Skank's HT living room

Gestart door skank1, februari 6, 2010, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Snutchz

..is wel zo HT waardig  :hmmm:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

Net terug van mn winkel. Ik wou mn blurayspeler ophalen en tevens mn oude boxen die daar te koop staan ophalen
Nu wat betreft de boxen zei hij toch nog te wachten met ophalen of wachten met het verlagen vd prijs, omdat zoiets wel ff duurt.
Bovendien weet hij nu dat het weg mag voor lager...
Met andere woorden, ik heb alles laten staan...
Wel mijn mooie pana bd 65 meegenomen nr huis voor 175 euro
Ik zei dat ik bovendien ook nog 3 hdmi kabels nodig had.. en vroeg hiervoor de kostprijs...
Hij had natuurlijk lengtes nodig... (Dit moet ik eigenlijk nog uitzoeken)
ik denk 2 korte voor :
- 1 tss blurayspeler en versterker
- 1 tss digicorder en versterker
en 1 lange voor versterker nr tv? correct?

Hij zei me dat ik 1 van de drie gratis krijg voor het lange wachten op mn tv (bovenop de mooie prijs vr de blurayspeler, en de G20)
mooi zo dacht ik :)
Hij verzekerde er mij ook van dat hij zo snel mogelijk iets ging laten horen wanneer hij binnen is... (normaal volgende week)
Toen we net wilden wegrijden met de auto (hij stond nogal dicht geparkeerd tov een andere auto) zie ik iemand in mijn spiegels naar ons toe lopen...
Meneer, Meneer ...
ik doe mijn ruit open
ik zeg: ja?
Hij: Meneer, ze zijn juist uw panasonic TV aan het uitladen
Mijn geluk kan niet op !!!!

Hij is dus binnen...
Ik ga mijn best doen om hem deze avond nog bij u thuis te bezorgen en te installeren (gratis)
Wat een service man !!!
Vanavond nog, dit wordt genieten!!!
Straks vlug ons nieuwe meubel op z'n plaats zetten, en de hardware verplaatsen...
dat alles mooi klaar staat te wachten op mn tv ;)
ohja, hier nog vlug even mn pana bd65 in doos:

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Martijnst1990

Dat is nog is goed nieuws, mooie BD speler ook! Wij wachten rustig op de foto's ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Snutchz

Heel fijn skankie.. ik gun 't je van harte  :pompom:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

skank1

dank je

net gebeld, ze komen vanavond rond 19u

Ondertussen alles opgeruimd (zoveel kabels man) en straks die oude lompe tv en het meubel verplaatsen

edit:

ivm mn digicorder
ik heb een coax lopen van mn antenne nr digicorder
maar moet ik dan ook nog eens lopen van mn digicorder met coax nr mn tv of iets anders? naast mn hdmi die loopt van mn digicorder nr versterker?
en om het geluid over mn boxen te hebben had ik vroeger een optische kabel lopen van mn digicorder nr versterker? moet dit nog ? als ik hdmi gebruik?

En welke bluray uit mijn collectie raden jullie aan om te bekijken vanavond(als eerste)? liefst ene zonder zwarte balken ;)

Madhouse

Kijk, dat is nog eens leuk nieuws als je alleen maar even de BD speler op gaat halen! Gefeliciteerd met je aanwinsten, dat word genieten vanavond!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

skank1

Kloppen volgende aansluitingen?

Toestellen die ik moet verbinden:

Telenet digicorder
Panasonic bd65 blurayspeler
Panasonic 50G20
Wii black
Pioneer VSX-919
Galaxy boxen met sub

coax kabel van de aansluiting nr digicorder
digicorder via hdmi naar versterker
blurayspeler via hdmi naar versterker
wii via component naar versterker?
versterker via hdmi naar tv

wii,blurayspeler,digicorder en tv op het netwerk aansluiten
boxen nr versterker verbinden
sub naar versterker verbinden
versterker aansluiten radio...

Is alles juist zo?
Of zie ik iets over het hoofd?
Kan ik via deze aansluiting
- met de wii surround hebben via mn versterker?
- met de digicorder surround hebben via mn versterker? alsook wanneer het 5.1 geluid heeft?

daxie

Citaat van: skank1 op juni  9, 2010, 16:13:15
Kloppen volgende aansluitingen?

Toestellen die ik moet verbinden:

Telenet digicorder
Panasonic bd65 blurayspeler
Panasonic 50G20
Wii black
Pioneer VSX-919
Galaxy boxen met sub

coax kabel van de aansluiting nr digicorder
digicorder via hdmi naar versterker
blurayspeler via hdmi naar versterker
wii via component naar versterker?
versterker via hdmi naar tv

wii,blurayspeler,digicorder en tv op het netwerk aansluiten
boxen nr versterker verbinden
sub naar versterker verbinden
versterker aansluiten radio...

Is alles juist zo?
Of zie ik iets over het hoofd?
Kan ik via deze aansluiting
- met de wii surround hebben via mn versterker?
- met de digicorder surround hebben via mn versterker? alsook wanneer het 5.1 geluid heeft?

- telenet zendt geen 5.1 uit, enkel 2.0 (op mtv hd soms na).
- je moet je wii nog voor geluid aan je versterker hangen (coax of optisch, ik heb geen wii).

Robbert54

dat gaat met de Wii niet lukken. Ik heb de videostekker naar de tv en de audiostekkers naar de receiver, maar dat is alleen omdat de videoboard van mijn receiver kaduuk is. anders gewoon alles op de receiver en via hdmi naar de tv
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

den Wii nog altijd niet digitaal.. dat is toch wat  :nopompom:

runarvid

Is je tv nog niet bijna geïnstalleerd skank?  ;)
:clapping:

skank1

Citaat van: runarvid op juni  9, 2010, 20:27:30
Is je tv nog niet bijna geïnstalleerd skank?  ;)
:clapping:

oh jawel :) hij speelt zelfs al !
kort verslag, hij speelt  :tongue2: zeeeeeer lekker  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :clapping: :headbanging:

te laat om fotos te nemen, ik antwoord morgen ook meer, tot dan !

skank1

Citaat van: daxie op juni  9, 2010, 16:21:26
- telenet zendt geen 5.1 uit, enkel 2.0 (op mtv hd soms na).
- je moet je wii nog voor geluid aan je versterker hangen (coax of optisch, ik heb geen wii).

ik dacht telenet wel 5.1 kon uitzenden bij films die je digitaal zelf aanvraagt...
ivm de wii -> ik heb een component kabel, de 3 kabels heb ik op de component ingang op vsx919 gestoken en de 2 andere kabels op AUX in
klopt dit?

ook nog, op de digicorder heb je keuze uit beeldsignaal 720p of 1080i , ik veronderstel dat ik hier de 1080i moet instellen?

Gisterenavond nog wat gekeken maar niet lang meer.. Beeld is echt wondermooi
Eigenlijk onmiddelijk de standen bekeken, en het viel me direct op dat de thxstand voor mij echt de mooiste was... zonder twijfel !
Wel onmiddelijk de scherpte van 5 naar 0 gezet
Klopt het trouwens dat mijn versterker moet aanstaan als ik alles via de versterker laat lopen? ik dacht dat deze niet ging moeten aanstaan...

Robbert54

lijkt mij dat je versterker dan idd aan moet staan, moet bij mij wel iig.  Wii heb je zo goed aangesloten ja. kan eigenlijk niet anders. wel jammer dat de wii niet digitaal is.

ik heb mijn humax op 1080i staan, dan wordt het beeld in mijn ogen toch net iets beter.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Gisteren mn eerste bluraydisc bekeken en ik moet zeggen WAUW 
Vrouwtje koost voor "Avatar" vermits ze deze nog niet gezien had in de cinema
De disc in de blurayspeler gestoken en enkele seconden later kwam het beeld tevoorschijn.
Het duurt inderdaad enkele seconden tov een dvd, en als je dit niet gewend bent, is het wel ff aanpassen, maar goed , alles went :)
Bovendien heb ik de snelstartfunctie voorlopig nog uitgeschakeld (niet lang meer :p)
Maar dus eenmaal de film op de tv is het Smullen met een grote S
Holy shit (sorry voor de woordkeuze) wat is het beeld Retestrak! Het geluid stond bijlange niet mooi open vanwege de kids, maar dat kon de pret niet bederven. Wat een kleurenpalet en detail zeg!!!!
Ik merk op dat ik zelfs ook meer details zie, thuis dan in de bioscoop in 3d, geen idee hoe dit komt.
Bij deze dus hd-verslaafd :p

Nu, laten we dus eens verder gaan met... ja foto's!!

Ziehier onze huidige nieuwe situatie:

Het eerste dat aangepakt werd is het meubel. Daar er pas volgend jaar een nieuwe wand komt met schouw, en het vorige meubel te hoog en te klein was voor deze tv, moesten we dus een nieuwe hebben:

Ik had eerst in het midden in de achterwand een opening gemaakt, toch bij installatie bleek deze al snel te klein te zijn, dan maar de ganse achterwand in het midden weggenomen, vermits deze toch niet voor stevigheid zorgde (achteraf gezien had ik dan beter niet dat gat gemaakt maar ja, het is nu zo)

Woensdag 9 juni 2010:

Na het ophalen van mn bluray in de middag (zie verhaal hierboven) was ik dus in blijde verwachting van onze nieuwe tv
en ja hoor:
Kopslag 19u stond hij aan mn deur:

Hij had ook nog 3 hdmi kabels mee, waarvan ik 1 nog kreeg voor het lange wachten op de tv (sinds maar!!)

De blurayspeler hadden jullie al gezien in de doos, maar hier is hij nog eens uitgepakt :p

De tv op zn plaats:

De hardware in de kast:

De tv in actie:

Dit is het voorlopig van foto's :)

Robbert54

ziet er goed uit! gefeliciteerd met de aanwinst! je hebt wel ook gelijk de beste blu-ray uitgezocht om te gaan kijken! Nog een mooie BD om de zwartwaardes van je tv te testen: Sherlock Holmes

neem trouwens aan dat je speakers zo hoog hangen vanwege de kids??

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op juni 12, 2010, 13:06:56
ziet er goed uit! gefeliciteerd met de aanwinst! je hebt wel ook gelijk de beste blu-ray uitgezocht om te gaan kijken! Nog een mooie BD om de zwartwaardes van je tv te testen: Sherlock Holmes

neem trouwens aan dat je speakers zo hoog hangen vanwege de kids??
ik heb sherlock holmes ook ;)

ivm de speakers, neen niet om de kids :p
ik had ze eerst nog hoger hangen.. en heb ze verlaagd
waarom niet nog lager?
omdat ik met mn linkerachterspeaker niet lager kan wegens een schakelaar die er op die plaats zit...
en ik wil ze overal even hoog plaatsen....
en onder de schakelaar is ook geen optie, omdat hij dan onder mn oor hangt... (ik zie dus geen andere optie :) )

Snutchz

DVDGuy

Je hebt wel een engelengeduld moeten hebben, maar het was het wachten waard  8)

Veel (kijk)plezier
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

skank1

dank je
het is idd het wachten waard
om nog eens terug te komen op de speakers
ik zal het mss toch maar eens uittesten, de hoogte zal ik even opmeten en laten weten
het probleem is echter, zoals ik al zei, dat ik ze allemaal even hoog wil laten hangen (het mooist en het mooist klinken ook denk ik, i dunno)
De linker rear echter is HET probleem
de fronts en center, hangen nu zo, maar kan ik eigenlijk makkelijk aanpassen nu of wachten tot de complete wand er komt en dan aanpassen
maar wat met de rears dan? dan hangen ze ongelijk...
ik zal ook eens een foto nemen van de linker rear, dan kan je het probleem zien

Robbert54

ik zou denk ik eerder de fronts op oorhoogte hangen (ook ivm muziek) en de rears gewoon hoger en richten op de sweetspot. net als de center.

(hoewel dan wel weer moet oppassen dat de kleine in de box niet doof wordt :D )

wat heb jij een apart Now Playing bordje trouwens. Is die ook van het Forum??

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op juni 12, 2010, 20:00:44
ik zou denk ik eerder de fronts op oorhoogte hangen (ook ivm muziek) en de rears gewoon hoger en richten op de sweetspot. net als de center.

(hoewel dan wel weer moet oppassen dat de kleine in de box niet doof wordt :D )

wat heb jij een apart Now Playing bordje trouwens. Is die ook van het Forum??

als ik ze verhang, gaat doe box weg :p
now playing bordje heb ik ooit gekocht in australie(via vriend)

zopas gebeld met vriendin en begin me ongerust te maken :(
ze sprak over een soort van storing dat ze een groene lijn in het beeld zag (af en toe)
ik hoop of eigenlijk net niet, dat ik het morgen ook zie, zodat ik weet wat ze bedoelt

Robbert54

Citaat van: skank1 op juni 12, 2010, 20:16:27
als ik ze verhang, gaat doe box weg :p
now playing bordje heb ik ooit gekocht in australie(via vriend)

zopas gebeld met vriendin en begin me ongerust te maken :(
ze sprak over een soort van storing dat ze een groene lijn in het beeld zag (af en toe)
ik hoop of eigenlijk net niet, dat ik het morgen ook zie, zodat ik weet wat ze bedoelt

moet je even vragen of ze het ook bij een filmpje ziet. zou best nog wel eens aan de decoder kunnen liggen (neem aan dat je die hebt tenminste)

Woonkamer HT
Stereo

skank1

Citaat van: The Vampire op juni 12, 2010, 20:57:25
moet je even vragen of ze het ook bij een filmpje ziet. zou best nog wel eens aan de decoder kunnen liggen (neem aan dat je die hebt tenminste)

niet gezien tijdens blurays
zou me sterk verbazen dat het aan de decoder ligt, ik heb hem nl al bijna 3j en nog nooit iets gezien