HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Citaat van: riwi op december 16, 2009, 17:57:15
Die van maxxmark is typisch een HDCP probleem. --> andere TV kopen :)

Je bedoelt dat mijn JVC RS-10 projector verbonden via een Supra HDMI kabel van Beter Beeld & Geluid te `pauper` is om goed 1080p weer te geven?  :nopompom:

Maar zoals al eerder in het topic genoemd is acht ik de kans groot dat het of bij Dune ligt (aangezien 1080p 1:1 iso`s van de zelfde bron wel werken) of bij de Yamaha versterker. En ik ben nog steeds druk bezig met wisselen van componenten om het probleem exact te pinpointen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Citaat van: devkon op december 16, 2009, 20:26:56
@Riwi, weet jij precies hoe je dit instelt? (dus waarom op 1080p/60Hz) Care to share?

Voor mij geldt dat het gros van het materiaal amerikaans (en dus 60Hz) is. Dus is de standaard output van 1080p/60 wel OK lijkt me. Als de autodetect framerate dan aanslaat en een betere framerate kiest (bv. 23.976 of 24p) dan is het met die files ook OK. En ik denk dat de autoframerate niet iets kiest dat 'hoger' is dan wat je bij default output invult. Daarom heb ik 1080p60 gekozen.

Frank geeft aan dat dat niet werkt voor bd iso files en dvd? DVD draai ik niet. En mijn bd iso files heb ik allemaal uitgepakt naar BDMV folders (omdat de tvix er anders niet mee overweg kon). Ik heb nog wel originele bd iso files, ik zal die wel proberen.
Momenteel test ik met m'n TV en die geeft niet aan welke framerate binnen komt. De projector doet dat wel (later vanavond).

riwi

Citaat van: edgnoj op december 16, 2009, 20:38:14
Verrek, hij heeft nog gelijk ook.  :clapping: Koop ik speciaal een dure W&M hdmi kabel krijg je dit. Ik heb net een echte Action-kabel van 3,95 ingeplugd en die doet het wel goed. Wie belazerd wie nou eigenlijk met die kabels?  :police:

Ik heb wel slechte ervaring met gratis meegeleverde HDMI kabels. Ik heb er aan aantal van profigold die zijn wel OK, een paar van Monster (300, 750 en 1000) en een supra 300. Ik heb er ook een switch tussen zitten (Marantz) die het signaal refreshed en re-emphasized (whatever that may be ;) ).

Als je ook een PS3 of Oppo hebt zet dan de deep color eens aan. Dan gaat met 1080p/60 en 12 bit kleur de datarate naar 6.8Gbit :) Dan moet je wel een goede 15 meter kabel naar je projector/TV hebben liggen. Mijn kabel van 10m (bij Grobi gekocht met de vorige projector) doet het nog goed met 1080p60/12 bit. maar ik zag gisteren wat oplichtende pixels in een donkere scene. Misschien zet ik de deepcolor wel uit als ik dat vaker ga zien.

riwi

Citaat van: MaxxMark op december 16, 2009, 20:41:43
Je bedoelt dat mijn JVC RS-10 projector verbonden via een Supra HDMI kabel van Beter Beeld & Geluid te `pauper` is om goed 1080p weer te geven?  :nopompom:

Maar zoals al eerder in het topic genoemd is acht ik de kans groot dat het of bij Dune ligt (aangezien 1080p 1:1 iso`s van de zelfde bron wel werken) of bij de Yamaha versterker. En ik ben nog steeds druk bezig met wisselen van componenten om het probleem exact te pinpointen.

Nee dat was een reactie op edgnoj. Jouw beeld (tering wat heb ik een hekel aan youtube, kost me weer een minuut van mijn leven dat filmpje van je) leek veel meer op HDCP problemen. Dan is de HDCP handshake tussen speler en weergever mislukt. Ik grapte dat je dan maar een andere TV moest kopen :) maar een switch ertussen (of tussen uit) zou ook kunnen helpen. Ik test vanavond of de Prime met mijn HD350 nog problemen geeft. Met mijn Sony TV iig niet.

MaxxMark

Citaat van: riwi op december 16, 2009, 21:07:37
Nee dat was een reactie op edgnoj. Jouw beeld (tering wat heb ik een hekel aan youtube, kost me weer een minuut van mijn leven dat filmpje van je) leek veel meer op HDCP problemen. Dan is de HDCP handshake tussen speler en weergever mislukt. Ik grapte dat je dan maar een andere TV moest kopen :) maar een switch ertussen (of tussen uit) zou ook kunnen helpen. Ik test vanavond of de Prime met mijn HD350 nog problemen geeft. Met mijn Sony TV iig niet.

Achja.. YouTube ::).. Het is dat het makkelijk is `even` wat online te gooien.

Ik ben ook nog steeds druk bezig met testen. Vanavond komt Deniax langs met zijn versterker (helaas ook een yamaha, maar wel een andere serie) dus daarmee wil ik de versterker ook uitsluiten.

Na deze stap zijn de opties in mijn ogen nog maar beperkt tot:
- Andere HDMI kabel tussen versterker en projector
- Ander merk versterker er tussen

Als die 2 ook geen oplossing bieden dan acht ik redelijk overtuigd dat het aan de Dune ligt.

Ik denk dat ik er dan ook maar mee moet leven dat ik even moet wachten voordat mn beeld het doet bij een BR film (uiteindelijk werkt het wel, maar het is verre van ideaal).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

devkon

Citaat van: riwi op december 16, 2009, 20:57:10
Voor mij geldt dat het gros van het materiaal amerikaans (en dus 60Hz) is. Dus is de standaard output van 1080p/60 wel OK lijkt me. Als de autodetect framerate dan aanslaat en een betere framerate kiest (bv. 23.976 of 24p) dan is het met die files ook OK. En ik denk dat de autoframerate niet iets kiest dat 'hoger' is dan wat je bij default output invult. Daarom heb ik 1080p60 gekozen.

Frank geeft aan dat dat niet werkt voor bd iso files en dvd? DVD draai ik niet. En mijn bd iso files heb ik allemaal uitgepakt naar BDMV folders (omdat de tvix er anders niet mee overweg kon). Ik heb nog wel originele bd iso files, ik zal die wel proberen.
Momenteel test ik met m'n TV en die geeft niet aan welke framerate binnen komt. De projector doet dat wel (later vanavond).

Het gros van Bluray films zit op 23.976fps voor zover ik weet, of begrijp ik je verkeerd?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jaco

Je bedoelt dat mijn JVC RS-10 projector verbonden via een Supra HDMI kabel van Beter Beeld & Geluid te `pauper` is om goed 1080p weer te geven?  :nopompom:
Hmm, ik heb ooit met een defecte source een test gedaan op lange kabels (10 en 15 meter).
Supra, Ohlbach en Gefen optisch
Zowel de Supra als de Ohlbach gaven storing. De supra was het beste van de 2 koper kabels, maar toch een behoorlijk aantal groene pixels in het beeld. Met de Ohlbach kabel was er haast geen beeld meer te zien zo veel groene pixels. Alleen de optische gefen kabel bleef het redelijk doen met alleen een enkele dropout in de 0-10 IRE patronen op het beeld.

Er zit dus wel verschil tussen kabels, al was de test niet representatief omdat er met de source iets mis was.

Dit waren testen op 1080p60..

riwi

Citaat van: devkon op december 16, 2009, 21:35:14
Het gros van Bluray films zit op 23.976fps voor zover ik weet, of begrijp ik je verkeerd?

Ik kijk ook veel amerikaanse series in HD en Concert materiaal. Al is dat overwegend 720p60 en 1080i60.

Ik had hem eerst op 1080p24 staan default. Ik speel een stuk van een serie (Dexter) en zie gelijk de haperingen om de 10 seconden. Vandaar dat ik wat anders heb gekozen.

Ronin79

Waarom heeft de Dune daar last van. Wat is dan het verschil met de 24p en 23,xxx ?
Hoe is de Dune eingelijk verder .. zijn julie er tevreden mee, of valt het tegen ?

Kjelt

Mijn eerste indruk: prachtig apparaat. Geluid is subjectief maar ik vind het wel meevallen als ie tenminste niet vlak in de buurt staat. Ik kan me echter voorstellen dat mensen zich er aan kunnen ergeren. Bij mij staat hij dadelijk toch in een gangkast dus heb ik er geen last van.

Een minpuntje dat ik zojuist heb ontdekt omdat ik er mee aan het spelen ben is dat de afstandsbediening doorschiet als je te dicht bij het apparaat zit (1 meter), als je dan bv een keer naar links drukt blijft de cursor doorlopen naar links meerdere keren, zo erg dat je niet eens fatsoenlijk een menukeuze kunt maken. Bij grotere afstand is het weg.

Ronin79

Geluid .... bedoel je dat van de ingebouwde hardeschijf, of van de loader die in de Prime zit ?

Kjelt

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 22:33:22
Geluid .... bedoel je dat van de ingebouwde hardeschijf, of van de loader die in de Prime zit ?
Ik heb er geen ingebouwde harddisk, dus het geluid van de loader.
Ik ga een sharkoon quickdeck gebruiken voor bdrips want die zijn zo groot dat gaat mijn server niet meer redden  :D

Ronin79

Dat is een handig apparaatje (zal ik onthouden  ;) ) ... zit er ook een speciale kabel bij, zodat je hem op een eSata kan aansluiten.

PeeJay

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 22:33:22

Heeft hier iemand een winterslaapje gehouden? haha

Ander vraagje:

Kun je de Base ook als "nas" gebruiken? Er bv een printer of ext harddisk aan te hangen?

Groetjes PJ

Kjelt

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 22:41:22
Dat is een handig apparaatje (zal ik onthouden  ;) ) ... zit er ook een speciale kabel bij, zodat je hem op een eSata kan aansluiten.
oh dat weet ik niet meer zeker of er een eSata kabel bij zat want ik had er zelf al tal liggen.

Ronin79

Ik ben net wakker  :D

Ik zal jou ook even wakker maken ? LOL  ;)

Je kunt er idd een externe schijf aanhangen, maar ook een NAS. Je kunt dit doen dmv de USB of de eSata poort.
Of je de Dune zelf als Nas kan gebruiken, dat weet ik niet niet zeker ... maar het zou best wel eens kunnen.

@ Kjelt

En anders kan ik die altijd nog kopen, mocht ik hem overhoop toch niet hebben.

HarryP

Na alle perikelen weet ik eigenlijk niet goed meer wat ik er van moet denken. :huh2:
Is de Dune 3.0 nu een slechte speler of geeft HDI nou slechte s :crazy:ervice?

BeNoOne

MaxxMark, de ruis die jij ziet bij org. BD schijven heb ik ook hoor. Al moet ik zeggen dat het alleen voorkomt bij het opstarten van de BD schijf. Al die fijne losse voor rommel van de FBI enzo. Eenmaal als de film loopt heb ik gewoon goed beeld. En ik heb het op zowel de Pana plasma als de SONY projector. Ik moet zeggen dat het BD deel erg slecht geïmplementeerd is. Misschien gebruikt HDi nog een oude SDK van sigma, dat hoop ik in iig.

Ronin79

Speelt hij wel files goed af, als ze van een externe of van de interne schijf komen ?

MaxxMark

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 23:06:10
Speelt hij wel files goed af, als ze van een externe of van de interne schijf komen ?

Jazeker, alles speelt als een zonnetje.

Er valt uiteraard altijd nog wel wat te klagen (zo zou het leuk zijn als bijv .nrg bestanden supported worden als image files) maar in de basis werkt alles prima :)
Citaat van: BeNoOne op december 16, 2009, 23:03:56
MaxxMark, de ruis die jij ziet bij org. BD schijven heb ik ook hoor. Al moet ik zeggen dat het alleen voorkomt bij het opstarten van de BD schijf. Al die fijne losse voor rommel van de FBI enzo. Eenmaal als de film loopt heb ik gewoon goed beeld. En ik heb het op zowel de Pana plasma als de SONY projector. Ik moet zeggen dat het BD deel erg slecht geïmplementeerd is. Misschien gebruikt HDi nog een oude SDK van sigma, dat hoop ik in iig.

Je bent de eerste persoon, naast mijzelf, die het probleem ook heeft. Op MPCClub heeft nog niemand op mijn topic gereageerd die hetzelfde probleem heeft.

CineSmurf

Is de base nu wel zonder problemen? Ik begrijp dat er behalve het klepje aan de voorkant, ook nog een echte interne harddisk inkan. Is dat handig?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Ronin79

Mij lijkt dat wel handig. Als de schijf op een gegeven moment vol is, dan zou je er een nieuwe lege in kunnen stoppen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een NAS, externe of een eSata schijf of verbinding gebruiken.

CineSmurf

Citaat van: SillentWolf op december 17, 2009, 15:36:51
Mij lijkt dat wel handig. Als de schijf op een gegeven moment vol is, dan zou je er een nieuwe lege in kunnen stoppen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een NAS, externe of een eSata schijf of verbinding gebruiken.

Intern is via het klepje zo te zien, niet nog een extra 2,5 inch zoals de prime.

Weet iemand hoe de speler met component video omgaat? Welke resoluties doet ie dan? Doet ie HDMI en Component tegelijk?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

svmnb

Citaat van: MaxxMark op december 17, 2009, 00:05:44
Er valt uiteraard altijd nog wel wat te klagen (zo zou het leuk zijn als bijv .nrg bestanden supported worden als image files)

Vaak kun je die bestanden gewoon hernoemen naar .iso, zodat ze wel afgespeeld worden.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

riwi

Gisteravond wel wat getest, maar geen echte BD schijven (sorry Maxxmark vergeten, doe ik vanavond).

.m2ts files spelen inderdaad gewoon af op 1080p60 ipv auto te switchen naar 23.976. Dus daar voor moet je handmatig toch de refreshrate aanpassen naar 23.976.

Gewone BD disc niet getest (HDCP handshake met de JVC).

Ik heb ook gevonden dat om NFS te gebruiken er voor de export naam een slash / moet staan (dus de export naam is raid dan in de Dune invullen /raid ). Dat werkt OK richting windows (hanewin) en Linux servers.

Niet alles speelt haper vrij. Ik heb een 40mbit .ts file (Beauty of nature Samsung HD demo) die hij niet trekt (info geeft buffer underruns). Ook een losse .m2ts van No Country for Old Men deed het niet 100% soepel. Bolt full rip haperde bij de disney logo's, maar de film deed het prima.
De BDMV folders met films met TrueHD geluid doen het nu gewoon goed (met de tvix is dat een probleem als je amp geen trueHD ondersteund).

Ik had een BDMV folder waarvan ie zei dat de regio niet OK was... Moet ik die patch nog ergens opzoeken voor de regio selectie.

Ander materiaal getest : mkv (shooter begin scene met hoge bitrate) deed het prima. 22Mbit 720p CTRLHD materiaal speelt prima.

BD.iso ook nog niet getest. En DVD (.iso, folder, schijf) nog niet getest.

Geluid via SPDIF nu aangesloten (6 kanaals analoog moet ik nog aansluiten). Klinkt in principe gewoon goed.

Beeld is vergeleken met de tvix niet schokkend veel beter. Lichtjes verbeterde scherpte. Navigatie is wel een stuk vlotter met de Dune.

Leuk apparaat wel vind ik, ik ben er wel tevreden mee.