HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

dream1

Ik klaag niet zo snel.
Maar het probleem met de bluray van Avatar is er nog steeds met de nieuwe FW.
Als is de bluray erin stop, blijft ie nog steeds hangen na 7 seconden.
Had wel gehoopt dat ze dit probleem minimaal hadden opgelost :blush: :blush: :blush: :blush:

MaxxMark

gewoon hard next drukken en input switchen :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

dream1

Citaat van: MaxxMark op mei 13, 2010, 01:52:24

Ja dat weet ik ook, had alleen gehoopt dat hij normaal zou werken zoals het hoort ::) ::)

Remco71

Citaat van: MaxxMark op mei 13, 2010, 01:52:24
Ik kende deze workaround nog niet. Als hij dus op 7 seconden vastslaat, op Next drukken. En dan op de projector de input heen en weer switchen?

MaxxMark

Bij andere mensen werkt alleen het next drukken al voldoende (voordat hij op 7 of 8 seconden staat gewoon op next drukken).

Bij mij is er iets meer aan de hand (aangezien er ook iets raars is in mijn combinatie dune<>yamaha<>rs-10). Bij mij werkt het dan om wild op next te drukken en te wisselen van HDMI naar DVD :)

Je moet er gewoon even mee spelen.

Eventueel kan je nog het topic op MPCClub doorspitten:
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23904
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbo

Mijn Avatar werkt prima na de volgende workaround

tijdens het eerste introscherm waar melding wordt gemaakt van een firmware update, direct op next drukken.  20 seconden wachten en voila het menu verschijnt.

bart_nl

Citaat van: genesis op mei 12, 2010, 15:49:08
Waar koop je het voordeligst de Dune 3.0 zonder de 500 Gb?
gerommel in de marge lijkt mij. Aangezien de Dune sowieso al niet duur is en de prijzen elkaar niet te veel ontlopen heb ik hem gewoon bij een winkel in de buurt (Arnhem) gekocht die m.i. prima service leveren. Nog beter is om bij een forum sponsor te kopen ;)

MaxxMark

ik wilde nog een stukkie avatar kijken vanavond en zat dus weer te rommelen met mn Dune.

Het lijkt er op dat het probleem ook weg gaat als je geen apparaat aan je dune hebt hangen (ik zet mn versterker uit) dat hij dan gewoon in 1x door gaat. Het duurt wel even (hij laad, telt tot 8, gaat daarna weer lang laden en gaat daarna als het goed is weer tellen en als hij voorbij 8sec komt zit ie in het menu) maar daarna zet ik mn versterker weer aan en start hij gewoon. Heb het een paar keer geprobeerd en dat werkte :)

papaleo

Citaat van: MaxxMark op mei 13, 2010, 22:37:27
ik wilde nog een stukkie avatar kijken vanavond en zat dus weer te rommelen met mn Dune.

Het lijkt er op dat het probleem ook weg gaat als je geen apparaat aan je dune hebt hangen (ik zet mn versterker uit) dat hij dan gewoon in 1x door gaat. Het duurt wel even (hij laad, telt tot 8, gaat daarna weer lang laden en gaat daarna als het goed is weer tellen en als hij voorbij 8sec komt zit ie in het menu) maar daarna zet ik mn versterker weer aan en start hij gewoon. Heb het een paar keer geprobeerd en dat werkte :)

Zo...,hoe zwaar is jouw versterker dan wel niet,dat die zoveel stroom pakt dat de Dune niet eens genoeg stroom over heeft om normaal op te starten.  ::) >:D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MaxxMark

Een Dune en normaal opstarten? :P Volgens mij is dat een utopie :)

Anyhow, ik testte het op deze manier omdat ik al langer een zekerheid grenzend vermoede had dat het met de AACS encryptie te maken heeft in combinatie met de aangesloten apparaten. Door mijn versterker en de projector uit de chain te halen is er ook geen apparaat om verkeerd mee om te gaan. En zo het blijkt helpt dat :)

hifiman

Citaat van: papaleo op mei 13, 2010, 23:02:37
Zo...,hoe zwaar is jouw versterker dan wel niet,dat die zoveel stroom pakt dat de Dune niet eens genoeg stroom over heeft om normaal op te starten.  ::) >:D
Zal eerder met zijn hdmi verbinding naar de versterker te maken hebben  ;)

Dirc

ff de 1555 firmware erop zetten dan maar. Een kijken wat het doet.

Ik heb trouwens de Base, maar nog nooit problemen gehad met 1:1 rips, MKV's of andere files.

Raphie

Dune 3 Base draait hier ook perfect
Weet iemand nu al hoe IPTV (uitzending gemist e.d. en Internatradio werkend te krijgen?)
zullen waarschijnlijk XML sheets zijn die je ergens moet dumpen, maar wat en waar?
JBL PRX Power!

jaco

ahum, met een rip heb je altijd minder problemen omdat de beveiliging eruit gesloopt is natuurlijk..

Raymen

heb hier ook met niks problemen hoor.

Alles draait perfect

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

svmnb

Citaat van: Raphie op mei 14, 2010, 10:56:14
Dune 3 Base draait hier ook perfect
Weet iemand nu al hoe IPTV (uitzending gemist e.d. en Internatradio werkend te krijgen?)
zullen waarschijnlijk XML sheets zijn die je ergens moet dumpen, maar wat en waar?

Wil ik ook weleens weten, dus als iemand tips heeft, graag. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

MaxxMark

Citaat van: svmnb op mei 17, 2010, 21:16:14
Wil ik ook weleens weten, dus als iemand tips heeft, graag. ;)

Als ik het me goed herinner (volgens mij op MPCClub of AV(S)forum gelezen) heb je er waarschijnlijk bijzonder weinig aan.

Don't pin me down on it, maar zoals ik begreep is IPTV is een vorm van broadcasting over een geheel IP netwerk.

Ofwel het zou kunnen dat in jouw kabel gebied Ziggo een IPTV stream broadcast. Deze broadcasts worden eigenlijk naar overal naartoe gestuurd maar vergen voor de verzender geen extra overhead per extra gebruiker (het zend gewoon de data uit waar iedereen naar kan luisteren).

Uiteraard kan je zoiets ook zelf doen en heb ergens gelezen dat iemand op zijn servertje (waar tevens een TV tuner inzat) een IPTV-server draaide die de uitzendingen die via de tuner binnen kwamen middels IPTV over zijn lokale netwerk broadcast. Hierdoor kon op iedere PC (en dus ook op een Dune) TV gekeken worden.

Ondertussen heb ik de topics gevonden:
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24123
en door HDI zelf:
http://dune-hd.com/firmware/iptv/

Raphie

ok, iemand hier handig genoeg om de m3u streams van uitzending gemist en rtl gemist the capturen?
JBL PRX Power!

fugazi_2009

Citaat van: Raphie op mei 17, 2010, 23:41:22
ok, iemand hier handig genoeg om de m3u streams van uitzending gemist en rtl gemist the capturen?

Uitzending gemist en RTL Gemist worden toch helemaal niet als m3u streams getoond?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Raphie

Citaat van: fugazi_2009 op mei 18, 2010, 13:29:29
Uitzending gemist en RTL Gemist worden toch helemaal niet als m3u streams getoond?
zijn die tegenwoordig al encrypted dan?

ik heb het over internet, niet over wat een provider meezend over het kabelsignaal
JBL PRX Power!

fugazi_2009

Citaat van: Raphie op mei 18, 2010, 13:40:32
zijn die tegenwoordig al encrypted dan?

ik heb het over internet, niet over wat een provider meezend over het kabelsignaal

Ik heb het ook over internet. Volgens mij gebruiken ze bij Uitzending Gemist Microsoft Silverlight en bij RTL Gemist zijn het wmv bestanden

Raphie

Citaat van: fugazi_2009 op mei 18, 2010, 13:59:27
Ik heb het ook over internet. Volgens mij gebruiken ze bij Uitzending Gemist Microsoft Silverlight en bij RTL Gemist zijn het wmv bestanden
ok en die zijn encrypted?

weet ook niet hoe het technisch precies in elkaar steekt, maar zou mooi zijn als deze konden worden bekenen via de Dune
JBL PRX Power!

fugazi_2009

Citaat van: Raphie op mei 18, 2010, 14:04:41
ok en die zijn encrypted?

weet ook niet hoe het technisch precies in elkaar steekt, maar zou mooi zijn als deze konden worden bekenen via de Dune

'Probleem' met de dune is dat die met dat soort internet streams er maar weinig ondersteund. Nu kan ik mij voorstellen dat die die wmv's van RTL gemist nog wel zou kunnen doen, maar dan moet je dus wel op een of andere manier die url's uit de RTL gemist website gaan filteren en die in een playfile voor de Dune gaan zetten. Niet helemaal praktisch allemaal. Een aantal internet radio stations heb ik wel werkend gekregen, dat is op zich niet zo spannend. Alleen zijn veel van die Radio streams weer in asf formaat wat de Dune weer niet ondersteund.

MaxxMark

Zaken als uitzending gemist werken in ieder geval niet via IPTV. Dit zijn gewoon HTTP streams.

Op MPCClub stond ergens dat als je in de dune directory bestandjes een verwijzing naar een HTTP bron zet, dat de Dune deze meestal gewoon kan afspelen. Dit is wel erg omslachtig.

En helaas is het vaak wel zo dat sites als uitzending gemist niet echt meer een directe url naar hun media hebben, en dat je deze dan dus ook niet in die files kan zetten.

fugazi_2009

Citaat van: MaxxMark op mei 18, 2010, 16:22:54
Zaken als uitzending gemist werken in ieder geval niet via IPTV. Dit zijn gewoon HTTP streams.

Op MPCClub stond ergens dat als je in de dune directory bestandjes een verwijzing naar een HTTP bron zet, dat de Dune deze meestal gewoon kan afspelen. Dit is wel erg omslachtig.

En helaas is het vaak wel zo dat sites als uitzending gemist niet echt meer een directe url naar hun media hebben, en dat je deze dan dus ook niet in die files kan zetten.

Ik heb wel wat testjes gedaan met die verwijzing naar de http bronnen en over het algemeen zegt de Dune dan: "Ikke niet snappe". Een aantal streaming radio zenders heb ik wel werkend, maar niet veel bijzonders.