HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

riwi

ondertitels van ondertitels.com :)
invoegen? Als je de ondertitel file exact hetzelfde noemt als de filmfile (behalve de extensie) dan werkt het wel volgens mij. Tenminste met ts, m2ts, avi en mkv files. Met een bluray rip gaat het niet zo maar.

En je kan tools als mymovies gebruiken voor de Dune. Je kan het ook allemaal met de hand doen. Ik gebruik tvixiee (een tool die bedoeld is voor de tvixm, maar ook wel werkt voor Dune) en ik doe wat handwerk.

Zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95558.0

htandre

Als ik een BD disc afpeel krijg ik soms de volgende problemen:
1. De prime pakt de disc niet, dus het menu van de disc komt niet op het beeldscherm. De display van de prime geeft "BDROM" aan en je hoort de disc draaien.
2. Tijdens het afspelen van de disc hapert het beeld en geluid soms.

Zijn er meer die hier last van hebben of is heeft mijn prime een defect?
Ik gebruik de meest recente Beta-firmware.

André

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

htandre

Citaat van: htandre op augustus 26, 2010, 09:54:59
Als ik een BD disc afpeel krijg ik soms de volgende problemen:
1. De prime pakt de disc niet, dus het menu van de disc komt niet op het beeldscherm. De display van de prime geeft "BDROM" aan en je hoort de disc draaien.
2. Tijdens het afspelen van de disc hapert het beeld en geluid soms.

Zijn er meer die hier last van hebben of is heeft mijn prime een defect?
Ik gebruik de meest recente Beta-firmware.

André

Vreemd gisteren en zondag totaal geen problemen gehad.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000

MaxxMark

Had je niet snel genoeg een reactie? :P of was het een mislukte quote van jezelf?

Om welke BD gaat het?
Heb je het in een andere BR speler geprobeerd?
In een andere dune, of een ander BR afspeel apparaat bij een kennis?
Disc schoongemaakt?
Kan je toevallig een rip (1:1 of een reencode van 12gb oid) ervan van internet downloaden en proberen. En doet die het wel? (is trouwens in jouw geval dan perfect legaal onder de 'privé-backup' regelgeving).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

htandre

De Dune werkte vorige week niet naar behoren.
De discs die ik wilde afspelen deden het voorheen wel, maar dus vorige week niet.

Begin van deze was het mankement weer weg, vreemd.
Ik heb niets aan de instellingen of wat dan ook gedaan.

Gatone

Ik denk erover om de Dune 3.0 Base aan te schaffen. Is het enige verschil tussen de Base en de Prima, dat er een Blu Ray Speler in de laatste zit?
Ik wil Base aanschaffen omdat de Blu Ray speler in de Prime minder goed is dan die in een dedicated speler zoals bijv. de Panasonic BD85, klopt dit?
Heeft het zin om te wachten op de nieuwe Max?

jowi

Als ik je op dit moment moet adviseren zou ik helemaal geen Dune kopen ;) heb er op dit moment alleen maar ellende mee... bluray's die met moeite ingelezen worden en opstarten, en ik heb het ding nu al in 1 uur letterlijk 2x open moeten schroeven om een bluray uit de speler te trekken omdat ie niet wil ejecten, en het hele systeem laat crashen, en bij opstarten niet meer wil booten omdat die %@#$%# disk er nog in zit. Wat een ellende... Oh ja voor de goede orde, de huidige generatie Prime's schijnt een beter bluray loopwerk te hebben dan dat prutsding van mij... want ik durf er nu geen bluray meer in te stoppen. Klereding. Overigens speelt ie alles van het netwerk met 2 vingers in zijn neus alsof het niks is, en goed ook... en dat is toch wel heel erg ok.

celerontje

Dus een Base nemen is dan toch geen probleem? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Oh ja de clou vergeten, zo gefrustreerd was ik.

Nee is geen probleem ;) maar zoals ik zei, de huidige generatie heeft een beter loopwerk heb ik me laten vertellen.
Toch zou ik voor een Prime gaan (met beter loopwerk dan) omdat een harddisk niet echt iets toevoegt, je hangt het ding toch aan je netwerk.
Met een BD speler erin is het gewoon een veelzijdiger apparaat.

Als ie het doet ;)

celerontje

Kan je geen passende drive vinden om in je Dune te schroeven?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gatone

Citaat van: jowi op september  2, 2010, 22:06:04
Oh ja de clou vergeten, zo gefrustreerd was ik.

Nee is geen probleem ;) maar zoals ik zei, de huidige generatie heeft een beter loopwerk heb ik me laten vertellen.
Toch zou ik voor een Prime gaan (met beter loopwerk dan) omdat een harddisk niet echt iets toevoegt, je hangt het ding toch aan je netwerk.
Met een BD speler erin is het gewoon een veelzijdiger apparaat.

Als ie het doet ;)

Ik ga een losse BD speler kopen, dus ga de speler van de Prime dan niet gebruiken. Base is toch 100 euro goedkoper dan de Prime.

jowi

Citaat van: celerontje op september  2, 2010, 22:08:19
Kan je geen passende drive vinden om in je Dune te schroeven?
Nee, ja kan wel maar dan kan je geen originele disks meer spelen. Iets met licensing ;)

jowi

Citaat van: Marc84 op september  2, 2010, 22:12:45
Ik ga een losse BD speler kopen, dus ga de speler van de Prime dan niet gebruiken. Base is toch 100 euro goedkoper dan de Prime.
Voor die 100 euro die je bespaart op een base tov een prime ga je denk ik geen betere losse bd speler bij kunnen kopen ;)

Gatone

Dat snap ik. Budget voor BD speler is ongeveer 300 euro.

jowi

Op zich doen bluray spelers door de moderne digitale technieken en dingen als HDMI niet meer voor elkaar onder hoor.
Als het loopwerk ok is zou ik die 200 euro die je overhoud door enkel een prime te kopen lekker in mijn zak houden.
Tenzij die 'andere' speler nog iets toevoegt, als SACD ofzo natuurlijk, maar anders is het echte de moeite niet.

MaxxMark

Ik heb vooralsnog geen problemen met mn Dune 3 BD-Prime. Is er eentje geweest uit de aller aller eerste batches.

Ik kan me geen andere speler voorstellen die beter geschikt is.

Alle spelers hebben wel ergens een nadeel zitten. Er is gewoon geen speler die alles 100% goed doet.

Je moet kiezen voor het apparaat waar voor jou de minste nadelen aan zitten. Of nadelen aan zitten waar jij mee kunt leven.

Verder vind ik dat het een beetje overdreven is dat de drive in de dune pertinent slecht is.

Ja hij maakt wat meer herrie (al zullen 9 van de 10 mensen het niet als hinderlijk beschouwen)
Ja hij heeft soms moeite met een BR (tot nu toe ben ik 1 titel tegen gekomen die helemaal dienst weigerd). Daar komt wel bij dat ie ondanks alles redelijk snel is. Er zijn genoeg apparaten die veel langzamer zijn (java suckt gewoon :P
Ja hij heeft (corrigeerbare) audio sync issue's
Ja zn gui is niet het mooistet wat er is
Ja er zitten rare quircks in het ding

Maar kijk eens naar andere apparaten? Zoals de PCH-C200?
- heeft geen HD audio support in MKV
- Heeft buffer issue's
- Heeft geen officiele BR speler (forceert je tot firmware update iedere 1.5 jaar vanwege zijn verlopende AACS key!)
Tel daarbij op de de A200 een fannetje heeft die herrie maakt (veeel meer dan dat de dune bd prime met zn br drive doet!)

Neem je een HTPC dan heb je weer genoeg andere zaken. Je moet je OS regelen, een afspeel applicatie hebben. Een losse applicatie voor je BR's  (powerDVD kopen). Codec problemen. Een installatie die zonder reden na een half jaar opeens net dat ene formaat niet meer goed afspeelt zonder duidelijke reden.

Nee.. Er is gewoon géén apparaat dat alles goed doet. Het is kiezen tussen 2 (of 3 of 4) kwaden :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Mijn Prime heeft het altijd goed gedaan, tot een paar dagen terug de bd drive wat kieskeurig begint te worden om wat voor reden dan ook.
Ik koop er zo wéér een. No problem :D

devkon

Ik ben zeer tevreden met de Dune, na mijn avonturen met de WD-TV en PCH. Ik had een aantal specifieke wensen. Ik heb 'm sinds december vorig jaar.

Over het loopwerk :
Ik heb een Prime aangeschaft omdat ik een mediaplayer en bluray speler in 1 wel zag zitten, kon ik mijn huidige bluray speler weg doen. Helaas vond ik de drive in de Prime te gehorig. Ik vond de opstartgeluiden tot daar aan toe, maar éénmaal tot rust kwam er een soort irritante pieptoon. Afhankelijk van de positie van de film veranderde de frequentie van die toon. Volgens mij heb ik geen speciale gave om dit te kunnen waarnemen  :smile:
Een CD afspelen zag ik zo ook niet zitten.
Ik vind dat er een noemenswaardig verschil zit tussen het loopwerk van de Prime en mijn huidige speler, een eenvoudige Sony BDP-S350. Die is zó heerlijk rustig. Dus ik gebruik de drive van de Prime niet, maar m'n Sony.

O ja, het was toen (12/2009) niet mogelijk om audio delay in te stellen voor bluray disks. Dat vond ik een groot minpunt. Ik weet niet of dat nu met een FW update is toegevoegd (?)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

En zoals altijd geldt in de audio wereld : ga gewoon zelf luisteren en bepaal voor jezelf  :angel:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

MaxxMark

Citaat van: devkon op september  3, 2010, 08:59:14
O ja, het was toen (12/2009) niet mogelijk om audio delay in te stellen voor bluray disks. Dat vond ik een groot minpunt. Ik weet niet of dat nu met een FW update is toegevoegd (?)

Dat is nog steeds niet mogelijk. Zelf is mijn mening dat bluray disks het meest stabiel zijn in de dune (qua audio). Ik heb dus een BR disc op gezet en in mijn versterker de audiodelay gefixed.

Nu zijn al mijn BR's correct qua audiosync.

Zodra ik losse mediafiles ga afspelen moet ik soms de audiosync handmatig aanpassen naar -0.11/-0.16 (veelal bij series. bij films iets minder vaak).

devkon

Jammer, zolang dat niet geregeld is, is het voor mij een no-go.

De delay op mijn voorversterker is niet lang genoeg om er mee weg te komen.

Ik moet ook altijd audio delay instellen, dat heeft in mijn geval ook te maken met m'n LCD TV  ::)

MaxxMark

Begrijpelijk erg irritant!

De vraag is alleen of het dan  de dune te verwijten valt of dat je naar  je voorversterker of tv moet kijken :P

Bij mij zag ik trouwens dat mn versterker gewoon op auto staat vwb delay (dus auto lipsync) wat corrigeert voor alle door de processing-chain geïntroduceerde delays. Daarna is ie perfect (voor BR) dus wat dat betreft is mijns inziens de dune voor wat betreft BR afspelen gewoon goed.

Wil niet zeggen dat het allemaal koek en ei is natuurlijk. Door mijn combi Dune en Yamaha versterker heb ik een handshake probleem die er voor zorgt dat soms de BR protection actief wordt en ik alleen maar ruis op beeld zie. Dat is alleen het geval met mijn versterker, de rx-v3800, met een rx-v1700 (en iedere andere versterker volgens mij) is het namelijk weer niet het geval.

jowi

Mijn ervaring is ook dat audiodelay met Bluray op de Dune niet nodig is, wel met (veel) losse mediafiles.

devkon

Citaat van: MaxxMark op september  3, 2010, 11:08:32
De vraag is alleen of het dan  de dune te verwijten valt of dat je naar  je voorversterker of tv moet kijken :P

Het heeft ook zeker met m'n LCD TV te maken  ::)

Ik weet geeneens meer of de audio delay nodig was voor bluray op de Dune. Sowieso wordt voor bluray disks als bluray dir structuren hetzelfde subsysteem gebruikt binnen de Dune. Dus voor die laatste ook geen audio delay mogelijk.

MaxxMark

Nee, maar als ze een blu-ray folder weten te maken waar een audio delay in zit, dan denk ik dat de maker van die blu-ray folder gewoon opgeknoopt mag worden :P