Djaxx's

Gestart door djaxx, augustus 31, 2009, 16:52:30

Vorige topic - Volgende topic

djaxx

*** niet meer van toepassing***

djaxx

Ben op zoek naar cd speler voor men systeem

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95025.0

Update, Heb intussen spikes onder men fronts geplaatst en het geluid is er hierme weer erg op vooruit gegaan. Nu zou ik graag een cd speler kopen daar het met de ps3 nogal omslachtig is, kan iemand me iets aanraden wat goed bij men Denon/Focal gaat?

Snowmaster

Door je "compacte" opstelling zou het best wel eens kunnen dat je onbewust niet het optimale uit je set haalt.
De harde omgeving oogt best "lastig".   Elders las ik dat je niet geheel gelukkig bent met de bas.
Waar je misschien eens mee kunt experimenteren :
De fronts flink naar voren halen kan meer lucht en controle geven.
Het mooiste is om ze minimaal 30 cm los van de muur te krijgen Zit er rechts ook een muur? Dan kan de huidige plaatsing misschien zelfs voor basproblemen zorgen.
Je center ligt ook op het kastje en het kan geen kwaad om eens te experimenteren met voetjes of een soort spikes.
Nu doet het kastje waarschijnlijk mee in de weergave en ook daardoor kan onnauwkeurigheid ontstaan. Dit zou ook kunnen doordat receiver en ps3 dicht bij de speakers staan en beïnvloed worden.
Heb je nog een kleed op je vloer tussen de set en je zitplek of is de hele omgeving hard?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

djaxx

Citaat van: Snowmaster op december  5, 2009, 22:45:22
Door je "compacte" opstelling zou het best wel eens kunnen dat je onbewust niet het optimale uit je set haalt.
De harde omgeving oogt best "lastig".   Elders las ik dat je niet geheel gelukkig bent met de bas.
Waar je misschien eens mee kunt experimenteren :
De fronts flink naar voren halen kan meer lucht en controle geven.
Het mooiste is om ze minimaal 30 cm los van de muur te krijgen Zit er rechts ook een muur? Dan kan de huidige plaatsing misschien zelfs voor basproblemen zorgen.
Je center ligt ook op het kastje en het kan geen kwaad om eens te experimenteren met voetjes of een soort spikes.
Nu doet het kastje waarschijnlijk mee in de weergave en ook daardoor kan onnauwkeurigheid ontstaan. Dit zou ook kunnen doordat receiver en ps3 dicht bij de speakers staan en beïnvloed worden.
Heb je nog een kleed op je vloer tussen de set en je zitplek of is de hele omgeving hard?

Snow,

De foto's uit men opeingspost zijn eigenlijk niet meer up to date, een ander forumlid had me al de tip gegeven om mijn fronts naar voor te halen en die staan nu iets meer dan 30cm van de muur. De bass is igenlijk best wel pak verbeterd met de spikes en het uitschakelen van het dyn eq na de audessey. Ik loop er idd ook aan te denken om onder men center speaker spikes te zetten, mss domme vraag maar komt er uit de center speaker niet enkel de dialogen (stemmen)? Dacht persoonlijk dat daar niet zoveel mis kon gaan (dont shoot me if i wrong :)
De vloer is volledig hard dus gen tapijt of dergelijke. Snap niet goed wat je hier bedoelt? "Dit zou ook kunnen doordat receiver en ps3 dicht bij de speakers staan en beïnvloed worden"

Snowmaster

Hoi Djaxx,

Goed te horen dat er verbetering is.
Als er een tapijt tussen speakers en zitplaats ligt, geeft dat doorgaans meer rust aan het geluid.
Harde materialen weerkaatsen het geluid.  Net als muren die te dicht bij zijn.

Als luidsprekers dicht bij een kastje staan met daarin de apparatuur dan "trilt" het kastje mee.
Ook door de apparatuur die er in staat worden lichte resonanties veroorzaakt. Denk daarbij aan de trafo en de fan.
Dit kan het geluid beïnvloeden. Het kan er wolliger en boomeriger door klinken. Het geluid lijkt dan ook vaak minder los te komen van de speakers. 
Je kunt hier alleen maar achter komen door proberen en dat lukt meestal niet in één keer. Ook proberen stroom- en signaalkabels uit elkaar te houden (niet parallel leggen) brengt nog wel eens een voordeeltje.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

djaxx

Hallo,

Het is weer een hele tijd verder en we gaan weer bijna verjaren. Altijd leuk voor een upgrade te rechtvaardigen :)
Nu, bijna een jaar later is er nog steeds geen Bd speler bijgekomen, dus gebruik nog steeds men Phat ps3. Nu luister ik tegewoordig veel cd's en vind het knap lastig om steeds de tv te moeten inschakelen om de cd speler van de ps3 te sturen. Dus hier had ik graag wat aan verandert, dacht eerst om een cd speler te kopen maar denk dat ik beter voor een goede BD speler ga. Hoeveel moet ik rekenen voor een mooie en vooral goede speler? Marant vind ik een zeer mooi werk maar ook hier weer enorm veel mogelijkheden en zijn ze wel zo goed op BD gebied?
Mijn set:
Denon avr 1709 (geen hd formaten) :(
Focal 714 serie

Denon Focal

Marantz is een prima BD merk, ook Denon maakt goede BD de 1611 en 2011 zijn er nu met HDMI 1.4 en 3D voorbereiding.
Daarnaast is de Oppo een erg goede speler.

Mooi speakers, bevallen ze?

greetz Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

djaxx

Citaat van: Denon Focal op juli  5, 2010, 23:24:31
Marantz is een prima BD merk, ook Denon maakt goede BD de 1611 en 2011 zijn er nu met HDMI 1.4 en 3D voorbereiding.
Daarnaast is de Oppo een erg goede speler.

Mooi speakers, bevallen ze?

greetz Bart

Bart,

Ze bevallen me zeker maar heb zo hard het gevoel dat er nog veel meer uit te halen is. Ik denk dat mijn slechte reciever keuze van vroeger daar voor iets tussen zit. Dat is meteen de reden waarom ik nu nog steeds twijfel of ik misschien net beter eerst daar een upgrade uitvoer. Zag net de sr 6004 van Marant en mijn god wat is deze toch mooi...  :inlove:

Denon Focal

Marantz is zeker een goede combi met Focal. technisch delen de receivers van Denon en Marantz heel veel componenten, bij BR nog meer.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Nu voordelig een Pioneer BDP-XL52 op DBP-320 op de kop tikken 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Citaat van: Xander32 op juli  6, 2010, 18:40:33
Nu voordelig een Pioneer BDP-XL52 op DBP-320 op de kop tikken 8).

Sander.

Wauw, mooie dingen zeg!
de Xl 52 leert me na kort googlen dat die +-700euro moet kosten? De andere rond de 300, 400? De tweede lijkt me dan beter binnen budget te liggen.
Is de tweede kwalitatief heel goed? Ik speel nu met de ps3 af, gaat deze een verbetering zijn? Mijn phat ps3 speelt geen hd audio af maar deze twee wel blijkbaar. Hoe doen deze dingen het op gebied van muziek?

Xander32

BDP-320 (€218,-):
http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/pioneer/bdp-320/prijzen/336435/

BDP-LX 52 (€389,- vergeet Stassen):
http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/pioneer/bdp-lx52/prijzen/342500/

De LX52 is wat beter afgewerkt maar zet niet heel veel betere prestaties dan de 320 neer ...

Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Wow, die prijzen vallen erg goed mee. Ga ik hiermee een winstbehalen tov men ps3 blu ray speler? Is betere beeld en geluidkwaliteit mogelijk?
Is het ook ideaal om cd's mee te gaan afspelen? Srr voor de vele vragen maar heb al zo een spijt van mijn denon reciever dat ik niet weer dezelfde fout wil maken door snel snel aan te kopen.

Stefan

djaxx

Iemand die me hierin kan helpen?

Groetjes

Robbert54

Citaat van: djaxx op juli  7, 2010, 12:20:31
Iemand die me hierin kan helpen?

Groetjes
absoluut de ps3 staat allang niet meer bekend om zijn goede beeld en geluid eigenschappen, voor mij ook een reden om te denken aan een dedicated BR speler.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: djaxx op juli  6, 2010, 23:28:11
Wow, die prijzen vallen erg goed mee. Ga ik hiermee een winstbehalen tov men ps3 blu ray speler? Is betere beeld en geluidkwaliteit mogelijk?
Is het ook ideaal om cd's mee te gaan afspelen? Srr voor de vele vragen maar heb al zo een spijt van mijn denon reciever dat ik niet weer dezelfde fout wil maken door snel snel aan te kopen.

Stefan
De Pio`s gaan zekers een verbetering betreft geluid en beeldkwaliteit bij bd`s geven en zij scalen ook dvd`s naar een hoog niveau op.
Betreft het afspelen van cd`s: daar heb je echt een dedicated cd-speler voor nodig (er zijn m.i. maar weinig dvd-/bd-spelers welke nog enigzins betaalbaar zijn, die een cdtje op een redelijk niveau afspelen).

Sander.

djaxx

Bedankt voor de info, wel erg jammer dat de cd weergave niet zo goed zal zijn. :unhappy:
Welke van de 2 pio's zou je me aanraden Sander?

Xander32

Citaat van: djaxx op juli  7, 2010, 22:31:47
Bedankt voor de info, wel erg jammer dat de cd weergave niet zo goed zal zijn. :unhappy:
Welke van de 2 pio's zou je me aanraden Sander?
De voordeligste; de BDP-320.

De LX52 bied weinig meer voor een aanzienlijk prijsverschil.
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=758F49E0BC384499C12575CB00498111&product%5B%5D=303F556EAD012E59C12575F90043A50B

En dan voor minder dan het verschil in prijs tussen de LX-52 en de BDP-320 een dedicated cd-speler erbij:
http://store.hificorner.nl/product_info.php?products_id=836

Sander.

djaxx

Bedankt Sander voor de moeite van je post! Ik ga voor deze twee jongens gaan :)
Zit enkel nog met de tekortkoming van mijn denon avr 1709, deze heeft 3* hdmi in en 2 optisch in. Nu via hdmi laat hij geen digitaal geluid door, enkel video. Mijn beide optische ingangen zijn al bezet dus er is geen plaats meer voor de blu ray optisch aan te sluiten :(  Mijn god, wat heb ik mij die denon avr 1709 toch al beklaagt  :unhappy:

Nogmaals bedankt in elk geval makker.

Robbert54

moet je toch wat anders verzinnen, want daar gaat je HD audio :nopompom: kun je de BR speler ook analoog aansluiten op de Denon??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Citaat van: The Vampire op juli  8, 2010, 23:27:46
moet je toch wat anders verzinnen, want daar gaat je HD audio :nopompom: kun je de BR speler ook analoog aansluiten op de Denon??

Ik ben eigenlijk echt wel een leek op gebied van aansluitingen, let wel de denon kan geen hd formaten aan. Dit is de denon reciever,

Robbert54

Citaat van: djaxx op juli  9, 2010, 00:01:53
Ik ben eigenlijk echt wel een leek op gebied van aansluitingen, let wel de denon kan geen hd formaten aan. Dit is de denon reciever,

je kunt de BR analoog aansluiten dan kun je de de Br speler het codeer werk laten doen en zo heb je alsnog de formaten

alleen heeft de bdp 320 dan weer geen analoog out

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Bedoel je met analoog gewoon de rood witte aansluiting dan? Sorry voor de noob vraagjes maar ken het niet. :blush: Op die wijze kan ik toch niet van high definition genieten dacht ik of wel?

Mijn wdtv die beeld via hdmi en geluid optisch is aangesloten heeft achteraan wel een geel wit en rode uitgang. Kan ik deze dan analoog aansluiten? Dan zou ik een hdmi en optische uitgang vrijkrijgen voor de br speler.

Robbert54

Citaat van: djaxx op juli  9, 2010, 00:38:56
Bedoel je met analoog gewoon de rood witte aansluiting dan? Sorry voor de noob vraagjes maar ken het niet. :blush: Op die wijze kan ik toch niet van high definition genieten dacht ik of wel?

Mijn wdtv die beeld via hdmi en geluid optisch is aangesloten heeft achteraan wel een geel wit en rode uitgang. Kan ik deze dan analoog aansluiten? Dan zou ik een hdmi en optische uitgang vrijkrijgen voor de br speler.
dat kan idd, geel is je video, wit rood is je audio.

als je kijkt op de foto van de achterkant van je Denon dan zie een 7.1 analoge ingang, daar zou je dan de br speler op aan kunnen sluiten mits de BDspeler deze uitgangen ook heeft. op die manier doet de BD speler het codeer werk en stuurt dit door naar je receiver.

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Ok, dat begrijp ik maar codeert hij het digitaal signaal dan naar een analoog signaal als ik mee ben, zo ben ik toch de hd beeldkwaliteit kwijt? Als ik mijn wdtv zo aansluit en ik speel een mkv 1080p af bv gaat het beeld en geluid dan gelijk blijven als wanneer ik hem via hdmi/optisch aansluit?

Pfff, misschien toch maar eerst uitkijken naar een nieuwe reciever  :nervous: