HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

HarryP

Citaat van: WilcoL op september 28, 2009, 18:23:26
http://www.hdsupplies.nl/dune-hd-centre.html

Maar als ik jou was zou ik effe geduld hebben...is toch leuk, zo'n 3.0 onder de kerstboom :D :D :D

Laat de kerst dan maar vroeg beginnen dit jaar. :devil: :devil: :devil:

jaco

Er is nu een buy in op m p c club. Dat geeft een indicatie van de straatprijs denk ik..

BD Prime 3.0: €329 including shipping
HDI Base 3.0: €250 including shipping

pbrand

Dat zou betekenen dat de BD 3.0 goedkoper is dan de popcorn C200 terwijl eerstgenoemde een blu-ray speler aan boord heeft? Dan krijg ik toch mijn twijfels over de kwaliteit van de nieuwe dune. Ach ja, de reviews zullen het wel uitwijzen  8)

mk2k

Citaat van: jaco op september 30, 2009, 09:38:28
Er is nu een buy in op m p c club. Dat geeft een indicatie van de straatprijs denk ik..

bedankt voor de tip. mooie prijs :)
Stereo: Vincent SA-93 / Vincent SP-993 / Consonance CD Ref 2.2 / PhonoDude + Lenco L76 + Denon DL110
Surround: Onkyo TX-NR818 , Oppo BDP-103D
Speakers: Aurum Cantus Moon Goddess II / Mission 780

Hanky Panky

Citaat van: jaco op september 30, 2009, 09:38:28

Juist, en of je dan eerst even premium lid wil worden en de kas van Jack wil spekken voor minimaal € 10.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

J.A.F._Doorhof

we zullen zelf ook proberen een mooie prijs te maken voor de early adaptors.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

pbrand

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 30, 2009, 10:23:31

Denk je persoonlijk, gezien de verwachte prijsstelling zeker in relatie tot de 'oude' dune 1.0, dat de 3.0 de betere van de popcorn C200 gaat worden?

jaco

Ach ja die moet zijn forum natuurlijk ook draaiende houden. En die 10 Euro krijg je als korting weer terug lijkt me.

Hanky Panky

Citaat van: jaco op september 30, 2009, 10:28:39
Ach ja die moet zijn forum natuurlijk ook draaiende houden. En die 10 Euro krijg je als korting weer terug lijkt me.

Wel opvallend dat je adviseert om niet bij Divxplayer te kopen in je sig maar wel tipt op een buy-in waarbij zij de units zullen leveren  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

jaco

Ik koop bij forum sponsors, persoonlijk slechte ervaring met divxplayer.
En ik hoop dat de forum sponsoren ook deze prijs zien en mee gaan met de prijs,

bodiug

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 30, 2009, 10:23:31

Lijkt mij een perfect apparaat om mijn tvix 4100 op te volgen. Dus gooi mij maar op de lijst als die er komt.  ;D

J.A.F._Doorhof

mail even naar [email protected] (Annewiek, die is het lijstje aan het bijhouden).
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

J.A.F._Doorhof

Custom installer

jaco

riwi

Ik sta ook al op de lijst :)

Voor de kerst is prima. En alles onder de 399 voor de Prime is mooi meegenomen ;)

eduard

Heren vraagje,
Ik heb dit topic een beetje door gespit maar kon niet direct antwoord vinden op de volgende vraag.
Hoe kan ik deze speler het makkelijkst aansluiten op mijn barco 808g?
Heb ik hier voor de hdfury2 nodig?

Enig idee hoe de kwaliteit van deze dune zal zijn in het afspelen van dvd en bluray tov de oppo 83?

mvg
Eduard

lincoln

Vraagje: Ik zit net de review te lezen van de PCH200, en daar zit ook een getNZB client in, waarmee dus kennelijk gelijk content binnengehaald kan worden. Zit dit ook op de Dune (3.0)?
Verder las ik internetradio, torrentclient, een berg aan diverse servers, youtube, etc.etc. Is de dune (3.0) eveneens van deze gemakken voorzien?
Wellicht dat het ergens te lezen is?
dank u.

HarryP

CineSmurf

Lijkt een interessant apparaat. Ik heb dit topic en de website even zitten lezen. Is mijn conclusie correct dat de "base" versie is om een harddisk in te bouwen en de "prime" versie een Blu Ray speler is? Dus als je 'm naast een Blu Ray speler wilt zetten dan heb je de base nodig? In mijn geval zou die dan ipv de popcornhour komen.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

In de Base kan een 3.5 inch harddisk gezet worden.
In de Prime zit een BD loopwerk en er kan intern een 2.5 inch sata laptop schijf gezet worden.

De Prime kan evt. ook je huidige BD speler vervangen, maar die kan je er ook naast houden als je wil.

Donat

Ik vraag me af of je in de prime ook geen 3,5" disk kwijt zou kunnen mits wat handigheid...

Maar ja dat zullen we dan wel zien..

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

CineSmurf

Citaat van: riwi op oktober  4, 2009, 19:31:09
In de Base kan een 3.5 inch harddisk gezet worden.
In de Prime zit een BD loopwerk en er kan intern een 2.5 inch sata laptop schijf gezet worden.

De Prime kan evt. ook je huidige BD speler vervangen, maar die kan je er ook naast houden als je wil.

Hoe is de Dune qua kwaliteit? Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op de Oppo om mijn S1E te vervangen. Hoe zou de Dune staan ten opzichte van de Oppo? Zijn er wel eens tests geweest naar geluid en beeldqualiteit?

Ik zag trouwens ook dat er een e-sata aansluiting op die apparaten zit, dus voor de snelheid hoef je het niet te doen, een kabeltje naar een externe hardeschijf die erachter staat gaat ook werken.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jaco

Die e-sata is super, tenminste als het net als bij model 1 werkt. Ik heb nog geen content gehad die niet werkte door de snelheid, en volgens zeggen al een rip gedraaid die 60 mbit/s benaderde (wat volgens mij onzin is omdat het niet in de spec van blu ray zit)

MaxxMark

Ik kwam deze info tegen op mpcclub.com:

Citaat van: hi-jack
The pressure is building up for peeps awaiting the new HDI 3.0 units that will introduce the "next" generation from HDI after PopCorn Hour already revealed it's C-200 model which mainly impressed us by hardware mostly. If it will make a better first impression than PCH model we don't know yet but will certainly find out later this month as samples are expected to come somehwere in October for us to get "hands on" with the BD Prime 3.0.

For the official launch date, HDI is still saveguarding any firm dates but has claimed the final productions should come in November where resellers can start selling the 3.0 generation to customers. As with the earlier units, the BD Prime 3.0 will come as a full BD player including a BD-Loader and support both original and backed up blu-ray files among all the other formats we gotten used to. Being based on the SMP8642 chip from Sigma, it should be capable of competing with PCH's new unit. The outcome of a comparison will mainly relate on firmware levels and hardware quality.

HDI stated that the BD Prime will not launch at the same time with the Base model. The latter model will come few weeks after the BD Prime release and have the same features as the BD Prime, but without the loader integrated and some other small differences. So far we noticed quite some interest in these next generations and hopefully they will live up to these expectations. Surely HDI has received a lot of feedback on the earlier models that should have helped getting their new models become even better although we must always include new chips and new SDK's not always are stable... We seen that clearly enough on many of the new players launched already so do I feel a showdown in firmware updates coming between these two brands...?

Lijkt er (verrassing:P) op dat we wat langer moeten wachten.

Met een beetje geluk dus deze maand in ieder geval wat hands-on reviews!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com