HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

mk2k

Citaat van: denada op november 12, 2009, 23:55:37
Ik ben ook van plan een dune 3.0 te gaan aanschaffen, heb op dit moment echter veel WMV in 1080p die ik altijd op mn xbox360 afspeel..

Heeft een van de nieuwe eigenaren van een dune 3.0 wellicht een WMVtje liggen in 720p of 1080p met daarin WMA audio, als de dune dit gewoon in DD5.1 uitstuurt wordt het al een stuk interressanter.. een divico 6500 stuurt dit bijvoorbeeld in 2 kanaals stereo uit omdat de speler niet weet wat ie met het wma signaal moet doen..

Nee doet ie niet. Alleen stereo. Dus wordt toch net als ik gewoon de xbox erbij laten staan voor wmvhd ;)
Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110
Surround: Onkyo TX-NR818 , Oppo BDP-103D
Speakers: Aurum Cantus Moon Goddess II / Mission 780

WilcoL

Hmmmm: met veel interesse alles zitten lezen.

Zojuist toch maar een Playon! besteld; voor dat geld kan ik me daar sowieso geen buil aan vallen. Blurays worden vooralsnog door de PS3 goed genoeg afgespeeld. Ik kijk het allemaal nog wel effe aan...

Iedereen veel plezier van z'n Dune sowieso, mooie machines!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

Maradona10

Is hij ergens uit voorraad leverbaar? Dus niet op reservering?

qapla

Citaat van: mk2k op november 13, 2009, 09:33:12
Nee doet ie niet. Alleen stereo. Dus wordt toch net als ik gewoon de xbox erbij laten staan voor wmvhd ;)

Weet je dat zeker? De 1.0 die wij hebben zet wma-audio netjes om naar 5.1 via analoog of hdmi en de 3.0 die jij hebt doet dat niet?

mk2k

Citaat van: qapla op november 13, 2009, 11:33:17
Weet je dat zeker? De 1.0 die wij hebben zet wma-audio netjes om naar 5.1 via analoog of hdmi en de 3.0 die jij hebt doet dat niet?

Ik heb hem aangesloten via Spdif optisch kabeltje. Dus over HDMI en/of analoog zou kunnen.
In de specs staat ook wmapro ondersteuning. Dus misschien alleen niet via spdif uitgang.
Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110
Surround: Onkyo TX-NR818 , Oppo BDP-103D
Speakers: Aurum Cantus Moon Goddess II / Mission 780

frankly

Citaat van: Kjelt op november 12, 2009, 16:38:00
In de base zit een HDD bay dus je kunt er zo eentje inprikken dacht ik, dus kijk eens bij de goedkope internet computer winkels wat de sata drives daar kosten, 500GB zal rond de 50 euro liggen en 1TB rond de 80 euro, laatste kan ik adviseren als je full bd rips wilt spelen zit ie zo vol  ;)
@Kjelt; uit review mpcclub; "The unit can be fitted with a 2.5" hard drive however also here, the modification should be provided by the reseller instead of doing it yourself to prevent damage or loss of warranty."
Dus maf Frank er 1Tb bijprikken.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

MaxxMark

Citaat van: Starred op november 12, 2009, 14:29:19
Geen last van lipsync?

Om terug te komen op de lipsync. Ik heb gister avond een aantal series zitten kijken, en opvallend genoeg had ik daar weer wél last van lipsync issue's al leek het variabel. (alles staat hier trouwens wel netjes aangesloten via HDMI 1.3 en op alle mogelijke units staat auto lipsync correction aan)

Toch vermoed ik dat de issue's in dit geval niet persé bij de Dune/Versterker/PJ liggen. De betreffende series ("Gossip Girl" en "One Tree Hill") doen veel meer met audio-dubbing (vooral opvallend als je het achterhoofd van iemand praat bewegingen ziet maken die totaal niet kloppen met wat er gezegd wordt) en ik vermoed al langer dat er wel es in post-productie wat fout gaat. Ook kan de persoon die de series captured een fout hebben gemaakt.

Ik moest voor beide afleveringen toch de audio correctie gebruiken. Bij GG was een correctie van -0.05sec voldoende gedurende de hele aflevering. Bij OTH was het wat dramatischer en had ik eerst -0.16 nodig en aan het eind een van +0.11. Hier vermoed ik dat de persoon die het gecaptured heeft een foutje heeft gemaakt, want zover ik me kan herinneren ging het fout na een reclame moment.

Ik hou de lipsync issue's in de gaten en zal laten weten als ik er vaker mee te maken krijg!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Citaat van: frankly op november 13, 2009, 12:10:40
@Kjelt; uit review mpcclub; "The unit can be fitted with a 2.5" hard drive however also here, the modification should be provided by the reseller instead of doing it yourself to prevent damage or loss of warranty."

2.5inch harddisk zijn gangbaar max 500-640GB momenteel. Ik zie wel 1 model van 1TB van WD voor ~ 200 euro.

Donnie

Citaat van: riwi op november 13, 2009, 13:16:25
2.5inch harddisk zijn gangbaar max 500-640GB momenteel. Ik zie wel 1 model van 1TB van WD voor ~ 200 euro.

Jeetje, een 3,5" WD Green 1TB 32MB heb je al voor €65,-???

denada

Citaat van: mk2k op november 13, 2009, 11:56:12
Ik heb hem aangesloten via Spdif optisch kabeltje. Dus over HDMI en/of analoog zou kunnen.
In de specs staat ook wmapro ondersteuning. Dus misschien alleen niet via spdif uitgang.

Volgens MPCClub kan het via HDMI out inderdaad wel, dan werkt het prima, net zoals op de 1.0 versies..

qapla

Citaat van: frankly op november 13, 2009, 12:10:40

Even een misverstand uit de weg ruimen:

De 3.0 Base versie is uitgerust met een SATA HDD vak waar je zelf dus een schijf in kunt steken.

De 3.0 Prime versie heeft ipv daarvan de BD drive en als je daar een schijf in wilt hebben zul je de kast open moeten maken.

qapla

Citaat van: mk2k op november 13, 2009, 11:56:12

Dat is dus hetzelfde bij de 1.0 , daar komt het ook niet via de s/pdif of coax eruit maar wel via de hdmi en/of de analoge aansluiting.

Gelukkig maar want ik heb er 1 bij Frank in bestelling staan.

J.A.F._Doorhof

Hi,
We adviseren om GEEN interne HDD's te gebruiken om de volgende redenen :

1.
Hoe meer warmte intern hoe slechter.
2.
90% van het materiaal loopt over het netwerk
3.
De 2"5 schijven zijn relatief enorm duur.
4.
Als je er heen kopieert over het netwerk is dit ENORM traag.
5.
HDD vol of kapot, dan kun je hem niet wisselen.
6.
Voor minder geld hang je er een e-sate Eminent of Sharkoon aan en je kan schrijven wisselen die een stuk goedkoper zijn met een hogere snelheid.
En je kan kopieren vanaf je PC.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

MovieMax

CiteerJa, de oude patch werkt speelt vlekkeloos mij bluay´s uit America

Bedankt voor het uitproberen.  :clapping:
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

nwolsink

Kan haats niet meer wachten, zo even de kinderen naar bed en dan kan ik hem eindelijk aansluiten na de hele dag tegen de doos aan te hebben gekeken  :clapping:
::Nothing to see here::

john2910

Heeft iemand de dvd upscalings kwaliteiten bekeken met een projector?

nwolsink

Goed, mijne is ook up&running, de eerste bevindingen:

PLUS
-hij is echt veel sneller dan de 1.0
-hij speelt tot nu toe alles via LAN > .m2ts .mkv .iso en "folder"1:1 rips
-hij speelt ook alle BD Roms in de drive > DVD moet ik nog proberen
-instellen is erg makkelijk

MIN
-BD Drive heeft een raar geluidje welke zich af en aan laat horen
-Na dat een filmp pauze heeft gestaan raakt de Dune na een tijdje zijn "HDMI Handshake" kwijt, film stoppen/starten lost het wel op maar dit kan zeker beter.
-Audio playback is grafisch wel heel karig, maar goed daar heb ik hem niet voor, audio doet de HTPC en/of XBOX

Conclusie tot dusver
Ik ben er al met al heel blij mee, voor het stotteren via LAN met de 1.0 had ik een HTPC maar dat blijft toch niet mijn ding.
Nu heb ik eindelijk een apparaat die alles vlekkeloos streamt.

Ga ik nu eindelijk Watchmen afkijken met HD audio :)

::Nothing to see here::

frankly

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 13, 2009, 17:23:53
Hi,

1.
Hoe meer warmte intern hoe slechter.
2.
90% van het materiaal loopt over het netwerk
3.
De 2"5 schijven zijn relatief enorm duur.
4.
Als je er heen kopieert over het netwerk is dit ENORM traag.
5.
HDD vol of kapot, dan kun je hem niet wisselen.
6.
Voor minder geld hang je er een e-sate Eminent of Sharkoon aan en je kan schrijven wisselen die een stuk goedkoper zijn met een hogere snelheid.
En je kan kopieren vanaf je PC.

@Frank, heb je het over de Prime of Base?
En als er in de base wel een HDD kan, zoals ze zelf aangeven, wat zou dan de prijs zijn voor een Base 3.0 met 500Gig HDD erin?
Frankl
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

J.A.F._Doorhof

Mail aub even met [email protected] dan kan Annewiek je daar wel advies in geven en prijzen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Donnie

Citaat van: frankly op november 13, 2009, 21:58:12
@Frank, heb je het over de Prime of Base?
En als er in de base wel een HDD kan, zoals ze zelf aangeven, wat zou dan de prijs zijn voor een Base 3.0 met 500Gig HDD erin?
Frankly

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 13, 2009, 17:23:53
Hi,
(...)

Dune HD 3.0 BASE -> Met internet HDD
Dune HD 3.0 PRIME -> Met Blu-Ray i.p.v. HDD.

riwi

Citaat van: Donnie op november 13, 2009, 22:24:49
Dune HD 3.0 BASE -> Met internet HDD
Dune HD 3.0 PRIME -> Met Blu-Ray i.p.v. HDD.

Jij mist iets denk ik?
In de base past een 3.5" harddisk via externe drive bay.
In de prime is een mogelijkheid om intern een 2.5" laptop harddisk te monteren en aan te sluiten op de interne sata aansluiting.

Frank raad dat laatste kennelijk af, maar ik zou het oa voor firmware upgrades wel handig vinden om een paar honderd GB aan vaste opslag ruimte in de prime te hebben. Mischien een 32GB SSD dingetje of zo..

J.A.F._Doorhof

Een firware is niet een paar honderd GB hoor :D
Pak een 4GB memory stick en je bent er RUIM.
Daarnaast doe ik de firmware upgrades gewoon over het netwerk.
Custom installer

janjoma

Zijn er nu al firmware opdates voor de nieuwe Prime op de site van HDI? Ik kan ze nl niet vinden en ook een manual voor de 3.0 niet. Of mag ik me vergissen?
2x Rega Exon, Myriad MDP500, Myriad 700, Totem Mani2, Totem Mite, Rel Strata5, Marantz DV 9600

lincoln

Ik zie alleen niet goed in waarom je zou gaan klooien met een externe schijf, terwijl er intern een ingebouwd kan worden.
Hoeft uiteraard geen high rpm veel warmte type te zijn, maar een nette WD green ofzo, die erg weinig stroom verbruikt en uiterst stil is, lijkt me een goede interne keuze.
ik las ook dat de interne schijf aangesloten zou zijn via een usb poort, en de Esata via echte sata. Dat __lijkt__ me een erg knullige oplossing, die ik zelf zeker zou omdraaien...

J.A.F._Doorhof

@Lincoln,
Lees mijn opmerkingen en je snapt waarom we adviseren het niet te doen.
De HDD's moeten door de leverancier ingebouwd worden, sterker wij mogen dat niet eens doen als dealer (wat erg apart is maar goed).
ALS er ooit wat misgaat met de HDD ben je je speler kwijt.
En elke HDD genereert warme hoe klein of zuinig ze ook zijn, en trillingen.
Als je dan bedenkt dat je altijd vast zit aan DIE schijf, en je ook weet dat 90% van het materiaal (en met de nieuwe protocollen waarschijnlijk 99% van het materiaal) via netwerk loopt.
Dan zou ik NOOIT het risico nemen.

Zou de HDD user installable zijn dan wel.
Maar ik vind het in dit geval te beperkend en niet genoeg winst geven.
Custom installer