Skank's HT living room

Gestart door skank1, februari 6, 2010, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Mooie aankoop! Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn van deze speler.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skank1

dank je , ik ben ook benieuwd :)
het enige nadeel is.... weer een afstandsbediening bij  >:D >:D kom ik op 6 denk ik
mmm ;) denken jullie wat ik denk :p
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

Citaat van: Snutchz op augustus 12, 2010, 11:20:53
uiteraard..  8)

ziet er super uit
is dat de harmony 1?
hoeveel kost die?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Snutchz

da's de 520.. maar de 525 zal ook volstaan... of een van die andere 30 varianten... voor vijf tientjes ben je wel zo'n beetje klaar ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

Citaat van: Snutchz op augustus 12, 2010, 11:52:23
da's de 520.. maar de 525 zal ook volstaan... of een van die andere 30 varianten... voor vijf tientjes ben je wel zo'n beetje klaar ;)

wederom teveel keuze in dat segment :p

skank1

Ik ben momenteel op zoek naar een interne hdd voor in mijn mede8er
Echter weet ik niet wat kiezen

ofwel deze
2000GB 32MB SATA300 EcoGreen HD203WI Samsung Spinpoint F3       109;90 euro
ofwel
2000GB 64MB SATA300 IntelliPower WD20EARS Western Digital Caviar Green (dubbel zoveel cache)

maakt het trouwens überhaupt verschil voor het afspelen van bds als ik een hdd neem van 5400 rpm ipv 7200 rpm?
Of is dit verwaarloosbaar voor deze toepassing?

Madhouse

Een 5400rpm is stillen en zuiniger. Als je een BD afspeelt merk je hier niets van. Ik heb er zelf ook een 5400rpm in zitten.

skank1

Citaat van: Madhouse op september  2, 2010, 10:08:58
Een 5400rpm is stillen en zuiniger. Als je een BD afspeelt merk je hier niets van. Ik heb er zelf ook een 5400rpm in zitten.
welkeen van bovenstaande zou je dan aanraden? de onderste heeft dubbel zoveel cache

Madhouse

Citaat van: skank1 op september  2, 2010, 10:18:43
welkeen van bovenstaande zou je dan aanraden? de onderste heeft dubbel zoveel cache

Samsungs zijn wat stiller (zeggen ze). Ik heb de 1,5TB versie van die jij noemt en voldoet prima. Of je wat van de cache gaat merken weet ik niet, maar 32MB voldoet bij mij prima. Mijne is iniedergeval lekker stil en dat bevalt prima.  ;)

FloR

Hoi skank,

Proficiat met je mooie set.

Is dat probleem met slechte weergave intussen opgelost?
Die foto's met blokken, dat lijkt mij eerder te liggen aan de kabels. Het kan ook dat je een te goed signaal hebt, dan heb je ook blokgolven. Op je telenet-digibox kan je trouwens de signaalkwaliteit bekijken, heb je die al eens nagekeken?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

skank1

Citaat van: FloR op september  2, 2010, 10:41:07
Hoi skank,

Proficiat met je mooie set.

Is dat probleem met slechte weergave intussen opgelost?
Die foto's met blokken, dat lijkt mij eerder te liggen aan de kabels. Het kan ook dat je een te goed signaal hebt, dan heb je ook blokgolven. Op je telenet-digibox kan je trouwens de signaalkwaliteit bekijken, heb je die al eens nagekeken?

Hoi,
Dank je.
Blokvorming heb ik niet meer.
De zwarte balk links, heb ik enkel nog tijdens plopzuitzendingen op vtm; blijkbaar is het eigen en die uitzendingen
bij de rest heb ik het niet.
Voor de rest bevalt de set me prima, behalve soms de floating blacks die er wel degelijk zijn.

FloR

Citaat van: skank1 op september  2, 2010, 10:44:40
Hoi,
Dank je.
Blokvorming heb ik niet meer.
De zwarte balk links, heb ik enkel nog tijdens plopzuitzendingen op vtm; blijkbaar is het eigen en die uitzendingen
bij de rest heb ik het niet.
Voor de rest bevalt de set me prima, behalve soms de floating blacks die er wel degelijk zijn.

dat is goed nieuws!  8)

Het is soms moeilijk om te weten te komen vanwaar de fout nu net komt, maar als het enkel bij die uitzending is, dan zal het daaraan wel liggen.

groeten van een mede-belg
flor
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Etiennevh

Cache = snelheid van je schijf. Sommige mensen zullen dat bekritiseren, maar in the end komt het neer op snelheid van je schijf.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skank1

Citaat van: Etiennevh op september  3, 2010, 15:46:19
Cache = snelheid van je schijf. Sommige mensen zullen dat bekritiseren, maar in the end komt het neer op snelheid van je schijf.

dus dan zou jij de wd nemen?

Etiennevh

Ja. Maar pas op. Cache is afhankelijk van de grootte van de schijf. Ik denk dat je met de 64Mb cache geen miskoop doet. Wil je het ECHT snel hebben, neem dan een raptor (15000 RPM) of een SSD, echter die zijn niet te betalen met die groottes.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

StefaanD

Etienne van overkill gesproken een Raptor of SSD dat kan tellen  :P ;D

Mediaspelers = vaak grote bestanden en daar speelt snelheid een minder grote rol vandaar dat 5400 RPM schijven ruim voldoen zijn. Ook de HD-cache lijkt me hier niet meteen van invloed, 32 MB lijkt me ook hier ruim voldoende.

skank1

ik ga toch voor de samsung :p

drums97

Hallo Skank,
Ikzelf heb de V10 en heb in de THX stand ook last van zwarte balken naast het beeld en white dots bovenin bij enkele zenders. Standaard staat mijn aspect op "juist" en los ik dit op door elke keer een rondje te maken opnieuw naar "juist". Ik denk dat dit aan de THX stand ligt, want schakel je over naar de cinema of normal mode heb je er geen last van.
Ik heb er na een jaar mee weten te leven en kijk gewoon alles op THX en regel gewoon elke keer met de aspect knop opnieuw de instelling "juist" in.

Ik hoop dat je er iets mee kunt en ik lees graag jouw bevindingen. ;)

Groeten Ronny.
Sony KDL-46W905A, Yamaha AX-900, Marantz NR1402, Tannoy Revolution R3, mede8ter 800x3d, Samsung BD-F5800, UPC HDTV Horizon Mediabox, HP Pavilion DV7-3130ed Notebook

skank1

Citaat van: drums97 op september  5, 2010, 12:42:08
Hallo Skank,
Ikzelf heb de V10 en heb in de THX stand ook last van zwarte balken naast het beeld en white dots bovenin bij enkele zenders. Standaard staat mijn aspect op "juist" en los ik dit op door elke keer een rondje te maken opnieuw naar "juist". Ik denk dat dit aan de THX stand ligt, want schakel je over naar de cinema of normal mode heb je er geen last van.
Ik heb er na een jaar mee weten te leven en kijk gewoon alles op THX en regel gewoon elke keer met de aspect knop opnieuw de instelling "juist" in.

Ik hoop dat je er iets mee kunt en ik lees graag jouw bevindingen. ;)

Groeten Ronny.

ik zie ze eigenlijk zoveel niet meer

en als ik ze toch heb, doe ik mijn overscan aan en dan zijn ze ook weg
ik kijk trouwens ook altijd in thx stand :)

nu , dat vind ik het grootste probleem van de tv niet, de floating blacks wel, vanavond ga ik filmke kijken, hopelijk zie ik niks :)

Robbert54

die witte streepjes bovenin je beeld, liggen aan de zender. heeft niks met je tv te maken ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Vermits ik constant geklooi heb met floating blacks had ik volgende mail nr mn winkel verstuurd:

Beste Geert,

Ik zit met een vervelend probleem.

Ik ben nu sinds enkele maanden in het bezit van mijn panasonic 50G20

Ik heb deze mooi ingespeeld en altijd fullscreen naar films/tv gekeken.

Sinds een maand, kijk ik nu echter ook films in 16:9 waardoor ik dus zwarte balken heb.

Tijdens het afspelen van blurays,dvds,of zelfs tv waarbij ik zwarte balken heb, heb ik serieus last van floating blacks.

Ik had hierover al gelezen op internet, echter had ik ze nog niet waargenomen, ook logisch vermits ik alles fullscreen bekeek. Wat blijkt nu, is dat het er wel degelijk is, en het enorm opvalt

Je ziet de zwarte balken echt donkerder en lichter worden.. Dit zelfs tijdens een zelfde camerastandpunt... Ik kan het perfect aantonen, echter wel alleen in de duisternis

Vermits ik alleen maar savonds als het donker is films kijk, zie ik ze dus heel veel, en het stoort me enorm. Zelfs zo erg, dat ik naar de zwarte balken zit te kijken, tot wanneer het terugkomt, ipv naar de film zelf te kijken. Ook mijn vrouw ziet ze... Het werkt enorm storend, en doet het plezier van film kijken echt teniet.

Kortom ik ben helemaal niet tevreden met de tv.

Overdag heb ik er geen last van omdat je ze dan niet ziet, alsook niet in fullscreen.

Ik heb contact opgenomen met panasonic, en daar erkennen ze het probleem, maar beweren ze dat het om een feature gaat ipv een fault.

Echter kun je dit nergens aan of uit zetten.

Ik wil gerust een demostratie geven van floating blacks... en dan kunnen jullie eventueel zelf oordelen

Nu is mijn vraag, of we hier iets mee kunnen doen? of het eventueel mogelijk is het toestel te ruilen tegen een lg pk950?

voor mij dan geen panasonic meer vermits alle toestellen het hebben (-> kan je lezen op internet) zowel de S20, V20 als de VT20 hebben er ook last van (alle modellen van 2010)

mvg,

Stijn

Zonet een mail terug gehad:
Beste Stijn

Dit is inderdaad een onaanvaardbaar probleem. De snelste oplossing is : weg met de Panasonic, LG in de plaats. Ik vrees dat we van de mannen van Panasonic België niet veel moeten verwachten. Ik bekijk het nog verder vrijdag en hou je op de hoogte.
Met vriendelijke groeten

Geert

Snutchz

..ik duim voor je skankie  :thumbs-up:

drums97

Hallo Skank1,

Had dit maar niet vermeld  :-X ;D, nu ben ik ook aan het lette op de floating blacks op de V10 en zie deze ook. Misschien een panasonic plasma [robleem. Ik me niet voorstellen dat zoiets een extra feature is Het is me inderdaad nooit opgevallen, omdat ik meestal altijd full screen kijken, maar nu een Blu ray opgezet en zie het nu ook bij m'n V10.
Ik hou je topic in de gaten en ben benieuwd of je de overstap gaat maken naar LG (misschien is dan een Samsung plasma toch beter). Ook hoop ik dat er iig een oplossing voor je is en even laat weten.

Alvast bedankt.
Gr. Ronny
Sony KDL-46W905A, Yamaha AX-900, Marantz NR1402, Tannoy Revolution R3, mede8ter 800x3d, Samsung BD-F5800, UPC HDTV Horizon Mediabox, HP Pavilion DV7-3130ed Notebook

skank1

Citaat van: drums97 op september  8, 2010, 21:18:54
Hallo Skank1,

Had dit maar niet vermeld  :-X ;D, nu ben ik ook aan het lette op de floating blacks op de V10 en zie deze ook. Misschien een panasonic plasma [robleem. Ik me niet voorstellen dat zoiets een extra feature is Het is me inderdaad nooit opgevallen, omdat ik meestal altijd full screen kijken, maar nu een Blu ray opgezet en zie het nu ook bij m'n V10.
Ik hou je topic in de gaten en ben benieuwd of je de overstap gaat maken naar LG (misschien is dan een Samsung plasma toch beter). Ook hoop ik dat er iig een oplossing voor je is en even laat weten.

Alvast bedankt.
Gr. Ronny

ik hoop het ook
eens je het gezien hebt, ga je er meer en meer op letten, je had dit beter niet gelezen :)
ik dacht dat ze op de v10 en alle 2009 modellen niet te zien waren?
bovendien nog eens het rising black level probleem...... mijn vertrouwen in pana is weg..