HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Citaat van: riwi op december 21, 2009, 16:52:08
Die octava heb ik ook nog liggen hier. De switch eruit is geen optie. Dan begraaf ik nog liever de Dune in een diep gat achter in de tuin hier  :-\

Ik draai hier ook nog steeds met de (onstabiele handenschudder) 5x2 Octava,maar de problemen die jij hier noemt heb ik dus ook geen van alle.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Citaat van: pagr op december 21, 2009, 14:15:45
Ik heb een Base 3.0 en heb denk ik HELAAS het zogenaamde "pixelation" probleem. Althans het probleem dat er sterk op lijkt staat in http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?p=172792#post172792 en het filmpje geeft het goed weer.

Graag jullie hulp om werkelijk te bepalen of het aan de Sigma chip ligt.

Ik wil uitsluiten dat het aan iets anders (simpels) ligt want anders kan ik met dit winterse weer een ritje van ruim 1,5 uur doen om de Base om te ruilen.  Ik heb verschillende HDMI kabels gebruikt, en dezelfde bestanden vanaf de lokale schijf en vanaf de Qnap NAS afgespeeld maar pixelation is steeds zichtbaar.  Vanaf lokale schijf (in Base) ieder 2 minuten en vanaf NAS iedere 15 seconden. Ik heb de firmware geupgrade naar de laatste bete maar geen verbeteringen, afspelen via NAS met NFS, bitrate dat Dune aangeeft is max 20Mb/s dus geen probleem kwa snelheid netwerk.

Goed om te weten is dat pixelation gebeurd bij HD content. Bij SD content (DVD kwaliteit e.d) gaat de speler hangen na ongeveer 3 minuten spelen.  Ik kom dan uiteindelijk wel terug in het hoofdmenu maar kan naast muziek en foto's geen films meer afspelen.  Een harde reset is dan nodig (Power off/on) om films af te kunnen spelen.

Hebben julie nog tips om uit te proberen?

P.S.
Ik volg dit inderwerp al vanaf het begin en wil jullie al bedanken voor alle input en wijsheid!  Nu ik dit (potentieel) pracht apparaat heb wil ik wel op mijn roze wolk blijven  ;)

Ik heb dit ook gehad met de Prime 3.0 deze heb ik omgeruild en het probleem was verholpen, waarschijnlijk de sigma chip of het geheugen kapot. Dus snel omruilen en hopen dat de nieuwe goed is.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

pagr

@RvD

Bedankt voor je info.  Ik heb denk ik gewoon pech met dit exemplaar. Ik heb contact gehad en ga morgen naar de leverancier om te ruilen.  Ik hoop dat het weer en verkeer morgen goed is.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

PeeJay

Citaat van: pagr op december 21, 2009, 14:15:45
Ik heb een Base 3.0 en heb denk ik HELAAS het zogenaamde "pixelation" probleem. Althans het probleem dat er sterk op lijkt staat in http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?p=172792#post172792 en het filmpje geeft het goed weer.

Graag jullie hulp om werkelijk te bepalen of het aan de Sigma chip ligt.

Ik wil uitsluiten dat het aan iets anders (simpels) ligt want anders kan ik met dit winterse weer een ritje van ruim 1,5 uur doen om de Base om te ruilen.  Ik heb verschillende HDMI kabels gebruikt, en dezelfde bestanden vanaf de lokale schijf en vanaf de Qnap NAS afgespeeld maar pixelation is steeds zichtbaar.  Vanaf lokale schijf (in Base) ieder 2 minuten en vanaf NAS iedere 15 seconden. Ik heb de firmware geupgrade naar de laatste bete maar geen verbeteringen, afspelen via NAS met NFS, bitrate dat Dune aangeeft is max 20Mb/s dus geen probleem kwa snelheid netwerk.

Goed om te weten is dat pixelation gebeurd bij HD content. Bij SD content (DVD kwaliteit e.d) gaat de speler hangen na ongeveer 3 minuten spelen.  Ik kom dan uiteindelijk wel terug in het hoofdmenu maar kan naast muziek en foto's geen films meer afspelen.  Een harde reset is dan nodig (Power off/on) om films af te kunnen spelen.

Hebben julie nog tips om uit te proberen?

P.S.
Ik volg dit inderwerp al vanaf het begin en wil jullie al bedanken voor alle input en wijsheid!  Nu ik dit (potentieel) pracht apparaat heb wil ik wel op mijn roze wolk blijven  ;)

Kun jij dit pixelation probleem misschien omschrijven?
Ik had namelijk bij een MKV download ook wat vreemde storing.
Af en toe een groene vlek met storing/grofe pixels ( mooi omschreven of niet ) De vlek is dan ongeveer 20 bij 20 cm op een 43 inch plasma ( Pioneer )
En heb nu 1 keer erg stotterend beeld gehad met als gevolg een bijna vastloper. Als ik dan een sec of 30 terug ga in de film speelt hij wel weer goed af.

Enig idee iemand? Foutje in de hardware of software?
Ik heb een Prime 3.0

Groetjes PJ

pagr

het zijn meestal horizontale geblokte streepjes (soms dikke strepen) meestal groen van kleur en soms vlakken geblokt die gekleurd vanuit het origineel beeld.  Ik denk dat het aan de hardware ligt want dezelfde bestanden spelen perfect af met bijv Media Player Classic. Je beschrijving klopt aardig, kijk maar eens in die link die ik heb meegestuurd. Daarbij kom je bij een Mp4 bestand die het effect weergeeft.

Zoals gezegd dit probleem is alleen bij HD content.  SD content ziet er goed uit maar stopt helaas na ongeveer 3 minuten.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

riwi

Ik heb vanavond de hele avond zonder problemen met de Dune gedraaid. In eerste instantie nog wat garbled icons en rare dingen in beeld zelfs bij 1080p/23.976. Toen heb ik de Supra 1.8m HDMI kabel vervangen door de 1 meter Monster M950 (beide zijn kabels van 80 euro). Daarna draait het als een tierelier. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht, maar ben er wel blij mee :)

De tvix zit nu aangesloten met een Monster M300  (ipv de M950 die nu aan de Dune zit). De Oppo houd de 1 meter Monster M1000 :)
De Supra zat voorheen tussen de Humax en de switch en de Humax geeft max 1080i. Nooit gemerkt dat er iets aan die kabel schortte.

Probleem lijkt dus vooralsnog opgelost.  :)

kermit

Citaat van: riwi op december 22, 2009, 02:10:00
Ik heb vanavond de hele avond zonder problemen met de Dune gedraaid. In eerste instantie nog wat garbled icons en rare dingen in beeld zelfs bij 1080p/23.976. Toen heb ik de Supra 1.8m HDMI kabel vervangen door de 1 meter Monster M950 (beide zijn kabels van 80 euro). Daarna draait het als een tierelier. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht, maar ben er wel blij mee :)

De tvix zit nu aangesloten met een Monster M300  (ipv de M950 die nu aan de Dune zit). De Oppo houd de 1 meter Monster M1000 :)
De Supra zat voorheen tussen de Humax en de switch en de Humax geeft max 1080i. Nooit gemerkt dat er iets aan die kabel schortte.

Mooi. Je hoort wel meer narigheid over de suprakabels.

papaleo

Dus als ik het goed begrijp dan was destijds, de switch van de 'Octava' naar de 'Marantz'  achteraf niet nodig geweest,het probleem lag/legt hoofdzakelijk in 'n kabel manko?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

:pompom: Dat scheelt weer een gat graven in je tuin, hetgeen gezien het weer wel prettig is lijkt me  :D

riwi

Citaat van: papaleo op december 22, 2009, 07:53:29
Dus als ik het goed begrijp dan was destijds, de switch van de 'Octava' naar de 'Marantz'  achteraf niet nodig geweest,het probleem lag/legt hoofdzakelijk in 'n kabel manko?

Ik denk dat jij de spijker op de kop slaat :

Vroeger zat de Supra tussen de Samsung BD en de Octava, die deed ook vaak vreemd en had ik soms helemaal geen beeld mee. Ik dacht altijd dat het aan de Octava lag. De Samsung gaf nooit beeld als een van de andere bronnen die aan de switch hingen ingeschakeld werden.
Daarna zat de supra op de Humax 5050 naar de Octava switch --> toen had ik problemen met de Humax, ik kreeg maar geen beeld. Anderen met die combo hadden geen issue. Ik snapte er niets van toen en besloot de switch te vervangen voor een Marantz.
Met de komst van de Marantz switch had ik de Supra weer tussen de Humax en de switch, toen had ik echter niet echt problemen meer (misschien omdat de Humax maar tot 1080i gaat?).

Ik vermoed dus dat de Supra onvoldoende afgeschermd is, en zeker bij 1080p problemen geeft. Achteraf is het altijd makkelijk praten en redeneren natuurlijk.

Nog even een screen shot van de Dune met 'kapotte' iconen (tgv HDMI problemen).

riwi

Citaat van: Audioloog op december 22, 2009, 09:18:16
:pompom: Dat scheelt weer een gat graven in je tuin, hetgeen gezien het weer wel prettig is lijkt me  :D

De grond is ook keihard. Lastig graven met deze temperaturen :)

riwi

Citaat van: Donat op december 17, 2009, 22:13:20
Ik heb de beauty of nature demo in .m2ts bestand. Het is een 1080p25 file en haalt volgens de dune max 30 Mbit/s bitrate.
Heb hem zowel van schijf afgespeeld als over netwerk (SMB 100Mbit) gestreamd en hier gaat het gewoon goed.

Heb de originele firmware nog..

De beauty of Nature demo is bij mij een .ts file van 2.8GB (9 minuten speelduur). Hij speelt als ie op mijn linux PC staat wel goed (NFS). Peak bitrate 49Mbit/sec average 41Mbit/s.

screenshot :

hifiman

De screenshot functie van de dune zelf nog niet ontdekt?  :D  ;)

Ontopic: zal um zelf ook eens proberen.

Tinus_

Is er ook een eenvoudige manier om door je bestanden heen te bladeren?

Als ik nu naar een mp3 album wil luisteren van bijvoorbeeld ZZ-top dan moet ik dus door de lijst met meer dan 150 cd's heen bladeren.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

riwi

Citaat van: Audioloog op december 22, 2009, 13:04:44
De screenshot functie van de dune zelf nog niet ontdekt?  :D  ;)

Ja gisteravond kreeg ik het niet werkend, maar toen bleek dat ik de screenshot functie in de setup ge-disabled had  :-X  ;D

hifiman

Citaat van: Tinus_ op december 22, 2009, 13:21:37
Is er ook een eenvoudige manier om door je bestanden heen te bladeren?

Als ik nu naar een mp3 album wil luisteren van bijvoorbeeld ZZ-top dan moet ik dus door de lijst met meer dan 150 cd's heen bladeren.
Yep, een squeezebox  ^-^ Hoeft ook je TV niet aan om muziek te browsen/luisteren  :)

hifiman

Citaat van: riwi op december 22, 2009, 13:22:35
Ja gisteravond kreeg ik het niet werkend, maar toen bleek dat ik de screenshot functie in de setup ge-disabled had  :-X  ;D
:-X  :withstupid:   ;)   ;D

Kjelt

Ik had zojuist ook wat vreemde zaken bij de Dune:
1) De auto EDID functie werkt bij mij niet naar behoren, een mkv die 1080p24 is native wordt toch als 1080i60 afgespeeld. Hier kan ik nog mee leven dan zet ik hem manueel op 1080p24.
2) op het moment dat ik hem op 1080p24 forceerde, toen zag ik rode pixels in het beeld (wat er bij mij op duidt dat de Denon op 1080p50 of 60 draait wat deze niet ondersteunt) echter bron en target (Dune en JVC gaven aan op 1080p24 te staan). Ik heb een HDMI re-handshake geforceerd (Denon herselectie van bron) en probleem was volkomen opgelost en niet meer te reproduceren. Oftewel de HDMI handshake wil wel eens wat brak verlopen bij resolutie switching, heb ik het idee. Ga hier niet alleen de Dune de schuld van geven maar vind het wel verdacht dat hij tot nu toe de eerste speler is waarbij dit is opgetreden.

Kjelt

Waar schrijft hij de screenshot dan naartoe? Moet je er dan een harddisk aanhangen oid?

Tinus_

Citaat van: Audioloog op december 22, 2009, 13:22:47
Yep, een squeezebox  ^-^ Hoeft ook je TV niet aan om muziek te browsen/luisteren  :)

Goed en nu bij 100 films, bijvoorbeeld Zwartboek??  ;)
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

hifiman

Citaat van: Kjelt op december 22, 2009, 13:24:19
Waar schrijft hij de screenshot dan naartoe? Moet je er dan een harddisk aanhangen oid?
USB stikkie gaat ook prima  :)

hifiman

Citaat van: Tinus_ op december 22, 2009, 13:27:57
Goed en nu bij 100 films, bijvoorbeeld Zwartboek??  ;)
In dat geval zou ik de TV wel aanlaten  ^-^

riwi

Citaat van: Audioloog op december 22, 2009, 13:04:44

Ik ben 'm aan het uploaden nu, mijn .ts 40mbit versie.

typefoute in de naam "(The beaty of Nature - Samsung HD demo 40mbit htforum.nl) - The Beauty Of Nature"  posternaam  riwi in a.b.hdtv
Zal nog wel een uur of 8 duren voor ie er compleet staat.

hifiman

Citaat van: riwi op december 22, 2009, 15:13:08
Ik ben 'm aan het uploaden nu, mijn .ts 40mbit versie.

typefoute in de naam "(The beaty of Nature - Samsung HD demo 40mbit htforum.nl) - The Beauty Of Nature"  posternaam  riwi in a.b.hdtv
Zal nog wel een uur of 8 duren voor ie er compleet staat.
Ok, thanks!  :)

MaxxMark

Ik heb beauty of nature ook gekeken (de full versie), maar deed dat toen er aardig wat disk activity was.

Bij mij stotterde die toen en kreeg ik ene paar buffer underrun errors (komt onderaan in het lijstje van de info te staan). Ik zal hem vanavond nog een keer proberen!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com