HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

nwolsink

Citaat van: riwi op juni 18, 2010, 14:45:28
HDMI kabel kan, maar kan ook zijn dat de Marantz het 'doet'. Ik zou zeker wat kabels wisselen omdat dat makkelijk kan. Misschien ook even zoeken/vragen of er updates zijn voor je Marantz SR8002.

Ik gebruik de BD PRIME 3.0 ook ism een SR8002 en heb echt "budget" HDMI kabels van 2 tientjes ([NEET > Amazon UK) en alles loopt bij mij vlekkeloos.
De 3.0 doet sowieso alles wat hij moet doen, echt perfect apparaat (voor video)

Linkje http://www.amazon.co.uk/Neet%C2%AE-White-Line-HIGH-SPEED-Category/dp/B002EA11HA/ref=sr_1_6?ie=UTF8&s=electronics&qid=1276958478&sr=8-6
::Nothing to see here::

edgnoj

Heeft iemand de Dune Base 3.0 al eens opengemaakt? Ik probeer dit te doen om de Fan uit te zetten en een usb stick te plaatsen op de interne usb aansluiting, maar ik krijg de kast niet open. Zo op het zicht zit het deksel met 6 schroeven vast, maar als ik deze verwijderd heb lukt het me niet om het deksel te verwijderen. Als iemand de oplossing weet dan graag.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Grindtegel

Misschien de behuizing een stukje naar achter schuiven en dan openmaken?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

TheM@x

Update 2: Nu bekend is dat de 1Gb Ethernet port geen functie heeft en na HDMI issue te hebben opgelost, nu ook NFS issue op NAS gefixed, Qnap NAS TS-409 was hackable en nu denkt die dat ie een pro versie is, nu dus met NFS ;-)

Nu hopelijk snel Youtube en andere webservices op de Dune. Dan helemaal blij.

Citaat van: TheM@x op juni 14, 2010, 18:42:21
Na een HDX 1000 te hebben gehad, nu een Dune Prime 3.0.

Vreemde is, als ik de Dune op 1Gbit netwerk zet, dan hapert het spelen van een film vanuit een Video_TS map, echter als ik de Dune op 100Mbit zet niet. Vreemd toch?

Heb een Linksys Gigabit Router met DD-WRT en een QNAP TS-409 (helaas niet de pro die wel NFS kan)
Maar goed, dit zou toch met 1 Gigabit goed moeten werken?

Andere issues:
De Dune en mijn Rotel RSP-1069 hebben allebei een scaler, elke film die ik opstart resulteerd in een groen beeld.
De film start wel op, maar met een groene tint, moet eerste de Rotel weer op een ander video kanaal zetten en dan weer terug, dan is het beeld zoals het hoort. Het duurt ook vrij lang voordat de Dune begint af te spelen met een film.

Verder mis ik wel de webservices zoals uitzending gemist en Youtube, hopenlijk komen die nog.

Al met al speelt ie wel alles af, maar nog niet zoals gewenst. Tips zijn welkom.

Hi-man

Hi,

Gisteren mijn Dune BD Prime 3.0 in ontvangst genomen voor vaderdag  :clapping:.

Ik draai nog met een Denon AVC-A1 zonder DTS en heb ook gekozen voor de Dune vanwege de 7.1 uitgang. Ik moet zeggen dat het geluid prima is via de analoge uitgang.

Ook ben super tevreden over het beeld op mijn Pioneer 500A. Gisteren Avatar in 1080p gekeken en ben echt onder de indruk. Eindelijk komt mijn TV tot zijn recht!

Ik ervaar echter één probleem. Sommige films geven een schokkend beeld. Dit is met name zichtbaar als de camera van links naar rechts draait. Ik heb dit zowel bij bestanden in 1080p die ik afspeel via mijn harde schijf aangesloten op de USB, als bij gewone DVD's. Het vreemde is dat er dus ook bestanden zijn die perfect afspelen en dit probleem helemaal niet hebben.

Heeft iemand een idee waarom het ene bestand wel goed afspeeld en het andere niet.....

Groet,

Hi-man

J.A.F._Doorhof

Heb je wel de autoframe rate aanstaan ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Hi-man

Hi,

Video mode staat op 23,97 Hz, en volgens mij staat de auto frame rate standaard op disabled. Heb gisteren al wel hierna gekeken, moet ik deze op 50/ 60Hz zetten, of 24/ 50/ 60 Hz?

Ook heb ik de firmware nog niet geupdate, wellicht ook hier een probleem? Kan niet echt vinden hoe de update geïnstaleerd moet worden? Moet ik bestand op mijn harde schijf zetten en dan via menu gewoon aanklikken?

Bedankt,

Alexander

hifiman

J.A.F._Doorhof

Hi
Even de manual doorlezen ?

Autoframerate op 24/50/60 en aan

Firmware kan over netwerk/hdd/USB.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pbrand

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 21, 2010, 14:54:22
Hi
Even de manual doorlezen ?

Autoframerate op 24/50/60 en aan

Firmware kan over netwerk/hdd/USB.

Alsof de manual overal zo verhelderend is  :D

Ik kreeg niet eens de optie 24/50/60 te zien op mijn dune, maar alleen 50/60. Pas toen ik hdmi auto veranderde in 1080p/50Hz verscheen de optie 24/50/60. Dat heb ik in de manual nergens gezien ;)

Hi-man

Hi,

Daar zijn we weer. Het is allemaal gelukt.

De volgende conclusie en wellicht tip voor mensen met zelfde probleem:

Ik heb de auto frame rate op 24Hz/50Hz/60Hz gezet. Voor bestanden in 1080p was het schokkende beeld opgelost. De speler geeft ook aan dat dit alleen voor bestanden is van 720p of meer. Gisteren had ik deze setting ook al gebrobeerd, maar had getest met DVD en deze schokte nog steeds. Bij het afspelen van een 1080p film was het schokken nu inderdaad verdwenenen!!!!
Bij het afspelen van een DVD schokt het beeld dus nog steeds.

Toen heb ik mijn software geupdate van 091023-1444 naar 100413-1555. Na de software update was het schokken bij het afspelen van een DVD ook verdwenen.

Ik heb ook nog een paar vragen:

Tijdens het afspelen van een film kun je kiezen met de knop mode tuusen de volgende opties:
deinterlacing uit
deinterlacing motion adaptive
deinterlacing bob
deinterlacing constant blend

Ik kan hier niets van vinden in de manual? Welke stand moet je hiervan gebruiken?

Laatste vraag:
Met de nieuwe firmware kun je ook de colour depth instellen bij advanced settings. Moet je deze gewoon op 8 bit laten staan?

Bedankt voor de hulp ik ben nu super gelukkig met mijn speler en ga nu genieten met een film in 1080P.

Groet,

Hi-man

riwi

Citaat van: Hi-man op juni 21, 2010, 20:25:28
Ik heb ook nog een paar vragen:

Tijdens het afspelen van een film kun je kiezen met de knop mode tuusen de volgende opties:
deinterlacing uit
deinterlacing motion adaptive
deinterlacing bob
deinterlacing constant blend

Ik kan hier niets van vinden in de manual? Welke stand moet je hiervan gebruiken?

Laatste vraag:
Met de nieuwe firmware kun je ook de colour depth instellen bij advanced settings. Moet je deze gewoon op 8 bit laten staan?
Mooi dat je schok probleem is opgelost.

Heb je met deinterlacing uit nog beeld? Dan is dat de beste optie. Je laat dan de deinterlacing niet door de Dune doen, maar door de weergever (TV / projector) die dat vast beter kan dan de Dune.
Anders zou ik voor de motion adaptive kiezen, dat is de meest intelligente manier van deinterlacing, ook voor non-film/video materiaal.
Bij bob gooi je de helft van de resolutie weg, en bij blend zie je de hele tijd van die vervelende kammetjes.

Color depth kan je het beste op 8 bit laten staan. Geeft de minste HDMI problemen en al het materiaal is zowiezo slechts 8bit (afgezien misschien van HD cam beeld dat evt.10bit of 12 bit zou kunnen zijn). Alle DVD en Bluray is maximaal 8 bit (per kleur) in ieder geval.

Davey

Is er al iets bekend over de opvolgers van de 3.0 Dune's?

MaxxMark

Ik denk dat je op zn vroegst over 2 maanden iets zult horen over een eventuele opvolger (als die er al zal komen). En ik denk dat je niet hoeft te verwachten dat deze dan voor 01-01-2011 leverbaar zal zijn.

áls er al een nieuwe komt zal hij pas  feb/maart mondjesmaat leverbaar zijn.

Dit gebaseerd op hoe de 3.0 en de 1.0 uit zijn gekomen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Davey

Citaat van: MaxxMark op juni 27, 2010, 21:07:43
Ik denk dat je op zn vroegst over 2 maanden iets zult horen over een eventuele opvolger (als die er al zal komen). En ik denk dat je niet hoeft te verwachten dat deze dan voor 01-01-2011 leverbaar zal zijn.

áls er al een nieuwe komt zal hij pas  feb/maart mondjesmaat leverbaar zijn.

Dit gebaseerd op hoe de 3.0 en de 1.0 uit zijn gekomen.

Ok, dank je MaxxMark  :thumbs-up:

riwi

Ik wil op z'n minst een sigma chip erin met native H.265 ondersteuning ;)

Kjelt

Citaat van: riwi op juni 27, 2010, 22:05:06
Ik wil op z'n minst een sigma chip erin met native H.265 ondersteuning ;)
Precies, de Dune 3.0 heeft alles wat er maar te wensen valt, dus wat zou een 4.0 nou uberhaupt nog toe kunnen voegen.
Ik schat zo dat als ze al een redesign maken het alleen is om de prijs nog verder te drukken

MaxxMark

ik begrijp uit de verhalen op MPC club dat er nu de Dune 3.0+ is (voor zover het klopt). Die zou een nieuwe bd drive hebben die stiller is.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Citaat van: MaxxMark op juni 27, 2010, 22:45:10
ik begrijp uit de verhalen op MPC club dat er nu de Dune 3.0+ is (voor zover het klopt). Die zou een nieuwe bd drive hebben die stiller is.
Dune is voor mij een mediaspeler , voor BD's heb ik een Oppo maar een hele goede (stille) BD drive waarbij het beeld ook nog eens in de buurt komt van de Oppo zou een welkome aanwinst zijn ja.  :D

MaxxMark

Mjah ach, ik vind het geluid van de drive nog niet danig irritant dat ik me er aan ga ergeren. En ik kijk meestal toch files en geen BR's :)

norvug

Misschien kan iemand mij helpen want ik wordt knetter van de Dune.
Ik speel vanaf het begin .mkv af op een externe harde schijf.
Nu heb ik sinds een maand een Nas. Heel mooi allemaal, maar als ik nu een NTSC film afspeel in .mkv formaat (vanaf de NAS) dan wordt het beeld steeds gevuld ipv de zwarte balk onder en boven. Wat ik natuurlijk niet wil want het wordt nu langgerekt. Pal gaat goed .
Wat moet ik doen om dit goed te krijgen, heb ondertussen wel elke instelling van tv/nas/dune gehad en ben nog niet de goede tegengekomen.
Hoop dat iemand het weet! :-\ :-*
:pompom: :threadclosed:

J.A.F._Doorhof

Custom installer

norvug

aspect zoom...helaas , dat werkt om het beeld weer goed te zetten maar dat houdt maar zo'n minuut en ...weer irritant beeldvullend.

Kjelt

Citaat van: norvug op juni 28, 2010, 10:45:35
Misschien kan iemand mij helpen want ik wordt knetter van de Dune.
Ik speel vanaf het begin .mkv af op een externe harde schijf.
Nu heb ik sinds een maand een Nas. Heel mooi allemaal, maar als ik nu een NTSC film afspeel in .mkv formaat (vanaf de NAS) dan wordt het beeld steeds gevuld ipv de zwarte balk onder en boven. Wat ik natuurlijk niet wil want het wordt nu langgerekt. Pal gaat goed .
Wat moet ik doen om dit goed te krijgen, heb ondertussen wel elke instelling van tv/nas/dune gehad en ben nog niet de goede tegengekomen.
Hoop dat iemand het weet! :-\ :-*
:pompom: :threadclosed:
Is dit geen instelling op je weergever, NTSC andere frequentie dus mogelijk kiest je weergever dan automatisch de andere instelling (bv zoom).

norvug

euh..met mijn weergever bedoel je de dune? daar kan ik niet iets vinden wat over ntsc gaat