wadia itransport + v-dac stroomvoorziening

Gestart door peterrr, november 7, 2009, 14:29:38

Vorige topic - Volgende topic

peterrr

Als in eerdere topics ( zowel binnenlandse als buitenlandse fora)hier en daar wel eens iemand over de stroom voorziening begon,
Dan werd mijn interesse gewekt.

Tenslotte zit er aan de V-dac een muuradaptertje van 12 volt die heet wordt, en aan de Wadia een "labtop" voeding.
Erwin hier op het forum, begon over de "pinki" voeding voor de v-dac waar hij goede ervaringen mee heeft.
Nu heeft Ci audio een dure voeding voor de Wadia en daar word op buitenlandse fora weer mee gedweept.

Na zelf zoeken kwam ik bij Iets prijsbewustere artikelen, van het merk "russ andrews".
Mijn vraag in het algemeen, hebben meerdere hun voeding voor hun Dac aan gepast ( hoeft niet perse V-dac)
En jullie bevindingen.

Zelf zat ik te denken zou dit een "upgrade" zijn :

de eerste voor de wadia de tweede voor de V-dac

http://www.russandrews.com/product-170iPak-for-Wadia-170iTransport-1819.htm

http://www.russandrews.com/product.asp?lookup=1&region=UK&currency=GBP&pf_id=1800&customer_id=PAA0704117809920FTYDSHOWBXXDLPPK

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Richi

Interessant topic.  ;D

Ik overweeg ook om de stroomvoorziening van mijn V-DAC te verbeteren. Al zoekende ben ik wel het één en ander tegengekomen. Bijvoorbeeld dit topic: http://www.head-fi.org/forums/f7/v-dac-modifications-425926/ waar allerlei modificaties voor de V-DAC worden besproken, waaronder het vervangen van de voeding voor een Meanwell voor medische toepassingen (Meanwell medical power adapter P/N: MES30A-3P1J). Geen idee wat het resultaat hiervan is, maar deze voeding kost waarschijnlijk niet meer dan 50 euro in Nederland en is te bestellen via Technische Unie (leveren alleen aan bedrijven).

Die Little Pinkie ziet er ook heel goed uit (http://www.rock-grotto.co.uk/musical-fidelity-vcan-vdac-vlps-power-supply.html) maar is weer een stuk prijziger: rond de 135 euro inclusief verzenden. Erwin gebruikt deze ook (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92381.msg1559603#msg1559603) en hij is er heel enthousiast over.
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

erik s.

Citaat van: Richi op november  7, 2009, 23:41:47
Interessant topic.  ;D

Ik overweeg ook om de stroomvoorziening van mijn V-DAC te verbeteren. Al zoekende ben ik wel het één en ander tegengekomen. Bijvoorbeeld dit topic: http://www.head-fi.org/forums/f7/v-dac-modifications-425926/ waar allerlei modificaties voor de V-DAC worden besproken, waaronder het vervangen van de voeding voor een Meanwell voor medische toepassingen (Meanwell medical power adapter P/N: MES30A-3P1J). Geen idee wat het resultaat hiervan is, maar deze voeding kost waarschijnlijk niet meer dan 50 euro in Nederland en is te bestellen via Technische Unie (leveren alleen aan bedrijven).

Die Little Pinkie ziet er ook heel goed uit (http://www.rock-grotto.co.uk/musical-fidelity-vcan-vdac-vlps-power-supply.html) maar is weer een stuk prijziger: rond de 135 euro inclusief verzenden. Erwin gebruikt deze ook (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92381.msg1559603#msg1559603) en hij is er heel enthousiast over.

ik koop in via de Technische Unie, dus als er animo voor is wil ik ze wel bestellen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

peterrr

Ik had die van Meanwell nog niet gezien, maar ik zag dat "display" het merk ook levert.

http://www.display.nl/Voedingen/Voeding-netadapter-tafel/Voeding-netadapter-tafel-vast-DC-uit/U65S105-P2J.html.

Welke ik zelf zal proberen weet ik nog niet, ik kan zelf bij de T.U ook bestellen voor mijn werk.
Maar bij de T.u kun je ook als particulier kopen hoor. gewoon bij de balie ( pinnen of contant ).

Ik zal eens vragen deze week wat hij kost via de zaak ( scheelt altijd ;D).

groet Peterr

Richi

Bestellen is meestal snel genoeg gedaan, maar hoe komen we er nu achter welke optie het beste resultaat geeft? :wacko: Persoonlijk vind ik zowel de Meanwell als de Pinki optie wel interessant. Geen idee welke de beste verbetering geeft.
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

peterrr

Tja, en of het een verbetering geeft dat zullen we zelf moeten beoordelen.
Er zijn nog niet zoveel V-dac`s in omloop denk ik

We hebben er een hier die de "pinki" een verbetering vind, en op de fora van Rockgrotto zijn er ook wat.
Op Head-fi zijn er wat met Grotere netvoedingen met en verdere modificaties, maar zover wil ik niet gaan.

Ik denk zelf dat ik misschien eerst zo`n eentje van Russ Andrews  probeer, dat lijkt me in ieder geval beter dat dat Chinese gevalletje wat er nu bij zit.
En misschien dat hij wat minder warm wordt.
En als dat bevalt misschien de Wadia voeding.

groet peterr

Richi

Zelf vind ik de Pinki wel een fraai produkt. Misschien dat ik die maar eens ga bestellen.

peterrr

Richi

Niet als je héééél veel geld hebt volgens mij. ;) Maar ach, dat knutselen houdt je ook van de straat.  ;D

peterrr

goed de Russ besteld...

Ik laat nog wel van mij horen of ik iets merk..

Richi

En ik heb zojuist de little pinkie besteld na een korte en snelle e-mail wisseling met Mike Grierson die die dingen in elkaar knutselt. Ik ben heel benieuwd en ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen. Deze dus: http://www.rock-grotto.co.uk/musical-fidelity-vcan-vdac-vlps-power-supply.html

peterrr

garmtz

De originele voeding van de V-DAC is serieus kreupel, dus ik denk dat je niet weet wat je meemaakt als je naar de betere voeding gaat luisteren... :)

peterrr

Ik zal in ieder geval naar eer en geweten vertellen of het een goede zet was, zo niet gaan we voor de "pinki"  ;D

groet peterr

peterrr

Zo de Russ Andews voeding was binnen... zat een te dik plugje aan.
Wel snel.
Deze net even vervangen voor een passende. ( zat adapters...)

eerst even met de oude adapter gedraaid,
en daarna de nieuwe eerste indruk is nog wat afwachtend zal waarschijnlijk in het weekeinde wat switchen tussen de 2.

Eerste gevoel, iets met het laag lijkt veranderd ( heb de neiging on de sub een tandje terug te zetten...).
Maar wel het gevoel dat "goed"  zit

groet peterr

Richi

Hmm, klinkt niet als een schokkende verandering. Of heb je nog niet de rust genomen er echt even voor te gaan zitten?

NB. Mijn little pinkie voeding wordt hopelijk morgen bezorgd...

peterrr

Nee hoor, de eerste indrukken vallen niet tegen maar ik kan niet meteen zeggen wereldschokkend.
We hebben het "maar" over een voeding voor een dac, en niet over voedingen voor versterkers e.d

Het apparaat hangt er net een 30min aan bij mijn vorige bericht, ( de buizenbak is net warm  ;D).

Als ik in het weekeinde meer tijd heb en lekker relaxt op de "sweetspot" zit dan ben ik meer in staat om nuances te ontdekken.
Het maakt bij in mijn beleving heel wat uit of ik uit een drukke werkdag kom en direct ga luisteren.
Of zoals gezegd heerlijk uitgerust. ;)

groet Peterr

( ik hoop dat Pinkeltje gearriveerd is )

Richi

peterrr

Hij komt vandaag!!! ;D

Ik weet het zeker......
groet peterr

S@m

Ik heb gisteren nog eens het verschil mogen proeven tussen een Wadia dock, Ipod, externe voedig en losse Dac met een dedicated cd speler (Densen B-400). Maar de cd speler klinkt toch echt veel mooier..., driedimensionaal, sprankelend, betere scheiding/plaatsing, levendiger...

Kortom, prachtig medium voor tijdens het huishouden. Voor echt luisteren toch maar de cd (vinyl)...

peterrr

Dan kan natuurlijk Sam,

Ik zelf ervaar dat in hele hoge mate anders, en met mij ( gelukkig) toch ook een heel groot deel van de schrijvende pers en mede bezitters.
Ieder mens hoort en luistert "Anders" .
Zelf vind ik dat de schrijvende pers wel vaak "een" apparaat net iets teveel kwaliteit toedicht.

Maar in dit geval durf ik hardop te stellen ( en dat weet jij ook wel van mij ) dat de combi met "Apple Lossless" file`s en een deicated Dac.

Vele spelers het nazien geeft, mits de rest ook op niveau is.
En het gemis van de de derde dimensie?
Kom eens langs of ik laat de combi bij jouw horen in vergelijk  je "mooie Accu" en "Accuphase"  ;D

groet Peterr

S@m

Jammer dat Hilversum(?) nou niet echt om de hoek is anders zou ik je aanbod graag aannemen Peter.. ;)

Natuurlijk en gelukkig heeft een ieder zijn eigen ervaringen en verhaal, zou anders saai worden. Maar ik was toevallig bij iemand die had betreffende apparatuur aanstaan en het klonk erg lekker. Toen echter de cd speler (met een gelijke waarde) aan ging trok het beeld helemaal open.

Eerlijkheid gebied me wel te melden dat de muziek op de Ipod was opgeslagen als MP3, dat zou natuurlijk (erg veel?) kunnen uitmaken...

peterrr

Citaat van: S@m op november 14, 2009, 11:08:57
Jammer dat Hilversum(?) nou niet echt om de hoek is anders zou ik je aanbod graag aannemen Peter.. ;)

Natuurlijk en gelukkig heeft een ieder zijn eigen ervaringen en verhaal, zou anders saai worden. Maar ik was toevallig bij iemand die had betreffende apparatuur aanstaan en het klonk erg lekker. Toen echter de cd speler (met een gelijke waarde) aan ging trok het beeld helemaal open.

Eerlijkheid gebied me wel te melden dat de muziek op de Ipod was opgeslagen als MP3, dat zou natuurlijk (erg veel?) kunnen uitmaken...

Ligt eraan, 320kbs zou goed moeten klinken. ( nooit geprobeerd op de Wadia) maar Wadia adviseert wav. of Apple.

Als je maar weet dat de uitnodiging staat...
En nu gauw gaan genieten van je Sunderland schiet op..
voordat je moet gaan laden 100 uur is zo voorbij.  ;D

groet peterr

S@m

Citaat van: peterrr op november 14, 2009, 11:13:48
Ligt eraan, 320kbs zou goed moeten klinken. ( nooit geprobeerd op de Wadia) maar Wadia adviseert wav. of Apple.

Als je maar weet dat de uitnodiging staat...
En nu gauw gaan genieten van je Sunderland schiet op..
voordat je moet gaan laden 100 uur is zo voorbij.  ;D

groet peterr

Sutherland... :smile:

Met normale batterijen zo'n 1000 uur (Sutherland zegt 1200 uur), maar ik heb er zonet voor 50 euro Duracell Ultra ingedaan dus reken ik op het dubbele... 8)

peterrr

Van die ultra`s word ik zoooo moe.....

Zitten in de Wii.... ::)

Maargoed we zijn ondertussen een goede dag verder en 3 luister uurtje`s.
Ik heb constant de neiging om de sub een tandje lager te zetten, dus er gebeurt iets in iedergeval.

Dit heb ik nu getest met de cd The eye van Yello, en dat is "subvoer"
Daarna de toch wel "vet aangezette"  Live at bluesalley van ons aller Eva.
Overall heb ik het gevoel dat het ( geluids )Volume is toegenomen.
Ik weet ongeveer waar ik de volume knop heb achtergelaten.  ;D

Conclusie tot nu toe goede investering, laag het meeste verandering.
Maar ik ben niet "euforisch" wel zeer aangenaam verrast dat het iets doet in positieve zin.
En dat de voeding en dac zeker veel koeler blijft met deze voeding.

Dus ja iets dynamischer...

groet to zover Peterr