HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Als je op info drukt wat voor output zie je dan in je scherm (Dune).
Check even of je auto 24/50/60 uit hebt staan.
Die overruled namelijk de setting daarboven.

Geluid was wat mij opviel toen ik overschakelde op de BD prime en later de HD center.
Ik ben een beetje huiverig voor de 3.0 aangezien hij op bijna alle fronten goedkoper is dan de HDcenter/Bdprime 1.0
Geluid is ook iets waar ik veel aandacht aan zal geven in mijn review volgende week (start van de review waarschijnlijk nog voor de kerst).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Robbo

Auto 24/50/60 staat idd uit.  Ook met 24/50/60 of 50/60 aan hetzelfde probleem.  Info geeft voor BR geen output resolutie aan.

Het probleem is geheel beperkt tot BR.  Voor alle het anders materiaal en ook voor het Dune menu blijft alles op 1080p59.94.

J.A.F._Doorhof

en wat zegt de dune als je op info drukt ?
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Citaat van: Robbo op december 20, 2009, 10:33:49
Auto 24/50/60 staat idd uit.  Ook met 24/50/60 of 50/60 aan hetzelfde probleem.  Info geeft voor BR geen output resolutie aan.

Het probleem is geheel beperkt tot BR.  Voor alle het anders materiaal en ook voor het Dune menu blijft alles op 1080p59.94.

Volgens moet je auto juist aanzetten.
Heb je het dus alleen met fysieke disks?

Robbo

Ik heb een Base, dus geen fysieke discs (gebruik een CRT projector, dus HDCP = no-go!)

De info voor BR geeft weer:

BD-ROM
Audiostream type
Av. bitrate
Chapter
Play time

Robbo

Al ik het M2TS uit de BDMV structure haal en los afspeel gaat het wel goed  :P

J.A.F._Doorhof

Custom installer

hifiman

Citaat van: riwi op december 16, 2009, 20:22:01
oops, ik heb ook oude FW volgens mij. Shame on me :) En hij staat hier al 3 uur :) Tijd voor een upgrade.
Waaattttt al 3 uur zonder upgrade  :-X

;)

riwi

Citaat van: Robbo op december 20, 2009, 10:46:38
Al ik het M2TS uit de BDMV structure haal en los afspeel gaat het wel goed  :P

Ik heb output op 1080p/59.97 staan en auto_24/50/60 mode aan.
==> Full BDrips spelen op 1080p/24, mkv files spelen op 24p. Als ik een losse BluRay m2ts file speel dan doet de Dune 1080p/59.97 (terwijl je 23.976 zou willen)

Als ik losse m2ts files wil spelen zet ik de output op 1080/23.976.
Als ik de output op 1080p/23.976 zet dan spelen dus de .m2ts files goed, Full rips spelen ook goed, maar series (.ts en .mkv) forceert ie naar 23.976 en die schokken dan irritant.

Colorspace kan ik niet checken. Detecteert de scaler dat?

edgnoj

Ik heb twee usb schijven aangesloten op mijn Base 3.0. Deze zijn in het menu zichtbaar als Hard Disk en Hard Disk 2.
Is er een manier om deze schijven onder een meer aansprekende naam in het menu te krijgen? Ik zit te denken aan schijfnamen Speelfilms en TV-Series.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Starred

Citaat van: riwi op december 20, 2009, 11:55:36
Ik heb output op 1080p/59.97 staan en auto_24/50/60 mode aan.
==> Full BDrips spelen op 1080p/24, mkv files spelen op 24p. Als ik een losse BluRay m2ts file speel dan doet de Dune 1080p/59.97 (terwijl je 23.976 zou willen)

Ook Full BDrips spelen bij mij op deze stand op 1080p/60, evenals een losse M2TS uit een full BDrip. Maar een standalone M2TS file wordt wel op 1080p.24 afgespeeld

Citaat van: riwi op december 20, 2009, 11:55:36
Als ik losse m2ts files wil spelen zet ik de output op 1080/23.976.
Als ik de output op 1080p/23.976 zet dan spelen dus de .m2ts files goed, Full rips spelen ook goed, maar series (.ts en .mkv) forceert ie naar 23.976 en die schokken dan irritant.

Check

pietnoeck

Citaat van: Robbo op december 20, 2009, 10:44:40
Ik heb een Base, dus geen fysieke discs (gebruik een CRT projector, dus HDCP = no-go!)

Met HDfury geen probleem om HDCP content af te spelen hoor.

godenzoon

In de historie van deze topic heb ik een aantal keer gelezen dat het onverstandig is om de nieuwe beta firmware te installeren. In mijn geval heeft deze firmware mij erg goed geholpen; nu kan ik volledige blu-rays streamen terwijl dit met de oude firmware niet mogelijk was. Na circa een minuut goed streamen viel elke keer het geluid weg waarna ook het beeld begon te hakkelen. Dit probleem had ik bij al mijn blu-rays van > 20 GB. Een blu-ray concert van 8 GB liep wel goed.

In mijn geval was dus de nieuwe firmware de oplossing!  :clapping:

J.A.F._Doorhof

Ik heb de nieuwe in een hdcenter en heb nog nooit zoveel vastlopers gehad vandaag een stuk of acht keer.
Maar veel van mijn dvd rips waarvan het geluid niet werkte doen het nu wel.
Custom installer

riwi

Citaat van: godenzoon op december 20, 2009, 19:30:18
In de historie van deze topic heb ik een aantal keer gelezen dat het onverstandig is om de nieuwe beta firmware te installeren.

Ik heb de beta er ook op staan op mijn prime3. Lijkt het prima te doen voorlopig. Ook handig dat de covert-art nu ook .jpg kan lezen ipv alleen .aai files.

godenzoon

Citaat van: riwi op december 20, 2009, 21:19:05
Ook handig dat de covert-art nu ook .jpg kan lezen ipv alleen .aai files.

Ik heb zitten zoeken hoe ik de UI kan custimizen maar heb tot op heden niets gevonden. Weet jij waar ik een procedure kan vinden voor het gebruik van die software voor de prime icm een NAS?

hifiman

Citaat van: godenzoon op december 20, 2009, 22:01:55
Ik heb zitten zoeken hoe ik de UI kan custimizen maar heb tot op heden niets gevonden. Weet jij waar ik een procedure kan vinden voor het gebruik van die software voor de prime icm een NAS?
Zoiets bedoel je?  :D

celerontje

Met dat laatste plaatje valt er helemaal geen chocola van te maken... :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Is zoiets mogelijk bij een Dune 3.0 ?

Trouwens die chocolade film die jij laat zien ... is een van de beste thaise films van afgelopen tijd.
Ong Bak 2, was ook leuk ... maar choclate was zeker verassend. Top Film  ;)

godenzoon

AllStar

Citaat van: godenzoon op december 20, 2009, 23:18:11
Ja!  :headbanging:

Tell me, tell me!!

MyMovies  ;) Zie ook dit topic trouwens, dit onderwerp kan beter daar voortgezet worden denk ik: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95467

Starred

Weer iets vreemds  :notify:

Als ik de full BDrip van Kansas (concert) afspeel, dan gebeurt dit netjes op 1080p/24. Speel ik hem af via de (grootste) M2TS file, dan gebeurt dit op 720p/60.  :eh:

hifiman

Citaat van: godenzoon op december 20, 2009, 23:18:11
Ja!  :headbanging:

Tell me, tell me!!
Inderdaad Mymovies, en wat je zag IS op de Dune 1.0 en/of 3.0  ;)

hifiman

Citaat van: SillentWolf op december 20, 2009, 22:59:09
Is zoiets mogelijk bij een Dune 3.0 ?

Trouwens die chocolade film die jij laat zien ... is een van de beste thaise films van afgelopen tijd.
Ong Bak 2, was ook leuk ... maar choclate was zeker verassend. Top Film  ;)
Inderdaad, overigens moet je ook Tom Yam Kung (ook met Toni Jaa in de hoofdrol)  zien, die vind ik beter dan beide Ong Bak's en Chocolate  ;)

Ronin79

Tom Yang Kung is een Thaise soep, en geen film  ;)

Aangezien ik een groot fan ben van aziatische actie films ... zal ik je helpen; Tom-Yum-Goong

Dat is idd een hele goede film, vooral de vecht scenes, zijn weergaloos. Deze film heb ik sinds hij in Thailand uitkwam (paar jaar geleden).
Wat ook een mooie film is (moet ik nog een keer helemaal afkijken), is de film; Ip Man van Martial Arts meester; Donnie Yen.
Of wat dacht je van de films; Legendary Assassin, Swadowless Sword of het Japanse; The Crows.

Ik heb wel een paar honderd aziatische films in de kast staan. Van Koreaanse meesterwerken (oa Old Boy, Musa The Warrior en Dualist), tot films van Bruce Lee en Jackie Chen. Waarbij de laatste jaren, met name de Koreaanse films in positieve zin opvallen.