HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

destroyer2usa

Citaat van: Starred op maart  8, 2010, 21:25:22
Bitdiepte op 8 gezet, maar ik zie nog steeds 36bits in mijn Kuro. Waar kan dit aan liggen? Instelling in de Kuro of in mijn receiver (Arcam)?

Als ik hem op 8 bit laat staan...geeft mijn onkyo 3007 aan 24 bits input...output 30 bits.

Aangezien ik prima beeld had en heb met 12 bit..heb ik hem weer op 12 bit gezet. Dan geeft mijn Onkyo aan: Input 36 bit...output 36 bit.

Er is inderdaad geen deep color film materiaal, maar psychisch denk ik met 36 bit input/output een mooier beeld te hebben met bluray dus laat ik dat maar staan..mijn tv ondersteunt ook deepcolor dus baat het niet schaadt het niet???

Een paar m2ts files getest en inderdaad pgs ondertiteling werkt prima, wel erg grote letters waarvan dan de de bovenste regel in mijn beeld staat dus denk niet dat ik het veel ga gebruiken...ontsierd het hele beeld. Kun je die letters nog kleiner maken of wordt die grote geregeld in de m2ts file?

riwi

Citaat van: jaco op maart  8, 2010, 21:06:58
hebben ze nu weer dingen veranderd met die files voor de bitmaps ?

Daar wordt ik niet al te blij van, elke keer alle oude hdd's aanpassen.

't zijn nieuwe mogelijkheden. Je hoeft er geen gebruik van te maken.
Ik vond het irritant dat je jpg files tussen de videobestanden zag staan. Die kan je nu dus verstoppen.
En door gebruik te maken van het children principe kan je in de root een dune_folder.txt aan maken met een boel default settings die dan voor alle onderliggende folders gelden, bv :
Citeer
all_children.background_path = cur_path://tvix.aai
all_children.background_width = 1920        
all_children.background_height = 1080      
all_children.background_order = before_all
all_children.use_icon_view = yes

Citaat van: Starred op maart  8, 2010, 21:25:22
Bitdiepte op 8 gezet, maar ik zie nog steeds 36bits in mijn Kuro. Waar kan dit aan liggen? Instelling in de Kuro of in mijn receiver (Arcam)?
Bij mij staat ie in de Dune op 8 bit kleur nu. De JVC rapporteert echt 8bit kleur, dus hier werkt het. Ik kan nu ook tijdens het spelen van input wisselen en weer terug naar de Dune geeft deze ook weer beeld (dat deed ie eerst vaak niet). Dus op HDMI handshake vlak is er een duidelijke verbetering.

Als je met 36bit (=12bit) kleur geen issues hebt dan kan je het gewoon op 36 bit laten staan natuurlijk.

jaco

ahh, dat had ik niet goed gelezen. Dan valt het weer mee. Ik kende het effect. Een rip met de scan van de hoes en de disc zelf en alles werd een zooitje.
Dus nu alleen maar de aai files kunnen laten zien is dan een hele verbetering. Maar eens gaan proberen.

svmnb

Ben nog een beetje aan het testen voor de juiste settings van mijn Dune Base 3.0 en Kuro.
Voorlopig heb ik de Dune staan op 1080p/23,976 Hz met auto framerate voor 24/50/60Hz.
De Kuro heb ik op Purecinema-advanced, moviemode en drivemode 2 staan.

Lijkt dit een beetje logisch of kan het beter?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ronin79

Drive mode 1 = 24p
Drive mode 2 = 100 hrz.
Drive mode 3 = 60 Hrz.

Waarom heb je de Kuro op 100 hrz staan.
Voor DVD, games en TV is dat prima ... maar voor Bluray is 1 goed.
Althans dat zijn de instellingen op mijn 5090H.

svmnb

Citaat van: SillentWolf op maart  9, 2010, 10:57:35
Drive mode 1 = 24p
Drive mode 2 = 100 hrz.
Drive mode 3 = 60 Hrz.

Waarom heb je de Kuro op 100 hrz staan.
Voor DVD, games en TV is dat prima ... maar voor Bluray is 1 goed.
Althans dat zijn de instellingen op mijn 5090H.

Bij BD worden drivemodes volgens mij genegeerd en wordt er op 24p afgespeeld dat vervolgens door de Kuro wordt omgezet naar 72Hz. Hij staat op DM2 omdat allesbehalve NTSC spul er dan goed uit ziet.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Starred

Citaat van: svmnb op maart  9, 2010, 10:46:27
Ben nog een beetje aan het testen voor de juiste settings van mijn Dune Base 3.0 en Kuro.
Voorlopig heb ik de Dune staan op 1080p/23,976 Hz met auto framerate voor 24/50/60Hz.
De Kuro heb ik op Purecinema-advanced, moviemode en drivemode 2 staan.

Lijkt dit een beetje logisch of kan het beter?

zo heb ik het ook

Kingpin

Heb de nieuwe firmware er ook opgezet en eindelijk werkt mijn wifi B2 stick naar behoren via uPnP/NFS op m'n QNAP TS-119.
Alleen werkt tijdens het streamen m'n next en previous chapter niet, deze springt volgens mij naar de vorige of volgende file ipv naar het juiste chapter.
Iemand bekend hiermee?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

MaxxMark

Ik heb trouwens ook iets raars (is al langer zo, dus niet met de recente firmware update).

Ik kan om een of andere reden niet spoelen in MP3tjes. Wel in FLAC bestanden, maar niet in MP3. Iemand die dit herkent?

(ik moet trouwens zeggen dat ik niet uitgebreid heb onderzocht bij welke bestanden het wel en niet werkt. Het viel me een keerop, toen geen aandacht aan besteed, en gister viel het me weer op)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kingpin

Citaat van: Kingpin op maart 12, 2010, 12:34:00
Heb de nieuwe firmware er ook opgezet en eindelijk werkt mijn wifi B2 stick naar behoren via uPnP/NFS op m'n QNAP TS-119.
Alleen werkt tijdens het streamen m'n next en previous chapter niet, deze springt volgens mij naar de vorige of volgende file ipv naar het juiste chapter.
Iemand bekend hiermee?
Gevonden ! via NFS kan ik geen iso's lezen en spoelen in DVD files maar onder SMB gaat alles prima.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kingpin

Wie kan me dit probleem uitleggen (verhelpen), dit heb ik al sinds ik de Dune heb (zowel op USB aansluting als streaming):

- DVD Video playback stotterd op exact dezelfde tijdstippen, deze springt iets over en skipped als het ware een paar frames, een eindje verder spoelen is het over.
Dit heb ik ook als ik de DVD afspeel via USB als via streaming, het gekke is dat wanneer ik de file afspeel op m'n computer alles wel goed gaat.

neptune

Ik heb een 'major' probleem met de laatste firmware van de dune 3.0
Ik krijg geen beeld meer >:(
Ik krijg een kort opstartscherm van de dune en daarna is het beeld zwart...
Al van alles geprobeerd, video modes, pj uit, dune uit, hdmi uit de dune. niets helpt.
Dit is in combinatie met een TW5000.
Dit is flink balen.

Al weer opgelost.
Op de TW5000 de hdmi van hdmi1 naar 2 verandert en voila weer een menu van de dune zichtbaar...wat een opluchting... :pompom:
zet hier iets neer

Kingpin

Citaat van: Kingpin op maart 14, 2010, 16:01:47
Wie kan me dit probleem uitleggen (verhelpen), dit heb ik al sinds ik de Dune heb (zowel op USB aansluting als streaming):

- DVD Video playback stotterd op exact dezelfde tijdstippen, deze springt iets over en skipped als het ware een paar frames, een eindje verder spoelen is het over.
Dit heb ik ook als ik de DVD afspeel via USB als via streaming, het gekke is dat wanneer ik de file afspeel op m'n computer alles wel goed gaat.

Ik heb met de tool MakeMKV een mkv file gemaakt van de dvd die stotterd en met deze file gestreamt gaat het wel goed alleen .... ik kan op de Dune niet de chapters kiezen terwijl als ik dezelfde file op de pc via VLAN afspeel het daar wel goed gaat  ???
Wie weet hoe dit kan?

Ronin79

Nog bedankt voor de tip van Make MKV, lijkt me een handige tool  :thumbs-up:

Tinus_

Misschien heb ik gemist maar ik wist niet dat er een regiocodering in de Dune zat. Ik heb een blu-ray (iso) en wanneer ik die wil afspelen krijg ik een melding "mismatch between disc and player region codes"

Is de Dune ook regio vrij te maken? Het gaat hier om een base.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

MaxxMark

Wat raar! Zover ik weet zou dat bij files niet uit moeten maken omdat daar de regio codering is weg gehaald.

Er is wel "info" hierover te vinden op MPC Club ( http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=18187 ).

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

gsuk

Citaat van: Tinus_ op maart 18, 2010, 11:15:59
Misschien heb ik gemist maar ik wist niet dat er een regiocodering in de Dune zat. Ik heb een blu-ray (iso) en wanneer ik die wil afspelen krijg ik een melding "mismatch between disc and player region codes"

"this is it"
toevallig

daar heb ik het zelfde mee

groetjes Emile

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Citaat van: Tinus_ op maart 18, 2010, 11:15:59

De Dune is niet regiovrij. Als je de patch installeert zoals in de mpcclub link van maxxmark dan kan je met een toetscombinatie de regio wijzigen. Automatisch de juiste regio kiezen kan dus niet.

Bij files is vaak de regio er uit gesloopt, maar dat hoeft dus niet. Er zijn meerdere BD rips met een regio erin die dus moet match en met de regio die op de Dune actief is.

Om een regio te selecteren moet je 4x op de mute drukken en dan de regio (1 2 of 3 voor regio A b of C)

Tinus_

Citaat van: gsuk op maart 18, 2010, 17:06:35
"this is it"
toevallig

daar heb ik het zelfde mee

Idd met die.  ;)
Citaat van: riwi op maart 18, 2010, 18:58:17

De Dune is niet regiovrij. Als je de patch installeert zoals in de mpcclub link van maxxmark dan kan je met een toetscombinatie de regio wijzigen. Automatisch de juiste regio kiezen kan dus niet.

Bij files is vaak de regio er uit gesloopt, maar dat hoeft dus niet. Er zijn meerdere BD rips met een regio erin die dus moet match en met de regio die op de Dune actief is.

Om een regio te selecteren moet je 4x op de mute drukken en dan de regio (1 2 of 3 voor regio A b of C)

Okay, dan zal ik er van het weekend eens naar kijken.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

gsuk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |

gsuk

riwi dank-je
dat was de oplossing

groetjes Emile

dmeerpa

Citaat van: Lars_Portman op februari 25, 2010, 17:08:45
Hoe staat met de firmware updates tegenwoordig?

Ik krijg vermoeden als ik hier want rond lees dat de Popcorn C-200 een betere ondersteuning heeft.

De keuze om voor een DUNE te gaan kan zijn HD-Audio over analoog. Maar als even terug lees zie ik dat COAX beter werkt.  En dan kan ook weer voor POPCORN C-200 gaan.
Prijs van een HDI DUNE 3.0 BASE ontloopt niet veel van POPCORN C-200 + 1,5TB. 350,- Euro en  + 2TB is 399,-Euro 

Wat was jullie keuze om toch voor een DUNE te gaan?

De Popcorn C-200 is een voor mij momenteel een ramp. Ik overweeg hem zelfs terug te doen naar de winkel. Daarom was ik dit topic aan het nalezen om eventueel voor de Dune 3.0 te gaan.
Sinds de laatste upgrade kan ik OPNIEUW geen DTS-HD MA audio en Dolby True HD meer gebruiken bij mijn Blu-Ray iso's. Ik verlies niet alleen het geluid, ook het beeld gaat stotteren.
Bij aankoop had ik dat al, nu na de recentste firmware upgrade heb ik het terug. Een roll-back helpt niet.

Na meer dan 4 maand in het bezit van deze speler, kan ik na het bekijken van een DVD-iso nadien geen MP3, WMA of FLAC beluisten, geen geluid. Moet ik telkens de speler herstarten.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, Ugoos AM6B met CoreElec
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+, SVS PC-2000 Pro
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

quipmk

Wat doe ik fout.

Heb de laatste zip gedownload en op USB stick gezet. Dune herkend de file. Na upgrade en controle file komt na 100% de foutmelding dune fout niet ondersteunde firmware file.
MK

Flavio

Citaat van: quipmk op april 10, 2010, 17:59:30
Wat doe ik fout.

Heb de laatste zip gedownload en op USB stick gezet. Dune herkend de file. Na upgrade en controle file komt na 100% de foutmelding dune fout niet ondersteunde firmware file.

Heb je de juiste firmware genomen?
De Base en de Prime hebben verschillende firmware.
Heb je de file de juiste naam gegeven: dune_firmware.dff ?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

quipmk

dune_firmware_bdprime3_100307_2100_beta.dff

Deze heb ik gedownload heb hem niet hernoemd naar dune_firmware.dff. Zou dit het probleem zijn ga het zo even proberen.
MK