wadia itransport + v-dac stroomvoorziening

Gestart door peterrr, november 7, 2009, 14:29:38

Vorige topic - Volgende topic

S@m

peterrr

Beste Erik,

Ik begrijp heel goed dat het Wadia Dock zijn meerdere in veel duurder loopwerken zal moeten erkennen.
Hier heb ik alleen als vergelijk De Rega Apollo,en een Sony .
Als die samen op de Dac worden aangesloten, en ik loop de kamer uit en iemand verwisseld ze.
Dan duurt het wel even voor ik  het doorheb.

De prijstechnische/kwalitatieve "Formule 1" van zelf bouw waar jij je in bevind da`s wel even andere koek.
Door je speaker topic heb ik een groot respect je gekregen voor je kwaliteiten en meningen en bevindingen.. :worship:

Even over de voeding van de Dac, daar ben ik in mijn hoofd nog volop mee bezig, nu was het even makkelijk om binnen 5 dagen een voeding die:
A. de kamer niet voorverwarmd
B. toch een verbetering bracht.
Ik ben op headfi e.d nog steeds aan het kijken wat de mensen voor voedingen aan het maken zijn.
Nu ben ik voor mijn werk overdag altijd bezig om voor anderen dingen te bedenken en te maken (koel&verwarm&besturingen).
En is het knutselen thuis veel minder, ik heb tegenwoordig al geen tijd meer om al mijn aangeschafte cd`s te luisteren.
Maar ik sluit niet uit dat tijdens de kerstperiode weer de geur van soldeer met harskern waart..  :angel:

Over meningen en reviews van anderen?
Wat is er mooier dan een topic van B.V "Snowmaster" met zoveel passie over al die verschillende zekeringen/powercords e.d.
Zelf kun oordelen wat neem ik van die bevindingen mee, en laat je voor wat het is.

Idd, allemaal Mooie hobby
groet Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

scrutinizer

Citaat van: S@m op december  2, 2009, 20:10:33
En dan te bedenken dat jullie discussie is ontstaan uit eigenlijk niets (wat heb ik toch een heerlijke handtekening  :smile:)...

Vrijwel zeker zouden jullie onder het genot van een kop koffie (of pot bier) elkaars hand niet meer loslaten (bij wijze van spreken dan... ;D)

Kom op geef elkaar een hand en laat het rusten  ;)

De tekortkoming van geschreven tekst en interpretatie van het individu die het leest .......

Just "One of these days", without the "I'm going to cut you into little pieces" PF

:coffee:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: S@m op december  2, 2009, 20:10:33
Vrijwel zeker zouden jullie onder het genot van een kop koffie (of pot bier) elkaars hand niet meer loslaten (bij wijze van spreken dan... ;D)
:D

;)

S@m

peterrr

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

peterrr

Spijkie

Zojuist voor mijn Wadia transport een "scheerapparaat" Audioquest NRG 1 netsnoer opgehaald om te proberen via de dealer uiteraard. Hij was zelf ook wel benieuwd of dit invloed had of niet maar had niet zelf de Wadia op het moment staan.

Of het in mijn hoofd zit of niet ik ervaar nu iets meer rust en iets meer "midden" wat eruit komt, maar hiervoor moet ik nog wat meer luisteren, tot nu toe positief en een iets goedkopere oplossing dan een hele voeding.

Waarom ik hier op het moment voor gekozen heb? De voedingskabel van de Wadia is niet echt veel, die van mijn laptop is beter. De Audioquest netkabel kost € 60,- en is degelijk gebouwd en eventuele storingen worden minder snel opgepakt.

Ik zal later meer bevindingen posten.

Groeten,

Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

peterrr

Citaat van: Richi op november 17, 2009, 21:40:25
Net geluisterd naar Alan Parsons Old and wise. Wauw. Voor het eerst gehoord dat er een orgel in zit. En ook voor het eerst zo duidelijk de koperblazers achter de saxofoon gehoord. Onvoorstelbaar wat een voeding voor een DAC kan doen. Tuurlijk hoor ik nog beperkingen, maar de gelaagdheid van het geluid is er enorm op vooruit gegaan en het blijft toch één geheel. Wordt vervolgd.

Vandaag ook eens in "het archief afd. zolderkast" Alwaar ik Old en wise met een stoflaag heb bevrijd.
( De Geest van Woolfson stuurde me...)

En de opnamen vielen me niet tegen, stemmen springen er nog altijd niet uit, maar via de MF dac,W-Dock, Rega als transport.klonken de instrumenten wel lekker fris.
Ben benieuwd of iemand met en nieuwere uitgave ( deze 1984) andere ervaringen heeft.
mbt de stemmen,

Groet Peterrr

Erik van Voorst (in memoriam)

OLD AND WISE

IK vind  de remaster substantieel beter...ik heb allebij de cd's nog steeds bij elkaar in een dubbelaar doosje... ;)

Alleen wel gelijk afzetten na het laatste nummer...ander wordt het sfeertje verpest met allemaal commerciele (voor mij) belabberde studio-takes...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

visitor

Citaat van: Richi op november 18, 2009, 06:28:27
Gisterenavond hebben we nog lang geluisterd. Hierbij onze bevindingen:
- in the air tonight: het laag is superstrak en fraai. De weergave is zeer gelaagd en bijna 3D. Phil zijn stem is tegen het scherpe aan, maar misschien valt dat nu pas op;
- sowing the seeds of love: wat een muzikaal meesterwerk. We hoorden allerlei instrumenten en loopjes die we nog niet kenden, terwijl we deze CD heel goed dachten te kennen.

Conclusie: dit is een bijzonder goede aanschaf geweest. De V-DAC met little pinkie voeding is 'poort mans high-end'.

Volledig akkoord. Je moet de v-dac/pinkie combinatie trouwens eens aan een dure cd speler hangen en vergelijken. ;)

peterrr

Citaat van: Erik van Voorst op december  6, 2009, 14:21:05
OLD AND WISE

IK vind  de remaster substantieel beter...ik heb allebij de cd's nog steeds bij elkaar in een dubbelaar doosje... ;)

Alleen wel gelijk afzetten na het laatste nummer...ander wordt het sfeertje verpest met allemaal commerciele (voor mij) belabberde studio-takes...

Ik zal eens neuzen naar een ander exemplaar, de muziek is te goed om inde vergetelheid te raken..

Over de dac aan een "loopwerk" hij hangt hier "nog" met een Budget optical kabel aan de V-dac, dat word nog veranderd.
Ik lees veel goeds over TCI-Coral misshien dat die er komt...
Al word het loopwerk alleen nog gebriuikt voor cd`s die niet op de Ipod gaan,

groet Peterr

coned (banned)

VDAC is zeer gevoelig voor de digitale kabel die je op de sp/dif input zet
USB is veeeeeeeeeeeeel minder dan SP/DIF

er is echter wel een workaround voor USB, hang er als USB->SP/DIF converter een trends USB converter ertussen en je krijgt op elke PC de sound van een loopwerk van duizenden euro's

mooie killer voor al die dure USB dacs zoals die ayre die veel te duur is
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Richi

Citaat van: Erwin op december  6, 2009, 16:05:37
Volledig akkoord. Je moet de v-dac/pinkie combinatie trouwens eens aan een dure cd speler hangen en vergelijken. ;)
Ik hoop dat dat er nog een keer van komt. Streaming is toch wel heeeeeel gemakkelijk. :unsure:
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

visitor

Citaat van: Richi op december  6, 2009, 18:16:12
Ik hoop dat dat er nog een keer van komt. Streaming is toch wel heeeeeel gemakkelijk. :unsure:

Ik wou enkel maar zeggen dat volgens mij de v-dac gemakkelijk de kwaliteit van cd spelers van een paar duizend Euro evenaart. Streaming is inderdaad "the future". ;)

S@m

Citaat van: Erwin op december  7, 2009, 09:05:03
Ik wou enkel maar zeggen dat volgens mij de v-dac gemakkelijk de kwaliteit van cd spelers van een paar duizend Euro evenaart. Streaming is inderdaad "the future". ;)

Zou dat misschien afhankelijk zijn van de DAC welke is gebruikt in betreffende CD speler?

visitor

Citaat van: S@m op december  7, 2009, 09:56:44
Zou dat misschien afhankelijk zijn van de DAC welke is gebruikt in betreffende CD speler?

Natuurlijk, maar ook van de kwaliteit van de digitale uitgang van de betreffende cd speler. Je moet het maar eens poberen.;)

aks01

Citaat van: ivo1986 op november 30, 2009, 18:01:44
Mean Well MES30B-2P1J

Deze moet het zijn denk ik.

Ik heb deze voeding ondertussen via Display gekocht, voor de V-Dac.
Ze hadden deze voeding niet in hun catalogus, dus moest speciaal worden besteld.

Het geluid is veel rustiger, meer lage tonen.
Ik ben er tevreden mee  :clapping:.

mick725

CiteerIk heb deze voeding ondertussen via Display gekocht, voor de V-Dac.
Ze hadden deze voeding niet in hun catalogus, dus moest speciaal worden besteld.

Het geluid is veel rustiger, meer lage tonen.
Ik ben er tevreden mee  .

Wat kost die Mean Well MES30B-2P1J bij Display Electonics ?

coned (banned)

V-DAC met deze superpromo ....

nog net weer iets beter dan de pinkie :)

http://www.hubo.be/HUBO/Home/Producten/Superpromo-s/Detail-Superpromo-s/page.aspx/1061?spe=1&xid=48921

Erwin kan het bevestigen, ziet er enkel niet super uit in je living zo'n charger
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

aks01

Citaat van: mick725 op januari 23, 2010, 07:47:24
Wat kost die Mean Well MES30B-2P1J bij Display Electonics ?
De Meanwell
Exclusief BTW 43,32 euro + 7,50 euro (orderkosten) = 50,82 euro >  inclusief BTW 60,48 euro.

aks01

Citaat van: coned op januari 23, 2010, 11:23:50
V-DAC met deze superpromo ....

nog net weer iets beter dan de pinkie :)

http://www.hubo.be/HUBO/Home/Producten/Superpromo-s/Detail-Superpromo-s/page.aspx/1061?spe=1&xid=48921

Erwin kan het bevestigen, ziet er enkel niet super uit in je living zo'n charger
Beetje groot  ;D

peterrr

Ach, ik geloof dat een Accu idd iets kan betekenen.

Maar dat vind ik ook "monstrueus"  ik heb hier nog accu`s  liggen van Alarmcentrale`s.ups systemen met voedings eenheden.
Maar ik voel me (nog) niet geroepen om daar iets mee te doen. ;D

Ik ben al meer dan tevreden met de upgrade t.ov adapter...

grt Peterr

aks01

Volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1390457/6 is een andere voeding onzin:

Citeer[message=33368430,noline]Gustav Mahler schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:21[/message]:
[...]

Wat denk je er dan zelf van? Ik vind het absolute nonsens.  In de DAC zelf wordt intern de 12V DC omgezet, gestabiliseerd en afgevlakt in drie spanningen van 3,3V, 5,0V en 9,0V. Die stekkervoeding is niet bepalend voor de kwaliteit van de voeding voor de DAC. Het hele verhaal over die voeding voor de V-DAC op dat forum is dus audionoob geleuter bij maanlicht.