HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Citaat van: MaxxMark op augustus 18, 2010, 19:39:15
Het probleem treed juist alleen op bij Avatar, zowel bij de legale als illegale versie.

Een aantal oplossingen:
1. klik een paar keer op next als het waarschuwings scherm komt
2. zodra het waarschuwingsscherm komt, switch van video input op je receiver (of pj als ie daar direct aan hangt), wacht 20 sec en schakel terug
3. doe de disk er in, zet je versterker (of projector als ie daar direct aan hangt) uit, druk op play, laat hem tot 8 tellen (dan stopt ie), wacht een minuut ofzo (tot hij weer verder gaat tellen) en zet je versterker/pj weer aan.

Een van die oplossingen zou moeten werken :)

Dank je maar helaas werkt geen van de drie oplossingen  >:(. Toch een hardnekkige beveiliging dan die ze wel meer zullen gaan toepassen in de toekomst.

jowi

Citaat van: Davey op augustus 18, 2010, 20:14:49
Dank je maar helaas werkt geen van de drie oplossingen  >:(. Toch een hardnekkige beveiliging dan die ze wel meer zullen gaan toepassen in de toekomst.
Werkt wel hoor, gewoon net zo lang proberen tot het werkt :)
Maar wel jammer inderdaad.

MaxxMark

Citaat van: jowi op augustus 18, 2010, 20:15:52
Je moet inderdaad veelvuldig proberen :)

Bij mij werken 1 en 2 ook niet, terwijl die veelvuldig als oplossing wordt aangedragen. Per toeval liep ik er tegen aan dat oplossing 3 bij mij werkt (en ook lijkt te blijven werken).

Misschien dat bij jou de versterker ook als hij uit staat het hdmi signaal door geeft? als dat het geval is zou ik proberen om de hdmi kabel uit de dune te trekken alvorens je op play drukt.

Het is wel zo dat ie een behoorlijke tijd op 00:00:08 blijft staan voordat hij verder gaat. Gewoon een aantal x proberen en evt wild op next drukken :)

Eventueel kan je proberen hem via een andere aansluiting aan te sluiten (component/composiet) aan te sluiten en te checken of hij het dan wel doet (bij mij deed hij het dan zonder moeite elke keer)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Davey

Citaat van: jowi op augustus 18, 2010, 20:15:52

Hmm, de eerste twee punten heb ik nu een aantal malen geprobeerd en daar kan je weinig fout aan doen. Wel effe een vraagje, moet ik de Dune elke keer helemaal uitzetten of is teruggaan naar het .iso-bstand voldoende om het weer te proberen?

Punt 3 heb ik nu 1 keer geprobeerd. De disk doe ik uiteraard niet in de Base want daar zit al een HDD  :D. voordat ik heb de versterker had uitgezet stond ik op het .iso-bestand want met de versterker uit zie je dat niet meer. Daarna heb ik een bakkie gepakt en de versterker weer aangezet. Het tellen doet de Dune niet. Die blijft op 00000 staan. Doe ik hier iets fout of werkt dit allen met de Prime?

Davey

Citaat van: MaxxMark op augustus 18, 2010, 20:37:12
Je moet inderdaad veelvuldig proberen :)

Ik heb ongeveer 50 x achter elkaar op next geklikt  :D. Cannot execute zegt ie dan de hele tijd.

Bij mij werken 1 en 2 ook niet, terwijl die veelvuldig als oplossing wordt aangedragen. Per toeval liep ik er tegen aan dat oplossing 3 bij mij werkt (en ook lijkt te blijven werken).

Zie mijn eerdere post hierboven. Is dit ook voor met de Base? Ik heb het nu 1 keer geprobeerd.

Misschien dat bij jou de versterker ook als hij uit staat het hdmi signaal door geeft? als dat het geval is zou ik proberen om de hdmi kabel uit de dune te trekken alvorens je op play drukt.

Nee, als de Onkyo uitstaat werkt er niets meer.

Het is wel zo dat ie een behoorlijke tijd op 00:00:08 blijft staan voordat hij verder gaat. Gewoon een aantal x proberen en evt wild op next drukken :)

:D Dat wild drukken heb ik gedaan alleen gaat de teller op de Dune nooit lopen.

Eventueel kan je proberen hem via een andere aansluiting aan te sluiten (component/composiet) aan te sluiten en te checken of hij het dan wel doet (bij mij deed hij het dan zonder moeite elke keer)

Deze zal ik is gaan proberen, dank je weer  :thumbs-up:

hifiman

In de nieuwe Sigma SDK schijnen deze problemen opgelost te zijn, even wachten op een nieuwe firmware dus  ^-^

Davey

Citaat van: Audioloog op augustus 18, 2010, 20:50:48
In de nieuwe Sigma SDK schijnen deze problemen opgelost te zijn, even wachten op een nieuwe firmware dus  ^-^

Dat zou helemaal lekker zijn  :pompom:. Er is al een tijdje geen update meer geweest. Kom maar op.

mausie

Ik heb sinds vanmiddag een dune prime 3.0 maar het werkt nog niet echt....

De Dune zit via ethernet op een linksys router waar ook de Qnap ts119 op zit en een XP PC. Via wireless zit er ook een vista laptop op.
na een middag klooien is het gelukt om de gedeelde mediamappen van de laptop op de dune te zien via networkbrowser>upnp.
Pingen etc gaat ook goed naar de dune en ik zie hem in de verkenner van de laptop ook, de dune zit lijkt mij goed in het netwerk (heeft automatisch een IP adress gekregen via dhcp)

De qnap zie ik ook in de verkenner en deze speelt ook icm met een squeezebox de muziek op de nas af. Ik heb de NFS in de nas aangezet en de share rights van qmultimedia op read gezet. In de dune een snelkoppeling gemaakt en van alles geprobeert maar hij wil niet connecten (duurt een minut of 4-5, dan komt hij met de melding cannot connect to drive ofzoiets).
de instelling van de snelkoppeling:
-naam: MDNAS
-type:NFS
-server:192.168.1.101  (is ook echt het ip van de qnap)
-directory:/Qmultimedia (ook zonder/,kleine q etc geprobeert)
-protocol:udp (ook tcp geprobeert)

Wat doe ik verkeerd? de arnhemse winkel kon mij ook niet verder helpen.......
Via upnp zie ik hem ook niet terwijl in de qnap het wel aanstaat bij de settings maar in het overview in de qnap staat er geen groen bolletje voor enabled

edit: blijkbaar kun je op 2 plekken in de qnap Upnp instellen: nu staat hij in het qnap system overview wel op groen... maar ik zie hem nog niet in de dune.....

wie kan mij een stapje verder helpen
Tnx

Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

MaxxMark

Citaat van: Audioloog op augustus 18, 2010, 20:50:48

Zover ik weet zou de laatste update (met de web browser etc) al de versie met de nieuwe SDK zijn.

En mocht dat nog niet het geval zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat de nieuwe SDK daadwerkelijk de problemen oplost.

Om het mailtje van HDI naar mij te quoten:
Citeer

Dear Mark,

Thanks a lot for your reports!

We'll try to obtain the problematic discs and investigate the problems. Besides, we plan to upgrade to a new version of Sigma Designs Blu-ray SDK, that may potentially fix such problems.

Notice het woordje "potentially" :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

@mausie : HowTo setup NFS Qnap-Dune Prime
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23620

mausie

Citaat van: riwi op augustus 18, 2010, 21:27:00
@mausie : HowTo setup NFS Qnap-Dune Prime
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23620
tnx riwi, maar met die instellingen kom ik niet verder. Heb ook nog even naar de video tutorial gekeken maar zover kom ik niet eens. waar ik in de network browser ook kijk ik zie de nas nergens (terwijl hij via de laptop wel te zien is)

Ik heb nu in de shortcut als directory    "/share/HDA_DATA/Qmultimedia" neergezet zoals in het door jouw genoemde topic maar ook dat helpt niet :-\
tevens vind ik het een beetje vreemd dat als ik de shortcut heb ingesteld en op enter druk dat het balkje rechtsonderin niet beweegt en de speler gedurende 4-5 minuten vast lijkt te zitten. uit en aanzetten werkt dan sneller maar echt tof vind ik het nog niet werken...

Hopelijk heb je nog meet tips.. (zoek me gek op mpcclub en qnap forums etc, maar kom niet verder)
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

riwi

Ik las wel klachten adt de "standaard" Qmultimedia map alleen door "admin" benaderd/geshared kan worden. Ik weet niet of dat opgelost is. Ik lees dat sommige mensen zelf in de root van de nas folders aanmaken die wel te sharen zijn. Ik denk dat je hier een qnap probleempje hebt, maar met hulp van andere qnap eigenaren kom je er vast snel uit :)

via de networkbrowser zie je niet de NFS shares. Die moet je handmatig met een shortcut aanmaken in de Dune.

mausie

tnx,

ik ga er morgen maar weer ff mee verder. Zal even testen of een eigen mapje wel te sharen is.

wordt vervolgd ;)

edit: nieuwe share op de qnap aangemaakt en daze in de dune gezet, maar hij hangt meteen. uitzetten is de manier.
Toch gek, heb de laatste stable versie erop en die werkt bij de meeste mensen neem ik aan toch goed? zou er iets met de dune aan de hand zijn?

mmmmmmmmmm wordt niet zo blij van dit soort gedoe, gaat nooit eens zonder problemen. :-[

devkon

Citaat van: MaxxMark op augustus 18, 2010, 19:42:19
Sinds ik de dune ondertussen een flinke poos heb staan heb ik het volgende ervaren omtrent het delay probleem bij het afspelen van media.

Veel mensen hebben een delay van -0.11 tot -0.16 (ik ook). Maar wat mij ondertussen opvalt is dat het probleem zich niet voordoet op het moment dat er een DTS-HD of TrueHD signaal in de MKV zit. Deze gaat gewoon goed. Het zelfde geld voor de audiotracks in zogenaamde "WebDownload" varianten (welke gewoon dd5.1 zijn).

Ergens denk ik dat er toch een substantieel verschil zit tussen (tv)gecaptured/geconverteerd materiaal en "echt" materiaal.

Zijn er meer mensen die deze ervaring delen?

Bij het afspelen van m2ts bij BRD rips, moet ik een delay instellen van rond de -0.66. Ongeacht de geluidstrack.
Bij het afspelen van MKV, moet ik een delay instellen van van de rond de -0.22. Ik ben nog geen MKV's tegengekomen met HD audio.

De oorzaak van deze delay is een combi van TV en Dune (en soms media files, waar soms een delay is ingesteld  ::)).

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

mausie

Citaat van: mausie op augustus 18, 2010, 21:52:04
tnx riwi, maar met die instellingen kom ik niet verder. Heb ook nog even naar de video tutorial gekeken maar zover kom ik niet eens. waar ik in de network browser ook kijk ik zie de nas nergens (terwijl hij via de laptop wel te zien is)

Ik heb nu in de shortcut als directory    "/share/HDA_DATA/Qmultimedia" neergezet zoals in het door jouw genoemde topic maar ook dat helpt niet :-\
tevens vind ik het een beetje vreemd dat als ik de shortcut heb ingesteld en op enter druk dat het balkje rechtsonderin niet beweegt en de speler gedurende 4-5 minuten vast lijkt te zitten. uit en aanzetten werkt dan sneller maar echt tof vind ik het nog niet werken...

Hopelijk heb je nog meet tips.. (zoek me gek op mpcclub en qnap forums etc, maar kom niet verder)

toch maar ff een apart topic voor mijn probleem aangemaakt. Hopelijk heeft iemand de gouden tip. Heb vanmiddag een hoop getest en gedaan zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103637.0
tnx,
Maurice

xynyx

Bij NFS Access Control het IP nr van de Dune ingevuld?

beunky

Citaat van: riwi op augustus 18, 2010, 14:02:32
Eerlijk gezegd heb ik de prime met DVD nog niet geprobeerd. Ik heb ook de Oppo BD83 met ABT VRS scaler en niet de BD80 die de mooie scaler mist. Toch denk ik dat de BD80 beter is dan de prime, maar of het een groot verschil is durf ik niet te zeggen.

Ik verwacht wel dat het loopwerk van de Oppo BD80 aanmerkelijk stiller is. Ik heb gelezen dat het prime loopwerk met DVD nog rumoeriger is dan met bluray. Daarom zou ik zeker een Oppo kopen met een Dune base erbij. 2 apparaten maar wel beide de beste in wat ze doen (base in media spelen en Oppo in bluray/dvd spelen). Allemaal wel afhankelijk van je budget. Ik heb een collega die erg blij is met de prime, ook als bluray/dvd speler.

Stil is wat mij betreft een belangrijk criterium. Ik kom van een Tag DVD32R en stiller dan dat heb ik het nog niet gehoord, met mijn oor echt op millimeters van het loopwerk en het loopwerk op pauze (dus geen geluid) kon ik het loopwerk heel iets horen. Verder niet.
Toen over op een Teac VRDS en zelfs die hoor ik af en toe ;D ;D
Dan wordt het niet wat met een gehorige Dune...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

riwi

Citaat van: beunky op augustus 19, 2010, 23:00:25
Dan wordt het niet wat met een gehorige Dune...

De Dune Prime 3.0 zit wat dat betreft in de buurt van een laptop drive, je hoort hem af en toe zoeken en spinnen. Als de film eenmaal loopt valt het wel mee.

Die nieuwe max center lijkt een andere drive te hebben. Misschien is die wel erg stil?

beunky

Volgens mij moet ik nog eens goed nadenken over wat ik wil: een Oppo BDP-80 met een Dune Base 3.0 (best of both worlds, zogezegd) of een Oppo BDP-83 die ik ook als mediaspeler inzet.

De Oppo wordt digitaal coaxiaal (dus gedownmixed naar 2.0) op de Tag DPA32R aangesloten, dus het analoge gedeelte vind ik niet zo interessant. Wat ik wél erg belangrijk vind is dvd-upscaling op een Panasonic 50" plasma met een kijkafstand van pak hem beet 4 meter.
Wat is wijsheid...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Grindtegel

Citaat van: beunky op augustus 19, 2010, 23:25:28
Volgens mij moet ik nog eens goed nadenken over wat ik wil: een Oppo BDP-80 met een Dune Base 3.0 (best of both worlds, zogezegd)

Deze combo heb ik nu ook alweer een tijd en die bevalt me uitstekend.

edit oh nee, ik heb de oppo bpd83 en de dune  :-[
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

svmnb

Citaat van: beunky op augustus 19, 2010, 23:25:28
Volgens mij moet ik nog eens goed nadenken over wat ik wil: een Oppo BDP-80 met een Dune Base 3.0 (best of both worlds, zogezegd) of een Oppo BDP-83 die ik ook als mediaspeler inzet.

Ik heb een Oppo BDP-83 en een Dune Base 3.0. Perfecte combinatie, wat mij betreft. Zolang de Oppo geen bestanden groter dan 4Gb ondersteunt, is 'ie als mediaspeler ernstig gemankeerd, dus daar zou ik verder geen tijd en moeite in investeren.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

hifiman

Citaat van: MaxxMark op augustus 18, 2010, 21:18:50
Zover ik weet zou de laatste update (met de web browser etc) al de versie met de nieuwe SDK zijn.
Niet volgens de info op de HDI website!

http://dune-hd.com/news/130-100706_1032_beta_firmware.html (zie onderaan).

Ik quote:

The next beta firmware version is expected soon and will most probably include, in particular, the following new features and improvements:

* NTFS write support (for 3.0 models).
    * Migration to the latest 864x Sigma BD SDK resolving Blu-ray discs compatibility problems.
    * Ability to vertically shift subtitles also during playback of Blu-ray discs/images.
    * Colorspace settings.

gerard1

Citaat van: Audioloog op augustus  4, 2010, 09:39:29
Veel succes, heb ik destijds ook geprobeerd en ze snapten niet eens wat ik nu precies wilde  :D

daar ben ik nu dus ook achter >:D :unhappy:
niemand in de buurt alkmaar /amsterdam met een pronto die mij kan helpen???? om de code van de center in de harmonie te krijgen.
Mvg gerard
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

Kingpin

Citaat van: riwi op augustus 18, 2010, 22:04:02
Ik las wel klachten adt de "standaard" Qmultimedia map alleen door "admin" benaderd/geshared kan worden. Ik weet niet of dat opgelost is. ....
Zou wel moeten werken, ik stream (NFS) via een ander account op m'n Qnap (Username/password) zodat alleen m'n Dune of mijn labtop met dit account lees rechten heeft.
Met admin kan er nogal wat verkloot worden ivm schrijf/delete rechten.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

franks

ook ik heb sind een dag of 5 de dune 3.0 base, wat een geweldig apparaat.
Na enkele avonden"zweten" denk ik nu de meest noodzakelijke werking een beetje te kennen, ik heb alle verbindingen voor elkaar en kan vanaf het hele netwerk alles zien, alle films die ik tot nu toe heb gedownload, werken en zien er schitterend uit.

Ik zit echter nog met 2 vragen:

1-Hoe kan ik ondertitels toevoegen aan een film waar deze niet in zitten, dus waar haal ik die files vandaan en hoe voeg ik ze in?
2-Ik zie in een aantal forums vaak van die mooie pagina's met mooie plaatjes/iconen van alle films die op de hdd van de dune staan, maar bij mij zijn het gewoon regels tekst, het werkt wel, maar het oog wil ook wat.
Hoe kan ik dit ook voor elkaar krijgen, met welk prog. en hoe, wie kent er een goed programma en duidelijke manual.