Conceptronic Yuixx

Gestart door nwolsink, juli 19, 2009, 20:42:14

Vorige topic - Volgende topic

nwolsink

::Nothing to see here::

nwolsink

Citaat van: jowi op juli 19, 2009, 20:50:13
Ding speelt geen bluray's als ik het zo zie... HELE grote misser als je het mij vraagt... of ik moet het mis hebben. Als ie dat wel doet, en hij komt ook echt op de markt, wow, da's pas een echte mediacenter... ik mis aan de Dune nu vooral zaken als snelheid, en meerdere dingen tegelijk doen, picture in picture, afspelen terwijl je navigeert, muziek of video spelen terwijl je foto's kijkt, dat soort dingen...

Oh ja, nog een minpuntje, ze zijn failliet: http://tweakers.net/nieuws/60750/conceptronic-maker-failliet-verklaard-update.html

Dat had ik ook al gezien ja, ik zie dit wel als aanvulling op de DUNE, als er dan ook nog een BluRay speler inzit tsja...
::Nothing to see here::

Athome

Dat er geen Blu-Ray speler in zit, vind ik helemaal niet erg.
Ik hoop vooral dat het een erg betrouwbare media speler wordt. Door de CE3100 processor hoop ik dat de Yiuxx minder kritisch is. Zelf de nieuwe lichting mediaspelers is nog niet helemaal zou als wezen moet (oa problemen met 24p support, problemen met streamen van af het netwerk).

Athome

Helaas is de introductie van de Yuixx verschoven naar Jan 2010.

CineSmurf

Jammer dat ie verschoven is inderdaad. Wel leuk dat het in Nederland is ontwikkeld.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Athome

Dit is een speler waar ik op een 1 of andere manier een beter gevoel over heb dan de andere mediaspelers die de afgelopen tijd op de markt zijn gekomen.

Marcel_T.

Introductie Yuixx-mediaspeler loopt opnieuw maand vertraging op
Door Dimitri Reijerman, dinsdag 26 januari 2010 10:25

De Yuixx-mediaspeler van Conceptronic zal naar verwachting pas eind februari op de markt komen. Reden voor de nieuwe vertraging is dat Intel op het laatste moment nog druk gesleuteld heeft aan de drm-code die in de firmware is verwerkt.

Oorspronkelijk zou de Yuixx in december uitkomen, maar de introductie werd door Conceptronic verschoven naar januari. Onlangs werd op de website van de mediaspeler echter duidelijk dat het apparaat opnieuw een maand vertraagd is en pas eind februari leverbar zal worden.

Kjeld Beijer van Conceptronic laat aan Tweakers.net weten dat de vertragingen veroorzaakt zijn door last minute-aanpassingen aan de firmware van de Intel CE 3100-processor door de chipfabrikant. Daarbij zou Intel zich onder meer hebben gericht op de diverse drm-mechanismen, waaronder Windows Media-drm en Macrovision. Inmiddels zouden de aanpassingen aan de firmware zijn voltooid en is de productie van de chipset op gang gekomen, zo laat Beijer weten.

De Yuixx-mediaspeler claimt meer te kunnen dan de spelers die momenteel op de markt zijn. Niet alleen is de gebruikte Intel-chipset sneller dan de populaire chips van Sigma Designs en Realtek, waardoor bijvoorbeeld de bediening soepeler zou moeten verlopen, ook zou het kastje over meer features beschikken. Zo moet het mogelijk worden om digitale televisie op te nemen met behulp van optionele dvb-t- en dvb-c-tuners en moet er via widgets een ruime hoeveelheid internetcontent toegankelijk worden gemaakt.

Beijer laat verder weten dat de Yuixx een geheel automatisch updatemechanisme heeft dat in de achtergrond draait, waardoor het flashen van nieuwe firmwares door de gebruiker tot het verleden zou behoren. Op de vraag of er deals tussen Conceptronic en kabelbedrijven als UPC en Ziggo zijn te verwachten, wilde Beijer nog niet reageren, al wilde hij wel vertellen dat er met deze partijen contact is.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/65150/introductie-yuixx-mediaspeler-loopt-opnieuw-maand-vertraging-op.html
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

marz01

YuiXX today announced it will not make the release by end of February due to a technical issue that was found preventing the YuiXX from operating properly at all times. Although a sad continuation of delays, every medal has two sides and in this case, users may be asked patience for another while, at least they don't end up with a broken player. We leave the explanation up to 2L with posting their official communication which reveals some of the plans soon to become completed... hopefully together with the player (sarcastic )

Start 2L
The YuiXX will not be available in the stores at the scheduled deadline of February. We were and are ready for production, but due to an unsolved technical issue so far, which is crucial for the functioning of the YuiXX, we can not produce it yet. It concerns instability while loading and reading to the NOR. Only when this is resolved we can offer a few products for evaluation and reviews and start the mass production. Unfortunately this was discovered late, but fortunately just before the start of production.
We are confident that it will be resolved ASAP, but we realize that, with these words, you will not have a YuiXX in your hands. We regret that we do not reach the communicated date, but we can assure you that we want nothing more than to make everyone happy with a nice YuiXX in the living room.

We also received many questions regarding the tuner support and compatibility with Ziggo and UPC. I can tell you that we are busy behind the scenes, apart from free-to-air channels, to have DVB-T, DVB-C and DVB-S (2) compatible with various cable companies or Internet service providers. Once we have more information about it, we will certainly report this to the market. Our full attention is currently to the preparation of the 1st YuiXX series.

Meanwhile, we are adding more and more functionality to the YuiXX including additional control of the YuiXX using an external browser. Anyone can, in addition to the settings in the TV, have access through his or her PC to the YuiXX and change various settings, doing temperature measurements, see the statistics of network traffic, organize all the media files and much more. We are also working hard to get more widgets in the YuiXX Store, so we can offer more content from the first shipment.

We have every confidence that we can quickly produce the YuiXX and present it in the market ASAP. We will make every effort to reach its full potential, because YuiXX is a great concept where we believe in very strongly. We understand that it is time to translate words into action, so we will soon offer a number of items for review to various parties. Then they can express their thoughts about the YuiXX themselves. An update on the delivery of the first series will follow soon.

Once again our sincere apologies for the delay, but we assure you that the waiting will be rewarded!
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23041
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

J.A.F._Doorhof

Dit is een speler waar ik ook erg naar uitkijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Ronin79

Frank

Weet jij toevallig waneer deze speler nu wel verschijnt. ?
Hij blijft maar uitgesteld worden.

Athome

Daar geeft Conceptronic geen antwoord op. Op het tweakers forum beweert iemand dat de C3100 wordt overgeslagen (door fouten in de chip, zoals aangegeven in het persbericht van Conceptronic) en dat er nu waarschijnlijk de nieuwere C4100 chip inkomt. Als dit werkelijk zo is, duurt het nog een aantal maanden (Mei, Juni o.i.d) schat ik zelf.

Ronin79

Al met al; schiet het dus niet echt op ... jammer.

marz01

Statement Conceptronic over YuiXX:

De YuiXX zal niet op de geplande deadline van eind februari in de winkels liggen. We stonden en staan startklaar voor de productie, maar tot op heden is een technisch issue, die cruciaal is voor het functioneren van de YuiXX, nog niet opgelost. Het betreft een instabiliteit tijdens het schrijven en lezen naar de NOR. Pas als dit is opgelost kunnen we een paar producten aanbieden ter evaluatie en voor reviews. Dit is helaas pas laat ontdekt, maar gelukkig net voor de start van de productie.

We hebben er alle vertrouwen in dat het ASAP wordt opgelost, maar wij beseffen ons dat u met deze woorden geen YuiXX in handen krijgt. Wij betreuren dat we de gecommuniceerde datum niet halen, maar ook wij willen niets liever dan iedereen blij maken met een mooie YuiXX in huis.

Ook hebben we heel veel vragen gekregen met betrekking tot tuner support en vooral over de compatibiliteit met Ziggo en UPC. Ik kan vertellen dat we aan de achterkant druk bezig zijn om, los van free-to-air kanalen, DVB-T, DVB-C en DVB-S(2) te ondersteunen met diverse kabelaars of Internet service providers. Zodra we meer kunnen melden zullen we dat zeker doen. Onze volledige attentie gaat momenteel uit naar het klaarmaken van de 1ste serie YuiXX.

Ondertussen zijn we bezig om meer en meer functionaliteit toe te voegen aan de YuiXX waaronder het additioneel aansturen en bedienen van de YuiXX via een externe browser. Iedereen kan, naast de instellingen via de TV, ook via zijn of haar PC toegang krijgen tot de YuiXX om diverse instellingen te veranderen, temperatuur te meten, statistieken bij te houden van o.a. netwerkverkeer en media bestanden te organiseren en nog veel meer. Ook zijn we druk bezig om meer widgets in de YuiXX Store te krijgen, zodat we vanaf 1ste uitlevering meer content kunnen bieden.

We hebben het volste vertrouwen dat we snel de productie kunnen voortzetten om de YuiXX in de markt te zetten. We zullen er alles aan doen om de verwachtingen waar te maken, want YuiXX is een geweldig concept waar we absoluut in geloven. We snappen dat het tijd is om woorden om te zetten in daden, daarom zullen we snel een aantal producten ter review aanbieden aan diverse partijen, zodat zij dit zelf kunnen beoordelen. Een update over de levering van de eerste serie zal spoedig volgen.

Nogmaals onze oprechte excuses voor de vertraging, maar wij verzekeren u dat het wachten zal worden beloond!

Met vriendelijke groet,
Kjeld Beijer
VP – Director Marketing & Development
2L Alliance BV
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

CoSo

Remus

Bij een aantal webwinkels wordt de Yuixx op dinsdag 1 juni 2010 verwacht :-\ 

jeremey

UPC zal de decodering  nooit  vrijgeven anders hadden ze wel op het hele CI plus  ingespeeld  en tot nu toe  is er ook niks bekent over een eventuele CI+ certificering  dan word het enigste echt  bruikbare  DVBT of  analoog maar laten we  nou eerlijk zijn wie wil er  nu terug naar analoog of naar digitenne? ook het gemis  van blu ray ondersteuning dat is  toch zeker een grote  misser ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat de mensen op dit  product zitten te wachten.

Ronin79

Dit product is ook een mediaspeler.
In totaal komen er 3 varianten op de markt.

Een van deze 3 varianten is een mediaspeler ... dus zonder de ingebouwde tuners.

Remus

Ik heb een hele tijd naar dit apparaat gekeken, maar ik ben helaas te ongeduldig. Op de gok heb ik de HDX-BD1 besteld, morgen verwacht ik dat 'ie binnen komt. 

Ronin79

Dat kan ook.

Je weet dat de BD-1 nog al wat 'gebreken' heeft (als je dat zo mag noemen).
Hopelijk lost de aankomende FW versie het meeste op.

Ben benieuwd wat je ervan vind  ;)

jeremey

Citaat van: SillentWolf op maart 22, 2010, 14:29:19
Dit product is ook een mediaspeler.
In totaal komen er 3 varianten op de markt.

Een van deze 3 varianten is een mediaspeler ... dus zonder de ingebouwde tuners.

Dat is ook wel zo maar dan nog is het een media speler  zonder  blu ray iso of whatever support en dat is anno 2010 toch een gemiste kans  je kan als tegen woord  natuurlijk zeggen ja dan zet ik ze toch om naar  mkv  of  je download ze zelf  dat is ook wel zo maar als eigenaar van bv  een Hdx 1000 Popcorn of een Dune   die al meerdere jaren oud zijn en je wilt een keer een nieuwe  media speler kopen dan is het toekomstige aanbod  wel erg teleurstellend  want de apparaten zijn per definitie alleen sneller  maar niet  perse  beter. (in de meeste reviews   lees je dan ook  het geluid  of beeld is  iets  beter dan het oudere model  iets?  ja  beter iets dan niets  zeggen ze dan).

jeremey

oops verkeerde  knopje  exuses

Remus

Citaat van: SillentWolf op maart 22, 2010, 14:59:51
Dat kan ook.

Je weet dat de BD-1 nog al wat 'gebreken' heeft (als je dat zo mag noemen).
Hopelijk lost de aankomende FW versie het meeste op.

Ben benieuwd wat je ervan vind  ;)

Ik ben op de hoogte van de gebreken idd. Begin april komt de firmware update, waar ik ook mn hoop in heb gevestigd. Ik zal m'n bevindingen in het BD1 topic posten tzt.

Ronin79

Je wilt dan inderdaad een speler die meer aan kan, als bijvoorbeeld de door jou genoemde
spelers.

Ik heb zelf een HDX 1000 aangeschaft. Deze is ook wat ouder als bijvoorbeeld de YuiXX of HDX BD-1
maar heeft afgezien van de BR Iso ondersteuning ... meer fearures als de 2 bovengenoemde spelers.
Ook al is het beeld dan iets minder, de ondersteuning is veel beter.

In het geval van de BD-1, mag je toch verwachten dat deze alle features heeft van de HDX 1000, en meer.
In mijn ogen, tot op heden ... zeer teleurstellend. Afgezien van de USB Slave ondersteuning, die de BD-1 niet heeft
hoop ik dat de andere features met een FW versie, geactiveerd worden. Anders kan het maar zo een flop worden.

Verder hoop ik dat de makers van de YuiXX ... alle soorten file ondersteuningen wel gaan toevoegen (zoals BR Iso). Anders zal ook dit apparaat,
met al zijn grafische power, het niet gaan worden.

@ Remus

Dank je wel, ben benieuwd wat je van de BD-1 gaat vinden.  ;)

Gatone

Update: http://www.tradingmarkets.com/news/stock-alert/hm_-metrological-2l-alliance-to-present-yuixx-mediaplayer--973542.html

The YuiXX Mediaplayer will be made available to consumers throughout the Netherlands, in the coming weeks and will initially be distributed through retail chains, such as Wehkamp, Mediamarkt and Dynabyte.

Sphinkx

Ik heb een gevoel van deja vu...  Pas als de eerste in de winkel te koop staat zal ik dat pas geloven...
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat