HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Moony

Ik ben echt zwaar ontevreden over mijn Prime, ik heb al maanden last van vastlopers met mediabestanden en de dvd/bd loader.
Ik kan met geen mogelijkheid de meeste zware bestanden (full BD/remuxes/enkele mkv's) afspelen, telkens valt het geluid na enige tijd weg (soms na 10 min, soms na 45 min) en loopt de film schokkend en zonder geluid verder. Veel buffer-underruns (oplopend tot >100). Het uit- en weer inschakelen van de Dune helpt niets; als ik hierna namelijk de film weer hervat gebeurt er weer exact hetzelfde.
Nu dacht ik dat het misschien lag aan mijn via sata aangesloten Quickdeck maar ook als ik deze aansluit met usb en zelfs als ik een usb Quickport gebruik heb ik dezelfde problemen.
Ook heb ik werkelijk alle firmwares geprobeerd.
Ik had eergisteren tevens een error/vastloper die ik nog niet eerder gehad heb, in het midden van het beeld komt dan een melding te staan met daarin oa "I/O error" (ik weet niet meer de exacte melding). Enige mogelijkheid was om de Dune volledig uit te zetten met het knopje op het apparaat zelf.
Tevens kan ik helemaal geen dvd's afspelen en ik krijg de loader niet gedowngrade naar de HJ95 (heb nu HJBQ).

riwi

De IO errors duiden op externe netwerk problemen, maar omdat je ze ook hebt bij sata en USB denk ik toch echt dat er iets mis is met jouw Dune apparaat. Had je er al over geklaagd bij je leverancier? Nu hij enige maanden oud is is het misschien te laat?
Als je hem instuurt voor reparatie ben je hem waarschijnlijk langere tijd kwijt.
Vervelend. Afhankelijk van hoe goed je zonder player kunt en hoe goed je bij kas zit zou ik een andere kopen, deze Dune te reparatie aanbieden en verkopen als ie gerepareerd terug komt. Misschien eerst een andere Dune bij je thuis proberen om te zien of ie wel echt stuk is.

Grindtegel

Nou tot nu toe werkt mijn dune prima, snel en goede kwaliteit. Jammer dat ik niet het font van de subs kan wijzigen, ik vind ariel toch een stukkie mooier dan wat je nu krijgt maar wellicht dat daar ooit een mogelijkheid toe komt bij een toekomstige firmware.

Even een andere noob vraag. Op de plek waar mijn dune staat kan ik geen verbinding krijgen met internet (of ik moet een rol draad van 10meter door de kamer leggen). Nou wil ik in de nabije toekomst een nas aangaan schaffen zodat ik niet steeds van externe harde schijf hoef te wisselen waar nu nog al mijn films op staan. Is het eigenlijk wel mogelijk om een nas op de dune aan te sluiten buiten een netwerk om? Ik probeer me wat te verdiepen in de netwerk perikelen maar in iedere handleiding/youtube film gaat men er van uit dat je via een internet/bestaand netwerk een verbinding maakt. Ik wil de nas eigenlijk alleen als externe hdd gebruiken meer niet, downloaden/parren etc doe ik wel vanaf mijn pc die wel met internet kan verbinden.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

nas staat voor network attached storage.
Een nas zonder netwerk is dus geen nas :)

Er zijn storage mogelijkheden die bv. een behuizing met schijven verbinden via andere manieren (IEEE, eSATA, USB). eSata lijkt me dan de voor de handliggenste, of USB. linkje

Verreweg het eenvoudigste is om die kabel toch maar te leggen. Netwerk kabel mag tot 150m lang zijn, dus een omweg, onder de vloer etc. is geen probleem.

Grindtegel

Bedankt voor de info Riwi. Was al bang dat een nas geen optie meer zou zijn. Helaas is het zo goed als onmogelijk om een kabel te trekken zonder het huis te verbouwen dus daar begin ik niet aan. Zo'n kastje waar ik een paar harde schijven in kan duwen werkt dan in principe als een externe usb harde schijf? ergo plug n play? daar ben ik namelijk zeer groot fan van, van plug n play  :P
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

egraaf

Je kan de NAS natuurlijk gewoon naast de Dune zetten, en daartussen een netwerk kabel doen van 1 meter ofzo. De harddisks in de NAS hoor je natuurlijk wel een beetje, daarom willen de meeste mensen de NAS ergens ver weg zetten.

riwi

Ik denk niet dat die addonics spullen echt plug-and-play zijn..

Ik zie ook allemaal problemen :
4 (sata)schijven in een behuizing met 1x usb-host naar buiten toe. Hoe ga je de schijven formatteren (ntfs is max 2TB)? ext2/ext3 zou kunnen, maar dan heb je een drivertje op je PC nodig om erop te kunnen schrijven.

Je zou nog kunnen denken aan een nas die je alleen aan de Dune hangt. Dan hangt ie niet aan het internet, maar alleen aan de Dune, bv met een simpele cross netwerk kabel.
Als je hem dan oppakt en bij je PC neer zet (wel aan het PC netwerk) kan je hem vullen met data/beheren.

Ook deze oplossing zal niet plug-and-play zijn.

Media players zijn niet plug-and-play.

Grindtegel

Die oplossing van de nas bij de dune en dan een crosscable is natuurlijk ook prima. het is maar dat ik wat meer opslag bij mijn dune heb dan de 1tb externe harde schijven die ik nu heb. Ik zag ook al een dualbay behuizing van conceptronic met usb uitgang, daar zouden dan 2 schijven van 4tb in totaal in kunnen. Wellicht ook nog een mogelijkheid, ik doel dan op dit apparaat http://www.informatique.nl/445198/conceptronic-dual-bay-hdd-case-3.5inch.html

jaco

Citaat van: riwi op juni 13, 2010, 15:17:36
. Netwerk kabel mag tot 150m lang zijn, dus een omweg, onder de vloer etc. is geen probleem.
??? volgens welke standaard is het 150 meter ?

riwi

Citaat van: jaco op juni 14, 2010, 14:10:20
??? volgens welke standaard is het 150 meter ?

Volgens mij mocht UTP ethernet kabel 150 meter lang zijn? Of is het 100 meter :)
Je hebt gelijk.

wikipedia geeft uitsluitsel :
http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_Ethernet
http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabit_Ethernet

100 meter dus. Ik weet niet waar ik die 150m gedroomd heb.

Dirc

nog steeds niemand die last heeft van stotterende audio op de base?

TheM@x

Na een HDX 1000 te hebben gehad, nu een Dune Prime 3.0.

Vreemde is, als ik de Dune op 1Gbit netwerk zet, dan hapert het spelen van een film vanuit een Video_TS map, echter als ik de Dune op 100Mbit zet niet. Vreemd toch?

Heb een Linksys Gigabit Router met DD-WRT en een QNAP TS-409 (helaas niet de pro die wel NFS kan)
Maar goed, dit zou toch met 1 Gigabit goed moeten werken?

Andere issues:
De Dune en mijn Rotel RSP-1069 hebben allebei een scaler, elke film die ik opstart resulteerd in een groen beeld.
De film start wel op, maar met een groene tint, moet eerste de Rotel weer op een ander video kanaal zetten en dan weer terug, dan is het beeld zoals het hoort. Het duurt ook vrij lang voordat de Dune begint af te spelen met een film.

Verder mis ik wel de webservices zoals uitzending gemist en Youtube, hopenlijk komen die nog.

Al met al speelt ie wel alles af, maar nog niet zoals gewenst. Tips zijn welkom.

riwi

Citaat van: TheM@x op juni 14, 2010, 18:42:21
Gigabit Router met DD-WRT en een QNAP TS-409 (helaas niet de pro die wel NFS kan)
Maar goed, dit zou toch met 1 Gigabit goed moeten werken?
Niet vreemd hoor. Wat vreemd is, is dat je de waarschuwing die de Dune geeft als je Gbit mode activeert compleet negeert. Experimental only!!

@Dirc1 kan je me eens zo'n hi bitrate mp3 mailen, dan probeer ik het op mijn Prime en Base. Liefst niet van die takke-herrie svp :)

TheM@x

Die melding heb ik uiteraard wel gezien, maar nergens staat dat het niet zou werken.

Waarom zit die feature erop, als men het heeft kunnen testen en dus niet werkt.
Of zijn er functionaliteiten op de Dune die wel werken met de 1Gb?

[smart ass mode off, I hope]

Dirc

Citaat van: riwi op juni 14, 2010, 18:58:33
Niet vreemd hoor. Wat vreemd is, is dat je de waarschuwing die de Dune geeft als je Gbit mode activeert compleet negeert. Experimental only!!

@Dirc1 kan je me eens zo'n hi bitrate mp3 mailen, dan probeer ik het op mijn Prime en Base. Liefst niet van die takke-herrie svp :)

Het is zeker geen takke herrie, maar het doet zich random voor. Steeds op een andere plek. Ik zou je ieder willekeurig album kunnen sturen wat ik heb.
Ik heb dit ook al gehad bij mp3 / wmv / bd rip / dvd rip / mkv. Heel irritant.

riwi

Citaat van: Dirc I op juni 14, 2010, 19:59:06
Het is zeker geen takke herrie, maar het doet zich random voor. Steeds op een andere plek. Ik zou je ieder willekeurig album kunnen sturen wat ik heb.
Ik heb dit ook al gehad bij mp3 / wmv / bd rip / dvd rip / mkv. Heel irritant.

Ik dacht dat ik las dat je het alleen had met 256kbit en 320kbit mp3 files. Ik heb die niet. Ik heb wel wat 128kbit en 192kbit en die spelen prima (voor zover dat kan met mp3 ;) )
Ik heb het zeker niet met bd rips, mkv files en dvd rip volgens mij ook niet al speel ik die vrijwel niet.
Ik zal eens een 320kbps mp3 maken van een CD.

Citaat van: TheM@x op juni 14, 2010, 19:47:17
Die melding heb ik uiteraard wel gezien, maar nergens staat dat het niet zou werken.

Waarom zit die feature erop, als men het heeft kunnen testen en dus niet werkt.
Of zijn er functionaliteiten op de Dune die wel werken met de 1Gb?

[smart ass mode off, I hope]
Experimental betekent niet stabiel. Ik neem aan dat ze hopen het in een toekomstige FW werkend te maken. Volgens mij werkt er niets OK met gbit aan. Kan ook liggen aan de netwerk apparatuur. Misschien werkt ie alleen op gbit als je een mossad netwerkswitch hebt.

riwi

Citaat van: Dirc I op mei 30, 2010, 15:02:37
en als je tegelijkertijd upload?

OK. Een 320kbps mp3 speelt prima van het netwerk.
Ik heb tegelijkertijd de mkv van Avatar van de server via SMB naar de base gekopieerd (7-8MB/sec).
Tegelijk ook via internet wat gedownload met 6MB/sec (dat gaat ook door die server).

Dirc

vreemd, wellicht mijn firmware er eens opnieuw opgooien?

Trouwens het maakt ook geen verschil of ik de interne / e-sata of usb schijf pak

TheM@x

(*) 1000 Mbit/s support is experimental since it is not officially supported by Sigma Designs 864x chips;
Note: smooth playback of any supported kind of media content (including BDMV folders and BD ISO images) is ensured via any network protocol (both NFS and SMB) in both 100 Mbit/s and 1000 Mbit/s networks, due to Dune Network Playback Accelerator feature.

Citaat van: riwi op juni 14, 2010, 18:58:33

Dirc

Riwi je hebt PM met een linkje.

Dit numme rbleef vandaag regelmatig hangen bij mij (via e-Sata):

http://www.muijsenberg.eu/mp3.zip

gr,

Dirk

riwi

Hij speelt hier nu via het netwerk. Nog geen probleem tot nu toe.

Ik heb wel wat gevonden over het hernoemen van de harddisk
Je kan in de dune_folder.txt die in de root van de interne disk staat (werkt ook op externe disks natuurlijk) :

storage_name = riwihdd
storage_caption = riwihdd_caption

De bovenste is hoe de disk via SMB te bereiken is. Dus na het aanbrengen van deze entry kan je vanaf de PC linken naar \\192.168.1.7\riwihdd

In het menu van de Dune staat er dan riwihdd_caption onder het harddisk symbool.

Nog even wachten...
Speel het nummer eerst via m'n 'snelle' server. Nu nogmaals op de atom 'slomere' server.
Beide speelt zonder haperingen.
En als je een USB schijfje (of stick) in de Dune steekt? Zelfde probleem? <edit.. had je al getest volgens mij>

Dirc

Ik heb het via eSata, USB, intern. zal zo de firmware eens opnieuw eroverheen zetten.

riwi

Citaat van: Dirc I op juni 15, 2010, 19:01:47
Ik heb het via eSata, USB, intern. zal zo de firmware eens opnieuw eroverheen zetten.

Weird. Misschien helpt het.

Dirc

De schijven inderdaad hernoemt met de Dune_folder. Mooi!
Nieuwe firmware wordt gedownload......

Dirc

Net firmware geflashed en andere muziek op (Alain Clark - Live it out 196 kbit) en ja hoor weer hapert ie.

gvd.