HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

23.97 en 24 gaat automatisch maar pas op dit werkt niet voor :
DVD ISO en BD.
Daar moet je het nog handmatig neerzetten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Ronin79

** Update **

Vraag aan oa. de Dhr. Doorhof zelf verschoven naar een nieuwe topic.

Kjelt

Citaat van: SillentWolf op december 16, 2009, 15:48:25
@ J.A.F Doorhof

Ik heb net gezien dat de YuiXX verschoven is naar eind Januari. Zien julie ook nog de mogelijkheid om deze nieuwe
speler te testen .. en wellicht naast de Dune 3.0 te leggen.

Eingelijk wou ik vanmiddag een Dune 3.0 Basic (JvD) en Hardeschijf (Salland) bestellen, totdat ik zag dat de YuiXX over een maand
beschikbaar komt. Je begrijpt dat ik nu zit te twijfelen, en zeker als ik lees wat de YuiXX kan en oa. met internet widges doet.
Wat vind jij de verstandigste keus, aangezien jij er wellicht meer mee in aanraking komt, dan dat ik dat doe.
SillentWolf open even een apart topic hierover om dit topic niet te vervuilen met gepraat over een andere mediaspeler, lees anders de forumregels nog eens door, dank je wel voor je medewerking.

Ronin79

Zal ik doen  ;) ... maar als je goed leest, heb ik het oa. ook over de Dune 3.0 Base.

edgnoj

Vandaag de Base 3.0 ontvangen. Hij geeft een prachtig beeld en de beruchte vogelscene van Planet Earth speelt hij zonder haperingen af vanaf een usb schijf.

Gek is wel dat als ik hem instel op 1080p 60hz er een waar pixelfestijn plaatsvindt. Witte pixels die overal op het scherm aan- en uitspringen. Dit is overigens alleen in het menu. Zodra ik iets afspeel is het over. Zet ik hem op 1080p 23.97hz is het over en wordt het menu wel keurig weergegeven. Zou dit een reden zijn om hem DOA terug te zenden?

Overigens lijkt het een heerlijk apparaat.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

MaxxMark

Lijkt het op de ruis die ik ook heb in mijn filmpjes?

zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=odRgsZpc28c rond 0:50 zie je het.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 16, 2009, 15:32:53
23.97 en 24 gaat automatisch maar pas op dit werkt niet voor :
DVD ISO en BD.
Daar moet je het nog handmatig neerzetten.

Wat bedoel je hiermee?
Dat je voor een fysieke BD de stand 23.97 moet gebruiken en hem niet op auto moet laten staan?

riwi

Dat ligt vrijwel zeker aan de beroerde HDMI kabel die je gebruikt ;)

Sneeuw, witte of gekleurde random pixels bij hoge resolutie is meestal een probleem met de kabel.

bij 1080p60 is de bitrate 4.455GBps
Bij 1080i60 maar de helft
Bij 1080p24 is de bitrate slechts 1.794GBps

Als je deep color aan zet wordt het zelfs een factor 1.5x deze cijfers.

Probeer voor de gein eens een korte HDMI kabel.

Citaat van: edgnoj op december 16, 2009, 17:07:03
Vandaag de Base 3.0 ontvangen. Hij geeft een prachtig beeld en de beruchte vogelscene van Planet Earth speelt hij zonder haperingen af vanaf een usb schijf.

Gek is wel dat als ik hem instel op 1080p 60hz er een waar pixelfestijn plaatsvindt. Witte pixels die overal op het scherm aan- en uitspringen. Dit is overigens alleen in het menu. Zodra ik iets afspeel is het over. Zet ik hem op 1080p 23.97hz is het over en wordt het menu wel keurig weergegeven. Zou dit een reden zijn om hem DOA terug te zenden?

Overigens lijkt het een heerlijk apparaat.

Die van maxxmark is typisch een HDCP probleem. --> andere TV kopen :)

xynyx

Ik heb net eentje besteld. Ik ga overstappen van TVIX naar de Dune. Hoe kan ik makkelijkst icon browsing overzetten? Gewoon de plaatjes renamen in [naam].aai? Dat My Movie vind ik veel te ingewikkeld...... Mocht iemand iets weten dan heeeeeeel graag meer info.

Trouwens even off Topic:
Ik had een Prime 500Gb en een Base besteld bij JVB. Word ik net gebeld waarom ik de 500Gb schijf wil hebben. Lang verhaal kort... het wordt nu een Prime en een Base. Da's pas service!! Teveel betaalde wordt teruggestort. SERVICE met hoofdletters!! :pompom: :clapping:

jaco

De Images moeten omgezet worden. Wil je het met de hand doen, dan heb je een tooltje nodig: AAImageGen.exe
Die kan hele directories met files omzetten volgens mij. In oudere versies van tools (ik gebruik hdi_icon_generator_v4) zit er een soort van script omheen wat door Hi-Jack is gemaakt/aangepast. Dat werkt op zich prima, maar er kan veel meer met mymovies etc.

xynyx

Dat AAI progje heb ik al en begrijp ik ook. Ga daar dus in eerste instantie maar eens mee aan de slag... Kijken wat het wordt. Bedankt!

hifiman

Citaat van: xynyx op december 16, 2009, 18:48:29
Dat AAI progje heb ik al en begrijp ik ook. Ga daar dus in eerste instantie maar eens mee aan de slag... Kijken wat het wordt. Bedankt!
Waarom geen jpeg? Veel simpeler toch?

jaco

Ik heb wel 800+ AAI images van 300 pixels hoog voor je  ;)

xynyx

800+ ;D ;D ;D

Voor icon browsing heb je toch .aai nodig bij Dune en niet jpeg. Of vergis ik me nu? We komen in ieder geval de kert wel door met converteren ;)

hifiman

Citaat van: xynyx op december 16, 2009, 19:28:20
800+ ;D ;D ;D

Voor icon browsing heb je toch .aai nodig bij Dune en niet jpeg. Of vergis ik me nu? We komen in ieder geval de kert wel door met converteren ;)
Sorry, wist niet dat je nog een oude firmware gebruikte  ;)

jaco

Citaat van: xynyx op december 16, 2009, 19:28:20
Ja, volgens mij alleen met .aai. (ik gebruik ook oude firmware..)

hifiman

Citaat van: jaco op december 16, 2009, 19:31:16
Ja, volgens mij alleen met .aai.
Tijd om te upgraden mannen!  :popcorn:

- Added support for images files not only in Dune-specific AAI file
format, but also in BMP, PNG, JPG, and GIF formats.

xynyx

We worden ouder........

Nou, dan ga ik met de kerst mijn vrouw maar verwennen! ;)

Maradona10

Maakt de Prime 3.0 drive ook zo'n geluid als je een dvd afspeelt via een NAS of alleen als je daadwerkelijk de dvd/bd drive gebruikt?

riwi

Ik ben er ook mee bezig nu.
Als je een shortcut naar de aaimagegen.exe tool op je desktop zet kan je een voor een alle folder.jpg plaatjes (van de tvix) er op droppen. De tool maakt dan zonder verder te vragen een folder.aai aan.
Daarna moet in de folder (waar eerst een filetje icon.tvix stond/staat) nu een text file genaamd dune_folder.txt komen te staan.
In die file zet je dan een aantal parameters
In mijn filetje die vrij generiek is staat :
background_path = tvix.aai
background_width = 1920       
background_height = 1080     
use_icon_view = yes
num_cols = 5
num_rows = 2
icon_path=folder.aai
paint_captions = no

Alleen deed de tvix een nette resize op de plaatjes als ze te groot waren. De Dune laat ze vol zien. Het overzicht is dan wel weg :)

riwi

Citaat van: Audioloog op december 16, 2009, 19:31:51

oops, ik heb ook oude FW volgens mij. Shame on me :) En hij staat hier al 3 uur :) Tijd voor een upgrade.

riwi

Citaat van: Maradona10 op december 16, 2009, 19:36:47
Maakt de Prime 3.0 drive ook zo'n geluid als je een dvd afspeelt via een NAS of alleen als je daadwerkelijk de dvd/bd drive gebruikt?

Geen geluid bij NAS werk.

devkon

Citaat van: riwi op december 16, 2009, 14:50:16
Ik heb display op 1080p/60 gezet en de auto switch op 60/50/24. Zo doet ie volgens mij alles goed kwa framerate.

@Riwi, weet jij precies hoe je dit instelt? (dus waarom op 1080p/60Hz) Care to share?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

john2910

Citaat van: Audioloog op december 16, 2009, 19:31:51

Heb je met die update van de firmware geen last dat films stoppen na 10 minuten?

Dat las ik op hetmpc club forum.

edgnoj

Citaat van: riwi op december 16, 2009, 17:57:15
Dat ligt vrijwel zeker aan de beroerde HDMI kabel die je gebruikt ;)

Sneeuw, witte of gekleurde random pixels bij hoge resolutie is meestal een probleem met de kabel.

bij 1080p60 is de bitrate 4.455GBps
Bij 1080i60 maar de helft
Bij 1080p24 is de bitrate slechts 1.794GBps

Als je deep color aan zet wordt het zelfs een factor 1.5x deze cijfers.

Probeer voor de gein eens een korte HDMI kabel.

Die van maxxmark is typisch een HDCP probleem. --> andere TV kopen :)

Verrek, hij heeft nog gelijk ook.  :clapping: Koop ik speciaal een dure W&M hdmi kabel krijg je dit. Ik heb net een echte Action-kabel van 3,95 ingeplugd en die doet het wel goed. Wie belazerd wie nou eigenlijk met die kabels?  :police:

edit: Met het schaamrood op m'n kaken moet ik mijn excuses aanbieden aan W&M. De oorzaak van mijn probleem was een rotte hdmi poort op mijn tv.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.