HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Donat

Spijtig genoeg is dit het probleem niet bij mij, ik speel af van interne hdd...

Alvast bedankt voor het meedenken
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

svmnb

Ik heb al een tijdje last van freezes met USB. Eerst blijft de ondertiteling hangen, na een sconde of tien bevriezen beeld en geluid. Na ca. 20 seconden start beeld en geluid versneld op. Infoscherm van Dune meldt buffer underruns. Het lijkt mij dat USB snel genoeg is om een mkv'tje van 8Gb te draaien.

Dockingstation: Sharkoon e-sata Quickport (USB 2.0 only)
Harddisk: WD Greenpower 1Tb.

Als ik die harddisk op mijn pc bekijk, is er niets aan de hand: geen fragmentatie, SMART meldingen, etc.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Is het zinvol om een dock met esata te gebruiken i.p.v. usb op de Dune?

Ik kan eventeel mijn huidige pc Quickport Pro op de Dune gebruiken en voor de pc een USB 3.0 Quickport bestellen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Kijk eens of het ook zonder ondertiteling optreed. In principe zou het snel genoeg moeten zijn voor de meeste mkv's, bluray rips is een ander verhaal die speel ik liever via eSata af.
Weet je zeker dat het niet aan de mkv's ligt?

svmnb

Het treedt zelfs met DVD op. Gezien de buffer underruns, lijkt het alsof er niet genoeg data wordt aangeleverd.
Het lijkt alsof die harddisk gaat slapen als er weinig data doorgevoerd hoeft te worden.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

GerritZ

Citaat van: svmnb op april 21, 2010, 11:28:05
Ik heb al een tijdje last van freezes met USB. Eerst blijft de ondertiteling hangen, na een sconde of tien bevriezen beeld en geluid. Na ca. 20 seconden start beeld en geluid versneld op. Infoscherm van Dune meldt buffer underruns. Het lijkt mij dat USB snel genoeg is om een mkv'tje van 8Gb te draaien.

Dockingstation: Sharkoon e-sata Quickport (USB 2.0 only)
Harddisk: WD Greenpower 1Tb.

Als ik die harddisk op mijn pc bekijk, is er niets aan de hand: geen fragmentatie, SMART meldingen, etc.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Is het zinvol om een dock met esata te gebruiken i.p.v. usb op de Dune?

Ik kan eventeel mijn huidige pc Quickport Pro op de Dune gebruiken en voor de pc een USB 3.0 Quickport bestellen.

Zelfde probleem heb ik ook gehad, andere (kortere) USB kabel was bij mij de oplossing.
Anders eens een andere Quickport proberen.

svmnb

Sonoloog

Heb totaal geen last van freezes met USB!
Harddisk: G-Tech G-DRIVE mini 500GB

Heeft misschien iemand getest of het RAM geheugen hier mee te maken kan hebben?

Specification:
Processor: Sigma Designs 864x
Memory: RAM 512 MB, system Flash: 128 MB, expandable with a HDD partition or USB flash drive (2GB recommended)
Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3 (read-write), NTFS (readonly)

Overigens, bestaat er ook een kans dat de Dune NTFS read-write gaat ondersteunen?

Kingpin

Citaat van: Flavio op maart  3, 2010, 15:38:34
Ik heb eens een rip op een USB stick gezet, Ice Age 3 (27GB). Vanaf de USB stick speelt de film een stuk beter af maar ook hier heb ik dan af en toe haperingen. Zodra de film hapert valt het geluid (DTS HDMA) ook weg. De gemiddelde bitrate is zo'n 40-50 Mbit/s met uitschieters naar 100Mbit/s.
Als ik dezelfde film via mijn NAS afspeel heb ik dus helemaal geen geluid en wordt het beeld stotterend afgespeeld. De Dune info geeft dan ook veel Buffer Underruns aan. Het vreemde is dat op dat moment het netwerk alleen door de Dune gebruikt wordt. Het is een Synology DS409+ met 4x1,5TB hd's die via een Sweex Gigabit switch is aangesloten op de Dune die is ingesteld op NFS/TCP. Het netwerk moet m.i. dus snel genoeg zijn.
Is het niet raar dat er via een USB stick ook niet 100% stottervrij afgespeeld kan worden?

Is er iemand hier die 100% probleemloos BD rips met DTS HDMA (dus hoge bitrates) via een netwerk afspeelt en zo wat voor netwerk onderdelen worden er dan gebruikt?

Heb het even voor je getest en heb een originele rip gemaakt van Ice Age 3, maar die heeft geen gemiddelde bitrate tussen de 40-50 Mbs hoor, dan is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan.
Max. ligt rond 40 Mbs en die streamt goed in mijn netwerk, geen enkele hapering.
Ik rip met DVDDecryptor (waar BR Rip in zit) en stream de originele BD dir (movie only) dus geen mkv of iso's en dat werkt erg goed.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

riwi

Iemand anders ook problemen met Avatar (Bluray disk) af te spelen?

Ik krijg BD-J error 242 op het scherm, en een keer een rood scherm met de melding dat m'n speler nieuwe firmware nodig heeft, en de derde poging bleef het gewoon zwart (maar had de projector wel een lock op het HDMI signaal met 1080p24).

Mijn schijf was enigszins geplet door de TNT dus misschien is ie gewoon stuk.

hifiman

Citaat van: riwi op april 23, 2010, 10:00:41
Iemand anders ook problemen met Avatar (Bluray disk) af te spelen?

Ik krijg BD-J error 242 op het scherm, en een keer een rood scherm met de melding dat m'n speler nieuwe firmware nodig heeft, en de derde poging bleef het gewoon zwart (maar had de projector wel een lock op het HDMI signaal met 1080p24).

Mijn schijf was enigszins geplat door de TNT dus misschien is ie gewoon stuk.
Bij mij doet tie het wel, echter 1x (uur gekeken) een geluid dropout gehad en om de paar minuten krijg ik een irritante popup met tijdlijn en thumbnail van een scene dwars door het beeld te zien  :-X

Overigens Dune BD Prime 1.0 met laatste beta firmware van maart.

Groetjes,

Ronald

Haspel

Hallo Allemaal,

M'n eerste berichtje hier op het forum, al lees ik wel al een tijdje mee.

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Dune Base 3.0
Nou heb tijdens het kijken naar Avatar soms dubbele ondertiteling in de film.
Is niet de hele tijd, maar af en toe een keer komt er een tekst achter de ondertiteling te staan.
Tekst is van hetzelfde formaat en zelfde kleur als de ondertiteling.
Ik speel de film af als een m2ts bestand.

De ondertiteling heb ik gewoon aangezet met de ondertiteling knop op de AB. (Subtitle Tracks
                                                                                                            6.PGS)

Hoe kan ik die andere tekst uitzetten, of wat doe ik verkeerd.

mvg

Haske

MaxxMark

Het blijft giswerk met Avatar.

Mijn gok zou zijn dat het voorkomt als er in native Na'vi gepraat wordt. Normaal wordt dan natuurlijk de engelse taal weergegeven (indien engels gesproken wordt en ondertiteling uit staat). Ik kan me voorstellen dat er ergens een foutje is gemaakt met het rippen, of dat de Avatar disc gewoonweg raar in elkaar zit en dat de Dune zich er op verslikt.

Wat je er aan kan doen weet ik niet.. Misschien een andere release proberen. Of even een weekje wachten en hopen dat de firmware update voor de Dune (die "rond eind april" uit moet komen) het probleem verhelpt
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Meeuwtje

Citaat van: Haspel op april 27, 2010, 20:00:11
Hallo Allemaal,

M'n eerste berichtje hier op het forum, al lees ik wel al een tijdje mee.

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Dune Base 3.0
Nou heb tijdens het kijken naar Avatar soms dubbele ondertiteling in de film.
Is niet de hele tijd, maar af en toe een keer komt er een tekst achter de ondertiteling te staan.
Tekst is van hetzelfde formaat en zelfde kleur als de ondertiteling.
Ik speel de film af als een m2ts bestand.

De ondertiteling heb ik gewoon aangezet met de ondertiteling knop op de AB. (Subtitle Tracks
                                                                                                           6.PGS)

Hoe kan ik die andere tekst uitzetten, of wat doe ik verkeerd.

mvg

Haske

Dit heb ik ook gehad met mijn Dune 1.0. Ik heb er de "witte ondertiteling bij gedownload (srt bestand) nu speelt hij wel goed gewoon af. Oja heb de film alleen via het m2ts bestand bekeken.

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Haspel

Citaat van: Meeuwtje op april 27, 2010, 22:03:52

Dit heb ik ook gehad met mijn Dune 1.0. Ik heb er de "witte ondertiteling bij gedownload (srt bestand) nu speelt hij wel goed gewoon af. Oja heb de film alleen via het m2ts bestand bekeken.

Bas

Kijk mooi antwoord.  ;D
Werkt goed.
Dat ik daar zelf niet op ben gekomen...

Dank je

Haske

Robbo

De realmom versie kun je op de Dune 3.0 afspelen door de bijgeleverde menu fix erop te zetten.

Na het starten van de 'disc' verschijnt er in het begin een firmware update warning.  Druk dan meteen op Next en na een 20-tal seconden zal het hoofdmenu verschijnen.

Dirc

Hoe kun je bij de Dune een volledige BD rip afspelen?
Welke mappen moet je uploaden van de complete structuur?

riwi

Citaat van: Dirc I op mei  2, 2010, 21:42:39
Hoe kun je bij de Dune een volledige BD rip afspelen?
Welke mappen moet je uploaden van de complete structuur?

Alle mappen.
Als de Dune de BDMV folder ziet wil ie hem al afspelen. Alles onder de BDMV moet je dus bewaren.
Als je ipv play kiest om de BDMV te openen kan je naar de stream folder gaan en daar de grootste m2ts file zoeken en spelen. Je hebt dan alleen niet de ondertitels die in de m2ts files zitten, maar waarvan de besturende info in de playlist zit.

Meeuwtje

Citaat van: riwi op mei  2, 2010, 21:50:16
Alle mappen.
Als de Dune de BDMV folder ziet wil ie hem al afspelen. Alles onder de BDMV moet je dus bewaren.
Als je ipv play kiest om de BDMV te openen kan je naar de stream folder gaan en daar de grootste m2ts file zoeken en spelen. Je hebt dan alleen niet de ondertitels die in de m2ts files zitten, maar waarvan de besturende info in de playlist zit.

Inmiddels na de laatste firmware (van begin maart) speelt de dune ook interne pgs ondertitels. ;) (dus de subs in de m2ts file)
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

riwi

Citaat van: Meeuwtje op mei  2, 2010, 22:23:05
Inmiddels na de laatste firmware (van begin maart) speelt de dune ook interne pgs ondertitels. ;) (dus de subs in de m2ts file)

Je hebt gelijk inderdaad. Da's waar :)

Moony

Ik blijf toch ook regelmatig last houden van buffer-underruns.
Het gebeurde eerst alleen met Blu-Ray rips/remuxes maar nu ook met "lichte" mkv's.
Meestal pas na 50-80% van de film en het aantal underruns loopt dan razendsnel op naar soms wel bijna 100.
Het vervelende is dat de film dan eigenlijk niet meer af te kijken is, hoewel ik een foefje heb door direct de film te pauzeren en dan direct nog enkele malen op pauze te drukken waarna de film dan weer probleemloos verder speelt (helaas meestal voor korte tijd). :-\

Ik speel met de laatste beta-firmware maar ook eerdere firmware's hadden dit probleem.
Verder een nieuwe HD154UI Samsung Green Harddisk in een Sharkoon Quickdeck aangesloten op de Dune via e-sata, dus volgens mij kan hier ook het probleem niet liggen.

Weet er iemand wellicht toch een oplossing?

Dirc

Vreemd dit heb ik nog nooit gehad, ook niet bij full size rips.

MaxxMark

eerst tik ik een heel verhaal, en lees pas daarna dat het om een e-sata gaat... Dus voor jou is het niet nuttig, maar misschien voor anderen die het tegen komen ;)

Erg raar. En het is ook lastig te ondervangen lijkt mij. Het is erg makkelijk om te zeggen dat het aan je netwerk ligt, maar zoek maar eens uit waar het precies aan ligt :)

Wat ik zou kunnen bedenken is het volgende.

In netwerken wordt de maximum snelheid bepaalt doordat de ontvanger informatie niet snel genoeg kan verwerken. Hierdoor krijgt de verzender geen succes melding voor bepaalde pakketjes (packet loss). Hierop zal de zender zijn snelheid gaan aanpassen (snelheid verlagen) om zo min mogelijk fouten te veroorzaken.

Als de dune daadwerkelijk pakketjes niet bevestigd (fout van de dune of fout van de kabel) dan zal na verloop van tijd de verzendende kant zijn snelheid verlagen. Uiteindelijk wordt die snelheid dusdanig laag dat je buffer underruns krijgt en geen film meer kunt kijken.

Dan is de vraag, waardoor gaat het fout? Het zou natuurlijk aan de dune kunnen liggen. Maar het kan ook aan de kabel of de switch liggen.

Als er een straight kabel tussen zit kan je hem gewoon eens omdraaien. Als dan een van de zendende kabels brakjes is, omzeil je die (en aangezien het meestal nas->dune zal zijn is dat niet erg) en heb je kans dat het probleem weg gaat. Als het een cross cable is zou het kunnen dat het niet uitmaakt als je hem om draait, dus dan een andere proberen.

Helpt dat allemaal niet dan moet je gaan elimineren.

Alles tussen de zender en ontvanger weg halen en direct de dune aan je nas/pc hangen. En daarna 1 voor 1 zaken wisselen. Andere kabel, andere netwerkpoort, andere netwerkkaart, andere pc.
Als dan et probleem weg is langzaam dingen toevoegen. Switch er tussen, etc.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Citaat van: Moony op mei  3, 2010, 18:46:05
Ik blijf toch ook regelmatig last houden van buffer-underruns.
.......
Verder een nieuwe HD154UI Samsung Green Harddisk in een Sharkoon Quickdeck aangesloten op de Dune via e-sata
............
Weet er iemand wellicht toch een oplossing? 
Ik heb er geen problemen mee maar heb wel een mogelijke oorzaak dus even checken:
Heb je er binnen 5 minuten na spelen al last van?
-> ja dan weet ik het niet [skip de rest]
-> nee begint het pas na 15 minuten a 30 minuten: neem de temperatuur eens op van je harddisk is deze <60 graden Celsius?

Ik heb bij een WD (niet green die blijven van WD aardig koel) en vooral bij Samsung wel eens oververhitting gehad. Dit niet bij de Dune maar gewoon bij het kopieren van GB's aan data via de Quickport, de harddisk werd te warm en de datarate stortte in van 50MB/s naar nog geen 10MB/s. Zou een mogelijke oorzaak kunnen wezen.

riwi

Citaat van: Kjelt op mei  3, 2010, 22:25:45
Ik heb bij een WD (niet green die blijven van WD aardig koel) en vooral bij Samsung wel eens oververhitting gehad. Dit niet bij de Dune maar gewoon bij het kopieren van GB's aan data via de Quickport, de harddisk werd te warm en de datarate stortte in van 50MB/s naar nog geen 10MB/s. Zou een mogelijke oorzaak kunnen wezen.
Dat had ik ook met het leeg kopieren van een 750G Samsung F1 schijf (via sharkoon / e-sata). Stopte gewoon met kopieren (na ruim een uur of zo). Leek wel of de schijf niet meer te bereiken was. Later deed ie het weer prima. Schijf was inderdaad erg warm.

Kan je er eens een fan/ventilator op zetten? Kijken of dat helpt.

Robbo

Ik heb afgelopen weekend Star Wars 4 t/m 6 achter elkaar gekeken op mijn Base 3.0.  Toen ik de harddisk (Samsung HD501LJ) er na een 7 uur uithaalde kon ik het ding bijna niet vasthouden zo warm.

Tijd om de koeling te verbeteren, maar geen last gehad van buffer underruns.