HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

pagr

:clapping: "Pixelation" probleem opgelost!!!!!

Ik heb vanmorgen de Base 3.0 omgeruild in Arnhem (Wifimedia). Het probleem was voor hen direct zichtbaar. Een nieuwe Base gepakt en in de winkel getest met films vanaf mijn disk en vanaf hun NAS.  Ik ben goed geholpen zelfs met de koffie.  Tevens hebben zij me geholpen met een "koelere" disk. Top service.

Ik ben nu nog aan het testen maar het ziet er goed uit.  Vooralsnog ben ik weer helemaal happy!!!   :pompom:
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

pagr

Citaat van: riwi op december 22, 2009, 15:13:08
Ik ben 'm aan het uploaden nu, mijn .ts 40mbit versie.

typefoute in de naam "(The beaty of Nature - Samsung HD demo 40mbit htforum.nl) - The Beauty Of Nature"  posternaam  riwi in a.b.hdtv
Zal nog wel een uur of 8 duren voor ie er compleet staat.

RiWi, ook bedankt!   Ik ga deze eens uitproberen.  Ik heb van deze de 24mbit versie als onderdeel van een hoop HD demo's die op het net staan.

P.S. net een vraag daarover gekregen: zoek op "HD demos" en je vindt alle HD demo filmpjes van alle televisie fabrikanten. Veel plezier ermee.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

MaxxMark

Citaat van: riwi op december 22, 2009, 12:56:51
De beauty of Nature demo is bij mij een .ts file van 2.8GB (9 minuten speelduur). Hij speelt als ie op mijn linux PC staat wel goed (NFS). Peak bitrate 49Mbit/sec average 41Mbit/s.

screenshot :

Ik heb de 2.8gb versie nu ook weer opgezet, en bij mij draait hij perfect vloeiend :) Draait vanaf een samba share op een linux bak. Ook vanaf de nas via nfs draait ie goed.

Daarbij ben ik er achter gekomen dat als je tijdens het kopieren gaat afspelen, dat de dune netjes wacht tot de file klaar is en gaat hem daarna pas afspelen :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

evilniek

hoe krijg ik samba aan de praat in vista?
kom er maar niet uit.

Mvg niek
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

riwi

Citaat van: MaxxMark op december 22, 2009, 20:52:36
Ik heb de 2.8gb versie nu ook weer opgezet, en bij mij draait hij perfect vloeiend :) Draait vanaf een samba share op een linux bak. Ook vanaf de nas via nfs draait ie goed.

Daarbij ben ik er achter gekomen dat als je tijdens het kopieren gaat afspelen, dat de dune netjes wacht tot de file klaar is en gaat hem daarna pas afspelen :P

Ik heb 1 PC met winxp met hanewin NFS. Daar wilde deze niet soepel mee spelen. Misschien oko omdat de demo daar op de C schijf staat die nogal oud is (200GB ATA). Met de file op een linux PC speelt ie prima zowel via SMB als met NFS.

@evilniek, Vista kan ik je niet mee helpen helaas. Krijg je wel de folders te zien? Maar kan je niets afspelen? Probeer dan eens bij bestandsdelen van de schijf expliciet toe te voegen dat deze share voor "iedereen" toegankelijk moet zijn.

Bekijk ook eens de handy op mpcclub : http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=13347&highlight=vista+sharing

J.A.F._Doorhof

Samba is enorm makkelijk.
Ga op de schijf staan.
Rechtermuisknop en kies delen.
That's it.

Op de dune de Share naam opgeven met eventueel naam en wachtwoord en het loopt 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Robbo

Is niet eens nodig.   Drives staan standaard geshared in Windows.   Tik maar 'net share' in een command prompt.

C wordt C$   D wordt D$  etc.

Wil je enkel een folder sharen dan is 'delen' wel noodzakelijk.

Dus dan is het in de Dune, enkel nodig om een network share aan te maken van het type SMB.  Vul het IP adres van je PC in.  Vul bijv 'C$' in als je de C schijf wil deze.  Of 'C:/movies' als je enkel die folder wil delen.  En vul een user met wachtwoord in die rechten heeft op de schijf of folder.   Windows restarten en klaar ben je.

Hanewin of andere NFS tools is helemaal niet noodzakelijk met een Dune.   SMB performed veel beter en is standaard in Windows aanwezig.  Geen noodzaak dus om $60 dollar neer te tellen.

MaxxMark

Ik weet niet zeker of het al bevestigd was, maar ik kwam er gister achter dat het decoderen van TrueHD, DTS-MA, etc. ook gesupport wordt vanuit losse files (dus niet alleen via BR)

Ik zag trouwens bij 1 track als audio informatie staan: "EAC2" ik vroeg me af wat voor audio formaat dat is. Iemand een idee?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Roeland

Citaat van: pagr op december 22, 2009, 15:59:28
:clapping: "Pixelation" probleem opgelost!!!!!

Vanmiddag mijn Dune Base 3.0 binnengekregen

Denk dat je hetzelfde had als onderstaande?
(all clickable)

MKV

WMV

TS

Zo zie je maar dat je al snel goede aftersales (service) nodig kan hebben

Starred

Citaat van: bart_nl op december 21, 2009, 11:28:49
de icy box die starred noemt is zonder lades  :eh:

Grrr..2 aangeschaft en ze passen niet in mijn Dell  :'(

pagr

Roeland, Wat jij hebt/had is exact mijn probleem. Vooral pixelation-effect in je eerste filmpje en de groene strepen in je 3de filmpje.  Gewoon omruilen en testen in de winkel.   Succes want als het werkt is het ene top speler!

felix303

vraagje: heb zelf de HDX-1000 staan. Nadelen vind ik:

1 niet afspelen van Bluray menu's
2 niet normaal verder en terug kunnen spoelen (alleen naar 10%, 50% etc., of meteen minuten verder/terug)
3 geen HD geluid via mijn niet-HD receiver (ofwel HDX kan HD geluid niet decoderen)
4 traag menu en opstarten, lelijke User interface
5 geen discs afspelen

ben erg geïnteresseerd in de Dune, met name omdat ik denk dat hiermee deze nadelen opgeheven kunnen zijn.

van 1 weet ik dat de Dune dit kan.

In hoeverre is de Dune een oplossing voor de punten 2 t/m 4?
met name zou ik graag weten of er al ervaringen zijn met het geluid via de analoge
aansluitingen, en of de surround speakerinstelling ook regelbaar is.

en kan verder de Dune ook goed als gewone cd speler gebruikt worden?
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

J.A.F._Doorhof

Hi,
2 geen probleem
4 als je de standaard GUI gebruikt ziet het er al goed uit maar via Mymovies is het fantastisch.

Als CD speler zou ik de nieuwe BD primes niet gebruiken, ik vind het loopwerk daarvoor gewoon echt te slecht/lawaaiig.
De HD center was een redelijk leuke CD speler, net als de BDprime 1.0 maar die loopwerken waren een STUK beter.

Oplossing zou zijn een HD base met een losse drive erachter.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GerritZ

Citaat van: felix303 op december 23, 2009, 23:04:34
vraagje: heb zelf de HDX-1000 staan. Nadelen vind ik:

1 niet afspelen van Bluray menu's
2 niet normaal verder en terug kunnen spoelen (alleen naar 10%, 50% etc., of meteen minuten verder/terug)
3 geen HD geluid via mijn niet-HD receiver (ofwel HDX kan HD geluid niet decoderen)
4 traag menu en opstarten, lelijke User interface
5 geen discs afspelen

ben erg geïnteresseerd in de Dune, met name omdat ik denk dat hiermee deze nadelen opgeheven kunnen zijn.

van 1 weet ik dat de Dune dit kan.

In hoeverre is de Dune een oplossing voor de punten 2 t/m 4?
met name zou ik graag weten of er al ervaringen zijn met het geluid via de analoge
aansluitingen, en of de surround speakerinstelling ook regelbaar is.

en kan verder de Dune ook goed als gewone cd speler gebruikt worden?

Hallo,

Ik zelf ben in het bezit van een HDX1000 en een Prime 3.0

Mijn ervaringen zijn dat ik op dit moment nog niets ben tegen gekomen wat de Dune niet slikt. Tot nu toe pakt hij werkelijk alles goed, nog geen vast lopers gehad.
Ook de 3d ervaring waar Frank zo op hamert is fantastisch, het beeld (3d), scherpte en pannings is gewoon beter dan de HDX (de beleving van een film is beter met de Dune).

Even over jou punten:
1) Afspelen van Bluray menu's doet hij perfect.
2) Verder spoelen geen probleem.
3) Niet getest.
4) Opstarten, dat vinden sommigen van de Dune ook traag, maar hij is iets sneller dat de HDX (menu's navigeren gaat zeker sneller).
5) Disc drive kan ik helaas niet testen, er zit bij mij een defecte drive in.

Al met al ben ik heel tevreden met de beeld kwaliteit van de Dune, Audio kan ik niets over zeggen. Het is jammer dat ik een speler heb met een defect drive,
maar over het Media gedeelte ben ik meer dan tevreden.

MaxxMark

Heeft niemand nog problemen gehad met lipsync? Ik merk dat ik erg gevoellig voor ben voor lipsync issues.

Ik heb de dune nu al een flinke poos staan en ervaar toch nog wel eens issues met de lipsync.

Blij BluRay's  (disc of iso of folder) heb ik het zo goed als niet. Maar bij MKVtjes heb ik het nogal eens. Uiteraard is de lipsync snel in te stellen met de AB. Maar ik vind het niet relax om het steeds te moeten instellen.

Op mijn versterker heb ik ook al gespeeld met de lipsync settings. Zowel lipsync "uit", "uit" met handmatige correctie, "aan" en "aan" met extra handmatige correctie" heb ik geprobeerd. Uiteraard zijn al mijn apparaten (dune, versterker, projector) hdmi 1.3a en supporten ze allemaal auto lipsync.

Mijn conclusie is dat "uit met handmatige correctie" en "aan" vrijwel identiek zijn. Wel heb ik het gevoel dat de auto variant iets vaker goed gaat (wat je zou verwachten).

J.A.F._Doorhof

Wees blij dat het in te stellen is, ken er zat waar het niet kan :D
Vaak zit het in de file en niet in de speler zelf.
Custom installer

devkon

Citaat van: MaxxMark op december 24, 2009, 13:20:45
Heeft niemand nog problemen gehad met lipsync? Ik merk dat ik erg gevoellig voor ben voor lipsync issues.

Ik heb de dune nu al een flinke poos staan en ervaar toch nog wel eens issues met de lipsync.

Blij BluRay's  (disc of iso of folder) heb ik het zo goed als niet. Maar bij MKVtjes heb ik het nogal eens. Uiteraard is de lipsync snel in te stellen met de AB. Maar ik vind het niet relax om het steeds te moeten instellen.

Op mijn versterker heb ik ook al gespeeld met de lipsync settings. Zowel lipsync "uit", "uit" met handmatige correctie, "aan" en "aan" met extra handmatige correctie" heb ik geprobeerd. Uiteraard zijn al mijn apparaten (dune, versterker, projector) hdmi 1.3a en supporten ze allemaal auto lipsync.

Mijn conclusie is dat "uit met handmatige correctie" en "aan" vrijwel identiek zijn. Wel heb ik het gevoel dat de auto variant iets vaker goed gaat (wat je zou verwachten).

Jawel hoor, maar ik vermoed dat het aan de combi van mediaplayer en m'n Sony LCD TV ligt.

Bij MKV : ongeveer -0.22 instellen.
Bij M2TS : ongeveer -1.<ben het vergeten> instellen (zit een rare tik hierbij ; initieel lijkt het niet veel, maar zodra ik ga veranderen, springt ie in een groter lipsync gat)

Maar goed, het is vrij consequent, dus een goede bypass. Ik leer maar mee leven, vind het geen groot bezwaar, maar ideaal is het niet.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Starred

zeker, heb ik al vanaf het begin. Een niet constant verschil tussen verschillende filetypen.
Erg irritant

MaxxMark

Citaat van: devkon op december 24, 2009, 13:37:25
Maar goed, het is vrij consequent, dus een goede bypass. Ik leer maar mee leven, vind het geen groot bezwaar, maar ideaal is het niet.

Ik leer er ook wel mee leven, maar het blijft wel een beetje jammer. Wat ik vooral een bezwaar vind is om de juiste delay te vinden. Vaak corrigeer ik en dan is het denk ik goed (meestal op spraak). Maar als er dan een scene komt waar 1 persoon in zn handen klapt, op de deur bonst of zoiets, dat pijnlijk blijkt dat de sync toch niet goed stond.

In sommige gevallen vind ik het toch ook lijken op een Dune issue.

Soms heb ik dat de delay goed werkt en dan is het meestal -0.11 of -0.16.

Maar ik heb ook meermalen nu meegemaakt dat ik begon op -0.11 maar dat het na verloop van tijd 'corrigeert' en dat ik weer terug naar 0 moet om het weer goed te krijgen.

Ook is het voorgekomen (misschien 2 of 3 keer) dat ik begon op -0.11 en aan het eind van de aflevering (serie; gecapped in usa) eindigde op +0.16. Maar zoals ik eerder in het topic zei is dat mogelijk als gevolg van de persoon die ze captured en de reclame's er tussen uit heeft geknipt en dat hij misschien niet heel goed zn best heeft gedaan.

MaxxMark

Citaat van: Starred op december 24, 2009, 13:40:10
zeker, heb ik al vanaf het begin. Een niet constant verschil tussen verschillende filetypen.
Erg irritant

Ik heb trouwens ergens het vermoeden dat het komt door de switch van de GUI naar de film. Dit zou verklaren waarom in de loop van een video je weer moet corrigeren naar 0.

Ik wil dat nog een keer testen om 2 files te queuen en dan middels de "popup menu" knop naar de 2e file te gaan. Op dat moment hoeft hij namelijk niet te switchen.

Als dan blijkt dat de lipsync meteen goed is, lijkt het mij een duidelijke bug van de Dune en dus iets wat mogelijk op te lossen is :). Ik vind het bijvoorbeeld helemaal niet erg dat ik 2 seconden langer moet wachten voordat de film begint. Het is nu al hinderlijk dat hij zo moet switchen tussen GUI en Video, dat die ene seconde er ook wel bij zou kunnen :P

hifiman

Nog nooit gehad....

Tinus_

Ik heb er ook last van. Bij een DVD moet ik 'm op -.31 zetten. Als ik een m2ts afspeel loopt alles synchroom.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

J.A.F._Doorhof

Dit is inderdaad vreemd wat ik nu lees.
We gebruiken de Dunes erg vaak en dit herken ik totaal niet.
Heb wel bepaalde files die schommelen qua sync maar altijd na een "cut" van bv reclame.
Custom installer

riwi

Ik heb er ook nog geen last van gehad. Nu kijk ik vrijwel uitsluitend full bluray rips of TV series in .mkv / .ts. Bovendien gebruik ik alleen de spdif voor het geluid van de Dune momenteel (6x analoog moet ik nog aansluiten). Zou het kunnen dat de audio sync issues alleen optreden met HDMI audio?

devkon

Ik gebruik ook digitaal out (geen audio over HDMI), maar wel last van lipsync issues.
Ik kijk dus met name mkv en m2ts (enkele m2ts lossless rips). Geen tv series.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }