wadia itransport + v-dac stroomvoorziening

Gestart door peterrr, november 7, 2009, 14:29:38

Vorige topic - Volgende topic

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Richi

Pinkeltje is vandaag binnen gekomen. Ik heb hem net aangesloten en zit nu te luisteren. Mijn eerste indruk is dat het verschil enorm is, misschien wel tè. Het geluidsbeeld is veel opener en de weergave veel analytischer. Echt een ongelofelijk verschil, maar ik wil eerst meer luisteren voordat ik conclusies trek. Het klinkt allemaal zo anders dan ik gewend was, dat ik echt moet wennen. De plaatsing is niet zo veel veranderd, wel iets ruimtelijker maar nog niet zo 3D als bij de top DACs, maar ja, het blijft natuurlijk 'maar' een V-DAC. Het geluid lijkt vooral sneller geworden te zijn. Eerst maar eens goed inspelen en dan rustig luisteren en conclusies trekken.

NB. Het was vandaag een heksenketel en ik heb hoofdpijn, dus ook daarom trek ik nu nog geen conclusies.

Groet,
Richard
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

tiptop

Ben benieuwd naar de 2e ronde. ;)

Hier wil ik mischien een CIaudio voeding op mijn dacmagic doen. Maar op fora lees ik verschillende berichten. Vooral dat de voeding van de dacmagic al goed genoeg is en andere niet veel toevoegen. Als ik de CIaudio mag lenen ga ik het doen, anders toch maar de standaard dac waarschijnlijk.

Jullie bevindingen ga ik iig verder volgen. :)

Hoop dat het positief uitpakt voor jullie. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Richi

Net geluisterd naar Alan Parsons Old and wise. Wauw. Voor het eerst gehoord dat er een orgel in zit. En ook voor het eerst zo duidelijk de koperblazers achter de saxofoon gehoord. Onvoorstelbaar wat een voeding voor een DAC kan doen. Tuurlijk hoor ik nog beperkingen, maar de gelaagdheid van het geluid is er enorm op vooruit gegaan en het blijft toch één geheel. Wordt vervolgd.
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

peterrr

Doe lekker Rustig aan...maar binnen istie.
Luisteren met hoofdpijn is niks..

Nu tweede update.

Het Laag definitief is dat anders, sub een tikje lager gezet. op een schaal van 30 ofzo. stond hij op 4 is nu naar 3.( kun je nagaan)
Ik vind het moeilijk om "plastisch " uit te drukken wat er is veranderd.
Laten we het erop houden dat  deze voeding  gewoon beter is .
zoals ik al eerder zij het lijkt of het volume is toegenomen.
Het verschil is er gewoon.

Het grootste verschil hoorde ik bij het nummer : Psycho girl& Psycho cowboy van sam bush.
De bas klappert ( lees overstuurt/loudness war )
Was dat met de vorige voeding hoorbaar ja.
Is het met de nieuwe voeding luisterbaar nee.
Dus  meer detail,
Zoals ik het nu zie blijft deze voeding ertussen..
volgende keer een ander wadia voeding wie weet.. maar niet dit jaar.

Groet peterr

hee,  tussen post

( Hmm old en wise ook maar eens in de ipod doen vond het altijd een slechte opname bedompt) ;D

Richi

Ach het is een typische jaren-80 opname, maar toch verbazingwekkend hoe goed het kan klinken met een mooie DAC.

Leuk trouwens dat jij ook zo duidelijk verschil hoort.

Hier gaat In the air tonight van Phil Collins nu aan op -10db. :crazy: 

Richi

Gisterenavond hebben we nog lang geluisterd. Hierbij onze bevindingen:
- in the air tonight: het laag is superstrak en fraai. De weergave is zeer gelaagd en bijna 3D. Phil zijn stem is tegen het scherpe aan, maar misschien valt dat nu pas op;
- sowing the seeds of love: wat een muzikaal meesterwerk. We hoorden allerlei instrumenten en loopjes die we nog niet kenden, terwijl we deze CD heel goed dachten te kennen.

Conclusie: dit is een bijzonder goede aanschaf geweest. De V-DAC met little pinkie voeding is 'poort mans high-end'.

NB ook bij luisteren via de airport express doen bovenstaande verbeteringen zich voor.

tiptop

Leuk om te horen dat een andere voeding zo'n verschil kan maken. 8)

Money not wasted dus. :)

En goed voor je collectie oude cd's :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

peterrr

tiptop

Valt nog mee :)

De CIaudio is ong. 174 euro.

Misschien de rus andrews eens aan de tand voelen een keertje.
Bedankt voor de tip, Peter. ;)

Richi

Citaat van: Richi op november 18, 2009, 06:28:27
Phil zijn stem is tegen het scherpe aan, maar misschien valt dat nu pas op

Gisteren heb ik een fatsoenlijk netsnoer aan de Sony speler gezet en de kast verzwaard met geluidsdempende loodbitumen en nu zijn de scherpe kantjes van Phil zijn stem af. Wat een beetje tweaken al niet kan doen. ;D

Spijkie

Citaat van: peterrr op november  8, 2009, 14:27:28
Tja, en of het een verbetering geeft dat zullen we zelf moeten beoordelen.
Er zijn nog niet zoveel V-dac`s in omloop denk ik

We hebben er een hier die de "pinki" een verbetering vind, en op de fora van Rockgrotto zijn er ook wat.
Op Head-fi zijn er wat met Grotere netvoedingen met en verdere modificaties, maar zover wil ik niet gaan.

Ik denk zelf dat ik misschien eerst zo`n eentje van Russ Andrews  probeer, dat lijkt me in ieder geval beter dat dat Chinese gevalletje wat er nu bij zit.
En misschien dat hij wat minder warm wordt.
En als dat bevalt misschien de Wadia voeding.

groet peterr

Hallo Peterr,

Je spreekt hier over een Wadia voeding voor de 170I ? Heb je hier meer gegevens over ik kan dit niet vinden namelijk.

groeten ,

Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

peterrr

Ja, in de openingspost staat het het wadia powerpak,

Maar ik zal hier de links plaatsen, veel info over ( andere) voedingen vind je op het Headfi, (amerikaans) forum.
even de zoek functie daar gebruiken.

http://www.ciaudio.com/vdc_9.html

( ook sommige forumsponsers verkopen hem)

http://www.russandrews.com/product.asp?lookup=1&region=NL&currency=EUR&pf_id=1819&customer_id=PAA2810117509087GLRQXLUVVHQTHVRW

en headfi,

http://www.head-fi.org/

groet Peterr

Spijkie

De wadia pack van CI heb ik inderdaad gezien maar ik dacht dat je een voeding van Wadia zelf bedoelde, verkeerd gelezen door mijn dus  :sadlike:

Ik zal me eens verdiepen in de powerpacks en heb al bericht van een sponsor !

Groete,

Spijkie

coned (banned)

de beste v-dac voeding is een stevige 12V batterij, te koop vanaf 35 EUR als 4-in-1 jumpstart bij de lokale bouwmarkt
nauw hij verslaat de pinky met glans, ook getest, veel strakker laag, meer autoriteit
naar de standaard 12V wallwart adapter die bij de v-dac zit wil je gewoon niet meer luisteren als je de pinky of de jumpstart gehoord hebt

met een 12V batterij voeding overtreft de v-dac zelfs met glans de north star extremo dac met bijhorende 1700 EUR I2S kabel
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Spijkie

Het gaat bij mij eigenlijk alleen om een Wadia transport voeding, ik heb geen externe dac. En ik vraag me af hoe groot dit verschil gaat zijn als alleen de Wadia transport een betere voeding krijgt. Ik lees tegenstrijdige berichten dus dat word uitproberen.

Groeten,

Spijkie

Tinus_

Citaat van: Spijkie op november 29, 2009, 21:43:32
Het gaat bij mij eigenlijk alleen om een Wadia transport voeding, ik heb geen externe dac. En ik vraag me af hoe groot dit verschil gaat zijn als alleen de Wadia transport een betere voeding krijgt. Ik lees tegenstrijdige berichten dus dat word uitproberen.

Groeten,

Spijkie
Als jij het weet, laat jij het mij dan weten?  :hehe:
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

aks01

Citaat van: peterrr op november  8, 2009, 10:34:47
Welke ik zelf zal proberen weet ik nog niet, ik kan zelf bij de T.U ook bestellen voor mijn werk.
Maar bij de T.u kun je ook als particulier kopen hoor. gewoon bij de balie ( pinnen of contant ).

Ik ben ook op zoek naar een voeding, de Meanwell, voor de V-Dac en dacht dit bij de Technische Unie als particulier te kopen.
Echter in een antwoord email van de Technische Unie staat dat ze niet aan particulieren leveren.

jslaman

Citaat van: aks01 op november 30, 2009, 11:35:22
Ik ben ook op zoek naar een voeding, de Meanwell, voor de V-Dac en dacht dit bij de Technische Unie als particulier te kopen.
Echter in een antwoord email van de Technische Unie staat dat ze niet aan particulieren leveren.

Citaat van: erik s. op november  8, 2009, 10:34:10
ik koop in via de Technische Unie, dus als er animo voor is wil ik ze wel bestellen.
;)

ivo1986

Citaat van: coned op november 29, 2009, 17:45:27
de beste v-dac voeding is een stevige 12V batterij, te koop vanaf 35 EUR als 4-in-1 jumpstart bij de lokale bouwmarkt

Kun je een link geven? En hoe precies het is aan te sluiten?

aks01

Citaat van: jslaman op november 30, 2009, 12:00:15
;)

Deze email kreeg ik van T.U.
Citeer
Geachte heer  ........,

Wij leveren niet aan particulieren.
U kan dit artikel via de firma Den Butter, Bodenmanstraat 54 a in Hilversum, tel.035-6236625, bestellen.

Met vriendelijke groeten,

Technische Unie BV
Verkoopkantoor Hilversum

Tel: 035-6557755 
Fax: 035-6557782
Email: [email protected]

Ik ga de netwerkadapter via Den Butter bestellen.

Spijkie

Ergens vind ik het veel geld om 279 euro uit te geven voor voeding aan een aparaat wat 449 heeft gekost, ik moet er maar eens stevig over nadenken.

Groeten,

Spijkie

ivo1986

Citaat van: Spijkie op november 30, 2009, 17:44:54
Ergens vind ik het veel geld om 279 euro uit te geven voor voeding aan een aparaat wat 449 heeft gekost, ik moet er maar eens stevig over nadenken.

Groeten,

Spijkie

Zou je niet kunnen beginnen met zo'n Mean Well power supply?

http://www.meanwelldirect.co.uk/product/16-5~30W-AC-DC-Medical-Desktop-Power-Supply/MES30A-3P1J/default.htm

Of zie ik dit mis? Ik heb niet naar de specs gekeken maar zoiets zal het wel zijn toch?

ivo1986

Mean Well MES30B-2P1J

Deze moet het zijn denk ik.

peterrr

Citaat van: ivo1986 op november 30, 2009, 17:58:04
Zou je niet kunnen beginnen met zo'n Mean Well power supply?

http://www.meanwelldirect.co.uk/product/16-5~30W-AC-DC-Medical-Desktop-Power-Supply/MES30A-3P1J/default.htm

Of zie ik dit mis? Ik heb niet naar de specs gekeken maar zoiets zal het wel zijn toch?

Deze past niet op de Wadia, is een ander stekker 3 pin mini DIN connectoren en voltage

@ spijkie,
Ben ik helemaal met je eens,
Zou ik ook niet zo snel doen, bij de dac zat nou eenmaal een "'prutding" en heb ik idd. E60,- uitgegeven voor wat goeds. ( dac was 299,-)
Dat was de introductie prijs toen ik hem kocht, nu schijnt hij goedkoper te zijn.

De Wadia heeft een redelijke fatsoenlijke laptop achtige voeding ( net zoiets als de Meanwell)
En vind ik ook de ci-audio zelf veel te duur voor een mooi doosje met een trafo erin.

Als ik die zou willen upgraden, zou er ook eentje van Russ andrews denk ik komen, die rond de E110, zou zijn.
Maar, er zij nou eenmaal mensen die graag voor zulke tweaks gaan en het geld ervoor over hebben.

Groet Peterr