HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

base hebben we nog geen bestellingen voor binnen gekregen dus ook niet gepreordered.
Prijs zal van de base op 329,00 liggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

nwolsink

::Nothing to see here::

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

nwolsink

NASmedia

Vanaf nu zijn wij van NASmedia.nl ook actief op het forum ( als het toegestaan is ) .

=============
Tekst aangepast, zie posting iets naar onderen.

nwolsink

Citaat van: NASmedia op november 11, 2009, 20:11:06
tekst verwijderd

;D Dat was ik, morgen spelen met de 3.0

blue-eyes

Citaat van: NASmedia op november 11, 2009, 20:11:06
Vanaf nu zijn wij van NASmedia.nl ook actief op het forum ( als het toegestaan is ) .

Graag even contact zoeken met Frank Doorhof.
Bedrijfsactiviteiten zijn alleen toegestaan voor sponsoren.

Dus ja, het mag, maar dan wel als sponsor ;)

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

MaxxMark

Hijs binnen  :pompom:

(snel ff aansluiten)

tis net sinterklaas :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Even snel paar korte indrukken:

- Netwerk settings blijft aanklooien. Uiteindelijk fixed IP settings gedaan (just to be on the safe side). Expirimental GBit uitgelaten
- NFS vereist heel specifiek alles ingesteld. Protocol UDP is rete traag en werkt niet. TCP is super snel. (dan gaat het over browsen vanuit de dune)
- SMB support doet het hier nog niet goed. Ik zowel gespecificeerd als via discovery kon hij mijn nas niet zien.
- Transformers 2 laadde erg snel (Blu Ray folder structuur) heel stuk sneller dan de Dune 1 volgens mij
- Dolby DTS HD Master werkt (TF2)
- The Dark Knight laadde iets langzamer (BluRay iso file). Langzamer dan PowerDVD maar sneller dan de Dune 1 (niet heel hinderlijk)
- Geen stotters gemerkt.

Ik merkte wel dat mn beeld ietwat 'licht' is. Als in, ik zal mogelijk mn brightness wat om laag moeten doen. Of dit misschien alleen de menu's waren van de Dune weet ik niet zeker. Gelukkig zou Garmt nog een x langskomen om mn PJ te calibreren op de Dune, dus dat zal tzt ook opgelost worden.

(ja ik heb trouwens gechecked of de HDMI settings goed waren voor mn Pj)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

nwolsink

Citaat van: MaxxMark op november 12, 2009, 12:42:25
Even snel paar korte indrukken:

- Netwerk settings blijft aanklooien. Uiteindelijk fixed IP settings gedaan (just to be on the safe side). Expirimental GBit uitgelaten
- NFS vereist heel specifiek alles ingesteld. Protocol UDP is rete traag en werkt niet. TCP is super snel. (dan gaat het over browsen vanuit de dune)
- SMB support doet het hier nog niet goed. Ik zowel gespecificeerd als via discovery kon hij mijn nas niet zien.
- Transformers 2 laadde erg snel (Blu Ray folder structuur) heel stuk sneller dan de Dune 1 volgens mij
- Dolby DTS HD Master werkt (TF2)
- The Dark Knight laadde iets langzamer (BluRay iso file). Langzamer dan PowerDVD maar sneller dan de Dune 1 (niet heel hinderlijk)
- Geen stotters gemerkt.

Ik merkte wel dat mn beeld ietwat 'licht' is. Als in, ik zal mogelijk mn brightness wat om laag moeten doen. Of dit misschien alleen de menu's waren van de Dune weet ik niet zeker. Gelukkig zou Garmt nog een x langskomen om mn PJ te calibreren op de Dune, dus dat zal tzt ook opgelost worden.

(ja ik heb trouwens gechecked of de HDMI settings goed waren voor mn Pj)

Maar hij streamt dus wel goed 1:1 rips zodra het werkt correct?

MaxxMark

Citaat van: nwolsink op november 12, 2009, 14:00:03
Maar hij streamt dus wel goed 1:1 rips zodra het werkt correct?

Dat klopt :) Het werkt helemaal supper! Geen stotter gezien, DTS-HD MA werkt, True HD werkt en uiteraard gewoon DD.

Ik heb bij The Dark Knight even op het info knopje gedrukt en de totale bitrate (audio+video) was of 46mbit of 56mbit. Dus dat was dik in orde.

Framerate was ook juist al heb ik er niet echt verschillende formaten tegenaan  gegooid. Standaard ingesteld op 24. En daarna de "auto framerate" ingesteld op "24/50/60".

Enige wat ik me nog afvraag is: wat is het verschil tussen 24 en 23.975? Aangezien de "auto framerate" alleen "off","50/60" en "24/50/60" als opties heeft lijkt het mij dat hij niet kan switchen naar 23.975. Dus misschien dat ik dan de Dune default moet instellenop 23.975 en de auto framerate instellen op "25/60/60".

Vanavond doe ik nog een paar demotjes en zal dan ook wat verschillende MKVtjes proberen.

Ik ben er tot nu toe in ieder geval al erg blij mee :)

Starred

hifiman

Wat zijn nu eigenlijk concreet de voordelen t.o.v. de HD Dune Prima 1.0 ?

MaxxMark

Citaat van: Starred op november 12, 2009, 14:29:19
Geen last van lipsync?

Tot nu toe nog niet opgevallen. Nu is het wel zo dat ik hiervoor op een laptop-htpc met XBMC werkte. Die wilde nog wel eens lipsync issues hebben, dus misschien dat het nog een beetje roze zonnebril is.

Citaat van: Audioloog op november 12, 2009, 14:36:55
Wat zijn nu eigenlijk concreet de voordelen t.o.v. de HD Dune Prima 1.0 ?
- Minder netwerk issues (streamt beter over het netwerk door de nieuwe network enhancer functionaliteit van HDi)
- Laad BR's sneller (iig iso's en bluray folders). BR's zelf heb ik nog niet getest omdat ik geen BR disks heb
- Hij ziet er een stuk mooier uit dan het lelijke gedrocht dat we dune 1.0 noemen
- maakt gebruik van de nieuwe sigma chip (dus waarschijnlijk sneller, en ik neem aan dat de chip meer ondersteunt)

En over het algemeen is hij wat robuuster in mijn ogen. Het ziet er veel meer uit als een af product.

frankly

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 11, 2009, 19:40:49
base hebben we nog geen bestellingen voor binnen gekregen dus ook niet gepreordered.
Prijs zal van de base op 329,00 liggen.
@Frank, 329,00 is een mooie prijs, heeft de base de mogelijkheid om een (extra te plaatsen) HHD als buffer te gebruiken voor het inladen,
en zo ja, wat zou de meerprijs zijn voor een 500 Gig HDD?
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Kjelt

Citaat van: frankly op november 12, 2009, 16:22:55
@Frank, 329,00 is een mooie prijs, heeft de base de mogelijkheid om een (extra te plaatsen) HHD als buffer te gebruiken voor het inladen,
en zo ja, wat zou de meerprijs zijn voor een 500 Gig HDD?
In de base zit een HDD bay dus je kunt er zo eentje inprikken dacht ik, dus kijk eens bij de goedkope internet computer winkels wat de sata drives daar kosten, 500GB zal rond de 50 euro liggen en 1TB rond de 80 euro, laatste kan ik adviseren als je full bd rips wilt spelen zit ie zo vol  ;)

Starred

Citaat van: MaxxMark op november 12, 2009, 15:59:51
Tot nu toe nog niet opgevallen. Nu is het wel zo dat ik hiervoor op een laptop-htpc met XBMC werkte. Die wilde nog wel eens lipsync issues hebben, dus misschien dat het nog een beetje roze zonnebril is.

Heb je toevallig Seal On Stage? Ik heb daar echt grove lipsync issues

MaxxMark

Citaat van: Starred op november 12, 2009, 17:07:54
Heb je toevallig Seal On Stage? Ik heb daar echt grove lipsync issues

Helaas niet. Maar ik ga vanavond gewoon weer wat series en films kijken. En ik ben vaak wel gevoelig voor lipsync issue's, dus ik laat het nog wel weten :)

Donnie

Citaat van: frankly op november 12, 2009, 16:22:55
@Frank, 329,00 is een mooie prijs, heeft de base de mogelijkheid om een (extra te plaatsen) HHD als buffer te gebruiken voor het inladen,(...)

Als je 'm al zelf inbouwen mag i.v.m. vervallen van garantie, dan is het zeker een mooie buffer!

dream1

Hallo Dnue lief hebbers,

Heb vandaag ook de Dune 3.0 binnen gekregen. :clapping: :clapping: :clapping:
Wat mijn vooral opvalt met de vergelijking met me Dune center is de laadtijd.
Zal niet overdrijven maar hij is zeker 50% sneller, 15 a 20 seconden hij heeft de bluray rip geladen en speelt hij af.
En dan maak ik gebruik van een sharkoon via usb aansluiting echt toppie.
Geluid en beeld goed niks om aan te merken.
Heb al ongeveer 20 bluray rips getest doen het allemaal ook die het niet deden met mij Dune center.
Ik ben dus zeer tevreden vooral al ik kijk hoe hij wordt afgeleverd met de firmware toppie.
Hdi heeft zeker iets geleerd, eerst testen en dan pas uitleveren.

Gr Dream1 O0 O0 O0 O0

MaxxMark

nog maar een korte update:

Ik heb geprobeerd alles wat ik heb er tegen aan te gooien. Uiteraard is het meeste wel gewoon conform een normale standaard. Met name mkv's die ik op mijn pc alleen met extreme tweakes in sync kon krijgen en .ts files die zonder de-interlacing niet om aan te zien zijn, .mov's van een bullet cam, etc.

Alles pakte die zonder problemen! Ook AVCHD iso files pakte hij zonder probleme (daar deed XBMC nog wel es moelijk mee).

Voor de subtitle mensen onder ons:
In de BR mode (disc/iso/folder) kan je subtitles niet aanpassen.
In de normale player (normal file mode zegmaar) kun je de kleur (6 kleuren) aanpassen, de sync (positief en negatief) en het formaat  (small/medium) aanpassen. Verder kun je ook de vertikale positie in stapjes van 2px aanpassen. Dus de CIH mensen vinden dat vast wel leuk :)

Ik mis alleen nog een auto-resolution optie. Als ik nu een 720p film kijk scaled ie het intern up naar 1080p. Iets wat ik eigenlijk mn projector wil laten doen en niet de Dune. Refreshrates doet hij wel goed (ook  netjes naar 23.976 fps en 25fps maakt ie 50 van)

Zo meteen maar eens gewoon wat series kijken, want je zou bijna vergeten er van te genieten  :hehe:

SMB shares benaderen was bij mij beetje drama vanwege user/ww en niet de correcte kennis van hoe het precies ingevuld moest worden :) Nu ik het wel goed heb gedaan werkt dat ook als een zonnetje.
in het voorbeeld: smb://login:[email protected]/ne
wordt het:
server: 192.168.0.2
path: ne
login: login
password: p4Ssw0rd

Dat wist iedereen vast al, maar ik niet :P

MovieMax

Heeft iemand het ding regiovrij gekregen? Wat er in de review op MPC club wordt gesuggereerd is dat je de patch voor de HD Dune 2.0 kunt gebruiken.

Region free... the unit is not however, we tried the old patch that existed for the earlier models and guess what... it still works on the newer models as well... Use at your own risk, off course.

Lijkt mij stug. Of niet?
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

MaxxMark

Citaat van: MovieMax op november 12, 2009, 21:42:33
Heeft iemand het ding regiovrij gekregen? Wat er in de review op MPC club wordt gesuggereerd is dat je de patch voor de HD Dune 2.0 kunt gebruiken.

Region free... the unit is not however, we tried the old patch that existed for the earlier models and guess what... it still works on the newer models as well... Use at your own risk, off course.

Lijkt mij stug. Of niet?

Ik heb nog geen alternatieve regio br (hell uberhaupt nog niet eens een echte br disc liggen :P). Maar gezien alle overeenkomsten tussen de dune 1.0 en de 3.0 acht ik de kans best aanwezig dat de patch werkt.

denada

Ik ben ook van plan een dune 3.0 te gaan aanschaffen, heb op dit moment echter veel WMV in 1080p die ik altijd op mn xbox360 afspeel..

Heeft een van de nieuwe eigenaren van een dune 3.0 wellicht een WMVtje liggen in 720p of 1080p met daarin WMA audio, als de dune dit gewoon in DD5.1 uitstuurt wordt het al een stuk interressanter.. een divico 6500 stuurt dit bijvoorbeeld in 2 kanaals stereo uit omdat de speler niet weet wat ie met het wma signaal moet doen..

dream1

Citaat van: MovieMax op november 12, 2009, 21:42:33

Lijkt mij stug. Of niet?

Ja, de oude patch werkt speelt vlekkeloos mij bluay´s uit America :happy: :happy: :happy:
Patch op een usb stick zetten en op enter drukken klaar is kees ;D ;D ;D

Gr Dream1