wadia itransport + v-dac stroomvoorziening

Gestart door peterrr, november 7, 2009, 14:29:38

Vorige topic - Volgende topic

ivo1986

Citaat van: peterrr op november 30, 2009, 18:05:12
Deze past niet op de Wadia, is een ander stekker ( 4 pins)en voltage

Bijna elke eleconica boer heeft er binnen 5 min een ander plugje op.
En die link die was fout. In mijn 2de posing staat de goede als het goed is.

peterrr

Citaat van: ivo1986 op november 30, 2009, 18:07:43
Bijna elke eleconica boer heeft er binnen 5 min een ander plugje op.
En die link die was fout. In mijn 2de posing staat de goede als het goed is.

We kletsen na elkaar ;D

Tuurlijk kan een elektra boer of jezelf er een ander plugje aan zetten ;D ( heb ik bij mijn dac voeding ook gedaan pagina 1).
Maar ik denk dat dat ook geld kost die en of die iemand dat voor je wilt doen, ik denk dat ik bij een winkel ( display,hecke).
die pluggen ( ook mini din) best te krijgen zijn.
Maar of je daar met een voeding van derden Meanwell in dit geval niet hoeft aan te komen, of hij voor jouw dat E 2,50 plugje eraan maakt.

Tevens moet je zelf eerst wel even checken of die verschillen polen dezelfde voltage hebben, en de configuratie klopt.
het is bij de Wadia geen gewone 6.3 +/- jackje.

groet Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

erik s.

Citaat van: ivo1986 op november 30, 2009, 18:08:25
Heb jij dit naast je dac staan?

je kunt 'm natuurlijk uit het zicht zetten.

ik heb de CIAudio voeding van mijn SB ook niet in het zicht staan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

peterrr

Ik krijg die grote draden niet in mijn plugje, maar de Dac start wel lekker snel op.. ;D

coned (banned)

ik heb er ondertussen vier
2 op trends monoblocks
1 op de vdac
1 reserve

wel niet geschikt voor mensen die met hun ogen luisteren
maar je moet al zeer veel geld uitgeven om deze combo te verslaan (met een paar duizend euro kom je er niet)
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

S@m

Citaat van: coned op december  1, 2009, 11:00:45
ik heb er ondertussen vier
2 op trends monoblocks
1 op de vdac
1 reserve

wel niet geschikt voor mensen die met hun ogen luisteren
maar je moet al zeer veel geld uitgeven om deze combo te verslaan (met een paar duizend euro kom je er niet)

coned (banned)

reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

S@m

scrutinizer

Citaat van: peterrr op november 14, 2009, 11:01:21
Dan kan natuurlijk Sam,

Ik zelf ervaar dat in hele hoge mate anders, en met mij ( gelukkig) toch ook een heel groot deel van de schrijvende pers en mede bezitters.
Ieder mens hoort en luistert "Anders" .
Zelf vind ik dat de schrijvende pers wel vaak "een" apparaat net iets teveel kwaliteit toedicht.

groet Peterr

In discrepantie ........ zoek de verschillen. ;D

Daarnaast is het hun boterham, en jouw uitgave geweest die er een ....uhh gebiased oordeel aan mee 'kan' geven.

;)

Densen B-400 ... Mooie speler, S@m.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

peterrr

Citaat van: scrutinizer op december  1, 2009, 13:47:16
In discrepantie ........ zoek de verschillen. ;D

Daarnaast is het hun boterham, en jouw uitgave geweest die er een ....uhh gebiased oordeel aan mee 'kan' geven.

;)

Densen B-400 ... Mooie speler, S@m.

Anton.

Selectief lezen kan je goed "scrutinizer" een bericht begrijpen wat minder...

Peterr

Spijkie

@ Peterrr, idd heb ik een voeding nodig die in de Wadia past met die specifieke plug. Ik las in de Vi-Fi dat ze zelf iets gemaakt hadden maar ik ben zelf a technisch dus daar brand ik me niet aan. De Ci Audio ziet er mooi uit en zal ook wel een verbetering zijn maar of dit voor dat geld ook de verbetering is die goed te horen is blijft de vraag. Ik heb persoonlijk wel wat met stroom etc en begrijp heel goed dat je je dac voorzien hebt van een andere voeding.

Voor mij eerst nog even afwachten en het internet op :)

Groeten Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

S@m

Citaat van: Spijkie op december  1, 2009, 18:50:14
De Ci Audio ziet er mooi uit en zal ook wel een verbetering zijn maar of dit voor dat geld ook de verbetering is die goed te horen is blijft de vraag.

Voor €279,- een beste upgrade....

Als je ook een externe DAC gebruikt is de verbetering subtiel, maar anders zeer de moeite waard.

peterrr

@ spijkie

Ik Ben zelf wel elektrotechnicus, met wat voetsporen in de elektronica dus kan ik zelf wel wat Bouwen zeker op voedingsgebied.
dus ik ben wel benieuwd naar dat artikel in Vi-Fi ( slecht te verkrijgen dat blad hier in Hilverdorp  >:().

Maar ik weeg af of zelfbouw, soms de moeite loont als het makkelijk snel te verkrijgen is en betaalbaar.
Ik zal de CI daarom niet zelf gauw aanschaffen die vind ik toch wat aan de prijs.
En zoals ik al zij, ben ik niet 100% overtuigd of het veel zal helpen, het enigste wat er gebeurt is de "data" uit de i-pod halen.
Voor analoge gebruiken B.V na de omzetting in de dac, ok dat heb ik nu gehoord.

Dus lees ik net als jouw veel naar ervaringen op het net en bladen.

Niet iedereen komt met een "halleluja" verhaal over verbetering.
En ik wilde weten of hier op het forum ook mensen met andere voedingen ervaringen hebben.

Groet Peterr

peterrr

scrutinizer

Citaat van: peterrr op december  1, 2009, 18:43:36

Peterr

Oef!! Right in the kisser. :D

Toelichting!
Ik vond het gewoon grappig hoe jij aan een kant zegt; "Ik zelf ervaar dat in 'hele' hoge mate anders", samen met het verhaal dat je de schrijvende pers op de hand hebt, terwijl je een stukje verder terug komt met; "Zelf vind ik dat de schrijvende pers wel vaak "een" apparaat net iets teveel kwaliteit toedicht". Ik vond dit grappig en in discrepantie, niets om je cholesterol waarde mee boven de >10 mmol/l te brengen. :D

Daarnaast is het jouw mening samen met een handjevol medegebruikers, die zich mede door het gemak van het apparaat, deze een kwaliteit toebedelen die niet in overeenstemming is met bijv. een machine als de Densen B-400 waar S@m het over had.   
Mijn mening ...forum ... mening. ::) Voor het verhaal, schrijvende pers en de media opzich, lijkt mij een toelichting overbodig.

Citaat van: peterrr op december  1, 2009, 18:43:36

Nu ben ik toch benieuwd waar ik jouw in het verkeerde keelgat schiet, en deze respons mee uitgelokt heb?

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

peterrr

Heel simpel,

Sommige mensen zoals jij nu doet hier of in ander topics, zijn er ( soms) alleen om in dat topic mensen op hun "taal grammatica" te reageren.
Of om te "trollen" over een wel of niet hoorbare ( kabel?) tweak, die ze zelf nooit geprobeerd hebben.
een grappige noot, een kritische noot ?
Prima.. maar bij maar "woordenvangen" tja, het is natuurlijk altijd leuk om iemand verbaal klem te zetten toch ?
(tenslotte staat het er zwart op wit)

Meediscussiëren graag! maar een topic met straks pagina`s heen en weer steken onder water.. nee liever niet.
Daar hebben genoeg ander topics voor..

Dus bvd dank.
groet peterr

Smileys naar behoeven neer te zetten..

scrutinizer

Citaat van: peterrr op december  1, 2009, 21:01:30
Heel simpel,

Sommige mensen zoals jij nu doet hier of in ander topics, zijn er ( soms) alleen om in dat topic mensen op hun "taal grammatica" te reageren.
Iets te simpel .......
Dan heb je jezelf door hetgeen jij er in wilt lezen beperkt, Peter.
CiteerOf om te "trollen" over een wel of niet hoorbare ( kabel?) tweak, die ze zelf nooit geprobeerd hebben.
een grappige noot, een kritische noot ?
Trollen!!! Praten over zaken die ik nooit zelf ervaren heb, of kennis over bezit, zal je van mij niet lezen.
Anderzijds waar jij denk dat ik dat wel doe, zou je mij daar natuurlijk over door kunnen zagen, so feel free. ;)
CiteerPrima.. maar bij maar "woordenvangen" tja, het is natuurlijk altijd leuk om iemand verbaal klem te zetten toch ?
(tenslotte staat het er zwart op wit)
Kun je deze toelichten voor me, op welke wijze, of in welke post ik dat gedaan zou hebben?
[En dan doel ik even niet op het geneuzel op een kabeltopic, want dat is in wederzijds 'sport' verband.]

Dit is een door mij gekozen manier van communiceren waar van mij uit niets achter steekt, Peter.
Kan het niet zo zijn dat dat hetgeen is JIJ erin leest, of misschien wil lezen ?

CiteerMeediscussiëren graag! maar een topic met straks pagina`s heen en weer steken onder water.. nee liever niet.
Daar hebben genoeg ander topics voor..

Dus bvd dank.
groet peterr

Smileys naar behoeven neer te zetten..

[enigszins geirriteerd]

Dus met andere woorden, het wijzen op een stukje tekst welke grappig en in tegenstrijd met elkaar is, wordt gezien als woordenvangen en/of steken onder water. :-X
Sorry hoor, maar gezien ik al een geruime tijd meedraait in deze merry-go-round, heb ik er zelf voor gekozen het wat luchtiger te houden, vandaar mijn wijze van posten. En waar noodzakelijk spring ik bij, niet zozeer met woorden, die maar al te snel verkeerd gelezen of geinterpreteerd worden, maar met mijn linker en rechterhand samen met de kennis opgedaan over jaren.

Anton.

peterrr

Zoals je nu hierboven reageert, op mijn algemene bericht over "trollen" "woordenvangen" trek je het naar jezelf toe.
Van waar heb ik dit waar heb dat.e.d
Alleen in de eerste zin staat zoals "Jij" en het woordje " hier ".
En de boel suf "quoten" zoals hierboven, tja zo kan ik toch niet tot je doordringen want je schijnt de strekking van mijn berichten toch niet te kunnen doorgronden.
(soms kun je met mensen alleen real life iets uitleggen en ik heb het gevoel dat hier met ons niet lukt  ;))

Als je je geroepen voelt om verder te discussiëren waar jij je aangevallen voelt doe dat via PM dan hoeft dit topic niet zoals ik al vroeg niet pagina`s vol met een  discussie waar de rest ( en ik) niets aan heeft.

groet Peterr

scrutinizer

Wie laat wie nu uit?

Mijn respons in Antwoord #60 is to the point, en gezien je respons in Antwoord #68, jouw in het verkeerde keelgat geschoten. ::)

Het kan geen kwaad je post eens proberen te lezen zoals een ander dat misschien gedaan heeft, scheelt idd een hoop onzinnige post en irritatie.

Citeerzoals jij nu doet hier of in ander topics
;)

Doordringen!! Nee dat is soms een opgave in multicultureel nederland.

Je laatste zin is een voorbeeld van hoe je het m.i. niet aan moet pakken, en zoals ik hem lees een zwakte bod.

Soort van reverse psychologie.

Happy trails,

Anton.

S@m

En dan te bedenken dat jullie discussie is ontstaan uit eigenlijk niets (wat heb ik toch een heerlijke handtekening  :smile:)...

Vrijwel zeker zouden jullie onder het genot van een kop koffie (of pot bier) elkaars hand niet meer loslaten (bij wijze van spreken dan... ;D)

Kom op geef elkaar een hand en laat het rusten  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Peter,

Wat jammer dat je een kant en klare voeding aanschaft....and that is it...je verder verrijkt met leesvoer van anderen....iets waar ik zelf overigens vaak bedrogen mee uit zou komen (al neem ik maar even het recente DIY forum over de Shiga :()...

Is het niet leuker om dit naar het volgende niveau te tillen door een voeding zelf te bouwen ipv het (te?) goedkoop op te lossen....

Ik denk dat een hoop mensen aan je lippen hangen (ook ik) want dit is een "hot" item....en jij hebt de lol van je leven.... want zoals Garmt al aangaf...die voeding is echt braak terrein  ;)
Je kunt volgens mij voor die aanschafprijs van die voeding al een goede DIY start maken...en als je dan eenmaal bloed proeft...tja.. :-X

Verder heb ik persoonlijk deze Wadia gehoord met daarna meteen (paar minuten later) een mooie Wadia cdspeler (vergeef me het type) met hetzelfde stuk muziek op cd en wow...het licht ging voor mij meteen weer aan... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spijkie

@ Sam: De Wadia Itransport is bij mij digitaal aangesloten en ik gebruik dan de dac in de Meridian, het lastige is dan dat wat voor de een "subtiel" is voor de ander net de verandering is die men zoekt :D:D .

Mijn eigen mening is dat nu ik de Bron heb verandert ik ook naar de rest weer van het geheel moet kijken, mb is de digitale kabel te vervangen door een andere of moet toch de voeding beter.

Ach t blijft zo een leuke hobby :D
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas