HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

zolang hij er niet is is daar geen zinnig woord over te zeggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

nielvm

Ben ook heel benieuwd naar dit apparaat. Voor mij wordt het deze of de PCH C200.

Is er van een van deze 2 overigens al een release date bekend?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

MaxxMark

Citaat van: nielvm op september  1, 2009, 17:58:06
Ben ook heel benieuwd naar dit apparaat. Voor mij wordt het deze of de PCH C200.

Is er van een van deze 2 overigens al een release date bekend?

In het PCH C200 topic ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89179.msg1514402#msg1514402 ) staat dat er al een aantal zijn verstuurd naar mensen en dat er dus al wat gebruikerservaringen zijn.

De kans dat hij al mainstream beschikbaar is daarentegen is erg klein.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

EdSki

Lekker compleet deze met gigabit en e-sata. Dat is iig een flinke verbetering tov de huidige serie.

Kjelt

Citaat van: jaco op september  1, 2009, 15:24:18
ik heb een dune met e-sata en die doet het prima met alle blu-ray.
Lastige is om een disc te vinden met deze bitrate..
Sommige HD demo's zijn behoorlijk heftig, die van Sony bv. Nog geen 1 speler die perfect zien afspelen behalve een bluray speler en zelfs de eerste generatie Sony bluray spelers verslikten zich hierin  :D

Citaat van: mollie50 op september  1, 2009, 17:31:26
Weten jullie al of het zin heeft om de Dune 1.0 in te ruilen voor de Dune 3.0
Heeft weinig zin zolang de 3.0 niet leverbaar is, ik zou lekker doorkijken tot het zover is en dan beslissen.

riwi

Ik hoop wel dat deze wel fatsoenlijk hoge bitrate materiaal via het netwerk kan afspelen.
Dat geleur met USB en sata harddisks daar houd ik niet van, en dat wil ik dus niet.

jaco

In een van de video's van de nieuwe popcornhour leek ~50 mbit wel te werken via een netwerk verbinding. Dat zou iedere fabrikant dan hopelijk moeten kunnen bereiken met deze chipset..

Kjelt

De 3.0 staat nu ook op de dune website:
http://dune-hd.com/hd_players/111-dune-bd-prime-3.0.html

Er zijn geruchten (bron: avs forum) dat de 2.0 niet gemaakt gaat worden maar ook deze staat nog op hun website dus ik weet niet wat hier de betrouwbaarheid van is.

Sonoloog

Zal de Dune HD Center ook voorzien gaan worden met de Sigma Designs 8642 chip?

pbrand

@Kjelt:

HDI zegt zelf op het mpc forum dat de 2.0 base nog wel degelijk geleverd wordt. Maar ik meen dat dat alleen in europa is en niet in de VS. De 2.0 bd wordt niet geleverd.

Aan de andere kant, wie zit er na de aankondiging van versie 3.0 nog te wachten op een 2.0? Ik ben trouwens benieuwd of ze zich houden aan de gegeven termijn van Q4, begin oktober. De levering van de popcorn c200 is immers al voor de zoveelste keer uitgesteld  :dozingoff:

Ik ben heel benieuwd op de reviews van de C200 en de Dune 3.0 om te kijken wie er als beste uit de bus komt. In prijs ontlopen ze elkaar niet veel.

@Sonoloog:

Welke HD center bedoel je? Van de 3.0 is er nog geen aangekondigd en voor de 1.0 of 2.0 gaan ze er echt geen nieuwe chipset inplaatsen dunkt me. HDI zelf heeft al aangegeven dat er geen upgrades komen omdat het nieuwe moederbord ook gewoon niet past in de oude behuizingen.

Kjelt

Citaat van: Sonoloog op september  3, 2009, 10:02:09
Ik bedoel deze:
http://dune-hd.com/fullhd_players/67-dune_hd_center.html
Dat is dus de 1.0 en die heeft geen nieuwe chip, zoals pbrand hierboven al melde is de center niet aangekondigd als 3.0 en alleen de 3.0 versies krijgen de nieuwe chip

Guardian

Deze of de C-200 maar ook de Conceptronic beloofd wel wat (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90044.0) als hij ooit uitkomt.
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

riwi

Citaat van: Sonoloog op september  3, 2009, 05:43:18
Zal de Dune HD Center ook voorzien gaan worden met de Sigma Designs 8642 chip?

Dat is wel te hopen.
Als je nu een player zoekt met BluRay laatje EN interne harde schijf EN analoge 6 kanaals uitgang EN sigma 8642 chip dan ... moet er een Center 3.0 komen :)

Major_Ton

HDI komt voorlopig nog niet met de 3.0. De 2.0 is nog niet eens leverbaar en daar is de productie ook nog niet van begonnen. Probleem is dat HDI loopwerken van Sony gebruikte, maar die worden niet meer geleverd. Zodoende is HDI met Panasonic in zee gegaan. Daardoor is de productie enorm vertraagd en de 2.0 eigenlijk al oud terwijl hij er nog niet eens is. Grote kans dat deze dus ook niet gaat komen. Als noodkreet heeft HDI de 3.0 in het leven geroepen, maar ook daar is de productie nog niet van begonnen omdat simpelweg nog niet bekend is wie alle hardware gaat leveren. Geduld jongens!!!
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

svmnb

Citaat van: Major_Ton op september  3, 2009, 19:08:41
HDI komt voorlopig nog niet met de 3.0. De 2.0 is nog niet eens leverbaar en daar is de productie ook nog niet van begonnen. Probleem is dat HDI loopwerken van Sony gebruikte, maar die worden niet meer geleverd. Zodoende is HDI met Panasonic in zee gegaan. Daardoor is de productie enorm vertraagd en de 2.0 eigenlijk al oud terwijl hij er nog niet eens is. Grote kans dat deze dus ook niet gaat komen. Als noodkreet heeft HDI de 3.0 in het leven geroepen, maar ook daar is de productie nog niet van begonnen omdat simpelweg nog niet bekend is wie alle hardware gaat leveren. Geduld jongens!!!

Als de specificatie nog niet eens klaar is, laat staan een beetje stabiele firmware en een werkend apparaat, dan hebben we nog wel wat wachten voor de boeg.
Wat mij betreft vaporware, als jouw informatie tenminste klopt. Wel vreemd, aangezien deze speler op de IFA is geintroduceerd.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Ik mag aannemen dat de 3.0 die op de IFA staat werkt en niet een mockup is. Dat de serieproductie nog moet beginnen is logisch, en dat het Q1 2010 zal worden zou mij ook niet verbazen, als ze later komen dan gaan ze veel marktaandeel verliezen.

pbrand

Als ik zo eens de ellende met levering van de eerdere HDI modellen lees, dan denk ik dat HDI geen steekje meer kan laten vallen. Ze hebben aangegeven Q4 en als het dan Q1 wordt of nog later, en de C200 is er inmiddels, denk ik dat mensen massaal HDI laten vallen en overgaan naar de C200.

Veel goodwill heeft HDI volgens mij niet meer als ik de verhalen zo lees hier en daar...

jaco

Citaat van: riwi op september  3, 2009, 19:02:26
Dat is wel te hopen.
Als je nu een player zoekt met BluRay laatje EN interne harde schijf EN analoge 6 kanaals uitgang EN sigma 8642 chip dan ... moet er een Center 3.0 komen :)
Als ik het goed gelezen heb kan er een 2.5"hdd intern in..

Kjelt

Citaat van: pbrand op september  4, 2009, 07:26:55
Als ik zo eens de ellende met levering van de eerdere HDI modellen lees, dan denk ik dat HDI geen steekje meer kan laten vallen. Ze hebben aangegeven Q4 en als het dan Q1 wordt of nog later, en de C200 is er inmiddels, denk ik dat mensen massaal HDI laten vallen en overgaan naar de C200.
Niet als je zoals ik 7.1 analoog uit wilt moet hebben

pbrand

Citaat van: Kjelt op september  4, 2009, 10:34:40
Niet als je zoals ik 7.1 analoog uit wilt moet hebben

Ik heb ook geen idee wat ik zou moeten doen. Wellicht maar gewoon de review van beide apparaten afwachten. Een aantal mensen vindt HDI veel beter dan popcorn en een aantal mensen ook weer niet lijkt het. 7.1 analoog uit is voor mij in eerste instantie ook wel noodzakelijk wellicht, maar ik overweeg ook om mijn receiver maar te upgraden naar een hdmi variant die hd audioformaten ondersteunt. En dan speelt de analoge uitgang denk ik een stuk minder aangezien ik nu ook altijd mijn dvd's beluister via coax.

Kjelt

Citaat van: pbrand op september  4, 2009, 10:46:57
Een aantal mensen vindt HDI veel beter dan popcorn en een aantal mensen ook weer niet lijkt het.
Ik heb een PCH maar zou liever een Dune hebben, de reden is dat het Dune is gelukt BDrips af te spelen terwijl ze dezelfde chipset in hun apparaat hebben zitten als de PCH.
Echter de Dune engineers hebben een stuk van de Sigma stack herschreven zodat ze een betere performance halen. Dat vind ik voor HDI pleiten als deze zelfde mensen er tenminste nu nog werken  ;) Dus ik wacht af op het resultaat en tot die tijd dan maar geen full BD rips spelen.

pbrand

Ik heb geen van beide apparaten dus ik heb zelf helemaal geen praktijkervaring hiermee. Maar de één zweert bij HDI en zegt dat deze alles slikt wat hij hem te eten geeft. Anderen spreken weer over diverse bugs en dat lang niet alles geslikt wordt. En hetzelfde verhaal lees ik over de popcorn. En dan bedoel ik natuurlijk in beide gevallen de bestaande modellen, want de nieuwe zijn er nog niet  ;D

Ik vind het knap lastig om op die manier te achterhalen wat nou de beste keuze zou zijn. Vaak zie je op een gegeven moment wel consensus bereikt worden. Maar in dit geval lijken het HDI kamp en het Sybas kamp wel twee kemphanen :P En de bedrijven zelf doen er vrolijk aan mee door in de diverse fora de concurrent af te kraken  :dry:

En ik heb zeker geen budget om ze allebei maar even aan te schaffen  :nowink:

Ik heb nog helemaal geen mediaplayer dus wil gewoon straks lekker één apparaat dat mijn cd's, dvd's, blu-rays slikt alsmede mijn mp3 en filmverzameling op hdd of server.

Kjelt

één apparaat die alles speelt en dit ook nog perfect doet.... hmmm ik heb die utopistische gedachte eigenlijk al opgegeven , t'is net als met een auto of vrouw er is er geen eentje die alles perfect kan of wil doen   :-X :D

pbrand

Ik geloof dat het dvd tijdperk toch een stuk eenvoudiger was  :butbut: Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat een (originele) dvd het niet wou doen in welke goedkope meukspeler dan ook.

Met mijn auto en mijn vrouw ben ik trouwens ook dik tevreden  :P

Ik vraag me af of zo'n ION peeceetje geen beter alternatief kan zijn. Kosten ongeveer hetzelfde en dan heb je in ieder geval zelf de controle. Ik lees dat het wel veel tweakwerk is, maar je bent dan tenminste niet afhankelijk van een thrid party voor firmware. Alleen lijkt het op afstand bedienen van zo'n systeem, en het gebruik ervan voor de partner en kids, toch wat minder vlekkeloos te gaan.