HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Dennis N

Maar ik heb het hier niet over een een mu3 playlist mp3 maar over een originele cd  :hehe:
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

htandre

:clapping:

Als het werkt natuurlijk.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

MaxxMark

Ik hoop dat het ook mijn HDMI issue oplost!

Damn, wat zou ik dan blij zijn zeg :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

callous

Hoi...

Ben nieuw op dit forum en door deze topic heb ik mij geregistreerd om het geheel te blijven volgen en eventueel mijn input te leveren.

Ik heb dit jaar/deze maand alles nieuw. Ik heb nu een Onkyo 607 receiver en JBL Northbridge ES speakerset aangeschafd. Daarnaast heb ik gelijk mijn Popcorn A-110 vervangen met de Dune Prime 3.0. Hiermee stream ik vanaf mijn Qnap TS-439 Pro NAS via NFS over UDP. De Qnap staat 24 uur aan en downloadt NZB.

Het geheel is een waar genot. Bij mij werkt alles. Niet zonder slag of stoot, maar mede dankzij dit forum en andere is het me allemaal gelukt. Heb ook alle films netjes met Mymovies georganiseerd en het draait als een tiet :)

Ik heb nog wel een wensenlijstje... ik zou graag audio willen afspelen zoals in XBMC... dus zoeken naar volgend nummer etc terwijl 1 speelt. Het telkens signaal van de HDMI afgooien gaat blijkbaar met audio opgelost worden maar ik hoop ook dat dit gebeurt met video. Dat is wel irritant... maar of dit gebeurt door de Onkyo of door de Dune, is voor mij nog niet duidelijk.

Ik las ook ergens dat je met Mymovies je hele muziek collectie kan voorzien met cd-frontje? Weet iemand hier nog iets leuks voor?

Ghostbuster

Ook in het bezit van een Dune 3.0. Ik had niet zoveel verwacht van de nieuwe audioformaten (DTS-HD Master e.d.), maar moet zeggen dat je
het verschil wel erg duidelijk hoort, behoorlijk meer dynamiek. Ook kan ik alles steamen vanaf mijn pc in een prima beeldkwaliteit, verbinding maken gaat allemaal automatisch. Tot nu toe erg tevreden over deze mediaplayer hoor...
Rotel: rsp 1098 Processor
Vincent: cd-S6MK cd speler / 2x SP998 en 3x SP996 monoblokken/ SA-93 plus VV
Dune 3.0 Mediaplayer
Xanadu: AW25/C 10/ AW7A1 Sony Bravia 46'LCD Rel : stadium III sub.woofer Volledige Furutech bekabeling.

Roeland

Iedereen heeft wel eens gatver wat een #$*&$%*%$&^ apparaat.

Nou ik tref weer eens een maandag ochtend model.
Eerste versie die ik binnen had had van die leuke groene balken door het beeld met creatieve pixelvorming en haperingen.

Enfin dit meerdere malen gecommuniceerd, daarnaast postjes op mpcclub.
Meerdere firmware updates gedaan.
Uiteraard diverse HDMI kabels geprobeerd.
Files in elk formaat op elk mogelijke manier gespeeld > nog steeds bovenstaand probleem.

Dus mag ik hem opsturen naar de leverancier.

De reparatieservice is helaas niet zo snel, maar gelukkig stond de postbode vandaag met het pakketje in handen.

Helaas een goede kras op de cover van de dune base, maar als ie het doet ben ik tevreden....

Aangesloten.
Netwerk doet het > vindt ook gelijk de quickport pro.
Dus filmpje spelen
Wauw ik krijg beeld, happert wel
Nou ja ff firmware versie controleren > oude versie dus dan maar update.
Downloaden op netwerkschijf en usb stickie
Stickie in de dune. Wachten op mapje > Daarna wil ik het dff selecteren
Wil die gekke dune de update niet uitvoeren laat staan selecteren??.
Ander stickie fat of ntfs, niets mag baten. Ook niet via de knoppen van de speler.
Via het netwerk of Quickport pakt ie hem ook niet.

Heb al gespeurd op mpc maar ik kan deze Fehler nergens terugvinden

Iemand een idee?

Ik hoop op een oooh jaaa oplossing, want ik begin er erg moe van te worden

Onderstaand mag helaas niet helpen

Citaat van: riwi op januari  2, 2010, 16:58:08
Citaat van: Moony op Januari  2, 2010, 15:49:44
Kan iemand trouwens nog even uitleggen hoe ik de firmware moet updaten, dff-bestand op een USB stick (hoe geformatteerd? NTFS?) zetten en dan?

Je kan de FW ook bij de media zetten. Gewoon de .dff file in een directory zetten waar je naartoe kan met de Dune en enter drukken op de file. Easy peasy

pagr

Ik heb nog nooit een probleem gehad met FW update.  Zo te lezen heb je wellicht niet de juiste handelingen uitgevoerd.  Even uit mijn hoofd (detail staan in manual):
- download liever de ZIP-file, pak deze uit en plaats dff-bestand op USB stick in de root.
- rename het dff-bestand naar "dune_firmware"
- plaats de USB in het apparaat en zet het dan pas aan.
Werkt gewoon prima.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

riwi

Citaat van: pagr op januari 26, 2010, 20:11:05
Ik heb nog nooit een probleem gehad met FW update.  Zo te lezen heb je wellicht niet de juiste handelingen uitgevoerd.  Even uit mijn hoofd (detail staan in manual):
- download liever de ZIP-file, pak deze uit en plaats dff-bestand op USB stick in de root.
- rename het dff-bestand naar "dune_firmware"
- plaats de USB in het apparaat en zet het dan pas aan.
Werkt gewoon prima.

Dat is de safe upgrade methode.
Normaal gesproken zou je gewoon de file moeten kunnen selecteren met de filebrowser van de Dune.
Wel inderdaad de zip file kiezen en zelf uitpakken, ik heb al meer gelezen dat de direct gedownloade dff file het niet deed.

bart_nl

inderdaad had ik ook, de dff in de zip was wel ok

Roeland

Ik ben er al achter

De slimpoos hebben er een moederbord van een prime ipv base erin gezet.
Nu nog testen of dit ook gevolgen ergens heeft.

Met de firmware van een prime nu geflashed

pagr

Wel heel slordig van ze.  Van de andere kant: nu heb je voor minder geld wel een Prime  ;)
Maar volgens mij is er geen verschil als ik de foto's van de binnenkant herinner van dit forum en mpcclub.  Ik hoop dat je binnenkort relaxed naar films kunt kijken!
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

dim

Werkt het nu goed?...

htandre

Citaat van: bart_nl op januari 26, 2010, 20:41:43
inderdaad had ik ook, de dff in de zip was wel ok
Was bij mij ook het geval.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Kjelt

Citaat van: Roeland op januari 26, 2010, 18:52:20
Nou ja ff firmware versie controleren > oude versie dus dan maar update.
Er is slechts 1 officiele fw release dus dat is de versie waar ze apparaten mee (moeten) uitleveren.
De andere releases zijn Beta test versies voor eigen risico.
Ik draai nog steeds met de originele release en heb (nog steeds) geen enkel probleem.

dim

Citaat van: Kjelt op januari 27, 2010, 09:12:09
Er is slechts 1 officiele fw release dus dat is de versie waar ze apparaten mee (moeten) uitleveren.
De andere releases zijn Beta test versies voor eigen risico.
Ik draai nog steeds met de originele release en heb (nog steeds) geen enkel probleem.

Dan mis je wel wat functionaliteit...

Niet op tijd zoeken in mkv's bijvoorbeeld?

Kjelt

Geen haast mee, liever een firmware die doet wat ie moet doen (films spelen) dan eentje vol met features waarvan de basisfunctionaliteit kan omvallen  ;)
Maar als het werkt dan werkt het, mijn commentaar was meer op de vorige poster die riep dat zijn "oude firmware" het niet deed. Wat ik zeer vreemd vind aangezien ik zonder noemenswaardige problemen draai.

Roeland

Citaat van: dim op januari 26, 2010, 23:09:08
Werkt het nu goed?...

Goed is een ruim begrip  ;)

Maar hij lijkt alles te doen al is het niet van harte.
Iig geen vreemde zaken met hdmi shake of lelijke pixels
Valt me wel op dat sommige mkv's de audio niet goed worden gesynced of een hele harde ruis geeft.
Dit is nog niet verbeterd in de nieuwere firmware blijkbaar.
Toch wel vreemd dat een HDX dit wel goed doet.

Wat echt een wereld van verschil is, hoe dit moederbord klinkt.
Via coaxial klinkt het nu vreselijk, gekraak plat geen dynamiek.
De vorige Base klonk echt heel erg goed, maar nu klinke wav/flac/mp3 nergens naar.

Wie weet kom ik hier ook wel achter, maar het voelt als een hoop geklungel

dim

Lipsync is bij mij in 50%  van de gevallen ook niet goed.

Hopelijk is dit software related en niet hardware.

Heb al getwijfeld om ermee terug te gaan, maar de problemen zijn NET niet erg genoeg om echt een punt te maken.

Het geluidsprobleem lijkt me wel reden genoeg om weer terug te gaan.

Roeland

Nou weer een stapje verder

Kennelijk stond de software matige audio op plus 8.
Deze even naar 0 via de en voila weg is het gekraak.

Dat sommige mkv's een erg harde ruis geven, komt door de sigma chip "implementatie" die niet goed overweg kan met DTS-HD MA.
In setup menu audio Blu-ray improvements uitschakelen en hoppa weg ruis.
(in de nieuwere firmware vaag genoeg PIP selecteren)

Voordeel dat de speler steeds beter zijn best doet, maar blijft als geklungel aan voelen  ;D

dim

Ruis heb ik 1 keertje gehad met een mkv. Toen inderdaad gewoon via de afstandbediening het volume naar beneden geschroefd.

Met dts hd nog geen problemen gehad.

edgnoj

Citaat van: dim op januari 27, 2010, 20:46:56
Ruis heb ik 1 keertje gehad met een mkv. Toen inderdaad gewoon via de afstandbediening het volume naar beneden geschroefd.

Met dts hd nog geen problemen gehad.

Gisteravond had ik ook voor het eerst last van ruis tijdens het luisteren van een nieuwe muziek dvd. Tenminste dat dacht ik. Toen ik echter op onderzoek uitging en het geluid even uitdrukte bleek dat ik naar een gigantische hagelbui zat te luisteren.  :headbanging:
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

callous

CiteerIk las ook ergens dat je met Mymovies je hele muziek collectie kan voorzien met cd-frontje? Weet iemand hier nog iets leuks voor?

Hier heb ik nog geen reactie op... weet niemand het of is het gewoon weg niet mogelijk?

Kjelt

Citaat van: callous op februari  1, 2010, 15:19:30
Hier heb ik nog geen reactie op... weet niemand het of is het gewoon weg niet mogelijk?
Je bent nieuw hier dus ik zal je even op weg helpen, voor mymovies is een apart topic:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95558.0

neptune

Bij mij is het zo dat als ik de dune uitzet met de AB (standby dus) en ik later (bijv. de volgende dag) weer de dune aanzet, hij zijn nfs verbinding kwijt is. Hij laat de map wel zien maar deze is leeg. Met smb doet hij het wel goed.
Als ik de dune vervolgens met de knop echt uitzet en weer aan kan ik alle nfs shares weer benaderen.
Vreemd....iemand anders die ook deze ervaring heeft?
zal het ding voortaan maar elke keer helemaal uitzetten. Ik heb trouwens een fixed IP, misschien dat dat ermee te maken heeft.
zet hier iets neer

hifiman

Citaat van: neptune op februari  4, 2010, 21:48:50
Bij mij is het zo dat als ik de dune uitzet met de AB (standby dus) en ik later (bijv. de volgende dag) weer de dune aanzet, hij zijn nfs verbinding kwijt is. Hij laat de map wel zien maar deze is leeg. Met smb doet hij het wel goed.
Als ik de dune vervolgens met de knop echt uitzet en weer aan kan ik alle nfs shares weer benaderen.
Vreemd....iemand anders die ook deze ervaring heeft?
zal het ding voortaan maar elke keer helemaal uitzetten. Ik heb trouwens een fixed IP, misschien dat dat ermee te maken heeft.

Denk toch dat het een issue is van de gebruikte nfs server, ik had dit probleem namelijk niet met de 3.0 (linux nfs kernel server).