zwartwaarde: lijkt mij even zwart als de panasonic ! Dus das heel positief!
- Floating blacks: Nog niet kunnen testen :) Maar ben er ook vrij gerust in.
- Snelle pans: Snelle beelden lijken mij op het eerste zicht ook beter op het scherm te komen, meer hierover later
- PQ in het algemeen : Ik heb , raar maar waar, op het eerste gevoel een groter WAUW effect bij blu-rays dan de pana -> nochtans dacht ik dat het contrast minder is, echter het lijkt allemaal mooier/scherper

Maar zoals ik dus al zei, nog te weinig getest, ik heb nu een volle week om dit te doen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Robbert54

klinkt al als muziek in de oren/ told ya :D ;)

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op september 18, 2010, 17:37:12
klinkt al als muziek in de oren/ told ya :D ;)

het is nog geen definitief oordeel he ;)

Robbert54

nee maar klinkt al erg positief en dat is alleen maar mooi ;)

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: skank1 op september 16, 2010, 13:04:56
ik wil binnenkort ook mijn tv ophangen aan een beugel
en alsook backlight toevoegen

ik weet dat ze in ikea leds hebben en dit soms gebruikt wordt, maar dit kan niet op afstand bediend worden dacht ik en is ook niet dimbaar
verder heb ik nog dit gevonden http://www.youtube.com/watch?v=hAvTnGqobLQ

hier te krijgen http://www.barlighting.com/index.html

zijn er mensen met ervaringen hiermee? of andere systemen?

ik vraag me ook af bij aanschaf beugel, heb je ook verschillende soorten , bij sommige zijn ze zelfs zo dat de tv echt HEEL dicht bij de muur komt
is dit aan te raden met zo'n backlight systeem? of maw hoe ver moet de tv dan van de muur staan om optimaal te genieten van zo'n backlight systeem?

kent iemand dit?
http://www.samenkopen.net/topic/85286/829997
demo: http://www.youtube.com/watch?v=LYr2YhSj-uc&feature=related

skank1

Gisterenavond ook even gekeken naar een eerste film
wel met zwarte balken, tv heeft volgens mij nog maar 40 uren gespeeld (indien dit klopt)
Vermits het maar een test tv is, toch gekeken naar film met zwarte balken
vooral omdat ik retentie wou testen ....
resultaat (in thx cinema stand, zonder iets te wijzigen)
na de film zag ik meeeeeeeeeeeeeeeeeer dan duidelijk de zwarte balken en ondertiteling afgetekend.. alsook het menu van mijn mediaspeler die eigenlijk maar enkele seconden getoond werd, toch zag ik het zelfs nog na de film !
behoorlijke retentie dus
MAAR
ik heb erna een color wash gedaan (2minuten) en vanmorgen bij het afspelen van volledig beeld zie ik wel niks van retentie
ook tijdens de film, zag ik niks van de rentie van de ondertitels of ook niet van het menu vd mediaspeler
wanneer zag ik ze dan wel? wanneer mijn tv geen signaal kreeg, en je scherm dus volledig zwart is met het bouncing logo van lg, geen signaal
eenmaal content te zien, zag je niks
ik zal vanavond nog eens testen met een film met zwarte balken, en dan zonder color wash of iets anders en kijken of je het merkt
als je het enkel ziet in een volledig zwart beeld, kan ik er nog mee leven :)

bovendien was het ook in volledige duisternis dat ik keek, dus zal het zoiezo minder opvallen met een beetje licht, maar nogmaals ik zag het niet tijdens de film !!

bijkomend heb je dus
- dat retentie mindert na 200 u volgens  velen
- je best niet naar films met zwarte balken kijkt de eerste 200u
- je best contrast enzo omlaag doet de eerste 200u , wat ook niet werd gedaan

hopelijk valt het erna mee, en dat is nu ook de vraag, is dit echt minder na de 200u? of is dat een fabeltje

Ook getest op floating blacks, en zoals gedacht, geen floating blacks te zien wat toch een serieuze verademing is !!!!!!

Robbert54

had ik zelfs met mijn Kuro nog in het begin. Nu na een film kijken nog steeds. (wel volledig tot bijna volledig verduistert) 5 min wat anders kijken en het is weer weg.

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op september 20, 2010, 14:08:19
had ik zelfs met mijn Kuro nog in het begin. Nu na een film kijken nog steeds. (wel volledig tot bijna volledig verduistert) 5 min wat anders kijken en het is weer weg.
En ter aanvulling, ik had het ook op mn 5090, maar nu de tv meer dan 200 uur heeft niet meer.

Snutchz

met games sowieso niet... den orbiter is mijn maatje  8)

marconist

Citaat van: Snutchz op september 20, 2010, 17:24:17
met games sowieso niet... den orbiter is mijn maatje  8)

Idem.  :D

skank1

Zoiezo ga ik toch gn films met zwarte balken kijken op mijn eigen lg :)
alsook settings terugschroeven enzo , dit allemaal tot ik 200u bereikt heb