Djaxx's

Gestart door djaxx, augustus 31, 2009, 16:52:30

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: djaxx op juli  9, 2010, 01:35:36
Ok, dat begrijp ik maar codeert hij het digitaal signaal dan naar een analoog signaal als ik mee ben, zo ben ik toch de hd beeldkwaliteit kwijt? Als ik mijn wdtv zo aansluit en ik speel een mkv 1080p af bv gaat het beeld en geluid dan gelijk blijven als wanneer ik hem via hdmi/optisch aansluit?

Pfff, misschien toch maar eerst uitkijken naar een nieuwe reciever  :nervous:
Geen slecht idee: als ik jouw reacties terug lees ben jij je behoorlijk aan `t ergeren betreft de beperkingen van de Denon. Die beperkingen blijven, wat je verder ook gaat veranderen in jouw set. Allicht wijs om de Denon te koop te zetten en op zoek te gaan naar 1 die meer aan jouw wensen voldoet.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Ja Xander denk het ook. Ik denk dat ik eerst maar wat ga verder kijken voor een Marantz reciever, rond de 1000euro zal ik al wel iets van Marantz hebben waar ik goed verder mee kan dacht ik eerder gelezen te hebben.
Ik vrees alleen dat de verkoop niet makkelijk zal worden aangezien de beperkingen en de nieuwste formaten die niet afgespeeld kunnen worden.

Bedankt

Xander32

Citaat van: djaxx op juli  9, 2010, 10:12:50
Ja Xander denk het ook. Ik denk dat ik eerst maar wat ga verder kijken voor een Marantz reciever, rond de 1000euro zal ik al wel iets van Marantz hebben waar ik goed verder mee kan dacht ik eerder gelezen te hebben.
Ik vrees alleen dat de verkoop niet makkelijk zal worden aangezien de beperkingen en de nieuwste formaten die niet afgespeeld kunnen worden.

Bedankt

De Denon blijft gewoon een goede, betrouwbare instap-receiver, in dat opzicht niets mis mee.

Gevalletje in 1 x klaar ;):
http://store.hificorner.nl/product_info.php?manufacturers_id=10&products_id=1014&osCsid=0b638005c8d2f91df1bf38e88af9ac64

of hiero:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102347.0

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

ik ga met xander mee, ga lekker voor een nieuwe Receiver. de Marantz SR 6004 is absoluut een goede. Denon 3310 is ook een hele goed, maar is afhankelijk van je smaak. (denon is wat warmer en wolliger dan Marantz) in beide gevallen kun je alles gewoon aansluiten via hdmi en dan mooi 1 kabeltje naar je tv.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

neem een bd 80 ofzo van panasonic. Goedkoopen toch 7.1 analoog uit.
HDMI evt via de denon naar je scherm (of direct op je scherm).

Nadeel crossover is vaak niet instelbaar en op een reciever vaak wel. Maar of dit een groot gemis is...

Check mp eens zou ik zeggen bijv http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/dvd-spelers-en-dvd-recorders/357961569-zeer-goede-blu-ray-speler-tekoop.html?return=eJwtilEKgzAQBe8i6KcmsQVJCMXeZKspCcZkcSMtLb17V9q%2FeTMPtNTvoIUhLU%2BDrsjBNnnjS0HddUtGl9oVtqVgBCjUptj9Li16vDyjlc1MtuS6H2XdX2NheAVkpPtMf4uHFQwrhzHtq9vCxHN58ERIQDmxUGclbvNwHDMFTqpB3K2ozOcL2H007A%3D%3D&df=1&fs=1

djaxx

Wow, de aanbieding die Xander aangaf is echt wel mooi eh! Nu het vrouwke nog meekrijgen!!!  :headbanging:
Hiermee kan ik dus enkele jaren verder?

Xander32

Citaat van: djaxx op juli  9, 2010, 23:13:53
Wow, de aanbieding die Xander aangaf is echt wel mooi eh! Nu het vrouwke nog meekrijgen!!!  :headbanging:
Hiermee kan ik dus enkele jaren verder?
Het is een nette aanbieding en de betreffende producten bezitten de recente decoders en aansluitmogelijkheden. Echter gaan de ontwikkelingen in het ht-wereldje in een behoorlijk rap tempo door; daar wil ik mee aangeven dat ht-componenten met specifieke decoders en/of aansluitingen relatief snel verouderen. Bij stereo-componenten is dat een stuk minder.

Sander.

djaxx

Heb beslist om de aankoop van de 6004 en de bd speler nog tijdje uit te stellen, deze upgrade komt er zeker maar vind het zo een zonde om de denon reeds te vervangen (amper jaar oud) en er vanaf geraken zal toch niet lukken vrees ik mits de vele tekortkomingen. Wat ik wel ga doen is de cd speler aankopen, ga al overgaan naar Marantz daar elke upgrade normaal marantz gaat worden vanaf nu. Ik zag dat er op hifi.nl een mooi cd5003 staat voor een zeer mooie prijs. Ik denk erover om deze te gaan bestellen. Twijfel nog een beetje omdat ik gelezen heb dat dit de opruiming is van het oude model, wanneer ik binnekort dan de andere dingen ga upgraden met de nieuwere serie, zou er dan geen te groot designverschil ontstaan? Word hier steeds door Marantz rekening mee gehouden?

Robbert54

ga je niet eerst even luisteren of Marantz wel bevalt??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Citaat van: The Vampire op juli 17, 2010, 13:30:34
ga je niet eerst even luisteren of Marantz wel bevalt??

Heb daarnet de Marantz cd5003 beluisterd in de winkel, wel op andere speakers maarja. Het is wel algemeen geweten dat Marantz/Focal een goede combinatie is.

Robbert54

Citaat van: djaxx op juli 17, 2010, 14:35:42
Heb daarnet de Marantz cd5003 beluisterd in de winkel, wel op andere speakers maarja. Het is wel algemeen geweten dat Marantz/Focal een goede combinatie is.
maar het gaat erom hoe het jou klinkt ;)

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Citaat van: The Vampire op juli 17, 2010, 15:12:01
maar het gaat erom hoe het jou klinkt ;)

Weet niet direct een winkel in de buurt om dat te gaan beluisteren maar mijn keuze voor de Marantz staat sowieso al vast. Heb ze deze week bij skoebidoe ook weer horen spelen en was weer direct verkocht. :inlove:

skoebiedoe

Maar dat was wel de ud 8004 die stond te spelen héé. ;)

djaxx

djaxx

Kan iemand me eens uitleggen waarvoor de rood zwarte aansluitingen (x8) achteraan mijn sub juist dienen?
Ik heb hem nu gewoon via de pre out aangesloten.
Hier is de foto
http://www.son-video.com/images/static/Rayons/HomeCinema/Sub/JMLab/sw_700VRear_TG.jpg

Robbert54

lees eens wat er onder staat ;)

Woonkamer HT
Stereo

PKfotografie

als je versterker geen sub- out heeft. kun je daar je speakerkabels op aansluiten. en vanaf je sub dan door naar de speakers.

sub haalt dan het signaal van je speakerkabels af ipv dat je hem een eigen signaal geeft.

is gewoon een andere optie van aansluiten

djaxx

Citaat van: PKfotografie op juli 21, 2010, 22:29:26
als je versterker geen sub- out heeft. kun je daar je speakerkabels op aansluiten. en vanaf je sub dan door naar de speakers.

sub haalt dan het signaal van je speakerkabels af ipv dat je hem een eigen signaal geeft.

is gewoon een andere optie van aansluiten

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

djaxx

Heb 2 weken geleden de Pioneer bdp 51fd gekocht maar dat wisten de meesten al zeker :)

Ben er ferm tevreden van eigenlijk.

Zou juist is een nieuwe foto van de installatie moeten nemen :)

djaxx

Hierbij nog wat nieuwe foto's die ik vandaag gemaakt heb. Ook heb ik de set up op de beginpagina aangepast.

Het mag duidelijk zijn dat de reciever mijn eerste bekomernis blijft naar upgraden toe. Toch ga ik nog tijdje wachten,

eerst nog wat van deze genieten, zonde van het geld en het geluid is best goed.Ook de film- en muziekcollectie moet nog veel groeien :)

Martijnst1990

Staat er allemaal mooi bij zo :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

djaxx

Zo, we zijn nu 2 jaar en bijna 4 maanden verder. Intussen zijn de verbouwingen achter de rug, eindelijk!
We hebben gelijk alle kabels mooi weggewerkt. Let wel de schilderwerken moeten nog volgen.
Vorige week heb ik de Marantz Sr 7007 van bij Marcel binnengekregen en het mag gezegd, wat een zalige upgrade tov mijn denon 1709 :).
Nu ziet mijn set up er als volgt uit:

Sony Bravia 40"
Dune Smart D1
Marant sr 7007
Marantz cc 4300 5 disc cd changer
Pioneer Bdp51Fd blu ray player
technics sl 1200 mk2 Pick up
Fronts focal Chorus 714v
Center Focal Chorus cc 700 v
Rears Focal Chorus 700v
Sub Chorus sw 700v
Dspeaker antimode 8033c
Telenet digital tv
Playstation 3

Enkele foto's

Leentje

Dat ziet er erg mooi uit zo :clapping:. Hoe bevalt de combi Focal met Marantz jou? Ik heb namelijk de Focal Chorus 726V en wil in de toekomst ook overstappen naar een marantz (heb nu nog Yamaha)
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

djaxx

Heb hem zelf nog geen week dus voor zover ik er nu al ervaring mee heb bevalt het erg goed. Vooral op gebied van film is het verschil met mijn denon enorm.
Ben er zeker van dat je geen spijt gaat hebben van je overstap.

Leentje

Citaat van: djaxx op februari 10, 2013, 17:48:39
Heb hem zelf nog geen week dus voor zover ik er nu al ervaring mee heb bevalt het erg goed. Vooral op gebied van film is het verschil met mijn denon enorm.
Ben er zeker van dat je geen spijt gaat hebben van je overstap.

Kijk, dat is mooi om te horen, aangezien ie bij ons hoofdzakelijk gebruikt gaat worden voor film. Geniet verder van je prachtige set en laat in de toekomst nog eens wat van je ervaringen weten.

Cheers
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.