HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: Audioloog op oktober 12, 2009, 17:57:58
Ik neem natuurlijk geen dune om dan alsnog zelf te moeten gaan klooien  :D
Over geklooi gesproken:
Je kan ook CDtjes uit de kast pakken en die in een CD speler douwen, daar heb je echt geen ingewikkelde Linux server en een iPod voor nodig. :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Miesepies

Citaat van: Audioloog op oktober 12, 2009, 16:00:19
Ik had het uiteraard over de ondertitels op de blu-ray schijfjes  ^-^

Ik heb zo'n idee dat de afspeel code voor BR vanuit de SDK van Sigma komt. Dit zou verklaren waarom de theming totaal anders is dan bij de diverse andere formaten die de Dune aan kan. En dit betekent ook dat je alle truken die je met de diverse formaten kan uithalen, vaak niet met BR kan. Een voorbeeld waar ik tegen aanliep is de audio offset, welke ik bij alle losse bestanden kan aanpassen, maar niet bij BR schijfjes.

Al heb ik het niet geprobeerd, ik denk niet dat je veel kan aanpassen tijdens het afspelen van BR, omdat de Sigma code het meeste afvangt...

lincoln

nou, nog 3 dagen en dan zitten we op "medio half oktober"....

iemand al ergens iets vernomen??? :-X

Donnie

Ben het internet ook al aan het struinen naar een Dune HD 3.0, zit nog te twijfelen tussen een Base of Prime.
Ik denk dat ik maar gewoon lekker bij ITC mijn Dune haal. Desalniettemin de zoekresultaten:

http://www.digimania.be
Dune Base : €329,-  (excl. verzendkosten*)
Dune Prime : €399,-  (excl. verzendkosten*)
*De verzendkosten bedragen €10,- voor Nederland en zijn kostenloos voor België.
Levering: "EXPECTED DELIVERY AROUND 15/11/2009"

http://www.informatique.nl/
Dune Base : €329,- + €6,50
Dune Prime : €399,- + €6,50
Levering: ?

http://www.divxplayer.nl/
Dune Base : €329,- (excl. verzendkosten*)
Dune Prime : €399,- (excl. verzendkosten*)
*De verzendkosten bedragen €8,- voor Nederland en €12,95 voor België.
Levering: "Leverbaar 2de/3de week oktober 2009! (Update 08-09-2009)"

http://www.mobile-harddisk.nl/
Dune Base : €329,- + €5,-
Dune Prime : €399,- + €5,-
Levering: "Wordt verwacht: maandag 26 oktober 2009"

MaxxMark

Citaat van: Miesepies op oktober 12, 2009, 18:03:05
Ik heb zo'n idee dat de afspeel code voor BR vanuit de SDK van Sigma komt. Dit zou verklaren waarom de theming totaal anders is dan bij de diverse andere formaten die de Dune aan kan. En dit betekent ook dat je alle truken die je met de diverse formaten kan uithalen, vaak niet met BR kan. Een voorbeeld waar ik tegen aanliep is de audio offset, welke ik bij alle losse bestanden kan aanpassen, maar niet bij BR schijfjes.

Al heb ik het niet geprobeerd, ik denk niet dat je veel kan aanpassen tijdens het afspelen van BR, omdat de Sigma code het meeste afvangt...

Ik kan helaas niet zeggen wat mijn bron is, simpelweg omdat ik zo veel rondgelezen heb over de Dune dat ik niet meer weet waar :) Maar ik heb ergens een uitting van HDI gelezen over BR afspelen vs "Andere" dingen. Dit was met betrekking tot de Dune 1.0 maar zal ongetwijfeld ook gelden voor de Dune 3.0.

Wat daaruit naar voren kwam is dat voor een BR afspeel licentie (die door de Sigma chip verzorgd wordt) het noodzakelijk is dat de code voor het afspelen van BR content in een afgesloten (en dus beheersbaar) systeem draait. Dit is volgens HDI dan ook de reden dat bij het starten van een film de player ook echt omschakeld (beeld wordt zwart, even wachten, en spelen maar).

Als je dit extrapoleert zou je kunnen opmaken dat audio offset veranderen niet kan, omdat het deel dat het afspelen van BR verzorgt dit gewoonweg niet kan. Om die reden denk ik dan ook dat het wijzigen van de subtitle positie voor BR's niet mogelijk zal zijn en dat het wijzigen van de positie voor alle andere formaten mogelijk in de toekomst wel zal kunnen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

deniax

Citaat van: MaxxMark op oktober 12, 2009, 23:50:37Om die reden denk ik dan ook dat het wijzigen van de subtitle positie voor BR's niet mogelijk zal zijn en dat het wijzigen van de positie voor alle andere formaten mogelijk in de toekomst wel zal kunnen.
De Philips BDP9100 Bluray speler kan wel subtitels verplaatsen
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

lincoln

Citaat van: Donnie op oktober 12, 2009, 22:44:40
Ben het internet ook al aan het struinen naar een Dune HD 3.0, zit nog te twijfelen tussen een Base of Prime.
Ik denk dat ik maar gewoon lekker bij ITC mijn Dune haal. Desalniettemin de zoekresultaten:

http://www.digimania.be
Dune Base : €329,-  (excl. verzendkosten*)
Dune Prime : €399,-  (excl. verzendkosten*)
*De verzendkosten bedragen €10,- voor Nederland en zijn kostenloos voor België.
Levering: "EXPECTED DELIVERY AROUND 15/11/2009"

http://www.informatique.nl/
Dune Base : €329,- + €6,50
Dune Prime : €399,- + €6,50
Levering: ?

http://www.divxplayer.nl/
Dune Base : €329,- (excl. verzendkosten*)
Dune Prime : €399,- (excl. verzendkosten*)
*De verzendkosten bedragen €8,- voor Nederland en €12,95 voor België.
Levering: "Leverbaar 2de/3de week oktober 2009! (Update 08-09-2009)"

http://www.mobile-harddisk.nl/
Dune Base : €329,- + €5,-
Dune Prime : €399,- + €5,-
Levering: "Wordt verwacht: maandag 26 oktober 2009"

Ik weet niet meer exact waar, maar de Prime heb ik al gezien voor 349 (voorinschrijving)

hifiman

Citaat van: deniax op oktober 13, 2009, 00:14:04
De Philips BDP9100 Bluray speler kan wel subtitels verplaatsen
Klopt, maar ik hoopte dat het ook met de dune zou kunnen  ^-^

Donnie

Citaat van: lincoln op oktober 13, 2009, 05:48:26
Ik weet niet meer exact waar, maar de Prime heb ik al gezien voor 349 (voorinschrijving)

Als je nog kunt achterhalen waar dat was dan zet ik 'm op de lijst.

thevinz

De prime kost 329 via MPCclub (http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?s=a6317db16881e9e850e795eed9efde39&t=21316) ze leveren via divxplayer volgens mij. Je moet wel premium member zijn.
Samsung UE55B7020 , Onkyo NR906 , Millon Cobra IV zuilen + centre , B&W M1 surround speakers , Tvix M6500, Xbox 360 Elite , PS3 60GB, Nintendo WII

WilcoL

Hmm, dit filmpje van de AV-Fair in Hong Kong laat op 00:57 een Dune Prime zien die er in het wild vele malen mooir uitziet dan alle afbeeldinge die ik tot nu toe heb gezien (want: all black!)! Dat is uiotermate bemoedigend, want dat grijze op het front van de Prime vond ik niet echt mooi & dit getoonde apparaat oogt een stuk strakker!

http://www.youtube.com/watch?v=_CDNfPrMkWI

Komt trouwen suit dit stukje op whathifi.com: http://community.whathifi.com/blogs/shows_and_launches/archive/2009/10/14/hong-kong-blu-ray-players-the-chinese-are-coming.aspx
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

MaxxMark

Sinds vandaag staat op divxplayer.nl:

"On stock as of last week of October! (Update 14-10-2009)"
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

laatste nieuws is dat er nog niets 100% zeker is.
VERWACHT is rond begin November.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

WilcoL

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 14, 2009, 12:32:17
laatste nieuws is dat er nog niets 100% zeker is.
VERWACHT is rond begin November.

Is er dan ook nog niets zeker over de definitieve behuizing? Want in die link die ik hierboven poste, ziet ie er toch wel heel netjes uit!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS

jaco

op de dune site staat

Maar helaas zag de center er ook op de website anders uit dan de uitgeleverde modellen.

WilcoL

Citaat van: jaco op oktober 14, 2009, 12:59:53
op de dune site staat

Maar helaas zag de center er ook op de website anders uit dan de uitgeleverde modellen.

Die versie heb ik uiteraard al meerdere malen voorbij zien komen ja! Hmmm, "time will tell" dus!

MaxxMark

Citaat van: WilcoL op oktober 14, 2009, 13:02:07
Die versie heb ik uiteraard al meerdere malen voorbij zien komen ja! Hmmm, "time will tell" dus!

Nu ik het gepostte plaatje zie begrijp ik jouw "grijs frontje" opmerking beter. Al denk ik dat het niet echt grijs is maar een rare vorm van reflectie op het zwart als gevolg van dat het een 3d render is.

Ik denk dan ook dat beide plaatjes 'goed' zijn en dat het gewoon een erg mooi apparaat wordt (iig qua uiterlijk ;))

WilcoL

Citaat van: MaxxMark op oktober 14, 2009, 13:54:37
Nu ik het gepostte plaatje zie begrijp ik jouw "grijs frontje" opmerking beter. Al denk ik dat het niet echt grijs is maar een rare vorm van reflectie op het zwart als gevolg van dat het een 3d render is.

Ik denk dan ook dat beide plaatjes 'goed' zijn en dat het gewoon een erg mooi apparaat wordt (iig qua uiterlijk ;))

Okay: een goed uiterlijk is niet onbelangrijk, maar het is het innerlijk dat telt he  ;D ;D!

Het wordt vast een zeer fraai apparaat ja!

MaxxMark

Citaat van: WilcoL op oktober 14, 2009, 13:59:01
Okay: een goed uiterlijk is niet onbelangrijk, maar het is het innerlijk dat telt he  ;D ;D!

Het uiterlijk is op het moment het enige waar we nog zinnig over kunnen discuseren ::)

Over het innerlijk niet zo veel te discuseren tot ie er daadwerkelijk is :turn:  :nopompom:

riwi

't is wel spannend he? Hoe snel of ie geleverd gaat worden. Het lijkt wel een soap. Dit alleen is al 399 euro waard :)

MaxxMark

Ja jôh, geweldig zoiets :hehe:

Het houd je van de straat! Niet zo leuk als speculeren, helemaal hyped up raken, en er vervolgens achter komen dat het allemaal tegen valt :D

Robbo

De weg naar de aankoop is vaak leuker, dan het werkelijk hebben  :)

Donnie

Citaat van: WilcoL op oktober 14, 2009, 11:01:32
Hmm, dit filmpje van de AV-Fair in Hong Kong laat op 00:57 een Dune Prime zien die er in het wild vele malen mooir uitziet dan alle afbeeldinge die ik tot nu toe heb gezien (want: all black!)! Dat is uiotermate bemoedigend, want dat grijze op het front van de Prime vond ik niet echt mooi & dit getoonde apparaat oogt een stuk strakker!

Ziet er inderdaad goed uit! Evenals de prijs!

loup

Wat mij niet helemaal duidelijk is: er staat dat audio-cd alleen afspeelbaar is vanaf optical disc en niet blu-ray drive? Klopt dit?

mk2k

Citaat van: WilcoL op oktober 14, 2009, 11:01:32

http://www.youtube.com/watch?v=_CDNfPrMkWI

Komt trouwen suit dit stukje op whathifi.com: http://community.whathifi.com/blogs/shows_and_launches/archive/2009/10/14/hong-kong-blu-ray-players-the-chinese-are-coming.aspx

Wat doet cas spijkers daar in hong kong? Die deed toch geen gerechten met babi pangang :)
Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110
Surround: Onkyo TX-NR818 , Oppo BDP-103D
Speakers: Aurum Cantus Moon Goddess II / Mission 780