HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: hully op januari 13, 2010, 17:53:02
ik heb een laptop dus ga het vanavond proberen; i.i.g. bedankt voor je hulp tot dusver!

(het is overigens gewoon met een kleine letter video).

Ik zou anders gewoon wel de usernaam en password van een geldige gebruiker invoeren.
evt een user+pass dune aanmaken in windows, en die user ook opvoeren in de Dune.

nwolsink

Ik heb maandag ochtend 11-1-2010 een RMA aangevraagd voor mijn 3.0 ivm een defecte BD loader, ik heb vandaag 14-1-2010 nog steeds niets gehoord, niet eens een reactie.

Dan claimen ze in de RMA aanvraag mail ook nog de Dune binnen 48 uur retour te hebben, jeah right  :( haal hem eerst maar eens op!
::Nothing to see here::

J.A.F._Doorhof

ze zitten tot de 18e allemaal in het buitenland.
Wij zitten al een kleine 8 weken te wachten op een RMA die vanaf 4 weken geleden al klaar staat voor verzenden, en nu weer op onderdelen wacht, erg frustrerend.
De enige kans die je maakt is smorgens te bellen en heel af en toe neemt er iemand op, maar die weet nagenoeg niets over de status en voortgang.......

Het is jammer dat Paul zijn beloftes in de andere thread nog steeds niet nakomt, wat veel bedrijven vergeten is dat service een bedrijf groot maakt op de lange run, alle merken kunnen voeren is alleen maar het begin.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 14, 2010, 08:14:23
ze zitten tot de 18e allemaal in het buitenland.
Wij zitten al een kleine 8 weken te wachten op een RMA die vanaf 4 weken geleden al klaar staat voor verzenden, en nu weer op onderdelen wacht, erg frustrerend.
De enige kans die je maakt is smorgens te bellen en heel af en toe neemt er iemand op, maar die weet nagenoeg niets over de status en voortgang.......

Het is jammer dat Paul zijn beloftes in de andere thread nog steeds niet nakomt, wat veel bedrijven vergeten is dat service een bedrijf groot maakt op de lange run, alle merken kunnen voeren is alleen maar het begin.

Jij ook....vervelend he,ik ben/was dus niet de enige die zo lang moest wachten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MaxxMark

op mpcclub zitten er ook een hoop te wachten :)

Ik ga mijn vingers er nog niet aan branden. Voorals nog kan ik leven met mijn problemen en hoop nog steeds dat FW updates mijn probleem zullen oplossen. Als uiteindelijk blijkt dat het toch een fout in de unit is ga ik dan pas eens wat aan de RMA doen. Je houdt toch je 2 jarige fabrieksgarantie, dus ik wacht nog wel even tot het wat rustiger is :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Heeft denk ik niets met rustig te maken, het kan wel vaker zo lang duren :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Ronin79

Ik volg deze topic niet altijd .... maar zijn er veel problemen met de Dune 3.0 ??

B.J.

Ik heb geen enkel probleem ermee. Alles werkt!

Raphie

JBL PRX Power!

papaleo

PERFECT....,
Mmmm..., nee dat is die nog (lang) niet.

Maar hij scoort een voldoende.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MaxxMark

Als mn BluRay's gewoon af zouden spelen zou ik (vrijwel) niets te klagen hebben :)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

fastlex

Wisselende reacties dus?
Hangt dat af van de eisen van de gebruiker of zijn er echt verschillen in de apparaten?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Raphie

Citaat van: MaxxMark op januari 14, 2010, 23:26:40
Als mn BluRay's gewoon af zouden spelen zou ik (vrijwel) niets te klagen hebben :)

mijn combi

dune base 3.0
Pioneer LX508 1080p/60
Thecus NAS via NFS

alles speelt
my movies werkt
géén haperingen

heb echt niks te klagen
JBL PRX Power!

svmnb

Ik heb een Base 3.0 met de laatste firmware en heb geen enkele klacht. Het werkt stabiel en goed.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

devkon

Wat ik zo voorbij heb zien komen aangevuld met mijn ervaringen :
- Drive in prime kan wat noisy zijn. Per geval lijkt dat te verschillen, zo ook de acceptatie.
- HDMI video/handshake problemen bij langere kabels en mogelijk HDMI receivers. Herken ik niet.
- Samba/NFS problemen bij sommigen, maar volgens mij meer config issues. Ik speel alles van USB schijf, geen probleem voor mij.
- Verschillende subsystemen voor afspelen van BR (BR drive of BR filestructuur) en files. O.a. geen audio delay mogelijk bij BR subsysteem
- Lipsync issue in mijn geval (Sony LCD), te corrigeren als je de media als file afspeel.
- ...

Ik ben prima tevreden met beeld en geluid. Ik gebruik de drive niet, vanwege de noise. Ik speel 99% m2ts/mkv af zonder problemen. Alleen zit ik steeds met die audio delay te klooien.  ::)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Raphie

voor mymovies zal je toch metadata moeten genereren dmv van files in folders
je zla daarna handmatig de mediafile moeten verplaatsen en de xml file moeten editten
maar indien dit gedaan is zal het volgens mij wel moeten werken

wordt wel erg high maintenance zo.
JBL PRX Power!

Raphie

waar genereer jij je download metadata dan mee?
JBL PRX Power!

bart_nl

Citaat van: jowi op januari 15, 2010, 10:25:43Ik heb het niet over mymovies.
wanneer ik zeker zou zijn dat de Dune mijn laatste mediaspeler is zou ik er wel tijd in willen steken. Aangezien ik nu al meerdere mediaspelers heb versleten bevalt de data per folder mij wel. Vooral ook omdat mijn media meerdere externe schijven bevat werkt systeem van de Dune voor mij handiger dan bijvoorbeeld de XBMC bibliotheek (gebruikt voor XBMC) die volgens mij werkt zoals zij omschrijft. Centrale database blijf je volgens mij altijd meer onderhoud aan houden.

Raphie

toch maar eens naar mymovies kijken dan, dan krijg je een hoop meer

DVD hoesjes menu voor selecteren fim, 1x drukken alle IMDB metadata van de film + afbeelding(en) 2x drukken film spelen
JBL PRX Power!

Raphie

zou op jouw manier wel goed werken denk ik

1 share naar de repository
dmv van XML linken naar de fysieke locatie van de content.
JBL PRX Power!

Raphie

ok, nog een overweging:

stel dat je content weggooit dan moet je nu op 2 locaties data gaan verwijderen
op de manier "zoals het hoort" is dat dan alleen maar de map verwijderen
JBL PRX Power!

riwi

Citaat van: jowi op januari 15, 2010, 12:58:49
Maar ik begrijp dat niemand dat zo doet, mooi. Ga ik er eens mee aan de slag.

Ik doe ook alles met de hand voor de Dune. tvixie genereert wel plaatjes etc. voor de folder.jpg een background.jpg, die ik handmatig omzet naar .aai
Dan klei ik zelf een dune_folder.txt in elkaar.
Ik vind dat je er best veel mee kan. Ik heb bv. de content box wat vergroot, de helptext eronder weg gehaald etc. zodat er meer films op een scherm passen.
De extra info heb ik ook niet zo behoefte aan. Ik download wel eens een mooie background.jpg voor een film met een mooie poster van de film of serie. Die zet ik dan zelf in mbv de dune_folder.txt

De aparte structuur heb ik niet. Ik hou er wel van dat als ik de media folders move dat de presentatie ook mee verhuist. Dat is ook een van de redenen dat ik nog niet aan mymovies ben begonnen (ik wil geen losse database).
Een groot voordeel van een losse structuur zou zijn dat je ook offline schijven kan indexeren, zodat je een de dune een popup kan laten maken "pak nu schijf nummer 23" :)

background_path = tvix.aai
background_width = 1920       
background_height = 1080     
use_icon_view = yes
paint_path_box = yes
paint_scrollbar = yes
paint_content_box_background = no
paint_help_line = no
caption_font_size = small
num_cols = 7
num_rows = 2
icon_path=folder.aai
paint_captions = no
icon_scale_factor = 0.9
content_box_x = 40
content_box_y = 220
content_box_width = 1880
content_box_height = 800

nwolsink

Citaat van: jowi op januari 15, 2010, 13:10:36
Dat klopt ja :dry:... is inderdaad niet zo handig.

Voordeel van MyMovies is dat het:
1 automatisch gaat
2 hij tevens data genereet voor Windows Media Center
3 Je hem naast de Dune ook voor andere media players meta data kan laten genereren.

Ik heb ook diverse mogelijkheden geprobeerd maar MyMovies werkt toch echt het beste

MaxxMark

Ik heb MyMovies draaien en ben er op zich wel over te spreken. Maar ik moet tevens zeggen dat ik ergens wel de "urge" heb om het allemaal weer weg te halen.

Ik bedoel. Het is wel leuk en zo, maar het browsen door een lange lijst gesorteerd op naam werkt een stuk sneller en geeft meer overzicht! En de films die ik heb staan ken ik toch wel, daar hoef ik niet eerst een plaatje van te zien of een beschrijving van te zien :)

Het is dat het weinig moeite kost (nu het eenmaal werkt) maar anders had ik het al lang weer aan de kant gegooid...

nwolsink

Citaat van: MaxxMark op januari 17, 2010, 02:28:47
Ik heb MyMovies draaien en ben er op zich wel over te spreken. Maar ik moet tevens zeggen dat ik ergens wel de "urge" heb om het allemaal weer weg te halen.

Ik bedoel. Het is wel leuk en zo, maar het browsen door een lange lijst gesorteerd op naam werkt een stuk sneller en geeft meer overzicht! En de films die ik heb staan ken ik toch wel, daar hoef ik niet eerst een plaatje van te zien of een beschrijving van te zien :)

Het is dat het weinig moeite kost (nu het eenmaal werkt) maar anders had ik het al lang weer aan de kant gegooid...

Wat ik niet gebruik is de movie index, dat schiet idd niet op, ik kijk dus gewoon naar mijn folder structuur alleen dan met "leuke" hoesjes en de aanvullende info