HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: SillentWolf op december 21, 2009, 09:17:19
Tom Yang Kung is een Thaise soep, en geen film  ;)

Aangezien ik een groot fan ben van aziatische actie films ... zal ik je helpen; Tom-Yum-Goong
Dan spelde ik het verkeerd, maar fonetisch klopte het, vergeet niet dat het thais een eigen alfabet heeft. De naam van de film betekent inderdaad dus "thaise soep met garnalen",Tom-Yum is een zuur-achtige soep en Goong betekent garnaal. De film heet zo omdat het restaurant dat je in de film een aantal keer ziet als naam Tom-Yum-Goong heeft  ;)

Dat is idd een hele goede film, vooral de vecht scenes, zijn weergaloos. Deze film heb ik sinds hij in Thailand uitkwam (paar jaar geleden).
Hij is zeer zeer goed inderdaad (als je van martial arts houd).  :headbanging:

Wat ook een mooie film is (moet ik nog een keer helemaal afkijken), is de film; Ip Man van Martial Arts meester; Donnie Yen.
Of wat dacht je van de films; Legendary Assassin, Swadowless Sword of het Japanse; The Crows.

Ik heb wel een paar honderd aziatische films in de kast staan. Van Koreaanse meesterwerken (oa Old Boy, Musa The Warrior en Dualist), tot films van Bruce Lee en Jackie Chen. Waarbij de laatste jaren, met name de Koreaanse films in positieve zin opvallen.
Haha ok, zoveel ken ik er niet :P

Groetjes,

Ronald

Ronin79

Dan zat je idd met de naam in de goede richting.  ;)

Veel mensen kijken eingelijk niet zoveel films van buiten onze grenzen (lees; oa. Aziatisch). Voor een paar jaar geleden heb ik eens wat Koreaanse films
gekeken ... en ik moet zeggen; qua verhaal en zeker qua filmwerk, zijn ze soms beter als hun tegenhangers in hollywood.
Vooral de Wu Xia films (vrijvertaald; zwaardvecht) met hun prachtige buiten scenes (vaak in de bossen of natuur van korea),
zijn een lust voor het oog. Oogstrelende Martial Arts en een mooi en goed verhaal .... en ik ben een tevreden mens  ;)

Kjelt

Misschien apart Thai movie topic openen?  :confused:

devkon

Wat ook een mooie film is (moet ik nog een keer helemaal afkijken), is de film; Ip Man van Martial Arts meester; Donnie Yen.

Ip Man : die film vind ik helemaal te gek!!  :pompom:
Mooi opbouwend verhaal (climax!), mooie setting, en zeer goede vechtscenes, met de koele Ip Man! Must-see voor de martial arts liefhebber!

(sorry voor de off-topic, maar moest dit even kwijt  :smile: )
(op de Dune 3.0 ziet er dit geweldig uit  ;) )
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Ronin79

Je hebt helemaal gelijk .. kan er verder niets aan toevoegen  ;)

Starred

Citaat van: Hanky Panky op oktober 20, 2009, 14:06:47
Twee Sharkoon's: 1 bij de pc en 1 bij de Dune. Koop daarnaast 1 of 2 losse HDD's van een TB of 1,5-2,0 en je bent er klaar voor  :thumbs-up:

Wat is het voordeel van een Sharkoon bij de pc ten opzichte van een Hot Swap Bay?

Zie bijv.

•Super fast HDD installation and exchange without tray
•Supports all 3½" SATA (1 inch high) HDD in a 5¼" bay
•Rubber cushion to avoid vibration and noise
•Supports hot swap
•NSS (No-Scratch SATA) connector >10.000 times HDD exchange
•Key lock to prevent improper operation

jaco

Citaat van: Starred op december 21, 2009, 10:33:58
Wat is het voordeel van een Sharkoon bij de pc ten opzichte van een Hot Swap Bay?

Zie bijv. http://www.startech.com/item/DRW110SATBK-Black-525in-SATA-Hard-Drive-Mobile-Rack-Drawer.aspx

Lagere kosten voornamelijk.
Ik ben ook begonnen met een swap systeem met lades. Je kunt dan niet meer de electronica van de hdd aanraken etc. Verder zit er in de lades die ik gebruik ook een redelijk stille 8 cm koeler.
Alleen kost elke lade ook ~ 10 euro

Dus ik koop nu meestal samsung hdd's en sla ze op in hun case waarin ze geleverd worden.
Ik heb een sharkoon, en een 2 drive case met geforceerde koeling met 1 lade en 1 bare hdd frame voor aan de Dune.

In de PC heb ik ook een bare hdd swap rack en een lade swap rack.

Werkt tot dusver prima.

bart_nl

Citaat van: jaco op december 21, 2009, 10:50:44Lagere kosten voornamelijk. Ik ben ook begonnen met een swap systeem met lades.
de icy box die starred noemt is zonder lades  :eh:

pagr

Ik heb een Base 3.0 en heb denk ik HELAAS het zogenaamde "pixelation" probleem. Althans het probleem dat er sterk op lijkt staat in http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?p=172792#post172792 en het filmpje geeft het goed weer.

Graag jullie hulp om werkelijk te bepalen of het aan de Sigma chip ligt.

Ik wil uitsluiten dat het aan iets anders (simpels) ligt want anders kan ik met dit winterse weer een ritje van ruim 1,5 uur doen om de Base om te ruilen.  Ik heb verschillende HDMI kabels gebruikt, en dezelfde bestanden vanaf de lokale schijf en vanaf de Qnap NAS afgespeeld maar pixelation is steeds zichtbaar.  Vanaf lokale schijf (in Base) ieder 2 minuten en vanaf NAS iedere 15 seconden. Ik heb de firmware geupgrade naar de laatste bete maar geen verbeteringen, afspelen via NAS met NFS, bitrate dat Dune aangeeft is max 20Mb/s dus geen probleem kwa snelheid netwerk.

Goed om te weten is dat pixelation gebeurd bij HD content. Bij SD content (DVD kwaliteit e.d) gaat de speler hangen na ongeveer 3 minuten spelen.  Ik kom dan uiteindelijk wel terug in het hoofdmenu maar kan naast muziek en foto's geen films meer afspelen.  Een harde reset is dan nodig (Power off/on) om films af te kunnen spelen.

Hebben julie nog tips om uit te proberen?

P.S.
Ik volg dit inderwerp al vanaf het begin en wil jullie al bedanken voor alle input en wijsheid!  Nu ik dit (potentieel) pracht apparaat heb wil ik wel op mijn roze wolk blijven  ;)
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

jaco

Citaat van: bart_nl op december 21, 2009, 11:28:49
de icy box die starred noemt is zonder lades  :eh:
oeps..

Nu eens goed naar het plaatje gekeken. Nadeel van die oplossing is dat je wel moet zorgen dat er airflow rond de hdd is, anders wordt hij toch echt te warm. Bij een sharkoon moet het werken doordat warme lucht op stijgt. Ik vindt de hdd's er wel een beetje warm in worden.

Starred

Citaat van: jaco op december 21, 2009, 14:28:23
oeps..

Nu eens goed naar het plaatje gekeken. Nadeel van die oplossing is dat je wel moet zorgen dat er airflow rond de hdd is, anders wordt hij toch echt te warm. Bij een sharkoon moet het werken doordat warme lucht op stijgt. Ik vindt de hdd's er wel een beetje warm in worden.

Als je ze als floppy gebruikt zal het toch wel meevallen? Dus HD in PC schuiven, film er op copieren, er uit halen en vervolgens HD in de sharkoon zetten die aan Dune gekoppeld is en spelen maar.

riwi

Citaat van: jaco op december 21, 2009, 14:28:23
oeps..

Dat vind ik ook. In de sharkoon worden mijn Samsungs behoorlijk heet. Zo heet dat hij soms na een uur of 2 kopieren ze niet meer reageert. Meestal is het echter geen probleem hier.

Wat dat betreft is zo'n icy box met koeling wel beter. De Sharkoon is makkelijker kwa inschuiven van de disk etc.

@pagr :
Het ziet er uit alsof er decoding problemen zijn dwz. de artifacten lijken op H.264 decoding issues. Kan nog zijn dat de aanvoer van data stokt, maar dan zou je verwachten dat het afspelen stopt of hapert. Het is ook gewoon random en niet in een hoge bitrate scene oid.
Zou best eens een hardware issue kunnen zijn inderdaad.

Zat jij in de eerste mpcclub levering? Bij mijn prime3 heb ik dit gelukkig nog niet gezien.

riwi

Ik heb gisteren weer wat gespeeld met de Dune en behoorlijk wat problemen gehad.

Met een rip van Roy Orbison (1080i materiaal in full rip BDMV folder) krijg ik helemaal geen beeld uit de Dune tenzij ik de output resolutie in het setup scherm op 1080i zet. Hij speelt wel (geluid is OK) maar de JVC geeft geen beeld (hdmi lockt niet). Als ik afspeel naar de TV (Sony LCD) gaat het beter en heb ik deze problemen niet.
Ook als ik de output op 1080p/59.94 zet heb ik de helft van de tijd dat het zwart blijft op de JVC. Soms start je met beeld op 1080p60, je kiest een film, na de film druk je op stop en dan duurt het meer dan een minuut voor het Dune scherm weer terug is. Soms komt het ook helemaal niet terug en moet ik de Dune rebooten. Na reboot duurt het soms ook een minuut voor er weer beeld is.

Ik gebruik een Marantz vs3002 hdmi switch die met alle andere apparatuur geen enkel probleem geeft. Dit verhaal lijkt een beetje op de issues die maxxmark heeft met zijn Yamaha versterker die tussen zijn Dune en zijn JVC hangt. Ik heb dan wel geen ruis beeld, maar kwa HDCP loopt het tussen de Dune en JVC uitermate beroerd.
Ook 2x gehad dat al mijn media iconen gewoon grafisch kapot waren (vierkante ruis plaatjes, niet meer te herkennen) Ik heb hem gisteren aan de lopende band moeten rebooten/ power-off/power-on etc. 2x ge-up en down-grade,  beta en non beta. Beide zijn even beroerd.

Mijn mening over de Dune moet ik dan ook wat bijstellen. Beeld en geluid kwaliteit is prima. Software matig is hij nog lang niet af. Automatische refresh werkt gewoon niet. Dat geklooi met vaste output resoluties is middeleeuws en onacceptabel. HDCP werkt niet fatsoenlijk. Bah, nog beroerder dan de popcorn A100 die ik om deze reden weg heb gedaan een jaar geleden.

Als dit niet verbetert schakel ik weer terug naar de tvix 6500.

hifiman

Vervelend om te horen Richard. Ik heb de 3.0 pas een paar dagen maar tot op heden geen problemen. Heb wel gelijk de laatste beta firmware erop gezet. Ook heb ik er geen hdmi switch of receiver tussen. 1080i heb ik echter nog niet geprobeerd.

Edit: wellicht ten overvloede maar geluid over hdmi moet nog steeds aanstaan voor de correcte colorspace.

Groetjes,

Ronald

Kjelt

@Riwi, ik heb dan nog niet zo heel lang gespeeld met de Dune maar tot nu toe nog geen enkel probleem (drie films gekeken). Omdat ik de Dune voorlopig op de Denon AVC-A11 heb aangesloten en deze geen 1080p/50-60 kan heb ik de Dune op 1080i/60 staan met auto mode on, zoals gezegd tot nu toe geen enkel probleem. Kan de bandbreedte wellicht een oorzaak zijn (hogere bitrate is grotere kans op storing tijdens de HDCP handshake)?

riwi

Citaat van: Audioloog op december 21, 2009, 15:15:14
Vervelend om te horen Richard. Ik heb de 3.0 pas een paar dagen maar tot op heden geen problemen. Heb wel gelijk de laatste beta firmware erop gezet. Ook heb ik er geen hdmi switch of receiver tussen. 1080i heb ik echter nog niet geprobeerd.

Groetjes,

Ronald

Jij had ook alleen maar losse mkv files? Ik heb vooral problemen als er van resolutie geswitched moet worden (door de file / rip) Dan raakt de HDCP tussen de Dune en de JVC het spoor bijster en stopt het geheel gewoon.

pagr

@RiWi

De bestanden spelen goed of (zonder artifacten etc.) op de PC dus ik neem de conclusie dat de bestanden als rip dan goed/compleet zijn.
Als ik na een scene terug spoel en dan weer afspeel dan zit de artifact niet meer op de eerder waargenomen plaats.

Ik heb de Base 3.0 niet uit één of ander buy-in actie. Ik heb de Base vorige week in Arnhem gehaald (kwam net een lading binnen). Ik moest snel handelen voor mijn kerstkado!!: ik had een Prime in bestelling staan bij ITC en maandagavond kwam dat nieuws.  Heb toen ter plekke besloten ipv de Prime voor de Base te gaan.  Ik hoop niet dat dit een verkeerde keuze is geweest  :confused:
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

hifiman

Citaat van: riwi op december 21, 2009, 15:17:03
Jij had ook alleen maar losse mkv files? Ik heb vooral problemen als er van resolutie geswitched moet worden (door de file / rip) Dan raakt de HDCP tussen de Dune en de JVC het spoor bijster en stopt het geheel gewoon.
Nee hoor, ook 1:1 blu-ray rips!

Heb je al getest zonder switch er tussen?

riwi

Citaat van: Kjelt op december 21, 2009, 15:15:57
Kan de bandbreedte wellicht een oorzaak zijn (hogere bitrate is grotere kans op storing tijdens de HDCP handshake)?

Zou kunnen. Ik heb de re-emphasize functie van de HDMI switch nu even aan gezet, die het signaal zal refreshen en re-shapen, maar dat maakte geen verschil. De kabel tussen de Dune en de switch is een Supra HDMI 1.8 meter. Ik heb ook een Monster M1000 en M750 liggen die ik er eens tussen kan hangen.
De kabel tussen de switch en de PJ is een 10meter grobi kabel die nooit problemen heeft gegeven met de andere bronnen (tvix, humax 5050, oppo bd83, samsung BD1400, PS3, Samsung kabel HD360).

riwi

Citaat van: pagr op december 21, 2009, 15:18:41
ik had een Prime in bestelling staan bij ITC en maandagavond kwam dat nieuws.  Heb toen ter plekke besloten ipv de Prime voor de Base te gaan.  Ik hoop niet dat dit een verkeerde keuze is geweest  :confused:

Precies hetzelfde als ik. Ik had mijn prime3 ook bij ITC in bestelling en ben maandag avond direct na het nieuws uitgeweken naar nasmedia.nl.

riwi

Citaat van: Audioloog op december 21, 2009, 15:22:04
Nee hoor, ook 1:1 blu-ray rips!

Heb je al getest zonder switch er tussen?

Nog niet. Als test wel de moeite waard, maar in de praktijk betekent dat verkoop van de prime.

hifiman

Citaat van: riwi op december 21, 2009, 15:25:14
Nog niet. Als test wel de moeite waard, maar in de praktijk betekent dat verkoop van de prime.
Ja ok, maar om even erachter te komen waar de schoen wringt inderdaad..

kermit

Citaat van: riwi op december 21, 2009, 15:25:14
Ik zou die marantz switch er maar uit gooien. Mijn receiver doet ook de switch maar geen problemen met de Dune.
Het laat me denken aan die octava switch van je. :crazy:

riwi

Citaat van: kermit op december 21, 2009, 16:37:16
Ik zou die marantz switch er maar uit gooien. Mijn receiver doet ook de switch maar geen problemen met de Dune.
Het laat me denken aan die octava switch van je. :crazy:

Die octava heb ik ook nog liggen hier. De switch eruit is geen optie. Dan begraaf ik nog liever de Dune in een diep gat achter in de tuin hier  :-\

Kjelt

Citaat van: riwi op december 21, 2009, 16:52:08
Die octava heb ik ook nog liggen hier. De switch eruit is geen optie. Dan begraaf ik nog liever de Dune in een diep gat achter in de tuin hier  :-\
:D en gewoon op 1080i zetten en de projector laten deinterlacen of geeft dat veel kwaliteitsverlies?