HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Moony

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Citaat van: Kjelt op mei  3, 2010, 22:25:45
Ik heb er geen problemen mee maar heb wel een mogelijke oorzaak dus even checken:
Heb je er binnen 5 minuten na spelen al last van?
-> ja dan weet ik het niet [skip de rest]
-> nee begint het pas na 15 minuten a 30 minuten: neem de temperatuur eens op van je harddisk is deze <60 graden Celsius?

Ik heb bij een WD (niet green die blijven van WD aardig koel) en vooral bij Samsung wel eens oververhitting gehad. Dit niet bij de Dune maar gewoon bij het kopieren van GB's aan data via de Quickport, de harddisk werd te warm en de datarate stortte in van 50MB/s naar nog geen 10MB/s. Zou een mogelijke oorzaak kunnen wezen.

Het gebeurt telkens pas na 45-60 minuten, gisteren zelfs pas na 2 uur kijken.
Ik had zelf ook al gedacht aan oververhitting van de hdd maar deze voelt maximaal slechts lauwwarm aan (eigenlijk gewoon redelijk koel), en ik heb eerder ook al de klep van de quickdeck open laten staan voor extra koeling maar het mag niet baten.

Nog iets opmerkelijks: het gebeurt ook uitsluitend bij lange speelduur (films >90min) en nooit bij series (ook niet als ik deze meerdere delen achter elkaar kijk) en ook alleen bij full-hd materiaal.

Kjelt

Citaat van: Moony op mei  4, 2010, 13:14:07
Nog iets opmerkelijks: het gebeurt ook uitsluitend bij lange speelduur (films >90min) en nooit bij series (ook niet als ik deze meerdere delen achter elkaar kijk) en ook alleen bij full-hd materiaal.
Kijk je achter elkaar zonder pauzeren of pauzeer je regelmatig en dan ook wat langer?

Raphie

even de logica:

1 - de Dune kan in principe perfect functioneren, geizen de ervaringen op het forum.
2 - de fout zit dus in jouw specifieke situatie
3 - er zijn drie zaken die op de dune zelf wijzen
     - probleem zowel op netwerk als lokaal
     - probleem alleen na langere tijd
     - probleem is reproduceerbaar

zou dus de dune retour sturen met de files die fout gaan, waarschijnlijk exemplarisch defect.
JBL PRX Power!

Moony

Citaat van: Kjelt op mei  4, 2010, 13:55:46
Kijk je achter elkaar zonder pauzeren of pauzeer je regelmatig en dan ook wat langer?

Ik kijk bijna altijd zonder pauzeren.

@Raphie:
Retoursturen doe ik echt alleen als ik zeker weet dat ik alles heb uitgesloten.
Heb geen zin in een aantal weken de Dune kwijt en daarna wellicht hetzelfde apparaat retour krijgen met de melding: "we hebben uitgebreid getest maar geen fout kunnen ontdekken".

Kjelt

Citaat van: Moony op mei  4, 2010, 14:16:51
Ik kijk bijna altijd zonder pauzeren.
En de Dune staat ook zodanig dat deze zijn warmte goed kwijt kan?

riwi

Doet ie het ook fout als je via een externe USB schijf afspeelt?

MaxxMark

Misschien is het een idee om de problematische HDD aan een PC te hangen en zijn smart status eens uit te lezen. Je zou dan als het goed is zijn piek temperatuur moeten kunnen uitlezen. Daarnaast kan het ook nog inzicht geven in of hij read errors/fails en dergelijken is tegen gekomen.

Daarnaast vind ik het toch wel apart dat er blijkbaar zoveel verschil zit van unit tot unit in het kunnen omgaan met warmte.

Hoewel ik geen harde schijf in mijn Dune heb zitten, staat hij op mijn Yamaha versterker (wel voldoende ruimte over voor de yamaha om zn warmte goed kwijt te raken). Daar kan hij flink warm worden. Ik heb alleen nog nooit gehad dat mijn Dune er de brui aan gaf.

En dan te bedenken dat ik een Dune had uit de allereerste batches.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Moony

Afspelen via een USB schijf ga ik de komende tijd uitproberen.

De smart status valt niet uit te lezen op een mac volgens mij, ik vind dit op meerdere plaatsen op het web:
Note: FireWire and USB hard drives (that is, external hard drives), even if their internal mechanism is S.M.A.R.T.-enabled, can't be checked for S.M.A.R.T. status.

coned (banned)

ik merk dat als ik op mijn onkyo 5507 processor van HDMI bron switch (bvb naar de HTPC of PS3) en daarna terug naar de Dune 3.0, de Dune zijn beeld kwijt is
ik moet al op STOP duwen en dan terug PLAY op de AB en dan komt het beeld pas terug

wat ook opvalt als de Dune als input op de processor niet gekozen is, de Dune PCM naar de 5507 stuurt ipv bitstream
PCM via de Dune (en ook via de PS3) is echt veel minder dan rechtstreeks bitstream naar de processor en decoding in de processor

dit is eerder een HDMI jitter issue dan een dune issue
geluid is dan veel harder, zelfs mensen die niks van audio kennen (zoals tante en vriendin) vertellen spontaan dat het harder en meer schel klonk
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

MaxxMark

Mbt de bron selectie:

En je hebt de nieuwste (Beta) firmware?
Dit probleem had ik namelijk ook in oudere firmwares, maar is sinds de laatste versie niet meer aanwezig.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kingpin

Avatar streaming gaat perfect zonder dropouts of hikken bij mij.

Alleen heb ik nog een vraagje mbt het maken van een screenshot: is dit niet mogelijk tijdens het afspelen?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

hifiman

Citaat van: Audioloog op april 23, 2010, 10:08:41
Bij mij doet tie het wel, echter 1x (uur gekeken) een geluid dropout gehad en om de paar minuten krijg ik een irritante popup met tijdlijn en thumbnail van een scene dwars door het beeld te zien  :-X

Overigens Dune BD Prime 1.0 met laatste beta firmware van maart.

Groetjes,

Ronald
Kwam er overigens achter dat dit niet gebeurt zolang er tijdens het kijken de film maar niet op pauze wordt gezet!
Verder ligt het niet aan de nieuwe beveiliging aangezien bij de met anydvd geripte versie ook gebeurd (na een keer op pauze gezet te hebben).

genesis

Wat heeft volgens jullie de voorkeur. De Dune 3.0 met interne 500 Gb harddisk of zonder en dan completeren met losse HD, want een 2 TB kost ongeveer € 140. Wat is de laagste prijs waarvoor je deze Dune 3.0 kan aanschaffen en waar?

Genesis
Carpe Diem

Raphie

zou kiezen voor externe disk, deze kan je uitlaten wanneer je over netwerk speelt, + beter voor het hitte management van de Dune
JBL PRX Power!

genesis

Mooi dat scheelt me al weer 70 a 90 euri. Nu nog uitvogelen waar ik de 3.0 voor de laagste prijs op de kop kan tikken.

Genesis
Carpe Diem

HenkR

Hoi, ik heb net een Dune Prime 3.0 met 500 Gb harddisk aangeschaft. Prima beeld!

Ik kan de interne Dune schijf op geen enkele manier vanaf het netwerk bereiken. Is dit een beperking van de firmware?

Verder kan ik aangesloten USB storage wel via read bereiken maar schrijven vanuit een Windows 7 PC uit het netwerk lukt niet. .....

Wie weet meer ....
Henk

riwi

Citaat van: HenkR op mei  9, 2010, 17:30:04
Hoi, ik heb net een Dune Prime 3.0 met 500 Gb harddisk aangeschaft. Prima beeld!

Ik kan de interne Dune schijf op geen enkele manier vanaf het netwerk bereiken. Is dit een beperking van de firmware?

Verder kan ik aangesloten USB storage wel via read bereiken maar schrijven vanuit een Windows 7 PC uit het netwerk lukt niet. .....

Wie weet meer ....
Henk

Heb je de handleiding al gelezen?
http://dune-hd.com/uploads/manuals/Dune_HD_Base_30_full_eng.pdf
pagina 37 :

Citeer
Connecting to the Player via SMB from a Windows PC
For SMB access, the player offers a shared (with unrestricted access) folder with the name
"internal_hard_disk", which corresponds to the internal HDD of the player. User name and
password is not required.
1. Find out the IP address of the player (it may be done in the player Setup menu, System
Information section).
2. Open the Windows Explorer (i.e. use any opened folder window or press the Start button)
and enter the following: "\\player_ip_address" (e.g. "\\10.0.0.3\").
● If you are unable to access the player from the network, please refer to the "Troubleshooting"
section of this manual.

HenkR

Hoi, ja ik heb de manual geleze.
ik zie op de DUNE alleen een Video_b496970... directory, de inhoud is van mijn eSata NTFS hdd, gefiormateerd met UAC en Windows 7.
De interne schijf zie ik helemaal niet. ....
Moet de HDD in een ander formaat zijn ?

Henk

riwi

Heb je de disk in de Dune zelf geformateerd (of extern in een PC)? Volgens mij formateert de Dune hem zelf in ext2 formaat.

Volgens de handleiding zou je hem vanaf de PC met \\10.0.0.3\internal_hard_disk
moeten kunnen bereiken (als je het werkelijke IP adres van je Dune invult).

svmnb

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

MaxxMark

Beetje jammer alleen dat het een small fixes release is.

De alpha (die rondzwierf) had een aantal andere extra dingen gefixed die niet in deze release zitten, zoals de "scaling bug" (waar de Dune alles schaalt naar 1921x1081)

Citeer
Changelog from previous FW 100307_2100_beta:

NOTE: This version has very few differences (mostly bugfixes) from the
previously released 100307_2100_beta version. This firmware version is
considered to be the most stable and bug free version in comparison with
any previously released firmware versions, and thus is recommended to
everyone. New big features and further improvements will be included into
future beta versions.

- Some menu languages updated/improved.

- Minor improvements in the player boot procedure; popup dialog for
choosing menu interface language is now shown when booting the player for
the first time (when player settings are not initialized yet).

- Bugfix: white vertical line consisting could be visible on the right side
of the screen in some cases.

- Bugfix: switching to another item in the playlist could lead to playback
crash (e.g. when switching between IPTV channels).

- Bugfix: picture adjustments could be handled in a wrong way during file
playback when autoframerate was used.

- Bugfix: specific TS files could be handled wrongly.

- Also includes the changes from 091023_1444_update1.

Dirc

ach komt er een realease valt er nog steeds te klagen...

MaxxMark

Ja, is ook niet helemaal eerlijk om weer te klagen :)

De basis van het klagen is eigenlijk dat er een alpha release geleakt was een week of wat terug waarin een aantal bugs (o.a. scaling bug) waren opgelost.

Tevens maakte die release gebruik van de nieuwe Sigma SDK zodat mogelijk problemen met Avatar opgelost zouden zijn.

Wat ook zou kunnen (en dat lijkt me best logisch) is dat ze deze release hebben gedaan om de release stabel te krijgen en dat ze volgende week/maand een nieuwe beta release neerzetten met nieuwe functionaliteit (en sdk).

genesis

Waar koop je het voordeligst de Dune 3.0 zonder de 500 Gb?

Genesis
Carpe Diem

MaxxMark

Even in de tweakers pricewatch kijken: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Dune :)

Ik denk dat je niet echt veel lager hoeft te verwachten dan dat daar staat. Alles loopt via 1 importeur in Nederland, dus de kans dat er gestunt wordt met prijzen is aardig klein