HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Meeuwtje op juli  9, 2010, 12:22:32
Is er inmiddels al een mogelijkheid om via de dune (heb zelf de prime 1.0) bestanden te verwijderen, indien deze is aangesloten via een externe hdd in een sharkoon (aangesloten via usb) ? Of moet ik me dan even verdiepen in ntfs 3g? :notify:

Bas

Op de HDI news site staat dat NTFS write voor de volgende beta geplanned staat evenals de colorspace aanpassings mogelijkheid.

Dirc

Kun je op FTP toegang vd Dune een username en password zetten?

Ik wil de poort even opengooien zodat iemand anders wat spullen kan downloaden van mijn Dune, maar als ik dat nu doe is het free for all.

bart_nl

Citaat van: svmnb op juli  9, 2010, 12:34:12of heeft HDI ineens write access op ntfs geïmplementeerd?
ik lijk met de laatste beta op mijn dune 3 base bestanden / directories van ntfs geformatteerde harddisks van netwerkshare te kunnen verwijderen verwijderen  8)  ("kleine" korrektie ;) )

coned (banned)

upgraden lukt niet

dune_firmware_bdprime3_100706_1032_beta.dff gedownload en op een USB stick gezet
in het dune menu 'usb storage' op de file gedrukt en dan een firmware update

het beeld wordt dan zwart en op het display vooraan staat update
maar gedurende minuten gebeurt er niks

is dit normaal ?
hoe lang duurt zo'n update

ik heb de dune dan maar uigezet en gereboot met de oude firmware, want dit leek toch niet normaal
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

coned (banned)

ok kip en ei bug

telkens mijn dune vanuit het menu naar iets anders springt, gaat het beeld even uit
mijn panasonic plasma borked daar niet op
mijn syncmaster 245b dus wel

dan maar even een oude tv via composite eraan gehangen; en inderdaad, bij een firmware update gaat het beeld even uit
en de firmware update lost dat probleem dus op, maar je hebt een analoge tv of een hdmi toestel nodig die overweg kan met het aan/uit zetten van het dune beeld terwijl de dune even bezig is

je hebt een beta nodig om het knipperen van het beeld opgelost te krijgen, bvb deze:
http://files.dune-hd.com/firmware/bdprime3/dune_firmware_bdprime3_100706_1032_beta.dff

john2910

Hallo ik kan hier geen wmv files meer afspelen met de dune prime 3.0.

Iemand hier nog meer last van?

gerard1

als je de speler analoog 5.1 wil aansluiten dus niet 7.1 ,welke moet je dan aansluiten  LS - RS of RLS - RRS
alvast bedankt
mvg gerard
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

coned (banned)

met laatste beta ziet het er allemaal beter uit

mijn 24' TFT wordt netjes in 1920x1200 aangestuurd
de interlaced h264 .ts bestanden worden nu ook netjes gedeinterlaced

mijn fitness cinema setup verslaat al die SD schermpjes die in een toestel zijn ingebouwd, en vanaf kijkplek heb ik een grotere kijkhoek dan een reguliere cinema

deze strider: http://www.fitnessdepot.ie/catalogue/images/dkn_eb5100.jpg

edgnoj

Heb ik weer.... koop ik een setje ledverlichting voor achter mijn tv, met daarbij een afstandsbediening om de kleuren enzo te regelen, blijken de remotecodes gigantisch overeen te komen met die van de Dune. Zodra ik een functie met de Dune remote kies verandert opeens de kleur van de led's of verschijnen alle kleuren van de leds snel achterelkaar, of gaat hij knipperen.

Kies ik een functie met de remote van de leds stopt de film opeens, of gaat de Dune in standby mode  :withstupid:

Iemand enig idee hoe ik zoiets kan oplossen als dat überhaupt al kan?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Kjelt

Citaat van: edgnoj op juli 20, 2010, 23:45:55
Hmm als het ene apparaat nou alleen last had van het andere was er wel een mogelijke (moeilijke) oplossing te bedenken maar nu allebei de apparaten op elkaars ab reageren is het bijna onmogelijk zonder grote ingrepen.
Heeft de led verlichting nog een andere mogelijke interface (RS232 ofzo)? Anders zou ik zeggen scrap de verlichting.

jaco

Je kunt het wel oplossen met een afstanbediening die RF/Wi-Fi doet naar een extender en vandaar met IR zendertjes die je op de dune en de verlichting plakt.

edgnoj

Citaat van: jaco op juli 21, 2010, 09:15:29
Je kunt het wel oplossen met een afstanbediening die RF/Wi-Fi doet naar een extender en vandaar met IR zendertjes die je op de dune en de verlichting plakt.

Nou ja, ik heb eerst een andere remote + controller besteld voor het schokkende bedrag van 5,68 euro inclusief verzending. Jaja, chinese meuk. Als dit wel werkt kan ik de knoppen inprogrammeren in mijn Harmony.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Moony

Citaat van: edgnoj op juli 20, 2010, 23:45:55
Heb ik weer.... koop ik een setje ledverlichting voor achter mijn tv, met daarbij een afstandsbediening om de kleuren enzo te regelen, blijken de remotecodes gigantisch overeen te komen met die van de Dune. Zodra ik een functie met de Dune remote kies verandert opeens de kleur van de led's of verschijnen alle kleuren van de leds snel achterelkaar, of gaat hij knipperen.

Kies ik een functie met de remote van de leds stopt de film opeens, of gaat de Dune in standby mode  :withstupid:

Haha, ik heb exact hetzelfde probleem! ;D
Ik heb de verkoper van de Ledstrips destijds al gemaild maar helaas was er toen geen andere remote leverbaar en ook had hij geen andere oplossing dan het IR oogje verbergen achter de tv of een kastje oid.
Ik heb ermee leren leven, ik gebruik de remote van de led toch niet, alleen om de led aan en uit te zetten.

Davey

Wat is handig om te doen als je net een nieuwe Dune Base 3.0 binnen hebt. Upgrades checken waarschijnlijk maar wat nog meer?

hifiman

Citaat van: Davey op juli 22, 2010, 12:34:59
Wat is handig om te doen als je net een nieuwe Dune Base 3.0 binnen hebt. Upgrades checken waarschijnlijk maar wat nog meer?
Regio vrij patch erop  ^-^

riwi

Met een base heb je geen "attached storage"
Als je de nieuwe harddisk erin hebt kan je het beste het dsf filetje :
dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf
even runnen.

Dan maakt de Dune op de harddisk de "attached Storage" aan (2GB). De rest van de harddisk kan je dan zelf (evt. via de GUI van de Dune) formateren.

LET OP : je raakt alles kwijt wat op de harddisk staat. Dus met een nieuwe lege schijf doen liefst.

MaxxMark

Lekker klooien met het ding :D

Resoluties goed zetten (native menu resolutie, auto framerate, etc.)
Audio instellingen goed zetten
Testen of je netwerk het doet. Even kijken of je gbit optie het doet (of niet)
Netwerk optimalisatie aanzetten (en testen) en evt weer uit zetten
Van de kleurinstellingen afblijven op je dune(!) je kunt ze beter regelen in je display device. Tenzij je zeker weet dat je dune iets anders doet dan al je andere apparaten en je niet de hele tijd wilt wisselen.
Je Harmony One instelen / je Pronto instellen

Netwerk mappen toevoegen (wachtwoorden etc) evt shortcuts naar diepere maps aanmaken etc.
Opties op je homescreen uitzetten die je nooit gebruikt

En verder gewoon lekker films/series kijken :) Daarna kom je toch wel weer dingen tegen die je wilt veranderen
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

8t88

@Audioloog :

Is dit een regio vrij patch? of kun je dmv je ab de regio kiezen (die heb ik namelijk al, maar wil gewoon een regiovrije Dunespeler     hebben zodat ik niet meer hoeft te schakelen)

@MaxxMark

Het lukt mij alleen maar om een netwerk share te koppelen, kun je misschien een kleine uitleg geven hoe je dat 'deeplinken' gedaan hebt?

alvast bedankt,

Marco

Davey

Sorry, ik moest een pakketje in ontvangst nemen met een Dune, Sharkoon en 2 HDD's  :D. Ik heb wat foto's en hij staat net aan. Ben zo terug  :coffee:

hifiman

Citaat van: 8t88 op juli 22, 2010, 13:25:42
@Audioloog :

Is dit een regio vrij patch? of kun je dmv je ab de regio kiezen (die heb ik namelijk al, maar wil gewoon een regiovrije Dunespeler     hebben zodat ik niet meer hoeft te schakelen)

Nee, het is de schakelpatch, niks mis mee toch?  :)

coned (banned)

in de laatste dune firmware zit oa

10 & 12 bit support

(ipv de klassieke 8 bits per RGB kleur)

http://www.mpcclub.com/forum/archive/index.php/t-23387.html

Mijn panasonic scherm ondersteunt dit in theorie ook, maar waar geraak ik aan 12 bits bronmateriaal ?

Het meeste materiaal is nog geen 8 bits / kleur (eerder limited tot 16..235). Mijn panasonic plasma doet in principe 4096 schakeringen / kleur, dus 12 bits (0 .. 4095)

Kjelt

Ik heb trouwens ook een vraagje  :D  
Ik heb diverse harde schijven om en om aan een sharkoon aan de Dune hangen.
En het valt me op dat bij sommige van die harde schijven er bij de titel "hard disk" een ikoontje verschijnt maar bij sommige andere harde schijven niet.
Enig idee waar dit aan ligt?

coned (banned)

Citaat van: Kjelt op juli 22, 2010, 13:39:56
Ik heb trouwens ook een vraagje  :D  
Ik heb diverse harde schijven om en om aan een sharkoon aan de Dune hangen.

bedoel je zo'n sharkoon quickport ?

Citaat van: Kjelt op juli 22, 2010, 13:39:56
En het valt me op dat bij sommige van die harde schijven er bij de titel "hard disk" een ikoontje verschijnt maar bij sommige andere harde schijven niet.
Enig idee waar dit aan ligt?

zijn alle schijven hetzelfde filesystem, of zijn ze anders geformatteerd
hebben alle schijven een disklabel ?

Robbo

Mijn Base 3.0 heeft een probleem met 2TB harddisks.   Ik krijg een melding dat de harddisk niet herkent wordt, en zie dan in het scherm twee iconen 'Hard Disk 1/2" en "Hard Disk 2/2"  

Bij Hard Disk 1/2 staat Error bij.     Onder Hard Disk 2/2  kan ik alle files gewoon zien.

Een effect van het formatteren onder GPT ??   Iemand bekend mee ?

Kjelt

Citaat van: coned op juli 22, 2010, 13:41:19
bedoel je zo'n sharkoon quickport ?
ja en deskport geloof ik dat ie heet (de horizontale versie).

Citeerzijn alle schijven hetzelfde filesystem, of zijn ze anders geformatteerd
Altijd formateer ik mijn schijven NTSC om files >4GB aan te kunnen  ;)

Citeerhebben alle schijven een disklabel ?
Dat moet ik thuis eens nakijken, daar weet ik zo niet het antwoord op.